Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Eén van die data moet toch wel droog en mooi weer zijn lijkt me. :Y Ik ga 'm zoals het er nu uitziet deze zaterdag even rijden, ben benieuwd. Nou heb ik een redelijk hoogpotige allroad, en de Anakee 3's die eronder zitten worden afgegeven als trailbanden... @JuH, waar was dat zandpad zei je? :+

Ik ga het even terugzoeken, zie de pm straks
 
Ik vond het prettig rijden bij Nelen. Je voelt bij een proefles snel genoeg of een bepaalde instructeur beter bevalt dan een ander, dat heb je altijd wel. Duidelijk met factureren, je kunt lekker vooruit plannen en ze hebben aardige instructeurs. Ik heb er drie jaar geleden gelest, mijn broertje dit jaar nog en was ook positief. Ze zijn wel niet het goedkoopste, maar het hoeft niet altijd om de goedkoopste prijs te draaien bij mij. Mijn broertje had eerst les bij een goedkopere rijschool, en dat was zo onprettig dat hij er met tien lessen mee is gestopt en naar Nelen is overgestapt. Daar ging het naar tevredenheid.

dag Henri bedankt voor de terugkoppeling. Ja ik zag idd dat ze niet de goedkoopste waren al gaat het idd erom hoe ze les geven. Is bellen een andere rijschool? Ik heb mij juist opgegeven voor een eerste les bij moterexperience ben super benieuwd
 
dag Henri bedankt voor de terugkoppeling. Ja ik zag idd dat ze niet de goedkoopste waren al gaat het idd erom hoe ze les geven. Is bellen een andere rijschool? Ik heb mij juist opgegeven voor een eerste les bij moterexperience ben super benieuwd
De rijschool die niet beviel was voor rijbewijs B, toen heeft hij die bij Belgen afgemaakt op mijn aanraden en toen vanwege tevredenheid daar met A doorgegaan dus ik kan nergens negatief over zijn, maar wel positief over Nelen. :)

MotorExperience heb ik eens een proefles genomen, toen was ik alleen een stuk jonger en hadden ze mij een advies van meer dan veertig lessen gegeven dus dat ging voor mij toen niet door. Twee jaar later met vijftien lessen klaar. In beiden gevallen had ik mijn autorijbewijs niet maar ik was wel een stuk volwassener. Ik zeg niet dat hun advies fout was, dat zal toen wellicht wel geklopt hebben.
 
De rijschool die niet beviel was voor rijbewijs B, toen heeft hij die bij Belgen afgemaakt op mijn aanraden en toen vanwege tevredenheid daar met A doorgegaan dus ik kan nergens negatief over zijn, maar wel positief over Nelen. :)

MotorExperience heb ik eens een proefles genomen, toen was ik alleen een stuk jonger en hadden ze mij een advies van meer dan veertig lessen gegeven dus dat ging voor mij toen niet door. Twee jaar later met vijftien lessen klaar. In beiden gevallen had ik mijn autorijbewijs niet maar ik was wel een stuk volwassener. Ik zeg niet dat hun advies fout was, dat zal toen wellicht wel geklopt hebben.

Ja dat snap ik. Heb je het wel heel snel gedaan met 15 lessen! Had je al scooter ervaring? En had jij een pakket aangeschaft?
 
Ja dat snap ik. Heb je het wel heel snel gedaan met 15 lessen! Had je al scooter ervaring? En had jij een pakket aangeschaft?
Elf jaar scooter dagelijks woon/school en woon/werk, dat wel. Zo'n 75k scooter kilometers. En ik kom uit een motor familie dus het gevoel van een motor, snelheid, kantelen en dergelijke dat zit al sinds heel jong in mijn systeem. :)
 
Ja dat snap ik. Heb je het wel heel snel gedaan met 15 lessen! Had je al scooter ervaring? En had jij een pakket aangeschaft?

Ik les momenteel bij Rijschool Kennedy. Weet niet waar in Amsterdam je ergens woont, maar deze is voor mij zo'n 5 minuten lopen en vind het een erg prettige rijschool. Goede motoren (BMW F750GS) en goede instructeur; je hebt de volle aandacht en lest slechts met z'n tweeën. Als alles goed gaat heb ik dinsdag na 6 lessen mijn AVB, en daarna (hopelijk) na 11 lessen mijn AVD. Heb wel een jaar op een schakelbrommer gereden vroeger en rijd een jaar of 9 auto, dus dat scheelt wel aardig. Ben begonnen in mei, en hoop in augustus klaar te zijn.

Heb daarnaast ook een proefles gedaan bij Xpress rijschool, maar die gozer zat de helft van de tijd op z'n telefoon, trok een enorm pak flappen uit z'n broekzak en vroeg me om even te gaan tanken, liep constant te bellen, etc. dus die zou ik je absoluut niet aanraden. Hij liet me daarnaast meteen de openbare weg op rijden met de motor en hij in z'n auto er achteraan, ook al wist hij dat ik precies 0 ervaring had met motoren.

Ik zou wat onderzoek doen, dan 2-3 rijscholen kiezen voor een proefles, kijken hoe de school en de motor bevallen en daarna je definitieve keuze maken (en niet gaan lessen bij Xpress :+)
 
Laatst bewerkt:
Ik les momenteel bij Rijschool Kennedy. Weet niet waar ergens in Amsterdam je woont, maar deze is voor mij zo'n 5 minuten lopen en vind het een erg prettige rijschool. Goede motoren (BMW F750GS) en goede instructeur; je hebt de volle aandacht en lest slechts met z'n tweeën. Als alles goed gaat heb ik dinsdag na 6 lessen mijn AVB, en daarna (hopelijk) na 11 lessen mijn AVD. Had wel ervaring op een schakelbrommer vroeger, dus dat scheelt! Ben begonnen in mei, en hoop in augustus klaar te zijn.

Heb daarnaast ook een proefles gedaan bij Xpress rijschool, maar die gozer zat de helft van de tijd op z'n telefoon, trok een enorm pak flappen uit z'n broekzak en vroeg me om even te gaan tanken, liep constant te bellen, etc. dus die zou ik je absoluut niet aanraden. Hij liet me daarnaast meteen de openbare weg op rijden met de motor en hij in z'n auto er achteraan, ook al wist hij dat ik precies 0 ervaring had met motoren.

Lang verhaal kort: Ik zou wat onderzoek doen, dan 2-3 rijscholen kiezen voor een proefles en daarna je definitieve keuze maken.

Heb overigens een pakket aangeschaft van 10 lessen (90min) voor 1170 euro inclusief AVB en AVD-examen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik. Heb je het wel heel snel gedaan met 15 lessen! Had je al scooter ervaring? En had jij een pakket aangeschaft?
Ik had overigens nog een kort onderzoekje op m'n pc staan, waar in staat wat de prijzen zijn, welke pakketten men aanbiedt en hoe de reviews zijn op internet. Wellicht heb je d'r wat aan:

RijschoolPrijs totaalpakketAantal lessenAantal minuten per lesTotaal aantal minutenKostprijs per minuutPraktijkexamen AVBAVDProeflesReviews
Rijschool Kennedy€ 1.170,00
10​
90​
900​
€ 1,30
220​
290​
35​
Goed
xpress rijopleiding.nl€ 995,00
15​
55​
825​
€ 1,21
149​
249​
Goed
€ 1.199,00
20​
55​
1100​
€ 1,09
149​
249​
Goed
Meteoor Rijschool€ 995,00
15​
60​
900​
€ 1,11
135​
235​
50​
redelijk goed
Motor Experience€ 900,00
15​
60​
900​
€ 1,00
135​
210​
50​
redelijk goed
€ 1.100,00
20​
60​
1200​
€ 0,92
135​
210​
50​
redelijk goed
ANWB€ 999,00
15​
60​
900​
€ 1,11
194​
269​
10​
 
@Solosara Hou er rekening mee dat veel rijscholen bij het totaalpakket wat ze bij j een proefles adviseeren niet altijd een eerlijke inschatting is. Probleem is dat de ene rijschool verteld dat je met een pakket van 20 lessen kan beginnen en de ander zegt 30, niet zo vreemd voor welke je gaat kiezen dan. Dus vertellen de meeste rijscholen dat je met hun basispakket wel een goede start hebt, daarna moet je vaak toch nog lessen bijkopen.

Wat betreft Motor-Experience, hun lessen duren 2 uur (inclusief motoren en oortjes wissel met de vorige lessers, kleding nu niet meer maar dat koste ook wat tijd). M.a.w. voor een AVB les waarbij je ook nog heen/terug naar het oefenterrein moet rijden hou je effectief 1,5 uur avb oefenen over. Als je les maar 1 uur duurt hou je wel erg weing oefentijd over per keer.
 
Ik zelf ben me ook aan het oriënteren, waar ik woon heeft geen rijschool.

En het dichtstbijzijnde zal of Steenwijk of meppel zijn.

Waar ik ook zou gaan lessen,afrijden geschied in meppel.

Ik heb oooit zo'n 18 jaar geleden motor lessen gehad.

Geen idee wat er nog van hangt,maar verwacht toch dat ik ook wel zo'n 20 lessen nodig heb.

In Steenwijk heb ik 2 rijscholen gevonden, de 1 heeft een avb terrein van de rijschool zelf, en staat op de site dat alles bij hun geleend kan worden. (Ik koop wel zelf n helm en handschoenen) ,deze rijschool is duurder dan de andere.

De ander uit Steenwijk, rijd met motoren op de trailer achter de auto naar het oefen terrein in staphorst waar ik zelf naartoe moet komen voor avb training ,en ik moest vanwege corona een complete motor outfit regelen.
Deze is wel goedkoper.

Echter van beide zijn de slagingspercentages goed,maar toch voelt het voor mij erg dubbel om direct al een complete outfit te moeten scoren.

Overigens dus geen tijd verlies mbt rijden naar locaties alvorens met avb te kunnen beginnen.
 
Als je de helm en de handschoenen al hebt kun je voor erg weinig geld er een complete outfit van maken.
2e hand spul of uit de opruiming ben je voor rond de 100 wel klaar.
 
Als je de helm en de handschoenen al hebt kun je voor erg weinig geld er een complete outfit van maken.
2e hand spul of uit de opruiming ben je voor rond de 100 wel klaar.


De helm en handschoenen heb ik nog niet.

Ik heb momenteel een online bestelling gedaan voor een kevlar jeans voor 50 euro

Ik heb geen idee wat mijn maten zijn,maar die zijn groot,ik had onlangs al een gratis outfit hier van iemand overgenomen tegen verzendkosten , maar die pasten niet helaas.

Een jas moet ik nog fiksen,en mijn Emma werkschoenen volstaan,die zijn tot op de enkel beschermd. :Y
 
werkschoenen vind ik persoonlijk vrij k*t die dikke neus haalt het hele gevoel uit het schakelen, en je krijgt hem er soms bijna niet onder.
Maar ik weet dat andere mensen daar geen last mee hebben, en legerkisten zelfs populair motorschoeisel zijn, dus dat zal persoonlijk zijn.
 
werkschoenen vind ik persoonlijk vrij k*t die dikke neus haalt het hele gevoel uit het schakelen, en je krijgt hem er soms bijna niet onder.
Maar ik weet dat andere mensen daar geen last mee hebben, en legerkisten zelfs populair motorschoeisel zijn, dus dat zal persoonlijk zijn.
 

Bijlagen

  • 15924721645761106260236518896882.jpg
    15924721645761106260236518896882.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
De helm en handschoenen heb ik nog niet.

Ik heb momenteel een online bestelling gedaan voor een kevlar jeans voor 50 euro

Ik heb geen idee wat mijn maten zijn,maar die zijn groot,ik had onlangs al een gratis outfit hier van iemand overgenomen tegen verzendkosten , maar die pasten niet helaas.

Een jas moet ik nog fiksen,en mijn Emma werkschoenen volstaan,die zijn tot op de enkel beschermd. :Y
Wat versta je onder groot?
Ik had van mijn oom en tante wat gekregen maar inmiddels dus zelf alles nieuw aangeschaft.
Misschien kan ik je nog helpen aan wat spullen, handschoenen van mijn tante zijn mij ook net iets te groot waardoor ik nieuwe gekocht heb.
 
Wat versta je onder groot?
Ik had van mijn oom en tante wat gekregen maar inmiddels dus zelf alles nieuw aangeschaft.
Misschien kan ik je nog helpen aan wat spullen, handschoenen van mijn tante zijn mij ook net iets te groot waardoor ik nieuwe gekocht heb.


Nou ik ben niet slank;).

Dus ik ben 1,74 lang maar weeg ook wel bijna 120 kilo |(en als ik jou zo eens heb gezien in het filmpje, gaat dat allemaal niet passen O-) .

Vind het wel heel aardig dat je mee denkt 8-)

Het komt wel goed, ik heb nog 1,5 jr *O*:]
 
Nou ik ben niet slank;).

Dus ik ben 1,74 lang maar weeg ook wel bijna 120 kilo |(en als ik jou zo eens heb gezien in het filmpje, gaat dat allemaal niet passen O-) .

Vind het wel heel aardig dat je mee denkt 8-)

Het komt wel goed, ik heb nog 1,5 jr *O*:]
Hmmm ik ben 163 bij 70 kilo dus ook niet volslank hoor :+ Maar dat wordt dan inderdaad misschien toch iets te krap, maar wellicht had je wat aan de handschoenen gehad :) Voor mij weer reden om ergens naar toe te rijden op de motor :P

Aan de andere kant, veel zaken hebben tegenwoordig van die budget startpakketten. Is misschien ook wat om naar te kijken.
Verder ben ik goed geholpen bij voordeelhelmen in Amsterdam. Ook niet om de hoek maar prijstechnisch goedkoper dan bijvoorbeeld een motorkledingcenter en prima spul en netjes geholpen door de medewerker. Eventueel ook online te bestellen want de winkel zelf is vrij klein. Dus voor je er echt naartoe zou rijden zou ik wel eerst online kijken.
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(
GEFELICITEERD!!!!!!! 🥳 heel veel veilige km’ers gewenst!!
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! ...

Van harte gefeliciteerd!!

Vandaag zelf ook weer aan het lessen geweest, en zijn nu ook begonnen aan AVD lessen. Het verbaasde me zelf eigenlijk met hoeveel vertrouwen ik op de motor door het verkeer heen ging. Ook het pro-actief rijden voelde heel vertrouwd en als vanzelf. Het veelvuldig hobbymatig met de brommer rijden, en de jaren ervaring met de auto in het verkeer, helpen toch wel
 
Jahaaaaa, en weer een geslaagde erbij!! Ben zo blij. Was heel nerveus van tevoren, maar wordt bijna een gewoon lesje met je instructeur in je oortje. Bijna geen regen gehad. Op weg terug naar de rijschool wel harde regen, maar nog nooit zo lekker gereden in de regen als net 8-)
Enne, 2 banaantjes doen wonderen hoor! Aanrader. Nou motortje, over een week mag ik je berijden. Heb pas volgende week woensdag een afspraak op het gemeentehuis |(

Gefeliciteerd!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan