Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Mijn AVD staat voor...tromgeroffel....3 januari...Eerst was dat op 19 oktober maar omdat ik zelf niet verwacht klaar te zijn tegen die tijd hebben we dat verplaatst. Dat het 3 januari zou worden had ik even niet verwacht. Hopelijk kan ik er nog een keer tussen. Vandaag de eerste les puur gericht op de weg gehad. Ik moet nog leren om de fietser uit me te krijgen. De plaatsing is af en toe niet helemaal goed. Gelukkig heb ik nog even en merk ik wel dat het nu al een stuk beter gaat, vertrouwen is ook stukken beter. Maar 120 op een naked is nog steeds niet fijn.
 
Mijn rijschool gaat vrijdag met mijn eerste AVB les een schatting maken hoeveel lessen ik nodig heb,en het AVB examen aanvragen. Het AVD word pas aangevraagd waneer ik mijn AVB heb gehaald. Misschien dat ik op eigen risico het AVD nu al kan aanvragen(als het echt zolang duurt)en veel lessen achter elkaar inplannen en de gok nemen dat ik me avb in een keer haal en optijd klaar ben voor m’n AVD 😛😛 Ik ga eerst even vragen hoe lang het aanvraag AVD examen ongeveer duurt. Zou wel lekker zijn om uiterlijk eind september alles te hebben… kan niet wachten tot het vrijdag is😁😁
Alles wat ik hoor en lees, nu inplannen is in december/januari AVD, wachrtijd voor AVB zal korter zijn
 
Mijn AVD staat voor...tromgeroffel....3 januari...Eerst was dat op 19 oktober maar omdat ik zelf niet verwacht klaar te zijn tegen die tijd hebben we dat verplaatst. Dat het 3 januari zou worden had ik even niet verwacht. Hopelijk kan ik er nog een keer tussen. Vandaag de eerste les puur gericht op de weg gehad. Ik moet nog leren om de fietser uit me te krijgen. De plaatsing is af en toe niet helemaal goed. Gelukkig heb ik nog even en merk ik wel dat het nu al een stuk beter gaat, vertrouwen is ook stukken beter. Maar 120 op een naked is nog steeds niet fijn.
3 januari. Ouch! Voordeel is wel dat als je dan slaagt je misschien voor minder een motor kunt aanschaffen dan tijdens het voorjaar of zomerseizoen wanneer iedereen een motor wil.
 
3 januari. Ouch! Voordeel is wel dat als je dan slaagt je misschien voor minder een motor kunt aanschaffen dan tijdens het voorjaar of zomerseizoen wanneer iedereen een motor wil.
Was ook mijn idee. Heb wat motoren op het oog qua model. Dus wellicht tegen die tijd een mooie prijs voor 1. We zullen het wel merken tegen die tijd.
 
Mijn AVD staat voor...tromgeroffel....3 januari...Eerst was dat op 19 oktober maar omdat ik zelf niet verwacht klaar te zijn tegen die tijd hebben we dat verplaatst. Dat het 3 januari zou worden had ik even niet verwacht. Hopelijk kan ik er nog een keer tussen. Vandaag de eerste les puur gericht op de weg gehad. Ik moet nog leren om de fietser uit me te krijgen. De plaatsing is af en toe niet helemaal goed. Gelukkig heb ik nog even en merk ik wel dat het nu al een stuk beter gaat, vertrouwen is ook stukken beter. Maar 120 op een naked is nog steeds niet fijn.
Prima! Als het je eigen gevoel is, niks overhaasten. Ik heb er ook een dik half jaar over gedaan maar dat is zo lang geleden dat ik dat alweer vergeten ben. Ik heb gelest op een naked en rij sindsdien op een naked en heb er geen moeite mee. Het kan natuurlijk zijn dat ik er anders over denk als ik op iets anders stap, maar ik vind dat tot nu toe niet nodig. Ik vind het wel best zo. En hoe meer plastic aan je fiets, hoe meer je de p... in hebt als ie een keer valt, en dat gaat heus gebeuren.
 
Prima! Als het je eigen gevoel is, niks overhaasten. Ik heb er ook een dik half jaar over gedaan maar dat is zo lang geleden dat ik dat alweer vergeten ben. Ik heb gelest op een naked en rij sindsdien op een naked en heb er geen moeite mee. Het kan natuurlijk zijn dat ik er anders over denk als ik op iets anders stap, maar ik vind dat tot nu toe niet nodig. Ik vind het wel best zo. En hoe meer plastic aan je fiets, hoe meer je de p... in hebt als ie een keer valt, en dat gaat heus gebeuren.
Zo'n kuipwerkje is inderdaad erg prijzig :Y
 
heel veel plezier en succes @Nickdejongh
eind september alles hebben? Nou.... geloof niet dat dit echt nog heel veel kans heeft....
Hier in de regio is nu plannen, ergens in december / januari afrijden.

Als je een rijschool hebt die volgens de niet juiste manier (maar wel fijn voor zijn leerlingen) examens op voorhand in heeft kunnen kopen dan zou je mazzel kunnen hebben!
 
heel veel plezier en succes @Nickdejongh
eind september alles hebben? Nou.... geloof niet dat dit echt nog heel veel kans heeft....
Hier in de regio is nu plannen, ergens in december / januari afrijden.

Als je een rijschool hebt die volgens de niet juiste manier (maar wel fijn voor zijn leerlingen) examens op voorhand in heeft kunnen kopen dan zou je mazzel kunnen hebben!
Thx!! De rijschool heeft geen examens op voorhand ingekocht (deden ze vroeger wel met mijn auto) Naja een voordeel is wel dat de motoren iets goedkoper zijn in januari😝
 
Hey, die ken ik. Het oefenterrein voor rijscholen in Eindhoven. Ik heb daar ook gelest tijdens mijn vorige poging om mijn motorrijbewijs te halen. In principe een prima terrein, hoewel het soms wel eens druk kan zijn als 3 of 4 rijscholen met ieder 2 leerlingen daar tegelijk willen lessen, maar dan maakten we gewoon gebruik van elkaars opstellingen. Ligt ook gunstig ten opzichte van het examenterrein, dus het is makkelijk om voor het examen even te oefenen en daarna in 10 minuten naar het examenterrein.

Bij mijn huidige rijschool doen we AVB lessen op het flight forum. De parkeerplaats is daar een stuk groter. Nadeel is dat het alleen beschikbaar is in de avond en weekenden, omdat het een bedrijfsparkeerplaats is.

Ik leste voor AVB ook op Flight Forum afgewisseld met een parkeerterrein van een voetbalclub als ik tijdens kantoortijden les had. Vond het zelf prima terreinen.
 
Whoohoo!
Net 'echte' proefles 1 gehad.
Doorgeschakeld tot z'n 3 whoohoo 😁 ( yeah I know das nog niks, maar ik vond het voor nu al hard genoeg in de woonwijk. Mot er nog niet aan denken om 130 op zo'n ding op de snelweg te rijden. (Maar dat had ik in het begin ook met de auto en daar rij ik het liefst ook 130+ mee 😇))
Dit keer niet omgerold, geen blauwe plekken van de voetsteunen en (nog) geen kramp/spierpijn in m'n benen of kont.
En de instructeur zei dat ik er wel geschikt voor was. Dus nou das fijn. Ben geen hopeloze zaak hahaha.
Volgende week de les bij de andere rijschool, maar dit voelde eigenlijk wel ok.
Dus, ik ben benieuwd... 😁
*Stuitert van binnen*
 
Whoohoo!
Net 'echte' proefles 1 gehad.
Doorgeschakeld tot z'n 3 whoohoo 😁 ( yeah I know das nog niks, maar ik vond het voor nu al hard genoeg in de woonwijk. Mot er nog niet aan denken om 130 op zo'n ding op de snelweg te rijden. (Maar dat had ik in het begin ook met de auto en daar rij ik het liefst ook 130+ mee 😇))
Dit keer niet omgerold, geen blauwe plekken van de voetsteunen en (nog) geen kramp/spierpijn in m'n benen of kont.
En de instructeur zei dat ik er wel geschikt voor was. Dus nou das fijn. Ben geen hopeloze zaak hahaha.
Volgende week de les bij de andere rijschool, maar dit voelde eigenlijk wel ok.
Dus, ik ben benieuwd... 😁
*Stuitert van binnen*
Wat goed!! Gaaf he je eerste les😛😛
 
Whoohoo!
Net 'echte' proefles 1 gehad.
Doorgeschakeld tot z'n 3 whoohoo 😁 ( yeah I know das nog niks, maar ik vond het voor nu al hard genoeg in de woonwijk. Mot er nog niet aan denken om 130 op zo'n ding op de snelweg te rijden. (Maar dat had ik in het begin ook met de auto en daar rij ik het liefst ook 130+ mee 😇))
Dit keer niet omgerold, geen blauwe plekken van de voetsteunen en (nog) geen kramp/spierpijn in m'n benen of kont.
En de instructeur zei dat ik er wel geschikt voor was. Dus nou das fijn. Ben geen hopeloze zaak hahaha.
Volgende week de les bij de andere rijschool, maar dit voelde eigenlijk wel ok.
Dus, ik ben benieuwd... 😁
*Stuitert van binnen*
*O*
 
Whoohoo!
Net 'echte' proefles 1 gehad.
Doorgeschakeld tot z'n 3 whoohoo 😁 ( yeah I know das nog niks, maar ik vond het voor nu al hard genoeg in de woonwijk. Mot er nog niet aan denken om 130 op zo'n ding op de snelweg te rijden. (Maar dat had ik in het begin ook met de auto en daar rij ik het liefst ook 130+ mee 😇))
Dit keer niet omgerold, geen blauwe plekken van de voetsteunen en (nog) geen kramp/spierpijn in m'n benen of kont.
En de instructeur zei dat ik er wel geschikt voor was. Dus nou das fijn. Ben geen hopeloze zaak hahaha.
Volgende week de les bij de andere rijschool, maar dit voelde eigenlijk wel ok.
Dus, ik ben benieuwd... 😁
*Stuitert van binnen*
In de 3 kan je ook 100+ halen hoor :P
 
En we hebben er nóg een motor fanaat bij :D
Gisteren proefles, voor het eerst op iets dat groter is dan 50cc. Een waar spektakel

Van 0,0 ervaring, ook nooit geschakeld binnen een uurtje naar schakelen tot aan 3e versnelling, snelle slalom, noodstop en precisiestop. Toen was de tijd op.. Geen idee of het normaal is dat dit alles in een proefles gepropt wordt, maar ergens denk ik dat het wel snel is gegaan gezien de daadwerkelijke (betaalde) lessen nog moeten beginnen :D Uiteraard moet er nog flink gewerkt worden aan het vloeiende verloop, maar de kop is er af en het lukte allemaal best aardig.

Wel bizar hoe lastig het gas doseren is icm het wegrijden in z'n 1. Niet gedacht dat dat zo gevoelig is en zoveel moeite kost. Ook het verdere schakelen zonder bokken te laten verlopen is toch een uitdaging, voornamelijk als je van 1 naar z'n 2 tuft en wilt aanleggen voor een actie zoals slalom etc en tussendoor in snelheid zakt en et weer wilt oppakken.... zal wel moeten wennen....

Helemaal geweldig en hoop 3x in de week te kunnen gaan lessen en deze (na)zomer nog te kunnen gaan slagen :). we gaan het zien

(overigens een 650 Ninja)
 
Laatst bewerkt:
En we hebben er nóg een motor fanaat bij :D
Gisteren proefles, voor het eerst op iets dat groter is dan 50cc. Een waar spektakel

Van 0,0 ervaring, ook nooit geschakeld binnen een uurtje naar schakelen tot aan 3e versnelling, snelle slalom, noodstop en precisiestop. Toen was de tijd op.. Geen idee of het normaal is dat dit alles in een proefles gepropt wordt, maar ergens denk ik dat het wel snel is gegaan gezien de daadwerkelijke (betaalde) lessen nog moeten beginnen :D Uiteraard moet er nog flink gewerkt worden aan het vloeiende verloop, maar de kop is er af en het lukte allemaal best aardig.

Wel bizar hoe lastig het gas doseren is icm het wegrijden in z'n 1. Niet gedacht dat dat zo gevoelig is en zoveel moeite kost. Ook het verdere schakelen zonder bokken te laten verlopen is toch een uitdaging, voornamelijk als je van 1 naar z'n 2 tuft en wilt aanleggen voor een actie zoals slalom etc en tussendoor in snelheid zakt en et weer wilt oppakken.... zal wel moeten wennen....

Helemaal geweldig en hoop 3x in de week te kunnen gaan lessen en deze (na)zomer nog te kunnen gaan slagen :). we gaan het zien

(overigens een 650 Ninja)
Heel herkenbaar dit. En ik heb vandaag ook op een Kawa 650 gereden (was volgens mij geen ninja)
Wat goed!! Gaaf he je eerste les😛😛
Ja, ik had vlinders in mn buik haha
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn laatste AVB les gehad (hopelijk) voor mijn examen. Het ging best goed. Alle oefeningen gingen goed. De enige oefening waar ik enigszins twijfels over heb is de halve draai. Die is nog steeds te wisselvallig. De helft van de keren gaat hij goed en de helft niet. Ik heb vooral moeite met het doorkijken. Vreemd genoeg heb ik dat bij de 8 niet. Dat is juist voor mijn gevoel mijn sterkste oefening. Maar goed, woensdag mag ik het laten zien en ik heb er wel vertrouwen in. Ik had nog de mogelijkheid om dinsdag nog een les te nemen, maar aangezien we dan op een andere plek moeten oefenen waar ik niet al te beste ervaringen mee heb, heb ik daarvoor bedankt. Ik ga nu met een goed gevoel naar het examen toe en dat lijkt me wel goed zo.
 
Waar halen de motormuizen hier hun theorie stof vandaan? Ben al een paar plekken tegengekomen waar het te koop is maar uiteindelijk wordt het dan in beoordelingen afgekraakt. Ook ANWB krijgt er ook van langs. Iemand iets dat echt een beetje helpt om dat examen te doen laten slagen?
 
Waar halen de motormuizen hier hun theorie stof vandaan? Ben al een paar plekken tegengekomen waar het te koop is maar uiteindelijk wordt het dan in beoordelingen afgekraakt. Ook ANWB krijgt er ook van langs. Iemand iets dat echt een beetje helpt om dat examen te doen laten slagen?

Ik heb een theorieboek gekocht bij mijn rijschool. Daar zat een abonnement voor oefenexamens bij. Uiteindelijk heb ik dat boek maar een keer echt gelezen. Daarna alleen maar examens geoefend. Heel goed gekeken naar de fouten en soms de betreffende paragraaf in het boek er nog eens op nagelezen, net zo lang tot alle examens foutloos gingen.

Ik had eerder al eens wat gratis theorie geoefend online, Die waren best grappig, maar de betaalde oefenexamens waren wel veel beter en komen ook meer overeen met de theorie die je bij het CBR moet doen.

PS. Kwart over drie ‘s nachts zulke berichten posten? Je ligt er hopelijk niet van wakker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan