Duciedriver
MF'er
Ook gehoord van de instructeur inderdaad. Werd tijd dat ze daar eens in actie schieten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik betrap mezelf erop dat ik dat ook doe, uit laten rollen. Ik heb er tot heden nog geen commentaar op gehad van de instructeur, dus het zal tot heden nog wel oké zijn.Ik mocht vandaag ook weer lessen.. mijn eerste les op de openbare weg, wel volle bak regen gehad (niet fijn ) maar de kleding die ik aan had van de rijschool zijn gelukkig aardig wind en regen dicht. Het rijden opzich allemaal prima!, alleen wel vaak dezelfde fout gemaakt met afslaan.. hierbij deed ik eerst mijn knipperlichten aan en dan pas kijken maar je moet eerst buitenspiegels/schouder en dan pas knipperen.
Wat ik ook vaak verkeerd deed is dat als ik links of rechts af moest slaan deed ik vaak ruim van tevoren gas los laten want dan remde je gewoon op de motor af maar dat is dus fout? (Kan iemand dit bevestigen)
Volgens me instructeur moet ik echt mn beide remmen gebruiken zodat de achterligger weet dat ik aan het afremmen ben.. en dit is iets waarmee ik het best moeilijk ga krijgen, ben van nature een rustige auto rijder maar nu moet je dus echt dingen gaat doen die je normaal nooit zou doen.
Al met al voor een eerste les zeer tevreden
Dus volgens jou moet iedereen dan maar structureel overwerken? Heb je korte tijd later nog minder examinatorenvolgens een paar insiders was het niet helemaal een te kort aan mensen, maar een te kort aan mensen die wat meer uren wilden maken dan ze gewend zijn.... maar goed
Motorrijden vereist wel echt een andere instelling dan autorijden. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Je moet echt actief eventuele gevaarlijke of onoverzichtelijke situaties vermijden, dus inderdaad veel meer links rijden en de max snelheid tijdelijk overschrijden waar nodig en mogelijk. Toch zaken die je tijdens rijlessen met de vierwieler niet hebt geleerd. En als je dan, zoals ik, al 20 jaar je autorijbewijs hebt dan is de omschakeling serieus wennenIk betrap mezelf erop dat ik dat ook doe, uit laten rollen. Ik heb er tot heden nog geen commentaar op gehad van de instructeur, dus het zal tot heden nog wel oké zijn.
Wel al gehad dat ik eerder naar de linkerbaan moet voor het doorrijden bij bv verkeerslichten, of wanneer er een vrachtauto rechts zit. Dus schijnbaar rij ik nog te defensief (?). (Maar ja met autorijden is het er in geramd om rechts te blijven rijden)
Gewoon tegen je instructeur zeggen: "Dat weet ik wel dus hou je snavel."Dat te hard rijden is geen probleem (op de doorgaande weg).
Ik probeer het 'anders' rijden wel steeds meer toe te passen en ook te 'oefenen' in de auto. Maar ik merk dat ik eigenlijk steed een fractie te laat ben met die actie. Dan hoor ik m'n instructeur al zeggen wat ik moet doen. En dat weet ik wel, maar doe dat dan nog te laat ...
dat zeg ik niet. helemaal niet zelfs.Dus volgens jou moet iedereen dan maar structureel overwerken? Heb je korte tijd later nog minder examinatoren
Zo ontzettend herkenbaar wat je zegt! Was voor mij ook erg raar om als rustige autorijder voor mijn gevoel ineens zo anders te moeten rijden wanneer ik op de motor zat. Maar geen zorgen, dat zit er zo in hoor! (En ik betrap me er nog regelmatig op dat ik na het behalen van het motorrijbewijs eigenlijk ook best wel een iets minder rustige autorijder ben geworden..)
Succes!
Mocht je meteen de snelweg op, wauw je instructeur heeft dan veel vertrouwen in jeVandaag eerste AVD les gehad.
Het is echt even wennen aan de snelheid vooral op de snelweg.
Voor de rest heb ik weinig ik mij oortje gehoord, dat doe je fout en zo.
Het was ook even wennen met de richtingaanwijzer vanwege winterhandschoen. Nu al zin in de volgende les
Ik denk dat het afhankelijk is van de instructeur. Sommige instructeurs werken met een bepaald leertraject waarbij snelweg wat later in het traject zit, terwijl andere instructeurs, zoals die van mij, al meteen met snelweg beginnen tijdens AVD lessen. Er zijn ook instructeurs die tijdens de AVB fase al verkeersdeelname lessen doen waar soms ook snelweg in zit. Het hangt verder natuurlijk ook af waar je lest, het tijdstip en misschien ook of je al een autorijbewijs hebt. Ik denk dat wanneer je in de regio Rotterdam zit en je eerste AVD les is op vrijdag om 16.30 en je hebt nog geen autorijbewijs, de instructeur je dan niet de snelweg op stuurt.Mocht je meteen de snelweg op, wauw je instructeur heeft dan veel vertrouwen in je
Ik mocht gisteren in de regen op de polderweggetjes vol modder spelen en een stukje dorp.
Glashelder.Ik denk dat het afhankelijk is van de instructeur. Sommige instructeurs werken met een bepaald leertraject waarbij snelweg wat later in het traject zit, terwijl andere instructeurs, zoals die van mij, al meteen met snelweg beginnen tijdens AVD lessen. Er zijn ook instructeurs die tijdens de AVB fase al verkeersdeelname lessen doen waar soms ook snelweg in zit. Het hangt verder natuurlijk ook af waar je lest, het tijdstip en misschien ook of je al een autorijbewijs hebt. Ik denk dat wanneer je in de regio Rotterdam zit en je eerste AVD les is op vrijdag om 16.30 en je hebt nog geen autorijbewijs, de instructeur je dan niet de snelweg op stuurt.
Mijn eerste keer op de snelweg was op weg naar mijn AVB examen. We hadden ook niet veel keuze. We moesten die motor toch op een of andere manier van de rijschool naar het examenterrein 35 km verder zien te krijgen.
mijn examen was in Roosendaal, en was idd de verdeling zoiets.Glashelder.
Een leuk weetje trouwens. Volgens mijn instructeur bestaat het examen voor 70% uit polderwegen en 30% de rest, vondt dat wel interessant toen hij dat zei. Weet niet of het overal zo is maar hier dus wel (Zeeland)
Met de auto uitrollen is niet hetzelfde als met de motor. Als je b.v 80 rijdt met de motor en je laat het gas los omdat verderop het verkeerslicht op rood staat, dan vertraag je meteen heel snel, het remt heel sterk op de motor af, dus als er iemand dan achter je rijdt die ff niet opletIk betrap mezelf erop dat ik dat ook doe, uit laten rollen. Ik heb er tot heden nog geen commentaar op gehad van de instructeur, dus het zal tot heden nog wel oké zijn.
Wel al gehad dat ik eerder naar de linkerbaan moet voor het doorrijden bij bv verkeerslichten, of wanneer er een vrachtauto rechts zit. Dus schijnbaar rij ik nog te defensief (?). (Maar ja met autorijden is het er in geramd om rechts te blijven rijden)
Ik mag straks ook weer eind van de middag lekker met de zonsondergang, heb er ook zoveel zin in blijft lekker droogGeen snelweg? da's bijzonder...
Vrouwtje heeft vannochtend weer lekker gereden
Was wel even anders weer, want het wegdek was nat, en er was een hoop zon... dus veel weerspiegeling enzo
maar het ging ERG goed.
Ze kreeg weer complimenten van de instructeur
nog 1 lesje, dan generale repetietie, en dan examen.
Het hangt wel van je soort motor af, denk ik. Mijn tweecilinder BMW remt veel sterker op de motor af dan de viercilinder Diversion die ik hiervoor had.Met de auto uitrollen is niet hetzelfde als met de motor. Als je b.v 80 rijdt met de motor en je laat het gas los omdat verderop het verkeerslicht op rood staat, dan vertraag je meteen heel snel, het remt heel sterk op de motor af, dus als er iemand dan achter je rijdt die ff niet oplet
Vandaar dus die opmerking van mijn instructeur om me remmen te gebruiken.. maar dan zul je dus veel later het gas los moeten laten anders rem je veelste vroeg of te lang en dat is ook weer fout.
Klopt, het gewicht speelt ook wel mee, hoe zwaarder het gewicht v/d motor hoe langer je door blijft rollen.Het hangt wel van je soort motor af, denk ik. Mijn tweecilinder BMW remt veel sterker op de motor af dan de viercilinder Diversion die ik hiervoor had.
En wat jou gevoel zo op de snelweg?Sooo net klaar met AVD les #2
Ook een paar keer snelweg gereden dit keer met een andere instructeur (Gabriel @BadBert )
Waar ik aan moet werken is dat ik meer links/midden van de weg moet rijden, meer mn speigels gebruiken na het afslaan (na controle) en nog wat kleinigheidjes.
Snelweg rijden met 110kmh is prima gegaan daar had ik geen commentaar op gekregen.
Op naar de volgende
Klopt, het gewicht speelt ook wel mee, hoe zwaarder het gewicht v/d motor hoe langer je door blijft rollen.
En wat was je gevoel zo op de snelweg?
En wat was je gevoel zo op de snelweg?