Klopt! Jij moet rijden en je krijgt de instructies van jouw rijschoolhouder die naast de examinator zit. Examinator rijdt zelf en let op jouw en dient jou te volgen. Niet andersom. Reden hiervoor is dat na het halen van jouw rijbewijs je zelf ook zelfstandig moet rijden en op het verkeer voor jou moet letten.
Ik heb wel es van een andere motorrijder gehoord dat zijn examenritje van een half uur voor de examinator 10 minuten duurde. Ze gingen ergens heen en bij een kruising moest hij afslaan na instructie. Schijnbaar had de examinator op dat moment geen rekening gehouden met verkeersdrukte want hij was al lang en breed weg toen de examinator kon afslaan. Hijzelf doorgereden naar CBR kantoor en maar wachten op examinator en instructeur. Die kwamen pas na een kleine 20 minuten aanrijden.
En wat denk je? Is ie nog geslaagd ook! Want, zo redeneerde de examinator, hij kon hem alleen maar beoordelen op het stukje vanaf de CBR kantoor tot aan de kruispunt (stukje wat ongeveer 10 minuten duurde) en niet daarna meer. En in dat stukje van 10 minuten reed ie gewoon goed en netjes, dus geslaagd!
Klopt! Jij moet rijden en je krijgt de instructies van jouw rijschoolhouder die naast de examinator zit. Examinator rijdt zelf en let op jouw en dient jou te volgen. Niet andersom. Reden hiervoor is dat na het halen van jouw rijbewijs je zelf ook zelfstandig moet rijden en op het verkeer voor jou moet letten.
Ik heb wel es van een andere motorrijder gehoord dat zijn examenritje van een half uur voor de examinator 10 minuten duurde. Ze gingen ergens heen en bij een kruising moest hij afslaan na instructie. Schijnbaar had de examinator op dat moment geen rekening gehouden met verkeersdrukte want hij was al lang en breed weg toen de examinator kon afslaan. Hijzelf doorgereden naar CBR kantoor en maar wachten op examinator en instructeur. Die kwamen pas na een kleine 20 minuten aanrijden.
En wat denk je? Is ie nog geslaagd ook! Want, zo redeneerde de examinator, hij kon hem alleen maar beoordelen op het stukje vanaf de CBR kantoor tot aan de kruispunt (stukje wat ongeveer 10 minuten duurde) en niet daarna meer. En in dat stukje van 10 minuten reed ie gewoon goed en netjes, dus geslaagd!
Dit was geen oefenexamen, dit was een vraag op mijn eerste theorie examen. Geen toelichting dus.Huh, dat mag dan toch ook gewoon als er geen snelheidsbeperking naast staat, is het niet een fout in het oefenexamen? Wat stond er in de toelichting?
Als 1 van de 3 mij had laten zakken daarop, had ik ze aangesproken op wat ze mij vooraf gezegd hadden.Hangt ook sterk van de examinator af, collega van mij had hetzelfde meegemaakt en was ook terug gereden naar het CBR. Daar kwam later de examen en die vroeg of hij en de motor nog heel waren. Daarom geslaagd want hij was veilig terug gekomen.
Een andere kennis is gezakt omdat de examinator aangaf onvoldoende te hebben gezien.....
Ha, weer een enthousiaste beginner! Veel succes en plezier gewenst - en een voorspoedig 2020 natuurlijkHoi hoi
Ik ben nieuw hier mijn naam is Natascha 28 jaartjes ( bijna 29 januari ) en ik ben bezig met mijn motor rijbewijs.
Half januari mijn avb examen alweer morgenvroeg om 9 uur heb ik weer een lesje maar de eerste keer de snelweg op! En moet zeggen dat ik dit ZEER spannend vind, hebben jullie misschien tips voor mij wat kan ik verwachten?
heb er wel veel zin in !
Het is al laat dus zal wel niet veel reacties meer krijgen haha dan lees ik het morgen wel en kan ik het meenemen voor de tweede keer snelweg !
Fijne avond allemaal
Hoi hoi
Ik ben nieuw hier mijn naam is Natascha 28 jaartjes ( bijna 29 januari ) en ik ben bezig met mijn motor rijbewijs.
Half januari mijn avb examen alweer morgenvroeg om 9 uur heb ik weer een lesje maar de eerste keer de snelweg op! En moet zeggen dat ik dit ZEER spannend vind, hebben jullie misschien tips voor mij wat kan ik verwachten?
heb er wel veel zin in !
Het is al laat dus zal wel niet veel reacties meer krijgen haha dan lees ik het morgen wel en kan ik het meenemen voor de tweede keer snelweg !
Fijne avond allemaal
Ha, weer een enthousiaste beginner! Veel succes en plezier gewenst - en een voorspoedig 2020 natuurlijkJe houdt ons wel op de hoogte hè?
Welke lesmotor? Goede instructeur?
En welkom hier op MF!
Toen ik op les voor het eerst de snelweg opging had ik echt het gevoel dat ik eraf zou waaien, maar dat gebeurde nietVerder gewoon kijken en vooral afstand houden!
Welkom!
De eerste keer snelweg is spannend, maar niets om bang voor te zijn. Denk maar zo: De instructeur laat je niets doen waar jij niet klaar voor bent.
Zo ook de snelweg op, weet je nog dat gevoel de eerste keer dat je "echt gas" gaf? Dat dat best een beetje spannend was? Dat die eerste keer de uitwijk doen met 50, best spannend was?
Zo is ook dit best spannend, maar als je er in zit weet ik zeker dat het een dubbele emotie gaat zijn. "Holy shit! Ik waai van de motor af" en "Holy Shit! WAt is dit fucking vet" tegelijk. Omdat ondanks alles op de motor soms spannend is, het ook gewoon echt wel heel cool is om te doen.
De eerste keer 60 was best hard, maar gaat nu prima. De eerste keer 80 was best hard, maar gaat nu prima. DE eerste keer 100+ is hard, maar is snel genoeg prima. DAn komt straks de eerste keer 130.. De eerste keer 70 met harde wind... DE eerste keer 100 met harde wind.
Mijn motorlessen hebben tot nu toe volgezeten met "Oh shit was is dit spannend" momenten.... Maar toch stap ik elke keer af met "Holy shit! Wat is dit fucking vet" ;-)
Ja dat zeker !!!In Hoogeveen eo heb je wel ruimte om gas te geven de snelweg op
Ja dat zeker !!!
dankjewel! Ja oeps vergeten iedereen inderdaad ook een fijn 2020 gewenst !!
ik heb een heeeeele fijne instructeur ! Hy leeft op de motor rijd altijd ook in de winter sneeuw regen noem maar op dus die heeft veel ervaring wat ik fijn vind aan hem is dat hij heel relaxed is!
ik rij op een Honda 700 weet niet wat voor type *oeps* nog iets te weinig ervaring met motors haha leer ik vanzelf wel.
Nou ik zal me eens omkleden en straks die kant op gaan! Ik hou jullie op de hoogte !!!!! Fijne dag allemaal
Bekijk bijlage 1455884
Dat kan nog net voor 1 maart …Welkom!
De eerste keer 60 was best hard, maar gaat nu prima. De eerste keer 80 was best hard, maar gaat nu prima. DE eerste keer 100+ is hard, maar is snel genoeg prima. DAn komt straks de eerste keer 130.. De eerste keer 70 met harde wind... DE eerste keer 100 met harde wind.
Mijn motorlessen hebben tot nu toe volgezeten met "Oh shit was is dit spannend" momenten.... Maar toch stap ik elke keer af met "Holy shit! Wat is dit fucking vet" ;-)
Was jij erbij om het te beoordelen dan te bevestigen?zelfs met en korrel zout is het nog een leuk verhaal !!
Invoegstrook … Een invoeger is een medeweggebruiker die invoegt.Ik zou je dan net voor de bocht naar Meppel de snelweg op laten gaan. Korte invoeger en meteen door de bocht in, of naar links om richting Ommen te gaan. Alles wat je maar geregeld kunt hebben geeft je tijd om de rest te doen. Zoals snelheid, schakelen en kijken bijvoorbeeld.
Vooral niet krampachtig en stijf op de motor gaan zitten, da's het belangrijkste. Normaal rustig en relaxed op de motor zitten met het verkeer mee rijden en goed om je heen kijken en goed anticiperen en vooral, wellicht het meest belangrijkste, het verkeer goed inschatten. Denk hierom, als je op een (auto)snelweg rijdt, al het verkeer voor, naast en achter je rijden dezelfde kant op. Je hoeft alleen op te letten op invoegend en uitvoegend verkeer. Daarnaast luister ook goed naar de aanwijzingen van jouw instructeur. Wees ook niet bang om hier en daar als het nodig is het gas wat verder op te draaien. En voor de rest, geniet ervan!Hoi hoi
Ik ben nieuw hier mijn naam is Natascha 28 jaartjes ( bijna 29 januari ) en ik ben bezig met mijn motor rijbewijs.
Half januari mijn avb examen alweer morgenvroeg om 9 uur heb ik weer een lesje maar de eerste keer de snelweg op! En moet zeggen dat ik dit ZEER spannend vind, hebben jullie misschien tips voor mij wat kan ik verwachten?
heb er wel veel zin in !
Het is al laat dus zal wel niet veel reacties meer krijgen haha dan lees ik het morgen wel en kan ik het meenemen voor de tweede keer snelweg !
Fijne avond allemaal
Vooral niet krampachtig en stijf op de motor gaan zitten, da's het belangrijkste. Normaal rustig en relaxed op de motor zitten met het verkeer mee rijden en goed om je heen kijken en goed anticiperen en vooral, wellicht het meest belangrijkste, het verkeer goed inschatten. Denk hierom, als je op een (auto)snelweg rijdt, al het verkeer voor, naast en achter je rijden dezelfde kant op. Je hoeft alleen op te letten op invoegend en uitvoegend verkeer. Daarnaast luister ook goed naar de aanwijzingen van jouw instructeur. Wees ook niet bang om hier en daar als het nodig is het gas wat verder op te draaien. En voor de rest, geniet ervan!
Dat kan nog net voor 1 maart …
Daar gisteren 5 jaar geleden in 1 keer geslaagd.. goede vent toen gehad.Doet er iemand examen in de omgeving cbr spijkenisse?? Zo ja, ben benieuwd hoe jullie het cbr en de examinatoren daar ervaren.. en het examen zelf.