Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Oei, alleen lichte blikschade hoop ik?
Het zullen de zenuwen nu al zijn... denk maar zo....
Ja voornamelijk blikschade ja. Auto staat bij de garage nu dus moet morgen met helm en alles op het fietsje naar de rijschool 😅
Mevrouw stond echt net na een bocht stil om eendjes te laten oversteken. Dat zag ik dus te laat.. Ik heb echt zo hard als kon geremd maar doorgegleden tegen haar auto aan. Mijn koplamp helemaal kapot en wat ontwricht enzo, en mevrouw appte net dat ze haar kofferbak niet meer open krijgt maar de schade leek op het oog mee te vallen.
Mijn garage schat de kosten voor mijn auto rond de 250 euro.
Hoewel ze op een idiote plek stil stond, midden op de weg, ben ik fout want reed achterop bij haar he... Het is gewoon kut.

Nu maar hopen dat morgen wél alles goed gaat..... Blij als het voorbij is zegmaar....
 
Ja voornamelijk blikschade ja. Auto staat bij de garage nu dus moet morgen met helm en alles op het fietsje naar de rijschool 😅
Mevrouw stond echt net na een bocht stil om eendjes te laten oversteken. Dat zag ik dus te laat.. Ik heb echt zo hard als kon geremd maar doorgegleden tegen haar auto aan. Mijn koplamp helemaal kapot en wat ontwricht enzo, en mevrouw appte net dat ze haar kofferbak niet meer open krijgt maar de schade leek op het oog mee te vallen.
Mijn garage schat de kosten voor mijn auto rond de 250 euro.
Hoewel ze op een idiote plek stil stond, midden op de weg, ben ik fout want reed achterop bij haar he... Het is gewoon kut.

Nu maar hopen dat morgen wél alles goed gaat..... Blij als het voorbij is zegmaar....
Oeps ... Ik zou zeggen 250 euro is te overzien, en de schade van mevrouw lijkt op het oog mee te vallen, dus gauw over tot de orde van de dag. Morgen lekker een stukje :]!
 
Ja voornamelijk blikschade ja. Auto staat bij de garage nu dus moet morgen met helm en alles op het fietsje naar de rijschool 😅
Mevrouw stond echt net na een bocht stil om eendjes te laten oversteken. Dat zag ik dus te laat.. Ik heb echt zo hard als kon geremd maar doorgegleden tegen haar auto aan. Mijn koplamp helemaal kapot en wat ontwricht enzo, en mevrouw appte net dat ze haar kofferbak niet meer open krijgt maar de schade leek op het oog mee te vallen.
Mijn garage schat de kosten voor mijn auto rond de 250 euro.
Hoewel ze op een idiote plek stil stond, midden op de weg, ben ik fout want reed achterop bij haar he... Het is gewoon kut.

Nu maar hopen dat morgen wél alles goed gaat..... Blij als het voorbij is zegmaar....

Mooi verzekeringstechnische dilemma, mocht de schade bij mevrouw niet veel zijn zou ik het uit eigen zak betalen. Wanneer je het via de verzekering laat verlopen ga je mogelijk terug in je schade vrije jaren = hogere premie betalen. Aan de andere kant zou ik het wél voorleggen aan de verzekering, misschien is zij toch wel schuldig? Bedoel net na de bocht op de openbare weg stil staan, kan mogelijk nog artikel 5 betekenen...

Anyway, anyhow goed dat je er met een schrik van af bent gekomen. Morgen ga je A'tje gewoon bij schrijven.

Heb je al een afspraak bij de gemeente staan? 😁
 
Mooi verzekeringstechnische dilemma, mocht de schade bij mevrouw niet veel zijn zou ik het uit eigen zak betalen. Wanneer je het via de verzekering laat verlopen ga je mogelijk terug in je schade vrije jaren = hogere premie betalen. Aan de andere kant zou ik het wél voorleggen aan de verzekering, misschien is zij toch wel schuldig? Bedoel net na de bocht op de openbare weg stil staan, kan mogelijk nog artikel 5 betekenen...

Anyway, anyhow goed dat je er met een schrik van af bent gekomen. Morgen ga je A'tje gewoon bij schrijven.

Heb je al een afspraak bij de gemeente staan? 😁
Ik ga dalijk in mijn pauze even bellen met ZLM (mijn verzekering).
Heb nog geen afspraak staan bij de gemeente, moet ook nog pasfoto's maken. Wilde dat vandaag na werk doen (maar dat gaat nu niet meer want een collega moet me thuis brengen) of morgen voor de rijles/examen. Maar ik kan morgen ook nog een afspraak ingeven voor morgenmiddag half 5 dus ik geloof het wel. En anders doe ik dat zo nog even, gewoon inschieten maarja, als ik het niet haal morgen dan valt er ook niks aan te vragen _O-
 
Ik meld me hier ook even als semi-actief. Gisteren eerste rijles gehad (zwarte motor). Voor een eerste keer vond ik het vooral erg leuk (AVB oefeningen gedaan zoals slalom, uitwijken, remproef). Had een leenhelm + jack van de rijschool (handschoenen al wel), maar toch ook maar gelijk in Tilburg bij Louis daarna een helm + jack gehaald. De rest binnenkort ook maar eens aanschaffen.
 
Ik ga dalijk in mijn pauze even bellen met ZLM (mijn verzekering).
Heb nog geen afspraak staan bij de gemeente, moet ook nog pasfoto's maken. Wilde dat vandaag na werk doen (maar dat gaat nu niet meer want een collega moet me thuis brengen) of morgen voor de rijles/examen. Maar ik kan morgen ook nog een afspraak ingeven voor morgenmiddag half 5 dus ik geloof het wel. En anders doe ik dat zo nog even, gewoon inschieten maarja, als ik het niet haal morgen dan valt er ook niks aan te vragen _O-
Ik zou ook even met de verzekering bellen en niet direct schuld bekennen. Na een bocht stilstaan is, ookal steken er eendjes over, volgens mij gewoon gevaar of hinder veroorzaken. Hangt volgens mij wel een beetje van de weg af. (A/N weg sowieso stilstaan verbod meen ik). Wél lastig aan te tonen overigens.
 
Ik zou ook even met de verzekering bellen en niet direct schuld bekennen. Na een bocht stilstaan is, ookal steken er eendjes over, volgens mij gewoon gevaar of hinder veroorzaken. Hangt volgens mij wel een beetje van de weg af. (A/N weg sowieso stilstaan verbod meen ik). Wél lastig aan te tonen overigens.
Zou als het goed is al op samen ingevuld schadeformulier moeten staan... dat mevr. na/in een bocht stil stond ivm.. eendjes...
Wat overigens geen goede reden is om stil te staan...
Dus aantonen zou niet meer hoeven...

Maar tegelijkertijd, tsja verzekeringsgeval... achterop komend is schuldig want niet genoeg afstand gehouden om op tijd stil te staan...
Aan de andere kant tegenpartij creëerde gevaarlijke situatie....
Alle 2 min of meer "te kort door de bocht"... dus afhankelijk van wat reparatie kosten tegenpartij zouden zijn zelf betalen en anders via verzekering laten lopen.
 
Weet niet wat mevrouw voor auto reed en of Diaantje dat weet, maar als het een wat nieuwer model is en de klep gaat inderdaad niet open, zit je al snel op bedragen welke verzekeringswerk worden..
 
Erg sneu @Diaantje , maar fijn dat je er in ieder geval zelf niets aan overgehouden hebt. Ik heb weinig meer toe te voegen dan wat hierboven al gezegd is; bel vooral even je verzekering, want stilstaan in een onoverzichtelijke(?) bocht kan nog wel eens anders uitpakken dan het standaardverhaal 'achterop = schuld'. Jammer voor de eendjes, maar je bent nog steeds verplicht je zodanig op te stellen dat je geen hinder veroorzaakt voor het overige verkeer, dus mevrouw in kwestie had of zichtbaarder moeten gaan staan, of, ik herhaal, jammer voor de eendjes, toch door moeten rijden. Afijn, dit kan de verzekering je allemaal haarfijn uitleggen. :Y

Eens overigens met wat @angarali zegt; zoek even heel goed uit wat het uit eigen zak betalen van de schade zou kosten, en wat het je aan trappen op de bonus-malus-ladder scheelt. Ik heb vaker gezien dat mensen het door de verzekering laten regelen en vervolgens schadevrije jaren kwijtraken, wat ze uiteindelijk aan premie meer kost dan een paar honderdjes betalen om de schade zelf af te wikkelen.

@Fedmas Ook zeker waar, als je zo'n rijdende computer treft met allemaal sensoren en dergelijke in de bumper, of er is onzichtbaar iets aan de ophanging verschoven, dan zou ik zelf betalen niet eens overwegen.
 
Ik zal me ook maar eens aanmelden in dit topic. Na een tijdje alleen meegelezen te hebben, nu ook maar aangemeld

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 28 mei 2020
Theorie: 4 juni 2020 (geslaagd!)
AVB: geen idee
AVD: geen idee
Rijschool: Van Buuren, Zwolle
Lesmotor: Suzuki SV650

Vorige week was eigenlijk een try2bike, maar doordat ik al relatief veel ervaring heb met een tweewieler in het verkeer (lees Yamaha TZR die niet helemaal netjes 50 loopt), heeft de instructeur er maar een les van gemaakt
 
Ik ga dalijk in mijn pauze even bellen met ZLM (mijn verzekering).
Heb nog geen afspraak staan bij de gemeente, moet ook nog pasfoto's maken. Wilde dat vandaag na werk doen (maar dat gaat nu niet meer want een collega moet me thuis brengen) of morgen voor de rijles/examen. Maar ik kan morgen ook nog een afspraak ingeven voor morgenmiddag half 5 dus ik geloof het wel. En anders doe ik dat zo nog even, gewoon inschieten maarja, als ik het niet haal morgen dan valt er ook niks aan te vragen _O-

Als je niet wil afrijden, prima hoor. Weet genoeg andere die je plekje wel willen 😝
/Sarcasm off

Je gaat m morgen gewoon binnenharken, punt uit ✌️
 
Ik zal me ook maar eens aanmelden in dit topic. Na een tijdje alleen meegelezen te hebben, nu ook maar aangemeld

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 28 mei 2020
Theorie: 4 juni 2020 (geslaagd!)
AVB: geen idee
AVD: geen idee
Rijschool: Van Buuren, Zwolle
Lesmotor: Suzuki SV650

Vorige week was eigenlijk een try2bike, maar doordat ik al relatief veel ervaring heb met een tweewieler in het verkeer (lees Yamaha TZR die niet helemaal netjes 50 loopt), heeft de instructeur er maar een les van gemaakt
Welkom *O* En die AVB en AVD komen heus wel, je theorie heb je al binnen :t
En zing hier gerust je deuntje mee!
 
Welkom *O* En die AVB en AVD komen heus wel, je theorie heb je al binnen :t
En zing hier gerust je deuntje mee!
was wel een beetje verbaast vorige week, toen ze gingen kijken wanneer ik theorie kon doen, dat dit al binnen een week kon (dus geen tijd voor theorie lessen)... Voelde als een soort stroomversnelling. Daarnaast wel een paar stress momenten van tevoren gehad, omdat de omgeving van Verjo (leerhetverkeer.nl) storingen had, en ik niet kon oefenen.
 
Ik zou ook even met de verzekering bellen en niet direct schuld bekennen. Na een bocht stilstaan is, ookal steken er eendjes over, volgens mij gewoon gevaar of hinder veroorzaken. Hangt volgens mij wel een beetje van de weg af. (A/N weg sowieso stilstaan verbod meen ik). Wél lastig aan te tonen overigens.
WELKOM!! En veel plezier en succes met lessen *O* :]

Ik heb mijn verzekering gebeld maar gezien binnen de bebouwde kom ben ik gewoon schuldig, ookal stond ze na een bocht stil op een doorgaande weg zonder gevarenlichten of wat dan ook, blijkbaar moet ik gewoon kunnen stoppen. Nouja, het is wat het is, kan er lang en breed over klagen en zeuren maar daar schiet ik ook niks mee op...
Hoop dat het een beetje netjes afgehandeld wordt en dat ik niet gelijk AL mijn noclaim kwijt ben.... Verzekering heeft me gezegd dat ze me gaan laten weten hoe hoog de schade van de tegenpartij is. Dan kan ik kiezen, of van mijn noclaim af, of het terug betalen aan de verzekering en no claim behouden...

Ja, dit maak ik dan weer mee een dag voor mijn examen... Echt weer iets voor Diaantje hoor ..... _O-
 
Erg sneu @Diaantje , maar fijn dat je er in ieder geval zelf niets aan overgehouden hebt. Ik heb weinig meer toe te voegen dan wat hierboven al gezegd is; bel vooral even je verzekering, want stilstaan in een onoverzichtelijke(?) bocht kan nog wel eens anders uitpakken dan het standaardverhaal 'achterop = schuld'. Jammer voor de eendjes, maar je bent nog steeds verplicht je zodanig op te stellen dat je geen hinder veroorzaakt voor het overige verkeer, dus mevrouw in kwestie had of zichtbaarder moeten gaan staan, of, ik herhaal, jammer voor de eendjes, toch door moeten rijden. Afijn, dit kan de verzekering je allemaal haarfijn uitleggen. :Y

Eens overigens met wat @angarali zegt; zoek even heel goed uit wat het uit eigen zak betalen van de schade zou kosten, en wat het je aan trappen op de bonus-malus-ladder scheelt. Ik heb vaker gezien dat mensen het door de verzekering laten regelen en vervolgens schadevrije jaren kwijtraken, wat ze uiteindelijk aan premie meer kost dan een paar honderdjes betalen om de schade zelf af te wikkelen.

@Fedmas Ook zeker waar, als je zo'n rijdende computer treft met allemaal sensoren en dergelijke in de bumper, of er is onzichtbaar iets aan de ophanging verschoven, dan zou ik zelf betalen niet eens overwegen.
De eendjes stonden nog in de berm.... Ze had door moeten rijden en op zijn minst in haar spiegels moeten kijken, achteraf gezien had ik mijn auto de berm in moeten sturen, maarja altijd dat achteraf gelul he :+... Ik zie wel wat er van komt, de kans is meer aanwezig dat ik gewoon schuld heb dan niet dus daar doe ik het dan ook maar mee... leermomentje ofzo? 8)7
Afijn, ik heb het op het schadeformulier uitgetekend (zo goed als ik kan want tekenen is niet mijn sterkste vak) en ze komt het vanavond ondertekenen. We hadden allebei geen formulier bij... Maar we waren het wel eens over de situatie. Het is zuur maar het is wat het is.

Haar auto is een minicooper, wel wat ouder model. Ik geloof niet dat als de schade echt zo erg is dat er dingen niet open kunnen, dat ik dat even uit eigen zak kan en wil betalen.... Dan maar een hogere premie.... We gaan het meemaken.....

Als ik morgen nou maar gewoon goed rij, dan heb ik toch nog een beetje een chill weekend....
Zo niet, maar maar dan moet echt even iedereen uit mijn buurt blijven 😅 _O-
 
Heb je misschien een foto van die schade gemaakt? Als je die hebt, en hem hier post kan ik ongeveer de schade van haar inschatten.
Ben monteur en wel bekend met autoschades, helaas. :+
 
Haar auto:
20200604_090114.jpg

20200604_090118.jpg

20200604_090120.jpg
 
Soort van overzichtfoto
20200604_092759.jpg

20200604_090124.jpg


En om gedoe te voorkomen, ik lees ook andere topics....
ja, het is een overzichtelijke bocht,
Nee, ik zag echt niet dat ze stil stond.
Ja, ik ben fout.

Ik kwam door de bocht, ze had geen remlicht aan, ik zag haar, toen de eenden, toen besef dat ik moest remmen en dat ze dus stil stond... dus gewoon kut
 
Niet naar de verzekering, want die zal 'm total loss verklaren. Iedere schade duurder dan een rijksdaalder is te veel om 'm te laten repareren, of zelf doen ;)
Hij staat al bij mijn garage om te laten maken. Ik kan het niet zelf en ik heb een hele fijne eerlijke garage.

Oh en... ja, het is een oud beestje, en nee het is niet meer de mooist blinkende rode (eerder roze) auto, maar ik ben dol op mijn starletje en vind het een heerlijk wagentje. Ik vind het de 250 euro dus zeker waard om het te laten maken. Ieder zn ding he ;)
 
Dat valt reuze mee die schade. Van haar auto, achter die bumper van haar is het een kwestie van de boel weer op de juiste plek brengen, hoeft niet veel te kosten.
Die van jou heeft veel meer schade helaas..die is eigenlijk, zoals Max al zei afgeschreven. Maar als je, zoals je zegt een goede garage hebt is het ook zo gebeurd natuurlijk, al zal ie er wat anders dan eerst uitzien, maar dat geeft niet als ie maar rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan