Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Vandaag m'n tweede motorrijles gehad. Waarbij de eerste AVB-rijles aardig goed ging, werd ik vandaag toch aardig goed aangepakt door m'n perfectionisme. Moeite met de remproeven en de uitwijkmanoeuvre, een soort van angst. Ik kreeg ineens twijfels of motorrijden wel voor mij was weggelegd.. Hadden jullie daar ook last van in het begin of ging het als een zonnetje?

Daarnaast mag ik het mezelf ook niet zo kwalijk nemen aangezien het pas m'n tweede les is, de lat moet niet te hoog worden gelegd. De volgende les zal vast beter gaan!
Nee, het ging bij mij niet van een leien dakje, maar ik twijfelde eigenlijk niet.
Ik heb wel een keer op het punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien. Toen ging het allemaal zo kut dat ik dacht 'laat maar, ik leer het nooit....'
Maar ik heb nooit getwijfeld of motorrijden wel wat voor me was...
 
Vandaag m'n tweede motorrijles gehad. Waarbij de eerste AVB-rijles aardig goed ging, werd ik vandaag toch aardig goed aangepakt door m'n perfectionisme. Moeite met de remproeven en de uitwijkmanoeuvre, een soort van angst. Ik kreeg ineens twijfels of motorrijden wel voor mij was weggelegd.. Hadden jullie daar ook last van in het begin of ging het als een zonnetje?
Het ging zo als een zonnetje dat ik na 3 lessen thuis op de bank zei, ik kap ermee. Dit is niet voor mij weggelegd.
2 maanden later en het gaat voorspoedig.
 
Had mij voorgenomen om nooit een wheely te maken. Op de Kawa Promo Tour destijds de Z H2 SE uitgeprobeerd. Na groen bij verkeerslicht (ik stond vooraan), ik dacht zal hem even op staart trappen... Wat denk je..?Komt voorwiel van het asfalt...

Maar ik neem aan dat daar de hulpmiddelen wel van ingeschakeld stonden. Dan komt het voorwiel sowiewo niet ver los.
Vriend van me reed met de Ninja H2 SX en ik met de Z H2 SE tijdens de promo tour en we hebben ons op een recht stuk even een flink stuk terug laten zakken en die dingen er van langs gegeven. Je merkt dan idd dat het voorwiel wel los wil, maar dat ie wel inhoudt.
Het geluid van die supercharger trouwens.. :9~
 
Vandaag m'n tweede motorrijles gehad. Waarbij de eerste AVB-rijles aardig goed ging, werd ik vandaag toch aardig goed aangepakt door m'n perfectionisme. Moeite met de remproeven en de uitwijkmanoeuvre, een soort van angst. Ik kreeg ineens twijfels of motorrijden wel voor mij was weggelegd.. Hadden jullie daar ook last van in het begin of ging het als een zonnetje?

Daarnaast mag ik het mezelf ook niet zo kwalijk nemen aangezien het pas m'n tweede les is, de lat moet niet te hoog worden gelegd. De volgende les zal vast beter gaan!
Ik herken dit ook gedeeltelijk wel... De eerste lessen deed ik alles met een dikke grijns onder de helm, maar op een gegeven moment had ik bij oefeningen of gewoon tijdens het rijden dat ik me irriteerde dat iets niet lukte of goed ging... ik weet toch inmiddels hoe het moet!? En dan ging ik ook twijfelen of ik wel een motorrijder zou zijn of worden...

Maar geloof me, dat gaat vanzelf over! :)
Sinds afgelopen zaterdag mijn eigen motor... Als je eenmaal zelf rond rijd dan is dat echt wel anders, het gevoel, de vrijheid, het genieten... En tegelijk kan dezelfde frustratie dan opkomen.. Zo ging ik even op het industrieterrein AVB oefeningen doen voor mezelf. Deze motor voelt en rijd tenslotte toch weer heel anders dan de lesmotor. En als ik dan merkte dat mijn halve draai eigenlijk veel te ruim uit kwam dan irriteerde ik me ook weer, maar het relaxte is dat er nu niemand mee kijkt :D
Of zoals gisteravond, toen ik nog even een stukje ging rijden... bij sommige bochten dacht ik... die hadden netter gekund.. en zo blijf je ook na je roze pasje nog leren
 
Vandaag m'n tweede motorrijles gehad. Waarbij de eerste AVB-rijles aardig goed ging, werd ik vandaag toch aardig goed aangepakt door m'n perfectionisme. Moeite met de remproeven en de uitwijkmanoeuvre, een soort van angst. Ik kreeg ineens twijfels of motorrijden wel voor mij was weggelegd.. Hadden jullie daar ook last van in het begin of ging het als een zonnetje?

Daarnaast mag ik het mezelf ook niet zo kwalijk nemen aangezien het pas m'n tweede les is, de lat moet niet te hoog worden gelegd. De volgende les zal vast beter gaan!
O ja, daar had ik ook last van. Er zijn momenten dat het heerlijk gaat en je een goed gevoel krijgt en momenten dat je echt het gevoel hebt dat je er "weer" niks van bakt. Doorgaan dus! Na twee lessen kun je er echt niks van zeggen. Niet te bang zijn om wat fout te doen; het gaat erom dat je het door het geregeld te doen onder de knie krijgt. Veel succes! En hou ons op de hoogte.
 
Ik zal blij zijn als ik eindelijk op de weg kan gaan rijden.
Gisteren nog in de file naar huis, lesmotoren tussen de auto's door, instructeur als moeder gans vooraan en de twee leerlingen voorzichtig :) er achteraan. Vind het altijd leuk om lesmotoren onderweg te zien.
Zij wel, ik nog niet. 😫
Nog even geduld.
 
Ik zal blij zijn als ik eindelijk op de weg kan gaan rijden.
Gisteren nog in de file naar huis, lesmotoren tussen de auto's door, instructeur als moeder gans vooraan en de twee leerlingen voorzichtig :) er achteraan. Vind het altijd leuk om lesmotoren onderweg te zien.
Zij wel, ik nog niet. 😫
Nog even geduld.
Heel goed! Zo kom je er uiteindelijk :t
Nog leuker is het trouwens lesmotoren te zien als je het zelf al gehaald hebt. Ik zwaai áltijd!
 
Laatst bewerkt:
Heel goed! Zo kom je er uiteindelijk :t
Nog leuker is het trouwens lesmotoren te zien als je het zelf al gehaald hebt. Ik zwaai áltijd!
Tijdens mijn lessen is er volgens mij nooit naar mij gezwaaid. En toen ging ik vorige week een proefrit maken op mijn motor en meteen kreeg ik 2 zwaaitjes. Voelde toch een beetje als een officieel welkom in de motor community :P
 
Vanochtend onderweg naar de dealer nog gezwaaid naar twee lessers bij Harderwijk. Beiden bleven strak met beide handjes aan het stuur vooruitkijken, maar de instructeur deed een brede zwaai gelukkig. _O-

Ik beeld mij dan zo in dat de instructeur in zo'n typisch instructeurstoontje gelijk de porto erbij pakt 'jaaaa heren, dat heet nou een motorgroet! Volgende keer terugzwaaien, anders wordt het helemaal niks!' :+
 
Laatst bewerkt:
Ik had dat al vrij vroeg met heen en weer rijden van en naar het oefenterrein.
En het maakt me iedere keer weer blij.
Het voelt alsof ik er al bij hoor.
En uiteraard zwaai ik terug (al twijfel ik altijd of het nou 2 vingers moeten zijn of gewoon een hele hand....)
Maar het voelt goed, alsof ik eindelijk bij de familie/groep ben waar ik thuishoor....
 
Ik zwaai ook altijd naar iedereen (tenzij naar brommers of scooters uiteraard }) )
Wel vreemd dat als ik in de provincie Antwerpen rij iedereen altijd zwaait, maar in Limburg krijg ik maar de helft van de keren een zwaai terug. Terwijl Limburgers normaal de meest gastvrije mensen zijn :?
 
(tenzij naar brommers of scooters uiteraard }) )
Ik heb zo'n brommer gereden:

Aprilia_Classic_50.jpg


Aprilia Classic 50

En rij nu deze als tweede vervoersmiddel:

Mat-groen-rechts.jpg


Killerbee F21

Op die Aprilia kreeg ik regelmatig een zwaai van een motorrijder, ben zelfs een keertje aangehouden door de wouten die graag wilde weten waarom ik met een motor op het brom / fiets pad reed. Op die Killerbee krijg ik af en toe ook nog een zwaaitje, is altijd wel leuk.

On topic: ik groet motorrijders, als ik zelf op de motor zit. Of ze nou lessers zijn of niet. Op de brommer groet ik terug.

<Edit> Die Aprilia haalde gewoon de 90. Toen ik nog ploegen werkte pakte ik regelmatig de 80 km weg terug naar huis als het donker was, ipv het brom / fiets pad,
 
Ik heb zo'n brommer gereden:

Bekijk bijlage 1886519

Aprilia Classic 50

En rij nu deze als tweede vervoersmiddel:

Bekijk bijlage 1886520

Killerbee F21

Op die Aprilia kreeg ik regelmatig een zwaai van een motorrijder, ben zelfs een keertje aangehouden door de wouten die graag wilde weten waarom ik met een motor op het brom / fiets pad reed. Op die Killerbee krijg ik af en toe ook nog een zwaaitje, is altijd wel leuk.

On topic: ik groet motorrijders, als ik zelf op de motor zit. Of ze nou lessers zijn of niet. Op de brommer groet ik terug.

<Edit> Die Aprilia haalde gewoon de 90. Toen ik nog ploegen werkte pakte ik regelmatig de 80 km weg terug naar huis als het donker was, ipv het brom / fiets pad,

Ja ok, naar dergelijke brommers zou ik nog terugwuiven :W
Doelde meer op het type 16-jarige snotneus met opgefokte brommer, of forens die met de scooter naar het werk gaat om files te omzeilen maar er verder niets mee heeft.
 
Ja ok, naar dergelijke brommers zou ik nog terugwuiven :W
Doelde meer op het type 16-jarige snotneus met opgefokte brommer, of forens die met de scooter naar het werk gaat om files te omzeilen maar er verder niets mee heeft.
Ah, ja, het type 'tupperware hoort in de koelkast, niet op straat' :D
 
Ik heb zo'n brommer gereden:

Bekijk bijlage 1886519

Aprilia Classic 50

Op die Aprilia kreeg ik regelmatig een zwaai van een motorrijder, ben zelfs een keertje aangehouden door de wouten die graag wilde weten waarom ik met een motor op het brom / fiets pad reed. Op die Killerbee krijg ik af en toe ook nog een zwaaitje, is altijd wel leuk.

On topic: ik groet motorrijders, als ik zelf op de motor zit. Of ze nou lessers zijn of niet. Op de brommer groet ik terug.

<Edit> Die Aprilia haalde gewoon de 90. Toen ik nog ploegen werkte pakte ik regelmatig de 80 km weg terug naar huis als het donker was, ipv het brom / fiets pad,
owwwwwwww wat een beauty! Ik reed in een groepje naar school met 2 van die classics, 2 AF1, en 3 RS

ik reed "vroegah" deze:
IMG-20191002-WA0004-X3.jpg

en ja.... dat broekkie erop ben ik in 1999

heb er sinds een paar jaar (puur uit nostalgie) weer 1 gevonden en staat nu in de garage en rijd er af en toe op:
IMG_20200315_165203-X2.jpg


er werd ook regelmatig door motorrijders naar mij gezwaaid, maar goed dit ding was er ook in 125cc, en die was exact net zo groot.....
en mijn brommer reed nu niet echt meer brommer snelheden... iesje harder *kuch* 130 *kuch*
 
dit ding was er ook in 125cc, en die was exact net zo groot.....
Die Classic ook. Waar ik trouwens mijn vraagtekens bij zet, want als je 125cc legaal rijden wil heb je toch een variant A rijbewijs nodig en als je die toch hebt en je wil een cruiser type rijden, kies je geen gillend twee takt ding, lijkt me. Maar die 50, ik was er gek op. Heb hem met pijn in m'n hart weg moeten doen toen er zo veel aan gebeuren moest en ik gewoon het geld en de tijd niet had om het te (laten) doen.

Die AF1 van jou mag er ook zijn hoor 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan