Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Het gaat goed dit jaar met alle geslaagden.. nog even en we kunnen de autosnelwegen ombouwen tot motorsnelwegen...

Iedereen die geslaagd is: gefeliciteerd..
 
Dankjewel allemaal!

En ohjee 170+ posts, dat was mij niet eens opgevallen :+ .
Uiteindelijk heb ik 17 AVB en 12 AVD lessen gehad! :)

Gefeliciteerd met je A *O* . Je aantal lessen is helemaal niet verkeerd toch :) De een is nu eenmaal sneller dan de ander. Maar om te zeggen dat je er nu veel gehad hebt vind ik zeker niet nodig.


Veel plezier met de eerste ritten. Vond ze zelf best nog wel spannend. Geen oortje, de snelweg op(waar ik gelest heb is geen snelweg) Vandaag voor het eerst tussen de file door gereden. Voorlopig blijf je toch nog wel leren met rijden. En ik ook :Y .
 
Precies. Ook ik heb best veel lessen gehad voor ik het haalde. Zie het eerder als voordeel omdat je in elk geval goed klaargestoomd bent. Zodra je je eigen rit rijdt komt er een grijns op je gezicht die je al dit alles zal doen vergeten! Kortom het maakt nu niet meer uit of je 10, 100 of 1000 lessen voor mijn part gehad hebt, je hebt laten zien dat je het kunt.
 
Gefeliciteerd met je A *O* . Je aantal lessen is helemaal niet verkeerd toch :) De een is nu eenmaal sneller dan de ander. Maar om te zeggen dat je er nu veel gehad hebt vind ik zeker niet nodig.
Geen idee eigenlijk hoe veel lessen normaal is voor motorrijders. Zal ook van de tweewieler-ervaring en sowieso verkeersdeelname-ervaring afhangen. Ik had misschien in totaal 2.000 km auto-ervaring toen ik aan de motor begon, oftewel geen drol, maar wel zo'n 40.000 km schakelbrommer en bromscooter-ervaring in dagelijks all-weather woonwerk en langere tourritjes, en dat heeft zeker geholpen in het gemotoriseerd tweewieleren.

That reminds me... Een tip voor lessers die het zwaar hebben: ritsel ergens een schakelbrommertje, daar mag je gewoon op met je B, en ga gewoon lekker alles zelf oefenen.

Valt me trouwens nog steeds regelmatig op dat er op dit hele MF niet één motorrijinstructeur schijnt mee te praten, althans niet 'in the open' :)
 
Valt me trouwens nog steeds regelmatig op dat er op dit hele MF niet één motorrijinstructeur schijnt mee te praten, althans niet 'in the open' :)

Misschien geen zin in aangezien ze de hele dag al bezig zijn met lessers en motoren?
 
Misschien geen zin in aangezien ze de hele dag al bezig zijn met lessers en motoren?
Ze hoeven natuurlijk niet in dit topic mee te praten hè :)

En er zijn wel meerdere motortechneuten en motoragenten die hier veel geziene gasten zijn... Vandaar.
 
Ja klopt, ik vind het aantal lessen achteraf ook wel meevallen. En ik kon het niet laten toch mijn vorige rijschool even op de hoogte te stellen, van mijn slagen ;)

Ik kijk er enorm naar uit om mijn 1e eigen rit te gaan rijden. En ik heb geluk :} , na 40 keer refresh te hebben geklikt voor de aanvraag van een nieuw rijbewijs bij de gemeente. Stond er 's avonds ineens een beschikbare afspraak online voor vandaag om 9.50u! Dus..... ik hoef niet tot de 24e juli te wachten met aanvragen :Y :) *D
 
Laatst bewerkt:
Update: aangevraagd ! *D :] , volgende week dinsdag ligt mijn nieuwe pasje klaar!

Al met al lekker vlot. :)




Door financiële tegenslag voor mij voorlopig geen motor, misschien tegen het einde van het seizoen. :/
Voorlopig dus nog in een koekblik WW verkeer doen.
 
Door financiële tegenslag voor mij voorlopig geen motor, misschien tegen het einde van het seizoen. :/
Voorlopig dus nog in een koekblik WW verkeer doen.

Das jammer maar heb je wel meer tijd om rond te kijken wat je wilt plus in het najaar zijn de 2ehands motoren vaak wat goedkoper

Misschien anders eentje huren via motoshare zodat je in ieder geval wat Km's kan maken?

Ik ga zelf deze en komende week het hele land door want de motor die ik wil staat allemaal ver weg (zeeland, Gelderland, noord Brabant, drenthe)
Moet zelf vanuit Voorburg komen (bij den haag)
 
Balen Strix, maar ik herken het wel een beetje. Voor mij gaan er het komende jaar ook aantal dingen gebeuren waardoor ik een eigen motor voorlopig even op 2019 heb gezet.

Wel probeer ik een paar keer te huren zodat ik wel doorga na mijn rijlessen.
 
Tsja huur kost ook geld, duurt een eigen motor alleen maar langer.
Ach september/oktober staan er weer zat voor een prikkie te koop, kan ik mooi mijn slag slaan en een goedkoop pekelfietsje om te leren aanschaffen.

Kan zo af en toe wel wat kilometers maken op motoren van een kennis en familielid dus dat scheelt weer.
 
Gefeliciteerd geslaagden,
Ik mag donderdag theorie en de 26e avd lessen beginnen.
Express een korte pauze ingelast, druk met werk/studie en theorie.
Ik ben wel schieuwnierig in hoeveel uur ik voor avd examen ken
 
[TeChno2]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 26 mei 2018
Theorie: 24 mei 2018 (geslaagd)
AVB: 17 juli 2018 (geslaagd)
AVD: 7 sep 2018 (geslaagd)
Rijschool: Verkeerscentrum Steenbergen (Steenbergen)
Lesmotor: Suzuki gladius 650 cc

Hoi, Ook maar een account aangemaakt want ik lees al een week of 3 hier mee. Zojuist (een uurtje geleden!) mijn AVB gehaald, want een opluchting geeft dat om die langzame slalom nooit meer te hoeven oefenen op een saaie parkeerplaats (hij ging trouwens wel in één keer goed joehoeoeoe)
en volgende week meteen mijn AVD... als dat nou net zo lekker gaat...
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

En was dat nou zo erg, die langzame slalom? Ik vond dat toen juist een heerlijke oefening. Bovendien komt het soort controle dat je daar oefent goed van pas bij zaken als het betere filefilterwerk, rijden in drukke winkelstraten en krappe bochtjes maken zonder te hoeven steken of je poot aan de grond te zetten (bijv. bij even soepeltjes tussen twee auto's door de stoep op willen rijden zonder eerst stil te gaan staan).
 
Nee, het was niet zo heel erg, maar een hobby zal het nooit worden om op een parkeerplaats met 30 graden om pillonnen heen te gaan rijden, dat was meer wat ik bedoelde... (ik snap uiteraard wel dat het nuttig is om krappe bochtjes te kunnen maken)maar met alles wat je oefent is het fijn als je dan gewoon je examen haalt en er dan dus min of meer van af bent...
 
Terug
Bovenaan Onderaan