Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Zo dan...die ziet er goed uit. 😍
Daarvoor zag ie er zo uit 😇 (ook laten spuiten):

GSXR1000 K7 REPLICA HERMAN 001.jpeg
 
Ja godver, ik wil wel, maarre die wachttijden hè bij het CBR.
5 juLi mag ik 🤞🏻
5 Juli? Dat meen je niet. Wanneer heb je die ingepland?

Ik ben pas 31 augustus aan de beurt met mijn AVD. (Ik vroeg aan mijn rij-instructeur of ik zo dicht mogelijk bij mijn 21e verjaardag ingepland kon worden. Dat was 24 april.)
 
5 Juli? Dat meen je niet. Wanneer heb je die ingepland?

Ik ben pas 31 augustus aan de beurt met mijn AVD. (Ik vroeg aan mijn rij-instructeur of ik zo dicht mogelijk bij mijn 21e verjaardag ingepland kon worden. Dat was 24 april.)
Die is direct na mijn AVB ingepland door mijn instructeur. En ik had mn AVB 16 maart...
 
5 Juli? Dat meen je niet. Wanneer heb je die ingepland?

Ik ben pas 31 augustus aan de beurt met mijn AVD. (Ik vroeg aan mijn rij-instructeur of ik zo dicht mogelijk bij mijn 21e verjaardag ingepland kon worden. Dat was 24 april.)
Maar morgen nog steeds AVB, toch?
 
Goedemiddag allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben Arjan en woon in Voorburg.
Ben begin februari begonnen met lessen. Gelijk bij 1e les is AVD aangevraagd bij CBR. 11 april zou het moeten gebeuren. AVB was nog niet ingepland op dat moment. AVB werd 3 april, AVD is opgeschoven van 11 april naar 12 mei.
Alles gelukkig in 1 keer gehaald ( ook theorie ). Gelijk 13 mei een motor besteld bij Goedhart en kan ik zaterdag op komen halen. Kan niet wachten :)
Oh ja de motor, een Kawasaki Ninja 650, een groene......
 
Goedemiddag allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben Arjan en woon in Voorburg.
Ben begin februari begonnen met lessen. Gelijk bij 1e les is AVD aangevraagd bij CBR. 11 april zou het moeten gebeuren. AVB was nog niet ingepland op dat moment. AVB werd 3 april, AVD is opgeschoven van 11 april naar 12 mei.
Alles gelukkig in 1 keer gehaald ( ook theorie ). Gelijk 13 mei een motor besteld bij Goedhart en kan ik zaterdag op komen halen. Kan niet wachten :)
Oh ja de motor, een Kawasaki Ninja 650, een groene......
Gefeliciteerd!

thumbs-up-guns21.jpg


En welkom :)
 
Goedemiddag allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben Arjan en woon in Voorburg.
Ben begin februari begonnen met lessen. Gelijk bij 1e les is AVD aangevraagd bij CBR. 11 april zou het moeten gebeuren. AVB was nog niet ingepland op dat moment. AVB werd 3 april, AVD is opgeschoven van 11 april naar 12 mei.
Alles gelukkig in 1 keer gehaald ( ook theorie ). Gelijk 13 mei een motor besteld bij Goedhart en kan ik zaterdag op komen halen. Kan niet wachten :)
Oh ja de motor, een Kawasaki Ninja 650, een groene......
Proficiat, en zeeer goede keuze die Ninja 650 :Y
 
Vandaag dus ... Veel geluk! En plezier uiteraard.

Succes vandaag!
Nou. Ik kom aan.
1; Uitwijkoefening. Maar één keer hoeven doen, dus ik neem aan dat ie goed is.
2; Noodstop. Ik kreeg de opmerking dat de snelheid een beetje kantje boord was, en dat hij deze zou goedkeuren, maar dat ik er wel op moest letten bij de volgende oefeningen.
Toen de vraag om op de heenweg 3; de snelle slalom te doen, en op de terugweg de 4; Precisiestop.
Ronde 1, Snelle slalom (de oefening die letterlijk NOOIT misging in de lessen), pionnetje 4 om. Op de terugweg de precisiestop ook helemaal niet uitgesmeerd. Kutzooi. Beide moesten opnieuw.
Ronde 2, Snelle slalom, wéér pionnetje 4 om. Ik kon mijzelf wel slaan. Op de terugweg de precisiestop naar mijn idee goed gedaan. Jammer genoeg zeggen ze dan helemaal niets en moet je dan doorrijden naar de volgende oefening. Ok. 1 sowieso fout, misschien zelfs 2, dus de laatste 3 oefeningen even goed doen.
5; langzame slalom. De oefening waar ik zoveel stress voor had, ging ook eigenlijk elke les wel met regelmaat mis. Eerste keer zonder problemen.
6; Halve draai, eerste keer de motor niet trekkend genoeg, alhoewel ik dat een beetje een rare opmerking vond. Naar mijn idee ging het gewoon prima. Maar goed, met de 2e was hij wel tevreden.
7; Inparkeren, weggevertje.
Toen gelukkig te horen gekregen dat ik geslaagd was. Wat een opluchting.
Ik heb de hele tijd wat slap horen lullen tegen de examinator, die gaf aan dat hij dat wel leuk vond, dat de meeste mensen zo gestresst zijn dat er net een "ja meneer" uitkomt, en domme opmerkingen zoals "Omdat je haar zo leuk zit vandaag" als hij vraagt of ik ook de middenbok kan aantonen bij inparkeren, dat dat zijn dag ook wat leuker maakt. Misschien heeft het een beetje gun-factor opgeleverd.

AVD ook verplaatst van 31 naar 15 Augustus. Er was gelukkig een plekje vrij gekomen.
Ik heb het op een papiertje + wat screenshots van posts. O-)
Dus @Atamarie , helaas wat papierwerk voor je.

20 Juli pas mijn volgende rijles. Balen.
 
Vandaag met de motor naar het werk geweest. Ik moet zeggen dat ik best een beetje opkeek tegen file rijden en het best spannend vond. Maar vond het reuze mee vallen. Echt wel genoeg ruimte en reed er comfortabel doorheen. Wel even aan de kant gegaan voor een collega motorrijder die veel harder erdoorheen sjeesde dan ik :P

Wat doen jullie met vooraan gaan staan bij stoplichten? Voor mij voelt het vrij asociaal. Zeker bij een eenbaansweg, dan sluit ik meestal ook gewoon netjes achteraan. Aan de andere kant rij ik ook veel tweebaanswegen waar je eigenlijk van stoplicht naar stoplicht rijdt. Maar vind daar wel weer relatief weinig ruimte om er daar tussendoor te rijden...
 
Wat doen jullie met vooraan gaan staan bij stoplichten? Voor mij voelt het vrij asociaal. Zeker bij een eenbaansweg, dan sluit ik meestal ook gewoon netjes achteraan. Aan de andere kant rij ik ook veel tweebaanswegen waar je eigenlijk van stoplicht naar stoplicht rijdt. Maar vind daar wel weer relatief weinig ruimte om er daar tussendoor te rijden...
Bij het vooraan staan bij een stoplicht stop ik midden op de baan, precies op de sensor, zodat ik de meeste kans heb dat hij me wel oppikt. Ik hou hem in z'n versnelling, koppeling ingeknepen, en hou goed achteropkomend verkeer in de gaten in de spiegel. Ik knijp m'n rem in / los / in / los zodat m'n remlicht oplicht en dimt en weer oplicht enzovoorts zodat ik wat meer op val. Als de auto achter me niet stopt kan ik doordat ik hem in de versnelling hou hopelijk nog op tijd wegtrekken.

Als er vlak achter me een auto rijd en ik dreig vooraan voor een rood stoplicht te moeten stoppen ga ik altijd wat (rustig) van links naar rechts en weer naar links heen en weer op de baan tijdens het afremmen, nogmaals zodat ik een grotere kans heb dat het koekblik achter me zich van mij bewust is - beweging valt op.

Als ik achter een auto stop voor het stoplicht dan stop ik zo links mogelijk zodat ik langs hem kan kijken en als het nodig is weg kan versnellen als de pipo achter me niet oplet. Ook hier speel ik met m'n rem om op te vallen.
 
Bij het vooraan staan bij een stoplicht stop ik midden op de baan, precies op de sensor, zodat ik de meeste kans heb dat hij me wel oppikt. Ik hou hem in z'n versnelling, koppeling ingeknepen, en hou goed achteropkomend verkeer in de gaten in de spiegel. Ik knijp m'n rem in / los / in / los zodat m'n remlicht oplicht en dimt en weer oplicht enzovoorts zodat ik wat meer op val. Als de auto achter me niet stopt kan ik doordat ik hem in de versnelling hou hopelijk nog op tijd wegtrekken.

Als er vlak achter me een auto rijd en ik dreig vooraan voor een rood stoplicht te moeten stoppen ga ik altijd wat (rustig) van links naar rechts en weer naar links heen en weer op de baan tijdens het afremmen, nogmaals zodat ik een grotere kans heb dat het koekblik achter me zich van mij bewust is - beweging valt op.

Als ik achter een auto stop voor het stoplicht dan stop ik zo links mogelijk zodat ik langs hem kan kijken en als het nodig is weg kan versnellen als de pipo achter me niet oplet. Ook hier speel ik met m'n rem om op te vallen.

Ik denk dat @Pinuts meer bedoeld over het tussen de auto's door rijden tot vooraan het stoplicht?
Ik doe het niet en sluit gewoon aan.
 
Ik denk dat @Pinuts meer bedoeld over het tussen de auto's door rijden tot vooraan het stoplicht?
Ik doe het niet en sluit gewoon aan.
Precies. Bij 1 baans doe ik het niet. 2 baans twijfel ik nu vaak. Als ik het wel doe voel ik me asociaal. Als ik het niet doe voel ik me een laffe motorrijder :P
Moet bij het wegrijden overigens nog wel wennen aan mijn nieuwe motor. Heeft een gevoelige koppeling dus als je te weinig hebt bokt ie en te snel slaat ie af. Dus even goed het middenpunt vinden. Dus nu ben ik af en toe echt een slomo bij het wegrijden. Hoor mijn instructeur alweer: hop hop gas erop!
 
De meerderheid van de motorrijders die ik onderweg tegenkom sluiten gewoon achteraan aan hoor, maakt je niet een mindere motorrijder.
Bij mij hangt ‘t van de situatie af: als er een of twee auto’s voor me staan sluit ik netjes achteraan; is het een onafzienbare rij, dan wil ik nog wel eens ‘voorkruipen’.

O ja, als er een damesachtig autootje voor me staat (categorie Aygo, 106, Pixo, Picanto, Up) dan ga ik zeker vooraan staan :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan