Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Heb ff op Google maps gekeken, buitenkant van de rotonde is ongeveer 30m diameter, dus redelijk smal. Was wel ff aan het versnellen toen het gebeurde, dus zal mss 45 km/u zijn, maar zeker niet meer.

Ik was filmpje aan het maken om body position wat te checken. Spijtig genoeg gebeurde de kneedown niet in beeld |(
Hieronder een beeld. Knie nog stukje van de grond, maar daarna gebeurde het met klein beetje te versnellen nog.

Bekijk bijlage 1883824



Eens ik geslaagd ben voor examen openbare weg koop ik mij een pak met sliders en ga terug oefenen :]
Ik ben altijd al blij dat ik op mijn motor blijf zitten :/; kunstjes laat ik wel aan anderen over :Y.
 
Ha, alles ging gewoon goed vandaag tijdens de les. Kreeg zelfs complimenten van een andere instructeur dat mijn achtjes er strak uitzagen.
Met een beetje geluk hoef ik tijdens examen wegrijden uit parkeervak niet laten zien. Kreeg vandaag nog de tip om de voet net iets later op te tillen voor meer stabiliteit.
Instructeur ziet het goedkomen en ik ook steeds meer.
Er waren weer zo veel motoren onderweg deze ochtend, om jaloers op te worden.
Vandaag vindt ook de MF ex-lessers rit plaats, de eerste mogelijkheid dat het voor mij kan, als ik mijn rijbewijs heb, dan wil ik ook meedoen. :)
 
Honestly, ik heb nog nooit gedacht..... oei gaat dit wel lukken.... wegrijden uit een parkeervlak. Ik vind het een beetje een non-oefening :D
Ja, dat hoor je vaker. Voor de één stelt het niks voor, voor de ander is het een opgaaf.
Maar heb je dan nooit het gevoel dat je ompleurt?
Bij mij moeten dingen ook echt even "inslijten", anders doen de spieren soms hele rare contraproductieve dingen. :+
 
Met een beetje geluk hoef ik tijdens examen wegrijden uit parkeervak niet laten zien. Kreeg vandaag nog de tip om de voet net iets later op te tillen voor meer stabiliteit.
Was ook mijn slechtste langzame oefening. Oke nee dat is niet waar, op de langzame slalom na dan. Zelfs de les voor het examen lukte hij maar ongeveer de helft van de tijd en ja hoor, welke oefening kreeg ik? Maar door de (denk ik) extra concentratie ging ie tijdens het examen in 1x goed.
Vandaag vindt ook de MF ex-lessers rit plaats, de eerste mogelijkheid dat het voor mij kan, als ik mijn rijbewijs heb, dan wil ik ook meedoen. :)
Oh net te vroeg voor mij. Maar de volgende ben ik ook bij.

Vandaag mijn eerste motor gekocht. Ik ben de trotse bezitter van een Yamaha MT07 uit 2014. Helemaal verliefd op dat ding!
 
Ja, dat hoor je vaker. Voor de één stelt het niks voor, voor de ander is het een opgaaf.
Maar heb je dan nooit het gevoel dat je ompleurt?
Bij mij moeten dingen ook echt even "inslijten", anders doen de spieren soms hele rare contraproductieve dingen. :+
Ik heb het niet over lessen, maar over als je zelf rijdt en je fiets ergens parkeert. Dan krijg je hem echt wel weer uit een parkeervak als je weg wilt rijden. ;-)
 
Ik heb het niet over lessen, maar over als je zelf rijdt en je fiets ergens parkeert. Dan krijg je hem echt wel weer uit een parkeervak als je weg wilt rijden. ;-)
Oh ja, haha...lol.
Ja, dan maakt het niet meer uit, gewoon voetje erbij, geen examinator die kijkt. 🤪
 
Was ook mijn slechtste langzame oefening. Oke nee dat is niet waar, op de langzame slalom na dan. Zelfs de les voor het examen lukte hij maar ongeveer de helft van de tijd en ja hoor, welke oefening kreeg ik? Maar door de (denk ik) extra concentratie ging ie tijdens het examen in 1x goed.

Oh net te vroeg voor mij. Maar de volgende ben ik ook bij.

Vandaag mijn eerste motor gekocht. Ik ben de trotse bezitter van een Yamaha MT07 uit 2014. Helemaal verliefd op dat ding!
Ik geloof je niet! Fotooooooo. Ik heb exact hetzelfde exemplaar :)
 

Bijlagen

  • 20230527_162255.jpg
    20230527_162255.jpg
    759,9 KB · Weergaven: 36
Vandaag mijn eerste motor gekocht. Ik ben de trotse bezitter van een Yamaha MT07 uit 2014. Helemaal verliefd op dat ding!
Nice, gefeliciteerd!

Ik heb vanmiddag ook mijn eerste motor gekocht... eveneens een exemplaar uit 2014, maar dan een Honda NC750X, 14k op de teller en een bagster zadel die qua kleur erg mooi bij de motor past

IMG_5419.jpgIMG_5426.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan