Wow wat een knapperd! Heel veel plezier ermee. Hij ziet er geweldig uit.
Mag ik de brutale vraag stellen? (hoeveel heb je ervoor betaald?)
Dat wordt pas interessant als @Judy1990 erbij vertelt of het een nieuwe of een gebruikte is, en in het tweede geval van welk bouwjaar hij is en welke kilometerstand erop staatWow wat een knapperd! Heel veel plezier ermee. Hij ziet er geweldig uit.
Mag ik de brutale vraag stellen? (hoeveel heb je ervoor betaald?)
Trouwens vraagje voor hier. De noodstop, mijn instructeur zegt dat ik niet bezig moet zijn met de koppeling. Doel is om zo snel en goed mogelijk stil te staan. Dat de motor daarbij afslaat is geen enkel probleem, het gaat immers om direct stoppen. Nu zie ik in vele filmpjes wel dat er wordt gezegd ontkoppel de motor. Iemand hier wat over te zeggen?
Inderdaad gewoon vol in de ankers en koppeling boeit niet.Trouwens vraagje voor hier. De noodstop, mijn instructeur zegt dat ik niet bezig moet zijn met de koppeling. Doel is om zo snel en goed mogelijk stil te staan. Dat de motor daarbij afslaat is geen enkel probleem, het gaat immers om direct stoppen. Nu zie ik in vele filmpjes wel dat er wordt gezegd ontkoppel de motor. Iemand hier wat over te zeggen?
Ik zou zeggen dat je het ontkoppelen onbewust toch al doet, ook al is het bij de noodstop niet vereist. Stoppen zonder te ontkoppelen lijkt me vooral in een lagere versnelling een risico op vallen omdat de motor gaat schokken.Trouwens vraagje voor hier. De noodstop, mijn instructeur zegt dat ik niet bezig moet zijn met de koppeling. Doel is om zo snel en goed mogelijk stil te staan. Dat de motor daarbij afslaat is geen enkel probleem, het gaat immers om direct stoppen. Nu zie ik in vele filmpjes wel dat er wordt gezegd ontkoppel de motor. Iemand hier wat over te zeggen?
Het is volgens mij niet nodig, zolang je maar met de juiste houding snel genoeg stil staat. Het gaat er in mijn ogen om dat het 'veilig' moet. Als je er nu nog problemen mee hebt snap ik de opmerking 'maak je daar niet druk om' helemaal. Als je daarna de precisie stop en spelen met de koppeling krijgt zal de koppeling vanzelf wel mee gaan komen. Denk ook dat de noodstop soepeler gaat als je de koppeling inknijpt.Trouwens vraagje voor hier. De noodstop, mijn instructeur zegt dat ik niet bezig moet zijn met de koppeling. Doel is om zo snel en goed mogelijk stil te staan. Dat de motor daarbij afslaat is geen enkel probleem, het gaat immers om direct stoppen. Nu zie ik in vele filmpjes wel dat er wordt gezegd ontkoppel de motor. Iemand hier wat over te zeggen?
Bij een noodstop gaat het erom dat je stilstaat en of je motor dan afslaat is niet belangrijk. Als je motor maar stil staat, dan kun je hem altijd nog starten. Maar ik kneep gewoon mn koppeling in want dan slaat je motor niet af maar dan hoef je alleen maar terug te schakelen.Trouwens vraagje voor hier. De noodstop, mijn instructeur zegt dat ik niet bezig moet zijn met de koppeling. Doel is om zo snel en goed mogelijk stil te staan. Dat de motor daarbij afslaat is geen enkel probleem, het gaat immers om direct stoppen. Nu zie ik in vele filmpjes wel dat er wordt gezegd ontkoppel de motor. Iemand hier wat over te zeggen?
06-07 mijn eerste rijles gehad.
Vorige week mijn theorie gehaald.
Afgelopen maandag het CBR maar een keer gebeld over mijn gezondheidsverklaring (ook in bezit van vrachtwagen rijbewijs dus ik mocht eerst langs een bedrijfsarts om te keuren en werd toen op de grote stapel gelegd. Gelukkig hebben ze snel een besluit genomen dus die verklaring is ook binnen.
Nu 7 lessen gehad, vanavond, zaterdag en volgende week dinsdag nog les en dan donderdag de 22e AVB examen.
Tot nu toe gaat het redelijk met les, wel wat lastige momenten met de langzame slalom.
Ik was benieuwd of jullie ook het countersteering gebruiken (gebruikten) bij de halve draai en het achtje?
Ik merk nu dat ik soms niet voldoende afschuin.
Ik rij op een Yamaha MT-07 als les motor.
Afgelopen week even op de BMW 1600GT van mijn broer gezeten. Wat een slagschip is dat, die MT-07 lijkt dan wel een brommer.
Ondertussen wel een eigen pak, helm, handschoenen, motorlaarzen aangeschaft. Nadat ik een paar keer in een nat pak moet stappen van het zweet van mijn voorganger was ik er snel klaar mee........
Bij de halve draai of 8tje maken tikte ik het stuur ietsjes naar rechts (bij links indraaien) waardoor je als het ware in de bocht valt daarna kwestie van je nek omdraaien en jezelf focussen op waar je heen wilt. Voelde bij mij in het begin heel onwennig maar na een paar keer ging het vanzelfsprekend, motor goed afschuinen.
Haha ik had na 2 lessen ook mijn eigen kleding al gekocht, was niet alleen een stuk frisser maar zat ook veel beter!
Succes verder nog!
Precies dit, goed je heupen tegen die tank aan, kijken waar je heent wilt en dan met een klein tikje die motor afschuinen. Echt tegensturen doe ik volgens mij niet bewust, kijken (naar de horizon en waar je heent wilt) was bij mij de oplossing! Blijft desalniettemin een lastige oefening.
Was toen ik aan het lessen was (2 jaar geleden) geen probleem als je motor afsloeg. Opzich een makkelijke oefening als je motor ABS heeft. Gewoon knijpen in die handel (geen mega stoppie maken natuurlijk)
Hoe zit het als de ABS ingrijpt tijdens de noodstop op het AVB examen? Gisteravond had ik weer les en het regende redelijk. Hierdoor greep bij iedere noodstop de ABS in. Ik ga er van uit dat dit voor het examen geen probleem is. Voor mijn gevoel werd de remweg wel langer dan bij de normale noodstop.