Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes Jordy!

Ik ga volgend jaar beginnen met lessen, hopen dat een periode van sneeuw uitblijft, zodat ik begin maart ofzo kan beginnen :] . Wordt komende week 20, dus dat komt ideaal uit met die regeling wat 2014 ingaat :)

Ondertussen blijft het bij mijn Aprilia RS 50 schakelbrommer :+
 
Ik herken ook heel erg die goeie en slechte dagen met de AVB dacht dat ik een kneus was. Wat was ik gefrustreerd en inderdaad ook het vertrouwen kwijt gister. Fijn om te lezen dat dat er blijkbaar bij hoort.

Ik had geen enkele keer dat ik echt tevreden was over de AVB lessen. Er ging altijd wel iets helemaal fout. Het examen heb ik foutloos gehaald. Ik moet wel zeggen dat de examinator net wat minder kritisch was dan de instructeur :-)
 
is jou denk ik alleen wat te ver weg

@Bert94, afstand mag niet meer uitmaken, ben gister in Duitsland, Kleve bij Polo geweest. Onverwachts daar geslaagd voor laarzen en handschoenen (3XS). Maar de helm... De kleinste kinderhelm (xs) was nog te groot. Daar kan een hand tussen bij het voorhoofd.
Dat betekend dat mijn hersenen in mijn kont moeten zitten aangezien die aanzienlijk groter is als mijn hersenpan. Dus de zoektocht gaat verder.
Ik ga halverwege januari een ritje Louis doen, die ligt verder in Duitsland maar volgens de website heeft die verschillende soorten XXS/XXXS helmen.
Kortom, een ritje Geleen kan er dan ook wel af ;-)

@Xtine, dan is er nog hoop voor me. Moet nu eerst maar naar de zwaarste motor, rij nog steeds op de lichtste maar ben tijdens de examens 24 dus wil proberen meteen voor het betere werk te gaan. Dan zal de AVB nog wel frustrerender worden ben ik bang...

@Jordy920, Gefeliciteerd *O*


Overigens voor iedereen fijne kerstdagen, ik breng ze door als nachtzuster die de motortheorie leert... Taaie stof dat laatste hoofdstuk.. Gaap!
 
Overigens voor iedereen fijne kerstdagen, ik breng ze door als nachtzuster die de motortheorie leert... Taaie stof dat laatste hoofdstuk.. Gaap!
Jij ook en slaap lekker alvast. Ik hoef eens een keertje niet te werken met de kerst, maar heb ook vaak genoeg nachtdienst gehad rond deze tijd.

Qua helmen: je hebt ook verschillende merken geprobeerd? Ik had laatst m'n oog laten vallen op een Caberg, maar die paste voor geen meter. Leek ontworpen te zijn voor plattere hoofden of zoiets.
 
@Blogem, ja heb alle helmen die de afgelopen drie shops hadden gepast. Allen zonder resultaat. Ergens is er ook wel een voor mij, en anders beetje botox erin? :+
 
Linkje met info over helm veiligheid:
Tips voor kleding voor motorrijders
full
 
Laatst bewerkt:
@ dutchrider begin nu lekker! Het is nu een rustige periode en hebben ze alle tijd voor je op de rijschool. Je bent dan klaar als de winter zijn hoogtepunt heeft gehad en dan genieten met het roze kaartje in je motorjaszak.
 
@ dutchrider begin nu lekker! Het is nu een rustige periode en hebben ze alle tijd voor je op de rijschool. Je bent dan klaar als de winter zijn hoogtepunt heeft gehad en dan genieten met het roze kaartje in je motorjaszak.

De houder van de rijschool waar ik het bij ga halen (mijn oud auto-instructeur die een eigen school is begonnen) raad het mij af. Hij raadt me aan te wachten tot de lente (nu is het weer best wel lente-achtig de laatste tijd, maar toch :+ )

Wel voor mijn verjaardag drie lessen cadeau gekregen van mijn ouders :Y
 
Dan is het de ongeschreven regel dat deze instructeur geen échte motor rijder is. Vele zullen zweren dat rijden bij slechter weer beter is voor je skills. Waarschijnlijk raadt hij jou dit af uit eigenbelang. Stel je voor pionnetjes uitzetten in de regen daar wat je toch nat en koud van :+
 
voor mijn avb examen hebben we nog voor geoefend op de muller pier in rotterdam.. kwam met containers de lucht uit ;) het examen zelf was droog, maar ja.. ik was toch al zeiknat van het oefenen ;)
 
Het lijkt me toch voor zich te spreken dat je een veel betere bestuurder wordt als je in verschillende weersomstandigheden lest. Ik heb eigenlijk alleen met mooi weer gelest, maar had graag wat meer regen willen hebben om te zien hoe ver je kan gaan (volgens mij maar 1 les gehad in lichte regen). Het lijkt me als je een keertje gaat lessen rond het vriespunt, het ook wel interessant is om op die manier het wegdek te ontdekken. En dat lekker allemaal op een motor die toch niet van jou is ;).

Daarnaast wil je natuurlijk klaar zijn vóór de lente. Lijkt me nogal wiedes dat dit het moment is om te gaan lessen. Er zullen mss wat vaker lessen worden afgezegd, maar uiteindelijk kom je d'r wel. Je hebt ook best kans dat je wat langer over het lessen doet, omdat sommige dingen minder snel geleert worden in de kou (kan me voorstellen dat je minder vertrouwen hebt en het dus iets langer duurt voordat je het in de vingers hebt).

Ben benieuwd wat de redenering is van jouw instructeur om nu niet te beginnen.
 
Dan is het de ongeschreven regel dat deze instructeur geen échte motor rijder is. Vele zullen zweren dat rijden bij slechter weer beter is voor je skills. Waarschijnlijk raadt hij jou dit af uit eigenbelang. Stel je voor pionnetjes uitzetten in de regen daar wat je toch nat en koud van :+
Die smoes hebben we hier namelijk eerder gehoord van instructeurs :Y . Mietjes :N
Ik vind het ook erg leerzaam om nu te lessen, absoluut geen reden om pas in de lente te beginnen.
 
Natuurlijk wil ik zo vroeg mogelijk beginnen met lessen, maar dat zoek ik me komende week allemaal even uit, heb een vrij drukke dag gehad vandaag.

Ik ga komende week waarschijnlijk even overleggen :)

Maar tot mijn motor rijbewijs heb ik nog altijd mijn schakelbrommer :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan