Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

denk dat ie meer bedoeld dat de beperkingen die al gelden onder het mom van geluid overlast, óók de stille rijders treft.
m.a.w. je mag met je stille fiets die dijkweg, of deze straat niet in, ´´want dat is verboden i.v.m. geluidsoverlast die motoren produceren´´
bijv. een onderbord met ´uitgezonderd elektrische motoren´ zou de eerlijkheid in dergelijke gevallen ten goede komen, maar in de praktijk willen de actiegroepen ook dat niet eens hebben... de harde kern van die groepen willen gewoon GEEN motoren in hun buurt, ongeacht hoeveel geluid ze maken.
(dat je met een elektrische motor geen wanklank hoort wil niet zeggen dat ze je dan ook zouden toelaten op bijv. de dijkwegen die nu voor motoren gesloten zijn, enkel omdat die van jou wel stil is ;)...)
 
Laatst bewerkt:
Ik merk eigenlijk geen verschil ,ik ben met de ZRX (wat meer kabaal) of funduro (org. stil) nooit geen kwade gezichten tegen gekomen ,zou t dan toch aan mijn vriendelijke uitstraling liggen ?😁
 
Waarom denk je dat ? Heb je ervaring met stille motoren ?

Ik wél, en het is onzin. In meer dan 50.000 elektrische motorkilometers geen wanklank gehoord.
Ik heb afgelopen jaar in 10.000 km op een Harley buiten de media om ook geen wanklank gehoord maar dat betekent niet dat er niet over geklaagd wordt. Dat jij en ik niets merken maakt nog niet dat het er niet is.

Grappig detail wel dat ik vorig weekend met 25 HD's op pad was en we meerdere keren mensen tegen kwamen die stopten en zwaaiden. De irritatie vind dus niet overal plaats.
 
Waarom denk je dat ? Heb je ervaring met stille motoren ?

Ik wél, en het is onzin. In meer dan 50.000 elektrische motorkilometers geen wanklank gehoord.


Ik heb ervaring met een stille motor. Mijn eigen motor.
Er hangt een mega toeter van een uitlaat onder, waar amper een pufje geluid uit komt.

Als ik 30 rijd, onder de 1500 toeren hoor ik de grassprietjes tegen elkaar fluisteren door de wind.
 
Ik heb afgelopen jaar in 10.000 km op een Harley buiten de media om ook geen wanklank gehoord maar dat betekent niet dat er niet over geklaagd wordt. Dat jij en ik niets merken maakt nog niet dat het er niet is.

Grappig detail wel dat ik vorig weekend met 25 HD's op pad was en we meerdere keren mensen tegen kwamen die stopten en zwaaiden. De irritatie vind dus niet overal plaats.
Jij zag het uitstrooien van kraaienpootjes voor zwaaien aan?
 
Beter op je gezicht dan op de weg zoals paar jaar geleden in de Eiffel. Die bewoners waren de motoren op zondag kots moe.
 
4. Meer wettelijke mogelijkheden voor de gemeente om inrijverboden in te stellen voor overlastgevende motoren.
Punt 4 staat mij niet zo aan, dat gaat alleen maar de drempel verlagen voor gemeentes om meer wegenafsluitingen voor motorfietsen in te voeren. Ik kan me voorstellen dat die inrijverboden exponentieel gaan stijgen als het gemeentes juridisch zo gemakkelijk wordt gemaakt.

Het zou ook goed zijn om naar het buitenland te kijken, zegt Rehwinkel. „In sommige landen is het echt beter geregeld dan bij ons.”
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
 
Als je hem niet start is ie nog stiller.

Maar dit rijd je elke rit tweemaal, heel eventjes. Bij het optrekken heel even en vlak voor het tot stilstand komen.

Blijkbaar heb je een hekel aan alle verbrandingsmotoren en kunnen .

Wat ik wil zeggen is dat ik me netjes gedraag op de motor. Ik doe veel te hard mijn best om die ondankbare zeikers tevreden te houden door nóg langzamer te rijden dan wat de verkeerssituatie verlangt en altijd in een zo hoog mogelijke versnelling.

Ik weet daarom zéker dat mijn motor op het moment dat ik uiterst links rijd met 30km/h in z'n 5 om een fietsend ANWB stel wat de halve dijk claimt stiller is dan een gemiddelde auto of andere weggebruiker.

Vergeet niet dat de helft van je geluid bestaat uit bandenruis en aandrijfgeluiden. Die heb je met een elektrische motor net zo goed.



Mijn punt is dat je écht geen elektrische motor nodig hebt om stil te rijden. Dat kan met eender welke motor, mits een beetje met beleid bereden.
Ik ben echt niet heilig. Als de weg leeg en overzichtelijk is en er is weinig bebouwing rijd ik ook lekker door, maar meestal zit ik boven de 50 in z'n zesde versnelling, dus, wederom, net zo stil als iedere andere weggebruiker.

Er voor kiezen je ergens aan te storen doe je zelf.
 
Blijkbaar heb je een hekel aan alle verbrandingsmotoren en kunnen .
Net als jij ben ik opgegroeid met verbrandingsmotoren, ik heb 1, 2, 3, 4, 5 en zescilinders, diesel en benzine, gereden in tractoren, auto’s, en ook boten en motorfietsen. En als ik heel soms vlieg gaat dat ook op brandstof. Lange tijd was er niet anders en in de juiste handen kan het inderdaad allemaal zonder ergernis. Met mijn rijstijl krijg ik ook geen klachten over lawaai, rookpluimen en strepen trekken op de weg. Ik veroorzaak geen ergernis op de weg, alleen op een forum.

Net als veel mensen heb ik alleen een hekel aan de uitwassen en vooral onder motorrijders zijn er nogal wat die veel onnodig lawaai maken. Dat heb je alleen met verbrandingsmotoren. Ik heb nog nooit een elektrische auto of motor overbodige of iritante herrie horen maken.

Wat ik wil zeggen is dat ik me netjes gedraag op de motor. Ik doe veel te hard mijn best om die ondankbare zeikers tevreden te houden door nóg langzamer te rijden dan wat de verkeerssituatie verlangt en altijd in een zo hoog mogelijke versnelling.


Ik weet daarom zéker dat mijn motor op het moment dat ik uiterst links rijd met 30km/h in z'n 5 om een fietsend ANWB stel wat de halve dijk claimt stiller is dan een gemiddelde auto of andere weggebruiker.

Vergeet niet dat de helft van je geluid bestaat uit bandenruis en aandrijfgeluiden. Die heb je met een elektrische motor net zo goed.

Kijk, ik geloof best dat jij netjes rijdt, doe ik ook. Ik wil ook niemand tot last zijn.
En jij hebt vast een standaard uitlaat maar ik lees hetzelfde steeds van mensen die er zo’n open pijp onder geschroefd hebben. Dan hebben ze een “lekker” zwaar geluid (vroeger beweerden ze nog dat het voor veiligheid was, nu geven ze tenminste toe dat ze het gewoon doen om herrie te maken). Dat is dus niet tegen jou.
En tegelijk lees ik steeds hoe sociaal ze zijn door met 30 km/h bijna stationair te rijden.

Waarom kopen ze dan zo’n lawaaipijp ? Om nooit een keer gas te kunnen geven ? Heel apart.

Bandengeruis hebben we allemaal maar lawaai maken alleen brandstofmotoren. Die brommer die ik dik een kilometer ver nog hoor, dat is niet vanwege het bandengeruis.

Mijn punt is dat je écht geen elektrische motor nodig hebt om stil te rijden. Dat kan met eender welke motor, mits een beetje met beleid bereden.
Ik ben echt niet heilig. Als de weg leeg en overzichtelijk is en er is weinig bebouwing rijd ik ook lekker door, maar meestal zit ik boven de 50 in z'n zesde versnelling, dus, wederom, net zo stil als iedere andere weggebruiker.

Er voor kiezen je ergens aan te storen doe je zelf.

Als iedereen netjes is, normaal rijdt en er geen open pijpen onder schroeft heb je gelijk.

Probleem is dat we al zo lang ik me kan herinneren last hebben van lieden die er alles aan doen om hun motor zoveel mogelijk lawaai te laten maken. Dat betreft altijd de uitlaat en het betreft dus altijd een verbrandingsmotor. Je leest het hier ook.

Ik weet dat men had moeten handhaven maar ja, dit is Nederland, hier wordt niet gehandhaafd. Als het uit de hand loopt worden de regels strenger maar er wordt nooit gehandhaafd.

En die laatste opmerking vind ik aanmatigend.
Vergelijkbaar met dat ik jouw motor bekras en zeg dat je er niet over moet zeuren omdat ik er zelf geen last van heb. Het is immers niet mijn motor.
 
Vliegen bah, en dan zeker met dat aso kabaal over de Veluwe komen zodat de herten, eekhoorns en zandslangen in een stuip vliegen👎
 
Dat is dus niet tegen jou.

Lang leve het internet. Ik vatte je reactie op mijn post blijkbaar iets te persoonlijk op. :t

Mijn opmerkingen over de sociale motorrijder gaan in dit geval puur over mij, en waarom ik dan niet snap dat ik rekening houd met anderen en het is ze blijkbaar nóg niet genoeg.

Even terzijde, niet dat ik overlast goedkeur, maar gewoon even ter overpeinzing:
Daarbij leven we in een samenleving waar iedereen rekening moet houden met wat een ander vind, en moeten we alles maar respecteren van iedereen. We hebben inmiddels 7 geslachten en daarbuiten nog een club die zich buitengesloten voelt, maar iemand die een luide uitlaat leuk vind moeten we op de brandstapel gooien?

Ik had een sportieve uitlaat op m'n motor, die zat er al op toen ik hem kocht, en vond dat geluid best mooi! Om rekening te houden met mijn omgeving, en iets meer rust voor mezelf op langere stukken heb ik hem ingewisseld voor de originele. Extra geluid is niet nodig, en als ik daarmee een ander tevreden kan houden vind ik het best.


Ik veroorzaak geen ergernis op de weg, alleen op een forum.
_O-_O-:t


n die laatste opmerking vind ik aanmatigend.
Vergelijkbaar met dat ik jouw motor bekras en zeg dat je er niet over moet zeuren omdat ik er zelf geen last van heb. Het is immers niet mijn motor.

Sorry, die vergelijking gaat mank. Ik het het niet over het vernielen van spullen.

Wat ik zeg is dat mensen tegenwoordig in plaats van iets horen, zien of opmerken dat gelijk als overlast zien.
Ik hoor spelende kinderen als ik thuis de deur open heb staan. Ik hoor het. Heb ik er last van? Nee. Ik stoor me er niet aan. Als ik me er wel aan zou storen zou ik misschien niet een huis moeten kopen op een plek waar ik naast een kinderopvang woon.





Tegenwoordig verwacht men chirurg te kunnen worden terwijl men misselijk wordt zodra men bloed ziet. Een ander moet dan maar zorgen dat het bloed onzichtbaar wordt ofzo.:?
 
Lang leve het internet. Ik vatte je reactie op mijn post blijkbaar iets te persoonlijk op. :t

Mijn opmerkingen over de sociale motorrijder gaan in dit geval puur over mij, en waarom ik dan niet snap dat ik rekening houd met anderen en het is ze blijkbaar nóg niet genoeg.

Even terzijde, niet dat ik overlast goedkeur, maar gewoon even ter overpeinzing:
Daarbij leven we in een samenleving waar iedereen rekening moet houden met wat een ander vind, en moeten we alles maar respecteren van iedereen. We hebben inmiddels 7 geslachten en daarbuiten nog een club die zich buitengesloten voelt, maar iemand die een luide uitlaat leuk vind moeten we op de brandstapel gooien?

Ik had een sportieve uitlaat op m'n motor, die zat er al op toen ik hem kocht, en vond dat geluid best mooi! Om rekening te houden met mijn omgeving, en iets meer rust voor mezelf op langere stukken heb ik hem ingewisseld voor de originele. Extra geluid is niet nodig, en als ik daarmee een ander tevreden kan houden vind ik het best.



_O-_O-:t




Sorry, die vergelijking gaat mank. Ik het het niet over het vernielen van spullen.

Wat ik zeg is dat mensen tegenwoordig in plaats van iets horen, zien of opmerken dat gelijk als overlast zien.
Ik hoor spelende kinderen als ik thuis de deur open heb staan. Ik hoor het. Heb ik er last van? Nee. Ik stoor me er niet aan. Als ik me er wel aan zou storen zou ik misschien niet een huis moeten kopen op een plek waar ik naast een kinderopvang woon.





Tegenwoordig verwacht men chirurg te kunnen worden terwijl men misselijk wordt zodra men bloed ziet. Een ander moet dan maar zorgen dat het bloed onzichtbaar wordt ofzo.:?
:}:t
 
Lang leve het internet. Ik vatte je reactie op mijn post blijkbaar iets te persoonlijk op. :t

Mijn opmerkingen over de sociale motorrijder gaan in dit geval puur over mij, en waarom ik dan niet snap dat ik rekening houd met anderen en het is ze blijkbaar nóg niet genoeg.

Even terzijde, niet dat ik overlast goedkeur, maar gewoon even ter overpeinzing:
Daarbij leven we in een samenleving waar iedereen rekening moet houden met wat een ander vind, en moeten we alles maar respecteren van iedereen. We hebben inmiddels 7 geslachten en daarbuiten nog een club die zich buitengesloten voelt, maar iemand die een luide uitlaat leuk vind moeten we op de brandstapel gooien?

LGBTQIAP, ik tel er (nu) 8.
En daar heb ik totaal geen problemen mee. Die mensen hebben er niet voor gekozen, het overkomt hen. Daar heeft ook anders niemand last van, zij zelf wel...
Het beperkt jou niet in jouw doen of laten. Sterker nog, deze generatie haalt de kastanjes uit het vuur voor toekomstige generaties. Het is hier gelukkig geen Iran, of Hongarije, of Rusland...

Een buurjongen die de hele tijd met z’n knetterbrommer door de straat scheurt, daar heb ik op een bepaald moment wel last van. Dat is gewoon een teringherrie, ik kan dan niet niet eens een normaal gesprek voeren op de oprit.
Nu ben ik ook jong geweest, lang geleden; ik heb er dus best wel wat begrip voor maar na een half uur kan ik hem er echt wel af schieten.

Ik had een sportieve uitlaat op m'n motor, die zat er al op toen ik hem kocht, en vond dat geluid best mooi! Om rekening te houden met mijn omgeving, en iets meer rust voor mezelf op langere stukken heb ik hem ingewisseld voor de originele. Extra geluid is niet nodig, en als ik daarmee een ander tevreden kan houden vind ik het best.
:t

Sorry, die vergelijking gaat mank. Ik het het niet over het vernielen van spullen.

Wat ik zeg is dat mensen tegenwoordig in plaats van iets horen, zien of opmerken dat gelijk als overlast zien.
Ik hoor spelende kinderen als ik thuis de deur open heb staan. Ik hoor het. Heb ik er last van? Nee. Ik stoor me er niet aan. Als ik me er wel aan zou storen zou ik misschien niet een huis moeten kopen op een plek waar ik naast een kinderopvang woon.

Jij hebt het niet over vernielen van spullen... Maar hoe is het dan als iemand anders mijn woonplezier vergalt, die maakt toch ook iets stuk ? Jij hebt daar misschien geen last van maar ik wel (“jij” en “ik” even als voorbeeld, het kan overal spelen).

Jij maakt je er misschien niet druk om maar een heleboel anderen wel. Die mensen hebben ook rechten.

Het kan zijn dat mensen tegenwoordig minder pikken van een ander, er zijn ook steeds minder stille plekken. Overal zijn mensen en als dan ook nog overal herrie is gaan er vroeg of laat mensen door het lint. Je kunt niet weglopen van herrie, het is er vaak en daar doe je weinig tegen.
We moeten het hier leefbaar houden met z’n allen en die lawaaiuitlaten dragen daar bepaald niet aan bij.
 
Het doet me ergens denken aan een ervaring van een paar jaar geleden.

Ik ging met mijn vriendin naar New York city, we zaten in een hotel langs Central Park.
De eerste avond liepen we door Central Park en verwonderden we ons over de drukte. Hoe kun je hier nu tot rust komen, ik heb nog nooit zo'n lawaaierig en hectisch stukje natuur meegemaakt.

Na drie dagen was het een oase van rust, een zee van ruimte en een genot om even rustig ergens te kunnen vertoeven.

Allemaal een kwestie van perspectief blijkbaar.

LGBTQIAP, ik tel er (nu) 8.
_O-, sorry, blijkbaar loop ik er één achter. Ik houd het ook niet meer bij.



Jij maakt je er misschien niet druk om maar een heleboel anderen wel. Die mensen hebben ook rechten.

Dat is inderdaad altijd het argument, maar hebben de 'gepikeerden' dan het recht het genot van een ander te vergallen?


Ergens een middenweg zou fijn zijn. Begrip voor elkaar, een beetje naar elkaar toe komen en samen door één deur (dijk, straat, bos, noem maar op...).:t
 
Ik heb afgelopen jaar in 10.000 km op een Harley buiten de media om ook geen wanklank gehoord maar dat betekent niet dat er niet over geklaagd wordt. Dat jij en ik niets merken maakt nog niet dat het er niet is.

Grappig detail wel dat ik vorig weekend met 25 HD's op pad was en we meerdere keren mensen tegen kwamen die stopten en zwaaiden. De irritatie vind dus niet overal plaats.
Die mensen zijn dan waarschijnlijk geïntimideerd,, of denken mogelijk dat jullie met een zware handicap nog kunnen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan