Net mijn eerste AVD les gehad.
Het is toch wel een hoop dat je tegelijk moet doen:
- verkeerssituaties inschatten (gelijk aan auto)
- wegdekcontrole (witte strepen, putdeksels, losliggend grind)
- heel ver vooruit kijken, met name in bomenrijk 60-kilometerzone. Hoe loopt de weg, hoe smal is de weg, hoe is het zicht voor een bocht.
- in een 30-kilometerzone zijn veel "dode" kleine straatjes van rechts (en links). Ook lopen er met dit heerlijke weer van mensen van bejaarde leeftijd op de stoep die willen oversteken. Spelende kinderen die niet naar school hoeven. Eerder 20-kilometerzone dan 30 (smiley).
Voor de eerste keer best ok. Moet vooral zorgen dat ik zelf veilig blijf. Mezelf ruimte gunnen en goed het overzicht bewaren. Niet te hard over onoverzichtelijke wegen rijden ook al in de maximum snelheid hoger.
Volgende week dinsdag volgt mijn 2e avd les.
Als jullie dit leuk vinden zal ik het dan opnieuw met jullie delen.
Het is toch wel een hoop dat je tegelijk moet doen:
- verkeerssituaties inschatten (gelijk aan auto)
- wegdekcontrole (witte strepen, putdeksels, losliggend grind)
- heel ver vooruit kijken, met name in bomenrijk 60-kilometerzone. Hoe loopt de weg, hoe smal is de weg, hoe is het zicht voor een bocht.
- in een 30-kilometerzone zijn veel "dode" kleine straatjes van rechts (en links). Ook lopen er met dit heerlijke weer van mensen van bejaarde leeftijd op de stoep die willen oversteken. Spelende kinderen die niet naar school hoeven. Eerder 20-kilometerzone dan 30 (smiley).
Voor de eerste keer best ok. Moet vooral zorgen dat ik zelf veilig blijf. Mezelf ruimte gunnen en goed het overzicht bewaren. Niet te hard over onoverzichtelijke wegen rijden ook al in de maximum snelheid hoger.
Volgende week dinsdag volgt mijn 2e avd les.
Als jullie dit leuk vinden zal ik het dan opnieuw met jullie delen.