Die gedachtengang had ik dus ook. Lekker je eigen spullen kopen, zodat je niet in andermans zweet en/of stank zit.
Ik moest alleen weer zo nodig alles nieuw kopen, dus ik heb maar een rib uit m'n lijf laten halen.
Verder ben ik het ermee eens dat het, achteraf gezien, alleen maar voordelig is om in verschillende weersomstandigheden te rijden. Voorheen had ik dan alleen met mooi weer willen rijden. Nu vind ik dat het ook prima in de regen en matige kou kan. Het is misschien minder leuk, maar het is niet extreem vervelend.
Patrick, volgens mij kan je tegenwoordig bij Hans van Wijk ook vizieren op sterkte laten maken. Ik weet niet of dat iets voor jou is? Misschien vind je het wel prima zo.
Zelf zweten is ook niet zo erg, maar in een jas moeten waar iemand anders net zo in gezwoten heeft...Zweten kwam denk ik door het lekker intensieve bezig zijn. We waren daarbij op een lekker zonnig stuk zonder schaduw aan het oefenen. Moest ook over de motorjas nog een bodywarmer aan met het rijschool logo. Op zich niet erg maar had met dit weer best een dun hesje kunnen zijn.
vreselijk iddZelf zweten is ook niet zo erg, maar in een jas moeten waar iemand anders net zo in gezwoten heeft...
Niet mee zitten, niet balen. Daarvoor volg je lessen, om te voorkomen dat 't je overkomt als je alleen de weg opgaat. Fijn dat 't goed afgelopen isNou, van 't weekend voor 't eerst op m'n plaat gegaan.
Om bij 't oefenterrein te komen moeten we eerst 'n stukje door het dorp rijden. Voor mij de eerste keer dat ik aan 't verkeer deelnam op de motor; tot dusver gewoon op 't industrieterrein waar de motoren van de school gestald staan geoefend.
Maar we rijden dus gezellig door Zwijndrecht, m'n vriendin rijdt achter me, de instructeur in z'n auto daarachter (Kon even niet anders, zei hij, en was gelijk even oefening voor 't AVD).
Anyway, komen we bij 'n kruising. Ik heb haaietanden, dus ik wacht even tot alle verkeer gepasseerd is. Naar rechts, kreeg ik al in m'n oortje. Nou, wegrijden met 'n bochtje had ik nog niet eerder gedaan, maar ik dacht, nouja, dat kan ik wel. Zal niet heel veel anders zijn als gewoon rechtuit wegrijden, toch?
Dus ik trek op, draai m'n stuur en... trek met 't sturen m'n gas per ongeluk nog effe een stukje verder open... en heb met m'n linker hand te weinig grip op de koppeling.
Ik schiet de weg over, zo de middenberm op, kom met de linker kant van m'n stuur tegen een paal en weet nog net de rem in te trekken waardoor ik om donder.
Instructeur parkeert rustig even z'n auto, vriendin schrikt aardig maar zet wel goed even haar motor weg.
"Ben je in orde?" vraagt 'ie. "Ja, ik raakte de controle kwijt, sorry, wat dom, ik hoop dat de motor niet kapot is." zeg ik.
En de beste man zegt "Joh, maak je niet druk. Het is maar een lesmotor. Maar jij bent oké? Prima, ik zet 'm daar voor je neer, jij stapt weer op en we rijden gewoon weer verder."
Verder 'n prima rit, geen enkel probleem op het oefenterrein (waar we ook uitvoerig de 'wegrijden uit parkeervak' oefening herhaalden om 't wegrijden met 'n bocht goed te krijgen...) of op de rit terug.
Baal nog steeds wel 'n beetje van m'n domme actie, maar ben wel blij dat m'n instructeur 't zo ontspannen opvatte en ik tenminste geen verdere schade heb aangericht (aan de motor of andere bestuurders...)
Wel m'n pols en knie 'n beetje verdraaid, maar als dat 't ergste is...
onconventioneel geparkeerd
Voor 2/3 gefeliciteerd!Supertapir
rijbewijs: A
Eerste rijles: november 2017
Theorie: gehaald
AVB: gehaald
AVD: gezakt!
Rijschool: Motorway Den Haag)
Lesmotor: honda cb650f
Hoi allemaal!
Ik ben vandaag helaas gezakt voor mijn avd. de opmerkingen waren: spiegelen het rijden zelf en kijken ging goed. alleen het kijken moet meer naar voren zodat ik eerder een plannetje kan maken hoe ik met situaties om ga.
Nou vind ik dit sinds het begin al erg lastig. mijn rijinstructeur is erg goed maar ik ben benieuwd of jullie hier misschien nog handige tips voor hebben? hoe kan ik er voor zorgen dat ik alle borden zie...?
Hoe zoeken/herkennen jullie situaties die er aan komen?
Alvast bedankt voor reacties! ik mag over een maandje weer proberen en hoop dat ik met wat aanpassingen wel alles kan herkennen en zien!
groetjes,
Supertapir
@Hagaban: gefeliciteerd, en veel veilige km's! Is dat een Kawa er6f?