Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

AVD rijden, als je auto rijdt waar zit het verschil met zebrapaden te vermijden rijden hoorde ik en?

Best moeilijk steeds zo meestal zijn de zebrapaden net uit de rotonde.....
 
Laatst bewerkt:
Soms kun je niet anders dan er overheen rijden. Gewoon vermijden waar mogelijk.
 
AVD rijden, als je auto rijdt waar zit het verschil met zebrapaden te vermijden rijden hoorde ik en?

Best moeilijk steeds zo meestal zijn de zebrapaden net uit de rotonde.....
Mij werd verteld dat je in het midden van het zebrapad moet uitkomen, wanneer dat kan natuurlijk ivm aantal strepen.
 
Soms wel lastig. Bij veel rotondes staan de strepen van het zebrapad onder een vrijwel onmogelijke hoek. Bovendien ga je dan net door de bocht...
 
Mij werd verteld dat je in het midden van het zebrapad moet uitkomen, wanneer dat kan natuurlijk ivm aantal strepen.
Mij is dat niet zo expliciet verteld, maar dat is wel wat ik doe. Bij vier witte strepen tussen de middelste door, bij drie witte strepen tussen de twee linkse strepen door. Maar ik ga er praktisch mee om. Bij een grote rotonde heb je vaak wel de ruimte om goed aan te komen rijden. Bij kleine rotondes rijdt je net wat langzamer. Dan lukt het soms wel, soms niet.
Altijd mislopen is niet te doen zonder heel raar bochtenwerk. Dan rij ik liever normaal en dan pak ik nog een stukje zebrapad mee.
 
Laatst bewerkt:
Mij is dat niet zo expliciet verteld, maar dat is wel wat ik doe. Bij vier witte strepen tussen de middelste door, bij drie witte strepen tussen de twee linkse strepen door. Maar ik ga er praktisch mee om. Bij een grote rotonde heb je vaak wel de ruimte om goed aan te komen rijden. Bij kleine rotondes rijdt je net wat langzamer. Dan lukt het soms wel, soms niet.
Altijd mislopen is niet te doen zonder heel raar bochtenwerk. Dan rij ik liever normaal en dan pak ik een nog een stukje zebrapad mee.
Bij droog weer maakt het ook niet zo veel uit toch? Net als putdeksels. Soms/regelmatig niet te vermijden maar met droog weer maakt me dat niet zoveel uit.
 
Waar mogelijk vermijden, ook bij droog is mij geleerd..
Maar ja, had een ook een zeer gedreven instructeur.. rijopleiding waarmee je ook een cbr examen haalt. Ipv leren hoe ik voldoe aan cbr criteria..
 
Laatst bewerkt:
Als je het aanleert het altijd te doen, dan doe je het op een gegeven moment uit automatisme. Zo hoef je er niet meer speciaal aan te denken als het een keer regent.
 
Mij werd verteld dat je in het midden van het zebrapad moet uitkomen, wanneer dat kan natuurlijk ivm aantal strepen.
Bij het naderen van een zebra kan je bijna altijd wel zo rijden dat je op het asfalt gedeelte blijft en dus niet over het witte gedeelte heen hoeft. Rontonde af niet moeilijk doen, in een zo recht mogelijke lijn de rotonde verlaten, het lukt dan bijna niet om het witte gedeelte te vermijden zonder allerlei onnodige bewegingen met de motor te maken. En dat laatste is juist wat je niet wil, zeker niet op een rotonde waar vaak vuil ect. ligt.
 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen maarrrrrr vanmorgen moest ik afrijden: AVD examen. En ik ben geslaagd! Nu wachten op het roze pasje. Helaas kan ik pas volgende week terecht ;(
En de fiets staat ook al klaar <3
 

Bijlagen

  • 6C056E48-7FA5-45DC-8736-54C30C694520.jpeg
    6C056E48-7FA5-45DC-8736-54C30C694520.jpeg
    355,2 KB · Weergaven: 19
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen maarrrrrr vanmorgen moest ik afrijden: AVD examen. En ik ben geslaagd! Nu wachten op het roze pasje. Helaas kan ik pas volgende week terecht ;(

Hey een andere "Diaantje"....
is @xdiaantjex net zo verliefd op d'r motor als @Diaantje is op haar Bandit?
:+ Met 2 "Diaantjes" is de "DTR naam makkelijker te handhaven :+"
 
Dat vinden wij best jammer. Toch nog wel enthousiast aan het :]? Ik merkte trouwens vandaag wel dat het echt weer kouder wordt. Hoe is het met je Bandiet? En met jezelf natuurlijk 😀
Ja net beginnen met mn nieuwe baan dus daar druk mee 😊 maar met mij en Mr. Bandit gaat het prima. Ga nog steeds graag rijden en pas met papa en zijn vrouw in Duitsland geweest met de motor op vakantie 😁😁 dus ja zeker nog een enthousiast rijder🤭🤭 en hoe gaat het met jou?
 
Nou vandaag was de grote dag ik heb mijn avd examen gedaan.

en je geloof het nooit geslaagd nou da word een 🥳

nu nog aanvragen da ken pas volgende week dus moet nog geduld hebben helaas 😭😭😭

maar hij is in iedergeval binnen
Heb ik nu een Deja Vu gevoel 🙄🤔🤷

😁


Volgende week zondag dus het eerste trippie maken met zijn oudere broer en stiefzusje🏍️🏍️🏍️


💪💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan