Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Waarom doen ze het eigenlijk niet andersom? Examen kunnen opsplitsen in twee beoordelingen. In de basis doe je speciale verrichtingen en verkeersdeelname. Slaag je voor één van de twee dan kan je het andere onderdeel herhalen.
Omdat bijzondere verrichtingen (voor de auto) heel kort is. Ff keertje fileparkeren ofzo. Als je dat dan niet zou halen en je normale rit wel, dan zou je later weer voor 5 minuten naar het CBR komen om een helling te trekken

Edit: zelfde geldt voor motor
 
Moet je bij een herexamen alles weer opnieuw doen ? Zoals de stop and go, oogtest en de vragen over de motor ? En krijg je dezelfde examinator en weten ze wel dat dit je 2e examen is of is het gewoon weer een normale examen ?
 
Ik neem aan dat het gewoon hetzelfde zal zijn als je eerste examen, dus inclusief oogtest en vragen over de motor. Of het vastgelegd wordt dat je al een keer gezakt bent en of een examinator dat kan inzien, geen idee
 
Moet je bij een herexamen alles weer opnieuw doen ? Zoals de stop and go, oogtest en de vragen over de motor ? En krijg je dezelfde examinator en weten ze wel dat dit je 2e examen is of is het gewoon weer een normale examen ?
Motor en vrachtwagen in een keer maar voor m'n auto duurde het een paar keer langer toen der tijd. Had de eerste 2 keer toevallig dezelfde examinator. Hierna wel een andere. Ze wisten al wel dat je opnieuw opkwam voor examen. Of ze konden inzien hoe vaak je al gezakt was dat herrinder ik me dan niet. Snel weer verdrongen.
 
Paar lesjes AVD nu gehad, gaat heerlijk, door mijn jarenlange ervaring als beroepschauffeur (lijndienst) had ik dat wel verwacht, ver vooruit kijken en anticiperen is voor mij dagelijkse kost. Wel afkloppen natuurlijk maar afgelopen maandag reed ik mee met nog een leerling die de volgende dag slaagde en ik reed die dag hetzelfde dus het vertrouwen is er.
Opritten naar de snelweg zijn hier mooie bochtjes, steeds sneller, steeds schuiner, echt genieten.

Examen in mei.
 
Zo, als het goed is wordt de AVB aangevraagd vanavond. Is blijkbaar lange wachttijd op (regio Zwolle). Theorie heb ik gelukkig al wel. Opzich gaat alles goed behalve de halve draai. Ik kan me op een of andere manier niet er toe zetten om niet zo houterig op de motor te zitten. Geen idee waarom.
 
Zo, als het goed is wordt de AVB aangevraagd vanavond. Is blijkbaar lange wachttijd op (regio Zwolle). Theorie heb ik gelukkig al wel. Opzich gaat alles goed behalve de halve draai. Ik kan me op een of andere manier niet er toe zetten om niet zo houterig op de motor te zitten. Geen idee waarom.
Lekker man, ik mag donderdag 😁
 
Zo, als het goed is wordt de AVB aangevraagd vanavond. Is blijkbaar lange wachttijd op (regio Zwolle). Theorie heb ik gelukkig al wel. Opzich gaat alles goed behalve de halve draai. Ik kan me op een of andere manier niet er toe zetten om niet zo houterig op de motor te zitten. Geen idee waarom.
En met een achtje?
 
Vandaag is het vrouwtje op geweest voor haar avb
Ze was al sinds het weekend verschrikkelijk zenuwachtig....
Vandaag ook, en dat heeft er helaas voor gezorgd dat ze niet geslaagd is :(

Ze was erg teleurgesteld in zichzelf en zelfs verdrietig......

Heb haar moed in gepraat en morgen gaan ze haar herkansing inplannen.
Hopelijk kan dit snel!!!

Ze kan het allemaal... Ze doet alles tijdens de lessen met het grootste gemak!
Ze weet nu hoe een examen er aan toe gaat, dus de volgende keer slaagt ze gewoon!
 
Hi allemaal, ik ben nieuw hier. Vandaag begonnen met lessen. AVB examen staat al gepland in juni (regio Twente), vorige week geslaagd voor mijn theorie examen. Ik ben al in dit topic aan het inlezen om wat trips en trucs op te doen, extra zijn altijd welkom!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-03-29 at 10.54.43 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-03-29 at 10.54.43 AM.jpeg
    341,2 KB · Weergaven: 39
Hi allemaal, ik ben nieuw hier. Vandaag begonnen met lessen. AVB examen staat al gepland in juni (regio Twente), vorige week geslaagd voor mijn theorie examen. Ik ben al in dit topic aan het inlezen om wat trips en trucs op te doen, extra zijn altijd welkom!
Welkom! Veel succes en vooral ook veel plezier! Heerlijk motorweer vandaag. Kijk, examen in juni, dat schiet op! Zet 'm op en blaas hier je partijtje mee. Van andermans ervaringen kun je altijd wat opsteken, maar we horen natuurlijk ook graag hoe 't jou vergaat!
 
Geen idee. Nog niet goed geprobeerd.

Probleem is dat als ik de draai inzet ik net niet lekker uitkom. Het scheelt steeds minder dan een halve meter, maar ik zit net buiten het vak.
Het gaat de volgende lessen vast telkens wat beter. Bij mij hielp het als er een pion in het midden stond, waar ik omheen kon draaien.
 
Vandaag is het vrouwtje op geweest voor haar avb
Ze was al sinds het weekend verschrikkelijk zenuwachtig....
Vandaag ook, en dat heeft er helaas voor gezorgd dat ze niet geslaagd is :(

Ze was erg teleurgesteld in zichzelf en zelfs verdrietig......

Heb haar moed in gepraat en morgen gaan ze haar herkansing inplannen.
Hopelijk kan dit snel!!!

Ze kan het allemaal... Ze doet alles tijdens de lessen met het grootste gemak!
Ze weet nu hoe een examen er aan toe gaat, dus de volgende keer slaagt ze gewoon!
Gatsie, wat balen. Ik kan me haar teleurstelling goed voorstellen.-O- En die stomme, nutteloze zenuwen!:(
Hopelijk kan ze snel herkansen, ze weet nu wat haar te wachten staat.
 
Hoihoii! Ook ik ben nieuw hier. Het leek me gezellig en mogelijk nuttig om me bij jullie te voegen :) ervaringen uitdelen, tips and tricks uitwisselen en zo.
Precies één week geleden heb ik mijn eerste proefles gevolgd, sinds die les heb ik 3 uur echt les gehad. Zó leuk!
Ik ben begonnen op een Honda CB125f. Na de les van vandaag (achtjes draaien en wegrijden uit een parkeervak) was meneer de instructeur zo tevreden dat ik volgende les op een CB650 mag. Dit zal ook mijn examenmotor zijn. Zelf zegt me dit niet veel maar misschien vinden jullie dat interessant :P

Leuk om hier te zijn en ik hoor graag van jullie :W groetjess!
 
Hoihoii! Ook ik ben nieuw hier. Het leek me gezellig en mogelijk nuttig om me bij jullie te voegen :) ervaringen uitdelen, tips and tricks uitwisselen en zo.
Precies één week geleden heb ik mijn eerste proefles gevolgd, sinds die les heb ik 3 uur echt les gehad. Zó leuk!
Ik ben begonnen op een Honda CB125f. Na de les van vandaag (achtjes draaien en wegrijden uit een parkeervak) was meneer de instructeur zo tevreden dat ik volgende les op een CB650 mag. Dit zal ook mijn examenmotor zijn. Zelf zegt me dit niet veel maar misschien vinden jullie dat interessant :P

Leuk om hier te zijn en ik hoor graag van jullie :W groetjess!
Leuk! En je gaat lekker, zo te lezen Welkom!
 
Hoihoii! Ook ik ben nieuw hier. Het leek me gezellig en mogelijk nuttig om me bij jullie te voegen :) ervaringen uitdelen, tips and tricks uitwisselen en zo.
Precies één week geleden heb ik mijn eerste proefles gevolgd, sinds die les heb ik 3 uur echt les gehad. Zó leuk!
Ik ben begonnen op een Honda CB125f. Na de les van vandaag (achtjes draaien en wegrijden uit een parkeervak) was meneer de instructeur zo tevreden dat ik volgende les op een CB650 mag. Dit zal ook mijn examenmotor zijn. Zelf zegt me dit niet veel maar misschien vinden jullie dat interessant :P

Leuk om hier te zijn en ik hoor graag van jullie :W groetjess!
Nou, dan laat ik ook ff wat horen :t Fijn, zo'n enthousiaste entree op MF! *O* Welkom en hou ons op de hoogte van je vorderingen en ervaringen!
 
Leuk! En je gaat lekker, zo te lezen Welkom!

Nou, dan laat ik ook ff wat horen :t Fijn, zo'n enthousiaste entree op MF! *O* Welkom en hou ons op de hoogte van je vorderingen en ervaringen!
Bedankt allebei! *O* dit lijkt me een heel gezellige groep mensen hier.
Ik kan helaas niet meer rijden tot eind volgende week ;( vanwege werk en planning van de instructeur.
Zelf een stukje gaan rijden (met mijn vader) lijkt me toch ook geen goed idee. Afwachten maar, kan ik rustig mijn theorie leren haha
 
Geen idee. Nog niet goed geprobeerd.

Probleem is dat als ik de draai inzet ik net niet lekker uitkom. Het scheelt steeds minder dan een halve meter, maar ik zit net buiten het vak.
Gewoon een paar meter verder kijken. Je gaat altijd naar waar je kijkt. Die motor zit onder je gat en gaat toch wel naar waar je kijkt...
En hou altijd in gedachte dat die motor meer kan dan jij, dat helpt om zenuwen weg te nemen (terwijl het nog waar is ook).
 
Bedankt allebei! *O* dit lijkt me een heel gezellige groep mensen hier.
Ik kan helaas niet meer rijden tot eind volgende week ;( vanwege werk en planning van de instructeur.
Zelf een stukje gaan rijden (met mijn vader) lijkt me toch ook geen goed idee. Afwachten maar, kan ik rustig mijn theorie leren haha
Klopt, is geen goed idee :N tenzij je bij hem achterop gaat zitten. Maar je wilt je theorie-examen ook halen, dus rustig theorie leren is wel een goed idee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan