Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas gezakt. Haalde de pionnen van uitwijk oefening en vertragings oefening door elkaar... Damn al die pionnen werd er gek van. Zucht. Baal verschrikkelijk😭😭😭😭😭
 
Klote Lena, hopelijk binnenkort meer geluk. Had je examen op een ander terrein dan je oefen terrein? En zo ja, is je instructeur er niet even doorheen gelopen met wat waar staat?

Voor mij is het alweer tijd om dit draadje te verlaten. Vanmorgen mijn AVD gedaan en geslaagd!
Erg blij mee, ook dat het zo vlot is gegaan. Nu serieuzer gaan rondkijken voor een motor om alvast wat kilometers te maken.

Laatste update

Aeschere
Eerste rijles: 09-10-2013
Theorie: 01-11-2013 (Geslaagd)
AVB: 17-10-2013 (Geslaagd)
AVD: 12-11-2013 (Geslaagd)
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Honda CBF 500/600 + Suzuki nogiets
 
Klote Lena, hopelijk binnenkort meer geluk. Had je examen op een ander terrein dan je oefen terrein? En zo ja, is je instructeur er niet even doorheen gelopen met wat waar staat?

Voor mij is het alweer tijd om dit draadje te verlaten. Vanmorgen mijn AVD gedaan en geslaagd!
Erg blij mee, ook dat het zo vlot is gegaan. Nu serieuzer gaan rondkijken voor een motor om alvast wat kilometers te maken.

Laatste update

Aeschere
Eerste rijles: 09-10-2013
Theorie: 01-11-2013 (Geslaagd)
AVB: 17-10-2013 (Geslaagd)
AVD: 12-11-2013 (Geslaagd)
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Honda CBF 500/600 + Suzuki nogiets

Wow jij hebt het echt wel snel gedaan!!! Gefeliciteerd *O*
 
@Aeschere Gefeliciteerd wat goed van je zeg. Heel veel veilige kilometers gewenst !!!

Examen was op een ander terrein nog nooit gweest. Waren er 10 min van te voren. Dus ook niet even over het terrein gelopen. Pionnen van de uitwijk en vertraging oefening stonden vlak bij elkaar. Zag Het gewoon niet. Doordoor de fout in gegaan. 😝
 
Pionnen van de uitwijk en vertraging oefening stonden vlak bij elkaar. Zag Het gewoon niet. Doordoor de fout in gegaan. 😝
Jammer! Maar je hebt twee pogingen per onderdeel en je hoeft maar vijf van de zeven onderdelen te halen, wilde de tweede poging ook niet?
Voor het examen even goed kijken hoe alles staat is wel handig.
 
Ik zou echt op zoek gaan naar een andere rijschool Lena. Eerst al dat geneuzel met regen en nu niet de tijd nemen om je even wegwijs te maken. Ik vind het maar laks.
Erg jammer dat je daardoor gezakt bent, gingen de overige oefeningen wel goed?
 
Mijn instructeur is gisteren al een keer met me langs het AVB examenterrein gereden. Zodat ik wist waar ik moest zijn en dat ik het al even een keer gezien had. En we zijn naar het gebouw gereden vanwaar we vertrekken met AVD en waar ik theorie-examen moet doen. Daarna stukje gaan toeren en gelijk een stukje examenroute meegepikt.
Ook dat hoort er allemaal bij vind ik.
 
Klote Lena, hopelijk binnenkort meer geluk. Had je examen op een ander terrein dan je oefen terrein? En zo ja, is je instructeur er niet even doorheen gelopen met wat waar staat?

Voor mij is het alweer tijd om dit draadje te verlaten. Vanmorgen mijn AVD gedaan en geslaagd!
Erg blij mee, ook dat het zo vlot is gegaan. Nu serieuzer gaan rondkijken voor een motor om alvast wat kilometers te maken.

Laatste update

Aeschere
Eerste rijles: 09-10-2013
Theorie: 01-11-2013 (Geslaagd)
AVB: 17-10-2013 (Geslaagd)
AVD: 12-11-2013 (Geslaagd)
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Honda CBF 500/600 + Suzuki nogiets

Zo je ging als een malle :D

gefeliciteerd nu lekker zelfstandig de weg op :) heb je al een motorfiets gekocht? of iets in gedachten?
 
Lopen met motor
Vertragings oefening
Uitwijk oefening
Langzame slalom
Precieze stop
Noodstop
Bochtje links

Mocht echt niet klagen hoor. Was echt gewoon stom van mezelf dat ik niet goed zag hoe de oefening stond.
Had liever iets verkloot omdat ik het niet kan. Dan op deze manier zakken..
 
Heh? maar dan heb je toch 5 van de 7 goed? dan ben je toch geslaagd? of had je nog een andere oefening vernaggeld?
 
Zitten in dezelfde categorie toch? Dan ben je gezakt inderdaad.

Volgende keer beter. Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Het is natuurlijk een chaos van pionnen. Alles staat natuurlijk klaar terwijl bij het lessen maar 1 oefening klaar staat.

Bij mij waren wel destijds alle oefeningen uitgezet met een andere kleur pion. Dus dat scheelde wel.
 
Dan heeft ze dus twee onderdelen fout in een categorie en dan ben je gezakt.

Als voorbeeld. Lopen met motor is een apart onderdeel. Als je de motor echter twee keer laat stuiteren of hem tegen een (denkbeeldige) muur parkeerd dan ben je gezakt, ook al heb je de andere 6 oefeningen feilloos gedaan.

@KYC, klopt. Ging erg rap. Nu een beetje aan het rondkijken. Cruiser oogt het mooist maar moet maar eens gaan proefrijden. Daarnaast is het natte seizoen aangebroken en zonder stallingsmogelijkheden wil ik ook geen duur ding buiten neerzetten. Dus zoek eigenlijk iets in de €500 prijs klasse wat een beetje soepell rijdt, van het voorjaar kan ik dan wel kijken naar iets duurders...suggesties? :)
 
@Aeschere, gefeliciteerd!!! Op zoek naar een motor nu dus, en lekker de weg op!

@Lena, wat gigantisch balen zeg!!! Ook een lullige manier om te zakken idd... Vind het niet netjes van je instructeur dat jullie zo laat waren. Ik les op het examenterrein en kan me goed voorstellen als je er voor de eerste keer komt, je echt even moet kijken hoe het allemaal staat. Dat hoort bij je opleiding, de voorbereiding op het terrein zelf. Wat zijn je plannen nu? Op zoek naar een ander? Ik weet wel een goede in Zwolle ;)...

Vandaag ook weer gelest, ging echt super goed, halve draai rechtsom ging meteen goed, linksom duurde weer even, maar ook gelukt! Toen die eenmaal lukte meteen het achtje erachteraan gedaan, helaas keek mijn instructeur toen net niet. Dus toen hij weer keek heb ik 'm meteen twee keer gedaan, als ie eenmaal goed gaat kun je wel door blijven draaien :)
Ik ben blij dus!
 
Kijk eens bij te koop motoren Aeschere er staan een paar leuke motoren te koop voor nog geen 500 euries waar je prima mee de winter door kan.
 
Als voorbeeld. Lopen met motor is een apart onderdeel. Als je de motor echter twee keer laat stuiteren of hem tegen een (denkbeeldige) muur parkeerd dan ben je gezakt, ook al heb je de andere 6 oefeningen feilloos gedaan.
Dat is niet waar toch? Dan heb je namelijk maar 1 fout in die categorie, je hebt voor elke oefening twee pogingen. Begrijp nog niet waarom ook poging 2 bij Lena niet lukte.
@KYC, klopt. Ging erg rap.
Hoeveel uur heb je gelest?

@Lena, wat gigantisch balen zeg!!! Ook een lullige manier om te zakken idd... Vind het niet netjes van je instructeur dat jullie zo laat waren. Ik les op het examenterrein en kan me goed voorstellen als je er voor de eerste keer komt, je echt even moet kijken hoe het allemaal staat. Dat hoort bij je opleiding, de voorbereiding op het terrein zelf. Wat zijn je plannen nu? Op zoek naar een ander? Ik weet wel een goede in Zwolle ;)...
Mijn instructeur had op een A4 getekend hoe alles zou staan. We waren er ruim van tevoren en voor mij moest een andere leerling (helaas gezakt).
Als je het niet goed ziet kun je het ook nog aan de examinator vragen.
 
Laatst bewerkt:
Lena, ik zou zeker op zoek gaan naar een andere rijschool. Aan alles merk je dat het hun alleen gaat om zo snel mogelijk geld te verdienen. Fatsoenlijk lesgeven zit er niet bij. Mijn instructeur ging ruim op tijd. We waren daar bijna 45 min van te voren (ik was alleen met de instructeur) en we zijn eerst met de motor het hele terrein overgegaan. Hij heeft me aangegeven hoe ik het beste kon komen aanrijden voor een oefening, en hoe het beste wegrijden. Daarna zijn we zelfs sommige oefeningen nog te voet gaan bekijken... En bij ons gebruikte het CBR ook verschillende kleuren...
Iig veel succes de volgende keer!
 
@Mario64 de eerste keer ging ik de oefening fout in. De tweede keer tikte ik pion om bij de uitwijk oefening. En bij de vertragings oefening deed ik dat ook weer fout.
De pionnen van die twee oefeningen waren donker blauw en donker groen. Van afstandje niet echt duidelijk. Doe daarbij portie stress en niet weten hoe de oefeningen staan. Baalde zo erg.

@Djeez wauw als ik het zo bij iedereen lees zo veel voorbereiding etc. Mmmm daar schort het bij mij echt aan.

We gaan vol goede moed verder...
 
Zonde Lena, dat is echt klote om zo te zakken -O- Volgende keer beter! Je weet nu hoe het werkt, wat je kunt verwachten en wat er van jou verwacht word, scheelt al een hoop onnodige stress!

Qua zorgvuldigheid van je instructeur denderd zijn gemiddelde ondertussen wel heel erg hard naar een forse onvoldoende. Je zegt met goede moed door te gaan, door naar een andere rijschool soms? _O-

@ Aeschere,

Zo dat heb je erg rap gedaan zeg :} Hoeveel lessen ben je kwijt geweest?
 
Dat is niet waar toch? Dan heb je namelijk maar 1 fout in die categorie, je hebt voor elke oefening twee pogingen. Begrijp nog niet waarom ook poging 2 bij Lena niet lukte.Hoeveel uur heb je gelest?

Ben bang van wel. Lopen met de motor is echter een geval apart en is de enige oefening in een onderdeel.

Ik heb 10 AVB en 12 ADV lessen gehad
 
dat heb je dan snel gedaan zeg.. ik heb in totaal 12 lessen gehad (avb en avd samen) maar er wel 2 maanden over gedaan.. ik heb meestal 1x in de week gelest, andere weken iets meer..
 
Balen van de AVB Lena

Ik had het geluk dat ik leste op het examenterrein met alle voordelen van dien.

Zelf ook 21 uur aan totale lesuren maar dan ook 2 lessen in de week.

Welgeteld 2 maanden erover gedaan.

Gefeliciteerd aan alle geslaagden

Succes voor alle die nog op moeten gaan en 'kop op' voor degene die gezakt zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan