Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

En als je je een beetje erop kleedt kun je in de winter gewoon doorrijden zolang er geen ijzel/sneeuw verwacht wordt. :Y Paar van mijn mooiste ritten zijn gemaakt met temperaturen net iets boven nul, strakblauwe lucht en felle zon. Heerlijk. Uiteraard wel met extra lagen onder mijn motorpak en de wintervoering erin. :+
 
Wat leuk om een mede lesser van Van Buuren te zien (les je bij Thomas of Memik?).

Jammer om te horen dat je afgelopen donderdag bent gezakt... mede omdat ik en een medelesser afgelopen donderdag gelukkig wel zijn geslaagd.

Gefeliciteerd moest je in Zwolle of Staphorst?
Haha wat leuk idd! Ik heb tot m'n examen bij Memik gelest & Thomas heeft het nu overgenomen tot m'n volgende examen. En jij?
 
Ja zeker, tegen het einde van het seizoen verwacht ik eigenlijk ook lagere prijzen. Het zal tegen die tijd waarschijnlijk ook te veel kriebelen om het niet te doen, verwacht ik zo.

Het gaat zeker kriebelen. Nadat ik mijn rijbewijs kreeg, heb ik een dag rondgereden op de motorscooter van mijn vader. Het weekend daarna kon ik niet meer wachten en heb ik maar een eigen motor gekocht. :)
 
Gefeliciteerd moest je in Zwolle of Staphorst?
Haha wat leuk idd! Ik heb tot m'n examen bij Memik gelest & Thomas heeft het nu overgenomen tot m'n volgende examen. En jij?
Ik mocht in Zwolle afrijden, op het bekende terrein... Lessen volg ik bij Thomas... Ben me nu aan het voorbereiden op mijn AVD, welke ik 17 september heb (nog drie lange lessen tot mijn examen)
 
heb zelf ook 2 en halve maand moeten wachten op mijn avd examen. was echt balen. maar aankomende dinsdag is het dan eindelijk zo ver en merk dan nu toch dat de zenuwen wel beginnen te komen. of gezonde spanning
 
Yes, ook eindelijk mijn AVB in de pocket!*O* Elke oefening in 1x gehaald (dat was met les nog nooit gebeurd) en een zeer relaxte examinator. Zaterdag eerste AVD les en hopelijk niet al te lang wachten tot ik daar examen voor kan doen... Hij hoopte dat het nog dit jaar kon dus ik verwacht dat het nog wel ff zal duren....-O-
 
Yes, ook eindelijk mijn AVB in de pocket!*O* Elke oefening in 1x gehaald (dat was met les nog nooit gebeurd) en een zeer relaxte examinator. Zaterdag eerste AVD les en hopelijk niet al te lang wachten tot ik daar examen voor kan doen... Hij hoopte dat het nog dit jaar kon dus ik verwacht dat het nog wel ff zal duren....-O-
Gefeliciteerd en hopelijk snel op voor AVD !!
 
heb zelf ook 2 en halve maand moeten wachten op mijn avd examen. was echt balen. maar aankomende dinsdag is het dan eindelijk zo ver en merk dan nu toch dat de zenuwen wel beginnen te komen. of gezonde spanning
Succes alvast!

Yes, ook eindelijk mijn AVB in de pocket!*O* Elke oefening in 1x gehaald (dat was met les nog nooit gebeurd) en een zeer relaxte examinator. Zaterdag eerste AVD les en hopelijk niet al te lang wachten tot ik daar examen voor kan doen... Hij hoopte dat het nog dit jaar kon dus ik verwacht dat het nog wel ff zal duren....-O-
Gefeliciteerd!
 
Voor diegen die later dit jaar afrijden. Overwegen jullie om daarna wel nog direct een motor te kopen?
Sowieso. Als ik dan eenmaal weet wat ik wil wel :) Schijnt ook goedkoper te zijn buiten het seizoen... en winters zijn hier altijd relatief kort als het gaat om echte kou/pekeldagen
 
Zo heb je er wel meer. Beek is ook zo'n leuke
Katwijk doet het ook goed.
Wij hadden op het werk (Nijmegen) een chauffeur die een zeecontainer moest laden in Katwijk (Brabant). Op een gegeven moment belt de klant waar de chauffeur blijft. Nou die had er al lang moeten zijn, toch maar even bellen. Helaas was meneer onderweg naar Katwijk aan Zee.....
 
Ja zeker, tegen het einde van het seizoen verwacht ik eigenlijk ook lagere prijzen. Het zal tegen die tijd waarschijnlijk ook te veel kriebelen om het niet te doen, verwacht ik zo.
Het scheelt zeker, ik heb vorig jaar mijn CBR eind oktober gekocht. Dit jaar in de zomer voor dezelfde prijs weer verkocht. De prijzen liggen eind van het jaar gewoon iets lager dan in het voorjaar/zomer.
 
net mijn laatste (hopelijk dan) les gehad.
Ging prima, en moet helemaal goedkomen volgens mijn instructeur.

Morgen om 11h40 is het zo ver!!!!!!
Heb er erg veel zin in :D hoop dat de zenuwen wat weg blijven, uiteraard zorg ik dat ik op tijd op locatie ben zodat ik ook nog even mijn banaantje kan eten :D
Heeeeeel veeel succes, je gaat het gewoon halen!!! En dat Banaantje kun je ook wel thuis eten hoor, lekker op het gemakje doen zodat je ook nog wat kan drinken en niet met zo'n bananenbekkie in de helm zit. Hoewel....... Kan misschien nog extra voordeel opleveren..... ;)
 
net mijn laatste (hopelijk dan) les gehad.
Ging prima, en moet helemaal goedkomen volgens mijn instructeur.

Morgen om 11h40 is het zo ver!!!!!!
Heb er erg veel zin in :D hoop dat de zenuwen wat weg blijven, uiteraard zorg ik dat ik op tijd op locatie ben zodat ik ook nog even mijn banaantje kan eten :D
Succes! Ik heb het destijds ook gehaald, dus er is geen enkele reden waarom het jou niet zou lukken! :t
 
Gefeliciteerd aan alle geslaagden! 😄

Ik kom even uit mijn meelees-modus. Ik heb afgelopen zaterdag mijn proefles gehad dus nu kan ik eindelijk ook mijn ervaringen delen. Op het parkeerterrein waar we zaterdag oefenden was het helaas heel druk (bij de sportvelden, dus overal ouders die kinderen halen/brengen) dus dat was niet heel relaxed rijden. Ik heb de halve draai, precisie-stop en uitwijkoefening mogen oefenen. Daarna mocht ik zelf weer terugrijden naar de rijschool.
Ik zat na de les echt vol met adrenaline haha, wat was dat spannend maar heel gaaf!

Over twee weken heb ik vakantie, dus dan hoop ik lekker wat 'echte' lessen te kunnen plannen

Superveel succes morgen Badbert!! Volgens mij krijg je prima weer dus dat zit al goed!
 
Ook maar weer eens een update van mijn kant.
Nu 3 AVD lesjes gehad, blijft opletten op volgafstand, eerder kijken, en de wegpositie moet iets natuurlijker worden.
Gisteren aangegeven dat als het mogelijk is ik ff gas wil geven (no pun intended) voor mn AVD examen, zodat ik deze kan hebben voordat ik aant klussen mag in ons nieuwe huis.

Nu dus mn AVD examen gepland staan voor 7 oktober. Nog ff maximaal oefenen de komende tijd, en dan op 7 Oktober maar eens dat pasje zien te halen.
 
Gefeliciteerd alle geslaagden, en natuurlijk succes voor degenen die (binnenkort) nog moeten!

Katwijk doet het ook goed.
Wij hadden op het werk (Nijmegen) een chauffeur die een zeecontainer moest laden in Katwijk (Brabant). Op een gegeven moment belt de klant waar de chauffeur blijft. Nou die had er al lang moeten zijn, toch maar even bellen. Helaas was meneer onderweg naar Katwijk aan Zee.....
Leuke. Hier wel eens een Duitser de weg moeten wijzen naar Arnhem. Zijn bestemming was Arnemuidenhoek... Ze reden met hun volgeladen auto in Arnemuiden (Ruim 200km te ver naar het zuiden)
 
Ach wij wonen in Oosterhout Gld bij Nijmegen.
Toen wij gingen trouwen trouwden wij in Bemmel, het feest was in een feestzaal in Oosterhout.

Daar aangekomen gingen wij aan de koffie met gebak maar bleek dat een deel van de feestvierders er niet waren.
Gebeld en die zaten op de snelweg richting Oosterhout Brabant......
 
Terug
Bovenaan Onderaan