Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas gezakt. Haalde de pionnen van uitwijk oefening en vertragings oefening door elkaar... Damn al die pionnen werd er gek van. Zucht. Baal verschrikkelijk😭😭😭😭😭

Balen zeg...volgende keer gewoon meer rust nemen.

Ik had met de noodstop een flinke aanloop gemaakt en zag ineens niet meer welke pilonnen ik moest hebben. Paar rondjes achter op het examenterrein gereden tot ik het weer zag. Examinator kon er wel om lachen.
 
Laatst bewerkt:
't Is voor mij alweer een tijdje geleden, maar ik meen dat je oefeningen ook mag afbreken voordat je ze begint. Dan tellen ze gewoon niet mee (ook niet als fout). Zolang je het maar doet voordat je de eerste pylon passeert.

Dus als je niet meer zeker weet of je op de juiste oefening afrijdt, dan breek je deze af en vraag je het aan je examinator. Het gaat er om dat je de motor goed onder controle hebt, niet of je precies weet welk pylonnetje voor welk trucje is.
 
Helaas gezakt. Haalde de pionnen van uitwijk oefening en vertragings oefening door elkaar... Damn al die pionnen werd er gek van. Zucht. Baal verschrikkelijk😭😭😭😭😭

Aangezien ik op een ander terrein examen heb dan waar ik oefen heb ik jouw casus aan mijn instructeur voorgelegd. Hij vond dit echt heeeeel raar. De pionnen van diverse oefeningen hebben verschillende kleuren en de examinator zegt dan tegen je waar je welke oefening moet doen. Hij vond dit echt een hele vreemde gang van zaken.
 
Tijdje niet actief geweest hier, als eerste alle geslaagden gefeliciteerd!

Ik vind bovenstaand verhaal ook wat vreemd, je hebt sowieso twee pogingen op elke oefening te doen en er wordt erg duidelijk uitgelegd waar je de oefening moet doen (ik heb AVB in Enschede gedaan en daar waren drie "segmenten" verdeeld, de langzame oefening (8-tje, slalom etc), vertragings oefeningen en de snelle oefeningen etc stonden allemaal op een ander stuk van het terrein.

Afgelopen zondag nog een ritje gemaakt, Lichtenvoorde - Culemborg, erg fris, ik verwacht dat het echt het laatste ritje van het jaar was :(
 
Ik heb de avb in Susteren gedaan en ook daar stonden andere kleuren voor iedere oefening... Maar ja... ik ben (gelukkig) nooit op de andere terreinen geweest (Chantalluh, jij gaat in Heerlen denk ik?)
 
@Djeez, klopt ik op het terrein van Osseforth examen afleggen. Heb het terrein gezien en daar stonden de diverse oefeningen uitgezet in diverse kleuren. Ik oefen nu op parkeerplaats Caldenborn.
 
@Djeez, klopt ik op het terrein van Osseforth examen afleggen. Heb het terrein gezien en daar stonden de diverse oefeningen uitgezet in diverse kleuren. Ik oefen nu op parkeerplaats Caldenborn Kaldeborn.
Sorry, kon het even niet laten.

Vroeger (toen de broekritsen nog van hout waren en de CD's van asbest, men "poep" nog met een lange "oe" schreef, seks vies was en de lucht nog schoon) werden alle examens in de regio Heerlen afgelegd vanaf Kaldeborn. Ik heb van daar uit mijn autorijbewijs gehaald. Omdat er door de dag vrij weinig gebruik gemaakt wordt van deze parkeerplaats is het een perfecte plek voor de oefeningen. Je ziet er soms ook aanhangwagenlessers oefenen met achteruit rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terrein van Osseforth is ideaal om te leren voor de AVB.

Heb zelf mijn rijlessen bij Osseforth gevolgd.

Het terrein heeft wel verschillende ondergronden zoals asfalt en klinkers.

Ook op sommige plekjes wat los grind liggen dus daar wel even voor uitkijken maar de parkeerplaats bij de kaldeborn is ook niet veel beter.
 
Ik ben afgelopen vrijdag geslaagd voor m'n AVD!!! maandag m'n rijbewijs ophalen en dan maar gauw kijken of ik bij vrienden een fiets kan lenen om m'n eerste zelfstandige kilometers te maken!!!

Heb weliswaar niet eerder gepost in dit topic (of forum ;) ) maar heb veel gehad aan de ervaringen van jullie allemaal!

Heb in totaal 21 uur gelest en alles binnen 2 maanden afgerond.
 
Sorry, kon het even niet laten.

Vroeger (toen de broekritsen nog van hout waren en de CD's van asbest, men "poep" nog met een lange "oe" schreef, seks vies was en de lucht nog schoon) werden alle examens in de regio Heerlen afgelegd vanaf Kaldeborn. Ik heb van daar uit mijn autorijbewijs gehaald. Omdat er door de dag vrij weinig gebruik gemaakt wordt van deze parkeerplaats is het een perfecte plek voor de oefeningen. Je ziet er soms ook aanhangwagenlessers oefenen met achteruit rijden.

:}

KALDEBORN is ideaal oefenterrein, veel plaats en lekker rustig
 
Terrein van Osseforth is ideaal om te leren voor de AVB.

Heb zelf mijn rijlessen bij Osseforth gevolgd.

Het terrein heeft wel verschillende ondergronden zoals asfalt en klinkers.

Ook op sommige plekjes wat los grind liggen dus daar wel even voor uitkijken maar de parkeerplaats bij de kaldeborn is ook niet veel beter.

Kaldeborn ligt vol met blaadjes en takjes. Voelde vorige week de motor beetje schuiven, nou ja hebben we dat ook maar meteen gehad haha.
 
Ze doen nu toch op een ander terrein in Heerlen de AVB. Tenminste, toen ik op moest (febr.) werd me gezegd dat het CBR in Heerlen geen AVB meer deed omdat het terrein te slecht was. Daarom moest/mocht ik naar Susteren terrein van kreybeck dat vol stond met containers. Ook was de koffie er BAGGER!!!! Ik hoefde dan wel niet extra te betalen voor het lange heenrijden. Wat geen pretje was want het was -4 of zo...
 
Ze doen nu toch op een ander terrein in Heerlen de AVB. Tenminste, toen ik op moest (febr.) werd me gezegd dat het CBR in Heerlen geen AVB meer deed omdat het terrein te slecht was. Daarom moest/mocht ik naar Susteren terrein van kreybeck dat vol stond met containers. Ook was de koffie er BAGGER!!!! Ik hoefde dan wel niet extra te betalen voor het lange heenrijden. Wat geen pretje was want het was -4 of zo...
Klopt ten dele.

Voorheen werden de examens afgelegd bij de Peppermill. M'n vriendin heeft daar nog examen gedaan. Maar daar was het asfalt zo slecht (en de Pep wilde dat niet meer vernieuwen), dat het CBR ging uitkijken naar een ander terrein. Van dit terrein maken nu de samenwerkende motorrijscholen Heerlen gebruik.

Osseforth gaf in dezelfde tijd les bij het Roda stadion, maar moest daar weg vanwege de nieuwbouw van de bioscoop die daar nu ligt. Ook Osseforth moest dus uitwijken (leuke woordspeling in deze).

Osseforth heeft toen het terrein gevonden waar ze nu zitten en omdat dat zo'n mooi groot terrein is, is met het CBR afgesproken dat daar nu de examens kunnen worden afgenomen.
 
Aha, maar ook voor andere rijscholen toch, tenminste een vriendin heeft daar in september haar AVB gehaald...
 
Jaja, ook voor andere rijscholen.

Het terrein is van Osseforth. Osseforth gebruikt het terrein voor hun zelf, maar als het CBR examens heeft (en dat is niet dagelijks), mag het CBR gebruik maken van dat terrein. Volgens mij wordt het dan zelfs door het CBR afgehuurd. Het terrein is dan (feitelijk en tijdelijk) van het CBR. Voor het CBR maakt het vervolgens niet uit bij welke rijschool jij gelest hebt.
 
Pffff... Gisteren motorrijles gehad in verband met de praktijkbegeleiding (bijscholings-examen voor rij-instructeurs) van mijn baas, hij heeft de les 'langzame slalom' gedaan. En die ging verdomd goed! Gisteren wel... Vandaag weer les gehad en dat ging echt hé-le-maal prut. Ik had gisteren ook zelf een praktijkbegeleiding, dan voor de auto, voor de verlenging van mijn eigen instructeurspas. Dat heeft blijkbaar allemaal zoveel energie gekost dat het vandaag dus totaal niet liep. Langzame slalom ging slecht, wegrijden parkeervak is rechtsom uiteindelijk een keer gelukt, maar linksom gewoon niet. Halve draai rechtsom lukte uiteindelijk weer, maar linksom kreeg ik het niet voor elkaar. Ik was op een gegeven moment zo gefrustreerd dat mijn instructeur van het laatste halfuur maar een AVD les heeft gemaakt. We hebben even heerlijk rondgetoerd door een bos-/heidegebied met bochtjes en smalle wegen. Helaas ging het toen ook nog regenen... Ach ja. Uiteindelijk niet eens zoveel van gemerkt.
Bah, baal er wel van dat het zo slecht ging! Ondanks dat ik gewoon weet dat het komt van de drukte en stress van gisteren, het ging vorige week zo goed, dan is dit echt een domper. Snel maar weer vergeten en volgende week weer met goede moed verder.

@Lena, hoe is het bij jou?

@Unicorner, gefeliciteerd!!! Veel veilige km's gewenst! Ga je zelf ook nog op zoek naar een motor?
 
Ik heb de vraag hier al een paar keer gesteld maar nog niet echt antwoord op mijn vraag gekregen dus ik stel hem gewoon nog een keer;
Ik ga binnenkort beginnen met motorrijles en ik heb geen idee wat een goede rijschool is hiervoor in de omgeving Zoetermeer (mag ook buiten Zoetermeer maar moet het liefst fietsbaar zijn). Heeft iemand ervaring met goede rijscholen in/rond Zoetermeer?

Alvast bedankt!
 
Ik heb de vraag hier al een paar keer gesteld maar nog niet echt antwoord op mijn vraag gekregen dus ik stel hem gewoon nog een keer;
Ik ga binnenkort beginnen met motorrijles en ik heb geen idee wat een goede rijschool is hiervoor in de omgeving Zoetermeer (mag ook buiten Zoetermeer maar moet het liefst fietsbaar zijn). Heeft iemand ervaring met goede rijscholen in/rond Zoetermeer?

Alvast bedankt!


Rijschoolzoeker


Ken ze niet maar ze komen goed naar voren.
Verkeerscentrum Zoetermeer - Leren Rijden met Plezier!


Had ook zelf kunnen zoeken natuurlijk :)
 
CBR stats erbij pakken, dan zie je makkelijk welke rijscholen hoge slagingspercentages hebben. Belangrijk is wel om in de gaten te houden hoeveel leerlingen ze hebben gehad (met weinig leerlingen is het makkelijk een hoog percentage te hebben) en of ze niet eigenlijk veel te veel lessen geven (kan je halen uit ervaringen van anderen).
 
CBR stats erbij pakken, dan zie je makkelijk welke rijscholen hoge slagingspercentages hebben. Belangrijk is wel om in de gaten te houden hoeveel leerlingen ze hebben gehad (met weinig leerlingen is het makkelijk een hoog percentage te hebben) en of ze niet eigenlijk veel te veel lessen geven (kan je halen uit ervaringen van anderen).
Slagingspercentages zeggen helaas lang niet alles, zoals je zelf inderdaad ook al benoemd gaan veel rijscholen met hoge slagingspercentages voor veel lessen (wat ook logisch is natuurlijk, hoe meer lessen, hoe hoger de kans dat je in 1 keer slaagt). Dat is niet negatief, met 100 lessen leer je immers meer dan met 10. Maar niet iedereen heeft een geldboompje in zijn tuin staan. Natuurlijk zal er wel een flink verschil in aanpak zitten tussen rijscholen met een slagingspercentage van 25% of van 75%, en zou ik voor die eerste groep niet zo snel kiezen. Maar het belangrijkste blijft gewoon de mond-tot-mond reclame. Vraag rond in je omgeving, neem eens een proeflesje ergens, en kijk of het klikt. En vraag het inderdaad eens op het regionaal-topic. Ik weet wel een goede in Zwolle en omgeving, maar daar heb je weinig aan ;) .
Als laatste: staar je niet blind op de prijzen. Goedkoop is helaas nog altijd vaak duurkoop, en duur hoeft niet altijd per definitie de beste te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan