Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

[Strix]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 14-5-18
Theorie: 26-6
AVB: 11-6-18
AVD: 11-07-18
Rijbewijs aanvragen 12-7
Rijschool: van Buuren Harderwijk
Lesmotor: yamaha XJ6N

:9
 
Hee Strix, gefeliciteerd. En je hebt afgereden op dezelfde motor als ik en ook dezelfde examenlocatie (Harderwijk). Ga je gelijk rijden?
 
Dank jullie,
Ik ga gelijk rijden, morgen 8.30 uur rbw aanvragen met spoed en dan kan ik hem vrijdag om 11.00 uur ophalen.
Zaterdag kijken voor een motor, word dat niets dan huur ik er misschien een voor maandag maar dat doe ik liever niet de prijs.
 
Van harte gefeliciteerd Strix.
Als je ga proefrijden let er dan op dat je hem goed kan handelen dat hij niet te zwaar is.
Ik zelf was nl helemaal weg van mijn motor Een Yamaha Diversion Xj900S met cardan en vond hem wel zwaar met proefrijden maar dacht went wel en ik wil hem hebben....Maar ik voel mij er niet zeker mee te zwaar op de snelweg of polderwegen bevalt hij goed maar vandaag toch maar op mp gezet en op Facebook en ga kijken en huren waarschijnlijk een Yamaha Fazer FZ6 heb er een gezien mij ons bij de Honda dealer en stukje verzet en is een stuk handelbaarder en lichter dan mijn huidige motor.
 
Heb liever een motor die ietwat zwaarder is met hanteren waar ik goed op zit dan andersom.
Zit met een slechte rug dus zithouding is belangrijk.
Daarnaast is het financiële aspect belangrijk, ik ga er van uit dat ik hem nog wel een keer neer ga leggen dus ga voor een relatief goedkope fiets.
Ook geeft me dat tevens de tijd om rustig aan door te sparen en rondkijken voor een youngtimer/nieuwe motor terwijl ik toch ervaring op doe.

Diversion, gpz, CBR etc zijn wel te vinden op mijn shortlist.
 
Gefeliciteerd strix. Lekker snel gehaald. Binnen 2 maanden.. Haal je een week later je rijbewijs, heb je hem straks nog eerder. Ik mag morgenavond pas langs voor de aanvraag. Wacht al ruim een week..

Anyways... Misschien is de diversion van Robert B wat voor je..
 
Ik heb 2 weken geleden de afspraak bij de gemeente al gemaakt want het is altijd lange wacht tijd voor een afspraak.
Slaag ik staat die, zak ik zeg ik hem wel af.
Jammer genoeg redde ik het niet om vandaag al een afspraak te krijgen anders had ik dat gedaan.

Had mijn rijbewijs 4 jaar geleden al gehaald, lang verhaal kort ik had toen het CBR en de gemeente op hun kop moeten geven maar dom genoeg het er toen bij gelaten. |(
Totaal aantal lesuren avb en AVD: 15
Had sneller gekund, dan had ik niet moeten zakken voor de theorie want dan had ik mijn pasje 2 weken geleden al.

Die div is me te ver boven budget, kan het wel zo ver rekken maar zoek richting de 1000€ maar liever <500€.
Beetje sleutelen ben ik niet bang of vies van overigens en wat krassen lig ik niet zo wakker van *D
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik door de ontruiming van de woonwijk gisteravond te laat bij de gemeente was voor de spoedaanvraag vanmorgen kon ik toch tussendoor.
Was alle begrip voor.
Heb de nacht bij familie doorgebracht vanwege de fijne fietsaccu opslag. |(
 
heb je hem straks nog eerder. Ik mag morgenavond pas langs voor de aanvraag.

Inmiddels pasje binnen, alle A rijbewijzen zijn ingevuld :]
Wanneer kun jij hem ophalen?

Gefeliciteerd Strix!

Thanks.
Enige waar ik van baal is dat mijn bestelde jas nog niet binnen is.
2 maand geleden ofzo besteld, vorige week nog maar een keer naar geïnformeerd en nu nog niets gehoord.
Valt nog niet veel proef te rijden zo
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je die besteld?
FC-Moto geeft mij namelijk ook geen antwoord na al 3 mails te hebben gestuurd :/
Zelfs eentje in het duits, weliswaar met google translate, maar toch!
 
In de winkel bij motozoom Apeldoorn.
Ga er anders morgen wel weer even langs, verwacht nu toch wel een beetje korting.
Het is ook geen exotisch ding maar een simpele Held Zorro.
Zal wel aan de leverancier liggen maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een helm besteld bij fc motor. Was vertraagd, later nogmaal, en nogmaals... Mijn ervaring is dat als ze een product echt op voorraad hebben en dus direct versturen, het allemaal prima gaat. Maar op het moment dat er iets van vertraging in 't proces zit omdat ze het product nog moeten bestellen ofzo, dan blijf je eindeloos emmeren en kun je 't beter ergens anders halen, ook al betaal je dan wat meer. Polo motorrad is ook een goede Duitse shop trouwens, daar nooit gedoe mee gehad. :)
 
Gefeliciteerd Strix, dat heb je snel gedaan zeg!
Ik ben niet zo snel O-) '(

Ik mag vanavond weer lessen. :] En hoop 28 aug te slagen voor mijn AVD examen, inmiddels heb ik voor de 29e aug een afspraak ingepland bij de gemeente. Stok achter de deur en dan hoef ik niet onnodig lang te wachten op mijn nieuwe pasje.
 
AVD is lang niet zo inspannend als AVB. ja, je moet natuurlijk wel opletten (en laten zien dat je kijkt!), maar als je net zo rijdt als tijdens een les, ben je al halverwege. het hele examen duurt ongeveer 50-60 minuten. denk eraan dat je voor je je rijbewijs afhaalt bij de gemeente, je Eigen Verklaring hebt betaald en ingevuld! zonder EV kan je wel AVD-examen doen, maar voor de aanvraag van je rijbewijs bij de gemeente heb je 'm echt wel nodig. je EV is een jaar geldig.
 
AVD is het simpelste, voorstellen, beetje papierwerk, babbeltje over de motor en ongeveer een half uur rijden dan heb je het wel gehad.
Let wel op dat je misschien een bepaalde route routine opbouwt en met je examen word je bijvoorbeeld links gestuurd ipv rechts terwijl je gewend bent met lessen altijd links af te gaan.
EV werd bij mijn examen wel gecontroleerd overigens?


Kreeg trouwens net een SMS, mijn jassen (diverse maten ivm passen) zijn binnen.
Morgen vroeg even ophalen en dan een proefrit op een ZZR-600 in de middag
 
AVD is lang niet zo inspannend als AVB. ja, je moet natuurlijk wel opletten (en laten zien dat je kijkt!), maar als je net zo rijdt als tijdens een les, ben je al halverwege. het hele examen duurt ongeveer 50-60 minuten. denk eraan dat je voor je je rijbewijs afhaalt bij de gemeente, je Eigen Verklaring hebt betaald en ingevuld! zonder EV kan je wel AVD-examen doen, maar voor de aanvraag van je rijbewijs bij de gemeente heb je 'm echt wel nodig. je EV is een jaar geldig.

Ben ik het niet mee eens. Ik vloog ontspannen door m'n AVB, maar was kapot na een gestreste ingespannen AVD rit (gezakt). Daarnaast maakt verkeersdrukte ook veel verschil over de mate van inspanning.

Herkansing AVD was trouwens net zo ontspannen als m'n AVB :)
 
Laatst bewerkt:
Beter te druk dan geen kip op de weg. Bij drukte lekker mee rijden en om je heen blijven kijken. Je ziet dan ook echt wat. Heb zelf altijd lessen in de avondspits gehad. Bij mijn examen om 10.45u moest ik ineens om mee heen kijken naar niets en op de snelheid letten.
In drukte kun je laten zien dat je de fiets onder controle hebt en het verkeer snapt. Ben je hier huiverig voor dan zou ik persoonlijk een lesje extra nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan