Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Waar halen de motormuizen hier hun theorie stof vandaan? Ben al een paar plekken tegengekomen waar het te koop is maar uiteindelijk wordt het dan in beoordelingen afgekraakt. Ook ANWB krijgt er ook van langs. Iemand iets dat echt een beetje helpt om dat examen te doen laten slagen?
Koop je het theorieboek van het CBR.
En ga leren.
Je moet kennis vergaren.
Dat lukt alleen door de theorie te leren.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Spoedcursussen van 2 of 3 dagen?
🤭🤭🤭
Dat is jezelf wijsmaken dat je de theorie kent.
Net zo snel als dat die trucjes zijn aangeleerd ben je ze ook weer vergeten.

Cutting corners not gonna work here.
 
Lees dat theorieboek paar keer door, leg hem aan de kant en ga oefenexamens maken. Na 20 oefenexamens zag ik tijdens mijn theorieexamen aan de antwoorden al welke vraag erbij hoorde. Dat is wel wat jaartjes geleden trouwens. Mijn vrouw heeft dit jaar haar theorie gehaald en heeft er ook veel profijt van gehad. Je hebt door wat de vraagstelling is en hoe ze de vragen interpreteren. Er zitten genoeg vragen tussen die niet letterlijk in dat boekje staan maar die je dus wel veelvuldig tegen kunt komen. Die heb je dan met de oefenexamens al gehad
 
Waar halen de motormuizen hier hun theorie stof vandaan? Ben al een paar plekken tegengekomen waar het te koop is maar uiteindelijk wordt het dan in beoordelingen afgekraakt. Ook ANWB krijgt er ook van langs. Iemand iets dat echt een beetje helpt om dat examen te doen laten slagen?
Motortheorie.nl cursus kost geloof ik 100€ hoef je niks te leren uit een boek wat ik heel fijn vond en meteen geslaagd met 2 fout je krijgt 5 uur les op de pc via zoom. En aansluitend examen.
 
Waar halen de motormuizen hier hun theorie stof vandaan? Ben al een paar plekken tegengekomen waar het te koop is maar uiteindelijk wordt het dan in beoordelingen afgekraakt. Ook ANWB krijgt er ook van langs. Iemand iets dat echt een beetje helpt om dat examen te doen laten slagen?
Ik heb een tweedehands theorieboek aangeschaft. Zag 'm toevallig liggen voor 5 euro op een rommelmarkt. Niet de nieuwste editie, maar 3 jaar oud ofzo. Goed doorgelezen.
Toen een aantal online oefenexamens gemaakt, gekeken welke stof ik onvoldoende beheerste, daar nogmaals in het boek goed over lezen, foute vragen analyseren, en opnieuw een paar oefenexamens. Enzovoort.
7 dagen elke dag ongeveer anderhalf uur gedaan, toen examen. In 1x geslaagd.

Wat betreft dat afkraken, dat had ik ook gezien toen ik ging zoeken naar oefenexamens.
Veel negatieve beoordelingen zijn van mensen die zakken. Hetzij door strikvragen, niet goed lezen, of gewoon niet goed geleerd. De trend is tegenwoordig om dan de schuld overal neer te leggen behalve bij zichzelf. Staar je niet blind op die beoordelingen.
De oefenexamens gaan op dezelfde manier als het echte examen. Maar alleen daarmee oefenen, zonder theorieboek, is lastiger. Niet onmogelijk, maar vereist heel veel herhaling.
 
Laatst bewerkt:
Waar halen de motormuizen hier hun theorie stof vandaan? Ben al een paar plekken tegengekomen waar het te koop is maar uiteindelijk wordt het dan in beoordelingen afgekraakt. Ook ANWB krijgt er ook van langs. Iemand iets dat echt een beetje helpt om dat examen te doen laten slagen?
Ik denk dat je beste optie via de rijschool is. Vrijwel elke rijschool biedt thoeriepakketten aan. Je krijgt dan een theorieboek die je zelf door kan lezen en een logincode om examens te oefenen. Voordeel is dat je zeker weet dat je de meest recente stof krijgt en je leert hoe het CBR examen werkt en hoe de vragen worden gesteld. Bij sommige rijscholen moet je betalen voor zo'n pakket, meestal rond 50 euro. Bij mijn rijschool moest ik 50 euro borg betalen die ik terug kreeg toen ik alles inleverde.
Motortheorie.nl cursus kost geloof ik 100€ hoef je niks te leren uit een boek wat ik heel fijn vond en meteen geslaagd met 2 fout je krijgt 5 uur les op de pc via zoom. En aansluitend examen.
Deze optie zou ik sterk afraden. Het doel van deze cursus is voor zover ik kan zien, in de eerste plaats veel geld verdienen van cursisten en in de tweede plaats de cursist te laten slagen voor het theorie-examen (wat anders is dan theorie leren en kennen). Wat ik van de website heb gezien krijg je op zo'n cursus in de ochtend en deel van de middag alles erin gestampt, waarna je direct na de cursus naar het CBR gaat om daar examen te doen. Dat moet ook wel, want als je zoveel leerstof in een paar uur erin stampt, hou je dat niet zo lang vast, dus dan moet je wel meteen daarna examen doen. Ik denk dat wanneer je na zo'n crash course pas een week later, of zelfs de volgende dag examen zou doen, je het waarschijnlijk niet zou redden. Dus, ik zou deze afraden. Het gaat immers niet alleen om het slagen voor je theorie. Dat is slechts een vereiste om je praktijkexamens te kunnen doen. Het is vooral belangrijk dat je het je eigen maakt, want dat ga je ook nodig hebben in de praktijk. Zo'n cursus als motortheorie.nl doet dat niet.
 
Ik denk dat je beste optie via de rijschool is. Vrijwel elke rijschool biedt thoeriepakketten aan. Je krijgt dan een theorieboek die je zelf door kan lezen en een logincode om examens te oefenen. Voordeel is dat je zeker weet dat je de meest recente stof krijgt en je leert hoe het CBR examen werkt en hoe de vragen worden gesteld. Bij sommige rijscholen moet je betalen voor zo'n pakket, meestal rond 50 euro. Bij mijn rijschool moest ik 50 euro borg betalen die ik terug kreeg toen ik alles inleverde.

Deze optie zou ik sterk afraden. Het doel van deze cursus is voor zover ik kan zien, in de eerste plaats veel geld verdienen van cursisten en in de tweede plaats de cursist te laten slagen voor het theorie-examen (wat anders is dan theorie leren en kennen). Wat ik van de website heb gezien krijg je op zo'n cursus in de ochtend en deel van de middag alles erin gestampt, waarna je direct na de cursus naar het CBR gaat om daar examen te doen. Dat moet ook wel, want als je zoveel leerstof in een paar uur erin stampt, hou je dat niet zo lang vast, dus dan moet je wel meteen daarna examen doen. Ik denk dat wanneer je na zo'n crash course pas een week later, of zelfs de volgende dag examen zou doen, je het waarschijnlijk niet zou redden. Dus, ik zou deze afraden. Het gaat immers niet alleen om het slagen voor je theorie. Dat is slechts een vereiste om je praktijkexamens te kunnen doen. Het is vooral belangrijk dat je het je eigen maakt, want dat ga je ook nodig hebben in de praktijk. Zo'n cursus als motortheorie.nl doet dat niet.
Ja daar zit wat van in idd. Ik ken de verkeersregels al prima en vond dit lekker makkelijk🤣 toch leer je er wel van hoor worden veel dingen besproken en veel vragen beantwoord. Ik heb er iig wel wat van opgestoken.
 
Koop je het theorieboek van het CBR.
En ga leren.
Je moet kennis vergaren.
Dat lukt alleen door de theorie te leren.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Spoedcursussen van 2 of 3 dagen?
🤭🤭🤭
Dat is jezelf wijsmaken dat je de theorie kent.
Net zo snel als dat die trucjes zijn aangeleerd ben je ze ook weer vergeten.

Cutting corners not gonna work here.
Dat werkt dus wel. Doel is om dat papiertej te halen en als je hebt mag je je AVD gaan doen. Er wordt vervolgens echt niet meer gekeken of je je theorie nog wel kent.
Je moet natuurlijk wel een basis verkeerskennis hebben, maar die hebben de meeste personen natuurlijk wel opgedaan op de fiets (of ze zich er aan hebben gehouden is een andere discussie)
 
Voor theorie had ik het digitale boek via de rijschool. Heb ik helemaal doorgelezen en alle vragen na de hoofdstukken gemaakt. Daarna de online examens geoefend (er zaten er 10 bij dacht ik?) en omdat dat nog niet goed genoeg ging heb ik online voor 2 weken toegang tot oefenexamens gekocht (was dat theorie.nl?). Daar heb ik er elke dag een stuk of 3 van gemaakt, en al gauw gingen die erg goed. Ze waren ook vergelijkbaar met het daadwerkelijke examen.
 
Ja ik verbaasde me er ook over, maar ja eindstand is geslaagd *O* ze is al opzoek naar een motor alleen loopt de zoektocht moeizaam. Ben bang dat ik tot dan af en toe mijn eigen motor kwijt ben...
Gefeliciteerd!!!! Succes met de zoektocht!!!
Mijn vrouw was al naar een motor aan het zoeken sinds ze wist haar rijbewijs te willen halen.
Beetje risico genomen.... maar er al 1 gekocht na ze haar AVB heeft gehaald, avd mag pas in oktober.... maar als je iets ziet wat je mooi vind (en waar je op past, was bij haar ook een dingetje) dan gewoon kopen!
Dus voor haar staat ie al klaar als ze straks het roze pasje in orde heeft :)
Mijn voordeel is dan weer wel dat ze op mijn motor niet past, dus die neemt ze ook niet mee :P hahahah
 
Gefeliciteerd!!!! Succes met de zoektocht!!!
Mijn vrouw was al naar een motor aan het zoeken sinds ze wist haar rijbewijs te willen halen.
Beetje risico genomen.... maar er al 1 gekocht na ze haar AVB heeft gehaald, avd mag pas in oktober.... maar als je iets ziet wat je mooi vind (en waar je op past, was bij haar ook een dingetje) dan gewoon kopen!
Dus voor haar staat ie al klaar als ze straks het roze pasje in orde heeft :)
Mijn voordeel is dan weer wel dat ze op mijn motor niet past, dus die neemt ze ook niet mee :P hahahah
Gelukkig past het andersom wel ;). Moeilijkste nu is iets vinden voor de juiste prijs, van die motoren met 10k op de klok die voor 500 tot 1000 onder de nieuw prijs gaan is erg jammer. Verder is hetgeen ze mooi vind ook schaars op het moment.
Maar dat komt wel goed, seizoen loopt ook af dus er zal wel het een en ander weer beschikbaar komen
 
Ik heb een theorieboek gekocht bij mijn rijschool. Daar zat een abonnement voor oefenexamens bij. Uiteindelijk heb ik dat boek maar een keer echt gelezen. Daarna alleen maar examens geoefend. Heel goed gekeken naar de fouten en soms de betreffende paragraaf in het boek er nog eens op nagelezen, net zo lang tot alle examens foutloos gingen.

Ik had eerder al eens wat gratis theorie geoefend online, Die waren best grappig, maar de betaalde oefenexamens waren wel veel beter en komen ook meer overeen met de theorie die je bij het CBR moet doen.

PS. Kwart over drie ‘s nachts zulke berichten posten? Je ligt er hopelijk niet van wakker.
Hah! Mijn biologische klok tikt iets anders vanwege werk. Voor mij is 03:15 meer 22:00.

Ben eigenlijk op zoek naar wat het geld waard is. Lees een hoop review van allerlei sites/organisaties maar geen enkele krijgt echt een aanraden. Bij de één teveel onnodig text (ANWB), de ander veel dezelfde vragen in de oefenexamens of onduidelijke foto’s waarin je scenario’s moet herkennen wat dus niet goed leert, etc.

Ik heb al een B en wil ook geen 100 eur uitgeven voor mogelijk alleen een vorm van ‘opfris’ cursusje. Lekker beknopte info met een boel tips / oefenexamens zou voldoende moeten zijn. Zal nog als ik een laptop voor m’n snufferd heb dat wat JSP schrijft bekijken. :).

Edit -
Oh. Na JSP nog meer berichten van andere users over mijn vraag. Zag deze op mobiel niet. Dank aan allen voor de adviezen. Zo een Cursus van 100 eur zou ik niet doen. Wel interessant dat CBR boeken heeft. Dat is dan zeker gelijk aan de examens dus daar ga ik naar kijken. Is er ook een advies waar ik terecht kan voor alles oefenexamens zonder van website naar website te moeten hoppen?

Mijn rijscholen biedt voor 45 een online theorie mogelijkheid aan. Heb daar eigenlijk nog niet nagevraagd wat daar de inhoud van is / wat het precies inhoudt.
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag proef proefles 2 gehad. Een andere rijschool om te kijken hoe of wat.
Anders qua benadering en dingen uitleggen.
Zo dacht ik altijd dat je 'actief' op een motor moest zitten. Oftewel meteen bepaalde spanning, met name de core.
En deze instructeur zei dat ik als een zoutzak moest gaan zitten, meer ontspannen, ook de armen en dergelijke. Ik heb wel wat verschil gemerkt met m'n handen (geen tintelingen aan het einde). Dit was zoals ik een les had verwacht, op een parkeerterrein. Ff beetje bochtjes maken en doorschakelen. Dat was het eigenlijk. Wel even fijn voor mezelf om te oefenen om meer met m'n lijf de motor te besturen ipv met m'n armen (bedankt voor de tip @Sebas84 ), nu kreeg ik alleen te horen dat ik niet te veel moest hangen 🤣. Potverdrie! Durf ik dat eindelijk, mag het niet😂.
Ik merk wel dat ik al meer gevoel krijg voor de motor. Verbazingwekkend vind ik dat eigenlijk wel, had ik niet verwacht (mede omdat die opstapples dat totaal niet gaf).
Daarna naar MotoPort gereden voor helmenadvies en passen. En een paar handschoenen aangeschaft. Ik had pas handschoenen gekregen van een vriendin die erg fijn en lekker lang zijn, maar voor in de zomer veel te warm, dus toch maar andere gekozen voor nu.
De helm laat ik nog even sudderen (al wil mijn hoofd eigenlijk toch wel heel snel die helm gaan kopen, want het was toch wel een fijn ding).

Oh ja vraagje betreffende theorieexamen vs praktijkexamen; mag je 1 praktijk examen doen voordat je je theorie hebt? Dat begreep ik van de instructeur vandaag. Ik heb al wel (oude) boeken uit de bieb gehaald, maar aangezien ik langzaam wil gaan lessen (financieel gemotiveerd) en je theorie maar 1,5 jr geldig is, wilde ik dit eigenlijk uitstellen tot wanneer ik bijna klaar ben ofzo.
Dus, kan dat? Of klopt dat niet? (Ik heb al wel autorijbewijs)
 
Mijn ervaring met lessen is dat ik het prettig vond om bijzondere verrichtingen en straatrijden te combineren, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
Het rijden is het leukst in mijn optiek, en je hebt dan minder tijd nodig voor het 2de examen.

Als een helm goed zit, neem hem gewoon mee.
Meestal voel ik in 1x of een helm me bevalt of niet.

Voor je bijzondere verrichtingen heb je nog geen theorie nodig, dit is pas voor je 2de examen van belang.
 
En we hebben er nóg een motor fanaat bij :D
Gisteren proefles, voor het eerst op iets dat groter is dan 50cc. Een waar spektakel

Van 0,0 ervaring, ook nooit geschakeld binnen een uurtje naar schakelen tot aan 3e versnelling, snelle slalom, noodstop en precisiestop. Toen was de tijd op.. Geen idee of het normaal is dat dit alles in een proefles gepropt wordt, maar ergens denk ik dat het wel snel is gegaan gezien de daadwerkelijke (betaalde) lessen nog moeten beginnen :D Uiteraard moet er nog flink gewerkt worden aan het vloeiende verloop, maar de kop is er af en het lukte allemaal best aardig.

Wel bizar hoe lastig het gas doseren is icm het wegrijden in z'n 1. Niet gedacht dat dat zo gevoelig is en zoveel moeite kost. Ook het verdere schakelen zonder bokken te laten verlopen is toch een uitdaging, voornamelijk als je van 1 naar z'n 2 tuft en wilt aanleggen voor een actie zoals slalom etc en tussendoor in snelheid zakt en et weer wilt oppakken.... zal wel moeten wennen....

Helemaal geweldig en hoop 3x in de week te kunnen gaan lessen en deze (na)zomer nog te kunnen gaan slagen :). we gaan het zien

(overigens een 650 Ninja)
Ja de moeite met gas geven vanuit stilstand ervaarde ik in begin ook behoorlijk, nu gaat dat wel soepel gelukkig, mede dankzij de vertragingsoefening en het wegrijden uit het parkeervak en gewoon veel oefenen in het algemeen.

Voor de theorie gebruik ik ook de zorgeloos studeren website, daarmee minder dan een jaar geleden ook mijn auto theorie in een keer gehaald; de oefenvragen en oefenexamens paar keer doen tot die examens steeds slagen en daarna nog een paar keer de foutenbank doen(verzameling van vragen die je een keer niet goed hebt beantwoord).

Waar ik wel raar van stond te kijken is dat je voor de motor theorie geen deel gevaarherkenning hebt trouwens.
 
Zo vandaag proef proefles 2 gehad. Een andere rijschool om te kijken hoe of wat.
Anders qua benadering en dingen uitleggen.
Zo dacht ik altijd dat je 'actief' op een motor moest zitten. Oftewel meteen bepaalde spanning, met name de core.
En deze instructeur zei dat ik als een zoutzak moest gaan zitten, meer ontspannen, ook de armen en dergelijke. Ik heb wel wat verschil gemerkt met m'n handen (geen tintelingen aan het einde). Dit was zoals ik een les had verwacht, op een parkeerterrein. Ff beetje bochtjes maken en doorschakelen. Dat was het eigenlijk. Wel even fijn voor mezelf om te oefenen om meer met m'n lijf de motor te besturen ipv met m'n armen (bedankt voor de tip @Sebas84 ), nu kreeg ik alleen te horen dat ik niet te veel moest hangen 🤣. Potverdrie! Durf ik dat eindelijk, mag het niet😂.
Ik merk wel dat ik al meer gevoel krijg voor de motor. Verbazingwekkend vind ik dat eigenlijk wel, had ik niet verwacht (mede omdat die opstapples dat totaal niet gaf).
Daarna naar MotoPort gereden voor helmenadvies en passen. En een paar handschoenen aangeschaft. Ik had pas handschoenen gekregen van een vriendin die erg fijn en lekker lang zijn, maar voor in de zomer veel te warm, dus toch maar andere gekozen voor nu.
De helm laat ik nog even sudderen (al wil mijn hoofd eigenlijk toch wel heel snel die helm gaan kopen, want het was toch wel een fijn ding).

Oh ja vraagje betreffende theorieexamen vs praktijkexamen; mag je 1 praktijk examen doen voordat je je theorie hebt? Dat begreep ik van de instructeur vandaag. Ik heb al wel (oude) boeken uit de bieb gehaald, maar aangezien ik langzaam wil gaan lessen (financieel gemotiveerd) en je theorie maar 1,5 jr geldig is, wilde ik dit eigenlijk uitstellen tot wanneer ik bijna klaar ben ofzo.
Dus, kan dat? Of klopt dat niet? (Ik heb al wel autorijbewijs)


Als een zoutzak? :-) Zo zou ik het niet noemen. Maar je bovenlijf ontspannen rijdt wel veel lekkerder en beter. Ik deed dat bij mijn eerste lessen onvoldoende. Toen ik eenmaal kon ontspannen ging alles soepeler, werden mijn bochtlijnen beter, etc. Met je onderlijf is het wel prettig om je motor vast te klemmen.

Wat betreft je theorie, het is inderdaad zo dat je met een autorijbewijs gewoon AVB kunt doen. Maar let op dat er ook voor theorie soms enorme wachtlijsten zijn, dat het statistisch gezien niet vanzelfsprekend is om in één keer te slagen en je praktijkexamen AVD door sommige rijscholen pas wordt aangevraagd als AVB, een eventuele medische keuring èn je theorie positief zijn afgerond.
 
Zo vandaag proef proefles 2 gehad. Een andere rijschool om te kijken hoe of wat.
Anders qua benadering en dingen uitleggen.
Zo dacht ik altijd dat je 'actief' op een motor moest zitten. Oftewel meteen bepaalde spanning, met name de core.
En deze instructeur zei dat ik als een zoutzak moest gaan zitten, meer ontspannen, ook de armen en dergelijke. Ik heb wel wat verschil gemerkt met m'n handen (geen tintelingen aan het einde). Dit was zoals ik een les had verwacht, op een parkeerterrein. Ff beetje bochtjes maken en doorschakelen. Dat was het eigenlijk. Wel even fijn voor mezelf om te oefenen om meer met m'n lijf de motor te besturen ipv met m'n armen (bedankt voor de tip @Sebas84 ), nu kreeg ik alleen te horen dat ik niet te veel moest hangen 🤣. Potverdrie! Durf ik dat eindelijk, mag het niet😂.
Ik merk wel dat ik al meer gevoel krijg voor de motor. Verbazingwekkend vind ik dat eigenlijk wel, had ik niet verwacht (mede omdat die opstapples dat totaal niet gaf).
Daarna naar MotoPort gereden voor helmenadvies en passen. En een paar handschoenen aangeschaft. Ik had pas handschoenen gekregen van een vriendin die erg fijn en lekker lang zijn, maar voor in de zomer veel te warm, dus toch maar andere gekozen voor nu.
De helm laat ik nog even sudderen (al wil mijn hoofd eigenlijk toch wel heel snel die helm gaan kopen, want het was toch wel een fijn ding).

Oh ja vraagje betreffende theorieexamen vs praktijkexamen; mag je 1 praktijk examen doen voordat je je theorie hebt? Dat begreep ik van de instructeur vandaag. Ik heb al wel (oude) boeken uit de bieb gehaald, maar aangezien ik langzaam wil gaan lessen (financieel gemotiveerd) en je theorie maar 1,5 jr geldig is, wilde ik dit eigenlijk uitstellen tot wanneer ik bijna klaar ben ofzo.
Dus, kan dat? Of klopt dat niet? (Ik heb al wel autorijbewijs)
over dat laatste.

Voor je A rijbewijs heb je 4 dingen nodig.

Gezondheidsverklaring.
Theorie
AVB (pionnen)
AVD (weg)

Voordat je de weg op gaat, AVD, heb je AVB nodig. Je mag je AVB halen zonder theorie. Echter moet je wel je theorie hebben als je wilt kunnen slagen voor je AVD.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Suc6 en enjoy :D
 
Vandaag AVB examen gehad. We waren met een groep van 5 van onze rijschool. 4 voor A en 1 voor A1. 2 gingen met de motor naar Weert en ik ging samen met 2 anderen in de auto met de A1 motor op de aanhanger. Aangezien ik als laatste aan de beurt was, was het voor mij vooral heel veel geduld hebben en wachten op mijn beurt. 1 voor 1 deden de anderen hun examen en iedereen was geslaagd. Na een pauze van de examinator, die mij overigens was vergeten, was het eindelijk mijn beurt. Snelle controle van mijn legitimatie en we konden beginnen. Eerste oefening was de langzame slalom. De eerste keer ging hij mis en hij moest opnieuw. De tweede keer ging ik door de oefening heen zonder pionnen over te slaan of om te gooien, maar ik wist niet of het genoeg was. Daarna mocht ik stapvoets rijden. Deze oefening heb ik altijd goed uit kunnen voeren bij mijn lessen, dus ik had er vertrouwen in. Helaas, halverwege liet ik de koppeling los en sloeg de motor af. Bij de herkansing haalde ik wel het einde en stopte netjes bij de eindpion. Of het genoeg was? Dat wist ik niet. Nu heb ik dus twee oefeningen moeten herkansen in hetzelfde cluster, dus ik wist een van deze herkansingen voldoende moest zijn. Volgende oefening was lopen met de motor. Geen probleem verder. Daarna door naar de uitwijkoefening gevolgd door de snelle slalom. Beide in een keer goed. Daarna de precisiestop en noodstop en die waren beide ook in een keer voldoende. Nu had ik dus in ieder geval 5 oefeningen goed, maar het hing van de herkansingen in het langzame cluster af of het voldoende was. Na de motor afgezet te hebben reikte de examinator bij de hand of feliciteerde hij mij: Geslaagd! De herkansingen van de langzame slalom en stapvoets rijden waren allebei voldoende dus uiteindelijk geslaagd met 7 voldoendes.

Na het examen mocht ik samen met de andere kandidaat die met de auto heen was gegaan, met de motor terug. Eerste keer op de snelweg. Was best leuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan