Oh ja die is mooi en niet zo'n hoge achterkant. Ik val meer op een chopper maar ik denk dat zo'n soort motor als jij hebt beter is om mee te beginnen als ik mijn rijbewijs heb.@Juliana57 ik heb een kawasaki er5. Zie m'n foto haha.
Volgens mij de voorganger van de er6 en de kawasaki z650. En daar heb ik op gelest.
Is volgens mij wel een redelijk makkelijke motor om mee te beginnen, maar daar heb ik em ook wel op uitgezocht.
Als ik erop zit kan ik comfortabel / makkelijk met beide voeten bij de grond.
Bekijk bijlage 1423360
Haha dat is wel een heel verschil. Ik van 2 a 3 jaar oude z650 naar een 22 jaar oude kawa met 500 ccIk moet wachten tot dinsdag....maar zal wel heel erg moeten wennen. Van 650cc en 3 jaar oud naar 200cc en 46 jaar oud
Overigens heb ik ook op een kawa er6 gelest. Fijn fietsje vind ik t wel!
Je moet gewoon op iets beginnen waar je je prettig op voeltOh ja die is mooi en niet zo'n hoge achterkant. Ik val meer op een chopper maar ik denk dat zo'n soort motor als jij hebt beter is om mee te beginnen als ik mijn rijbewijs heb.
Ik zat te denken aan een hele oude Honda Rebel 450, daar heb ik ooit voor het eerst op gelest die was toen nieuw. De huidige choppers zijn zo enorm log en ik wil eerst op een oude fiets beginnen ( ouwe tang op een oude fiets)Je moet gewoon op iets beginnen waar je je prettig op voelt
En als dat voor jou een chopper is moet je die gewoon kopen.
Haha dat is wel een heel verschil. Ik van 2 a 3 jaar oude z650 naar een 22 jaar oude kawa met 500 cc
Maar ik was zo gewend..... Alleen tellen voor de versnelling ipv het zien haha, maar ik hoefde er gisteren niet eens over na te denken....
Ff wennen, gelukkig heb ik wel een benzine meter.... Dat scheelt al hahaHaha, tellen met schakelen moest ik nu ook. Dat deed de motor nog niet voor me
Ik vond dat ook de moeilijkste oefening. Kreeg hem op het examen ook en moest die nog overdoen. Weet niet meer hoe ik 't voor elkaar gekregen heb maar het is uiteindelijk gelukt. Jou gaat het ook lukken. Gewoon blijven proberen tot je de slag te pakken hebt. Je instructeur moet je kunnen uitleggen hoe het moet en als hij dat niet kan kun je beter naar een andere rijschool gaan.Ik heb inmiddels mijn proefles gehad, en vandaag mijn eerste "echte" les. Ik begin mij toch echt serieus af te vragen hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de langzame slalom te doen.
Het schakelen, remmen en bochtjes maken lukte mij redelijk (voor iemand die dertig jaar geleden op een brommer heeft gezeten), maar die slalom wil echt niet.
Volgende week mag ik zelf naar de parkeerplaats rijden waar we oefenen. Dat dan weer wel.
Zijn er nog meer mensen die de langzame slalom niet onder de knie krijgen?
stel je voor je rijdt door de binnenstad van Utrecht op zaterdag 31 augustus , het is een flink warme dag en de hele oude gracht is bezaaid met japanse toeristen .
maar je zal toch op de plaats van bestemming moeten komen ..................
dus de voetrem beetje ingedrukt houden goed uit je heupen het gewicht van de motor verplaatsen anders red je het bochtje niet .....en je mag er geen eentje doodrijden ............
De oplossing is dat Ik moet gaan oefenen met Japanners
De oplossing is dat Ik moet gaan oefenen met Japanners
gefeliciteerd aan de geslaagden! nu nog even lekker wat kilometers maken voor dewinterstop.
ouwe meuk is leuk! ik heb hier in de garage ook nog een 'oude fiets': een Honda GL500D SilverWing uit 1982. de 2e motor die ik kocht. en meteen 200km mee reed, van Groningen-stad naar Hilversum. met lekke voordekselpakking (dus olielekkage) en zonder benzinemeter. maar wat reed het lekker! komende maanden eens kijken of ik tijd kan vrijmaken om de uitlaat te maken. accu-tje erin en gaan...
Afgelopen zaterdag heb ik weer een mooie AVD les gereden.
Een ding snap ik alleen niet...
Ik wilde invoegen en zag op de parallel lopende rijstrook een auto voor mij (prima).
Ergens achter (voor mij in de verte) nog een auto... er tussenin zeker ruimte voor twee lange vrachtwagens.. en het is daar een 80 km zone dus echt hard gaat het niet.
Dus netjes twee keer kijken en ik dacht aan invoegen.. richtingaanwijzer aan..
Hoor ik ineens mijn instructeur in mijn oortje: "Hij gaat je klemrijden!"
[Nou had ik bijna extra gas bij gegevens en dan was ik er wel voor gebleven.. (maar dan had de auto even later geremd en was ik als dit een examen was geweest gezakt)]
Ik heb de auto toen voor laten gaan en ben later ingevoegd.
Er zijn dus idioten die (zodra ze zien dat een [les]motor wil invoegen) ineens heel veel gas bij gaan geven..
Mijn instructeur gaf dan ook als suggestie om dergelijke idioten gewoon voor te laten en dan later in te voegen (desnoods via de vluchtstrook).
Nu mijn vraag, hoe spot ik dit soort figuren op tijd en hoe pakken jullie zoiets aan?
Dat [les] kun je weglaten. De gemiddelde automobilist ziet dat L plaatje waarschijnlijk niet eens. Ook als je gewoon je rijbewijs hebt blijf je zulke acties tegenkomen.Er zijn dus idioten die (zodra ze zien dat een [les]motor wil invoegen) ineens heel veel gas bij gaan geven..
Ik heb inmiddels mijn proefles gehad, en vandaag mijn eerste "echte" les. Ik begin mij toch echt serieus af te vragen hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de langzame slalom te doen.
Het schakelen, remmen en bochtjes maken lukte mij redelijk (voor iemand die dertig jaar geleden op een brommer heeft gezeten), maar die slalom wil echt niet.
Volgende week mag ik zelf naar de parkeerplaats rijden waar we oefenen. Dat dan weer wel.
Zijn er nog meer mensen die de langzame slalom niet onder de knie krijgen?
Probeer eens wat meer met je koppeling te spelen. Als je die intrekt verlies je ook snelheid, met wat meer loslaten maak je natuurlijk snelheid.
Dat was voor mij het moment dat ik dacht AHA! Dan maakt het niet uit dat je ineens meer gas geeft, je kan het corrigeren door je koppeling meer in te trekken. Rem hield ik ongeveer gelijk.
Wat voor mij ook hielp is om niet te langzaam te beginnen in zijn 1, maar een klein beetje vaart. Die vaart ben je op het einde wel kwijt.
Vandaag heb ik de langzame slalom drie kwartier geoefend. Slechts één keer ging het er een beetje op lijken (ik heb wel twee pionen vermorzeld). Op één of andere manier sla ik op slot en stuur ik niet. Ik blijf ook naar de pionen kijken.