Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Het is niet echt handig om daarop te wachten.
Klopt, ik vroeg me af of ze nog aan meedoen....quatar toch... :?

En gelukkig woon ik in een omgeving waar je heerlijk en rustig kunt rijden....zelfs ongegeneerd aan het gas kunt hangen.
 
Als het NL voetbalelftal in de wei staat dan kun je lekker rijden.

Ik heb echt helemaal niks met voetbal dus dan ga ik erop uit..... :]
Wat bijvoorbeeld ook een lekker rustige weg oplevert; een ochtend rijden in de achterhoek als de Zwarte Cross dat weekend is. Geen hond die dan vroeg zijn nest uitkomt.... nog veel te brak van de nacht ervoor!
Dus kom maar op met de Zwarte Cross dit jaar!
 
20210228_074302.jpg

T was best rustig op de landweggetjes vanmorgen ,geen boze mensen gezien ,ik voelde me meer dan welkom ,wel lekker gereden :t
 
dat waren vast huidskleurige kevlar handschoentjes _O-
Onderschat ze niet, ik ben zelf gisteren bijna bevroren in mijn nieuwe pak dat aan de koude kant bleek. (Is op zichzelf eigenlijk wel goed, mijn Astars pak is niet slecht bij lage temperaturen.) Maar ik zag ook weer allerlei types met trainingsschoenen en hoog-water-op-Scheveningen broeken.
 
Laatst bewerkt:
Onderschat ze niet, ik ben zelf gisteren bijna bevroren in mijn nieuwe pak dat aan de koude kant bleek. (Is op zichzelf eigenlijk wel goed, mijn Astars pak is niet slecht bij lage temperaturen.) Maar ik zag ook weer allerlei types met trainingsschoenen en hoog-water-op-zee broeken.
Dat zijn de nieuwe motorrrijders met hun kevlar broeken en motorsneakers , voor hen is het uiterlijk heel belangrijk
 
Hier een mooi stukje "tegengas", maar houd wel rekening met de bewoners.


IK BEN GEBOREN AMERONGER EN WIL VIA DEZE WEG LATEN WETEN HET ABSOLUUT NIET MET DE WERKGROEP MOTOROVERLAST AMERONGEN EENS TE ZIJN. DENKT U ER ALS AMERONGER OOK ZO OVER ? DEEL DIT BERICHT DAN OP UW TIJDLIJN.
Beste mede Amerongers,
ook (ongevraagd) zo'n fijne roze flyer in de bus gehad van de 'Werkgroep Motoroverlast Amerongen' ?
Dit (anonieme) groepje heeft zich blijkbaar tot doel gesteld om Amerongen tot een soort openlucht museum te verklaren, op termijn alleen nog te bezoeken door mensen met een door de werkgroep verstrekt 'Ausweiss'. En wij als overige bewoners mogen straks alleen nog met paard en wagen of op kousenvoeten door ons dorp sluipen. Als we geluk hebben dan....
Op zich prima dat men de politiek en handhaving oproept om snelheid en geluidsproductie (beter) te handhaven. Maar daar moet het dan ook bij ophouden. Echter, zeuren over (zich netjes aan de wet houdende) clubjes/groepjes motorrijders die ons gebied doorkruisen, motorrijders op de dijk, etc. geeft geen pas. U heeft als leden van deze werkgroep niet meer of minder rechten op dit gebied als ieder ander. U wilt 'de rust herstellen in ons prachtige woongebied'. Ik moet u teleurstellen, niet alleen ons prachtige woongebied, maar heel Nederland heeft in de afgelopen decennia veel meer inwoners gekregen. Inherent daaraan is (de kans op) overlast toegenomen. U zult daarmee moeten leren leven, tenzij u een paar miljoen mensen weet weg te toveren. Of gaan we er naartoe wat ik hierboven schetste, een afgesloten museum waar 'mensen van buiten niet gewenst zijn' en iedereen die hier woont zich heeft te voegen naar uw eisen ?
In uw uitlatingen in uw flyer en op uw website lijkt het daar wel op. U 'vindt het niet meer acceptabel dat uw rust wordt verstoord'. Ik ben benieuwd hoe u dat uit wilt gaan leggen aan de mensen die in de buurt van snelweg, spoor of luchthaven wonen, daar waar uw voedsel en andere goederen worden getransporteerd. Die mensen, die af en toe ook van de schoonheid van dit gebied en de (relatief in vergelijking met de meeste gebieden in Nederland gezien) nog steeds enorme rust die hier heerst. Met de auto, motor, (wielren)fiets of anderszins. De mensen die niet het geluk of de centjes hebben om net als u uit de stad naar hier te verhuizen.
Ik zou zeggen, tel uw zegeningen en wees blij en gelukkig dat u zo bevoorrecht bent om hier te mogen wonen. Dat u niet zoals de meeste Nederlanders in een drukke stad driehoog-achter in een flatje zit. Daar waar 24/7 veel geluid en drukte is, terwijl u het alleen soms tijdens een weekend met mooi weer ervaart.
Vraag de Overheid de geldende snelheids- en geluids-eisen te handhaven en laat het daarbij. Ga andere mensen niet hun uitje/leven/keuzes ontzeggen en allerlei onredelijke beperkingen opleggen.
Iets met leven en laten leven.
Daar wordt de wereld weer een beetje leuker van...
 
Weet je wat we zouden moeten doen? Iedereen (maar dan ook iedereen) die op datum X met de motor door Amerongen wil rijden IN DE AUTO LATEN STAPPEN. Kijken hoe druk het dán is in Amerongen....

(liever 500 motoren dan 500 auto's....)
 
Weet je wat we zouden moeten doen? Iedereen (maar dan ook iedereen) die op datum X met de motor door Amerongen wil rijden IN DE AUTO LATEN STAPPEN. Kijken hoe druk het dán is in Amerongen....

(liever 500 motoren dan 500 auto's....)
Wie wil er überhaupt naar Amerongen?! _O-
 
Ach, en zo heb je een heleboel verschillende stromingen binnen motorrijders......en afhankelijk van steden of platteland waar je woont.

Ik ben vrij, van kevelaar broek tot aan power-ranger pak....
 
Dat zijn de nieuwe motorrrijders met hun kevlar broeken en motorsneakers , voor hen is het uiterlijk heel belangrijk
Ik hoef er inderdaad niet als onderstaande man bij te lopen als ik een blokje om ga 😂
 

Bijlagen

  • 2608E115-DE78-4065-B2ED-921413D12F00.jpeg
    2608E115-DE78-4065-B2ED-921413D12F00.jpeg
    164,5 KB · Weergaven: 15
Ach, en zo heb je een heleboel verschillende stromingen binnen motorrijders......en afhankelijk van steden of platteland waar je woont.

Ik ben vrij, van kevelaar broek tot aan power-ranger pak....
Precies dat dus. Zolang je maar een beetje aan je veiligheid denkt.👍
 
Precies dat dus. Zolang je maar een beetje aan je veiligheid denkt.👍
Ik heb mijn ‘spul’ voor elkaar, daar zorg ik wel voor en voor de rest zal me een reet roesten wat er zoals gebeurd met drukke wegen en de afsluitingen daar in het westen.....hier aan de grens kan ik me uitstekend vermaken zonder allerlei negatieve gedoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan