Motorscooter en politie

hahahaha

Eigenlijk had je erop gemoeten!
kijken wat de reactie zou zijn als je 120 (give or take) gecorigeerd zou hebben

Dat wordt invorderen papieren!

Nee hoor, :]
De huidige digitale rollenbanken kunnen tot 186km aan :Y
Dan zou die bij mij gecorrigeerd 144,2km aangeven -O-
 
Laatst bewerkt:
Lag helemaal dubbel hier, wat een verhaal...

Ben blij dat ik niet in blondje der schoenen stond...
 
-Verhaal waarin Haringkje voor rotte vis wordt uitgemaakt..

Nou, als jongeman en jongedame agentjes-in-opleiding zo'n grote bek tegen mij zouden hebben, zou het "gesprek" heel anders zijn gegaan. In ieder geval maak ik geen onderscheid in beroepsgroep als iemand mij ten onrechte voor rotte vis uitmaakt....

Heb ik 1x meegemaakt. Ik haal, met de auto, een Astraatje in op de Frederik Hendrikstraat in Den Haag. Vrijdagavond 00:00u. Daar mag je inhalen, misschien niet de meest gunstige plek maar het mag. Astraatje bleek agentje te zijn, stopteken gekregen. Ging die agent (geschatte lengte 1:60 meter *D ) helemaal uit z'n plaat. Ja, dan werk ik niet mee natuurlijk. Werd'ie nog bozer. Jaja. Uiteindelijk wist hij me te bekeuren voor inhalen zonder richting aangeven. Goed hoor.

Anyway, ik mocht willen dat ik met de motorscooter een keer werd staandegehouden in Den Haag. Dat zou namelijk betekenen dat er agenten zijn die alert zijn op het fenomeen motorscooter. Wat ik wel al vaak heb meegemaakt zijn achtervolgingen met bromscooters, motorscooters en zelfs 1x 3 dappere dodo's in een Peugeot 205 die het op m'n Leonardo's gemunt hadden. En daar baal ik veel meer van dan een paar keer per jaar staande worden gehouden door oom agent.

Gr. Karl
 
Superverhaal, die meid heeft vast een mooie natuurlijke blos op haar wangen gehad de hele middag!
 
Ik heb daar gelukkig geen last van en ik heb ook nog eens een donker kleurtje :)

1x aangehouden omdat ik een bepaalde weg op ging waar ik volgens motoragentje niet in mocht rijden. Hij dacht dat ik de bussluis op zou rijden, maar helaas voor hem had ik door dat hij mij aan het volgen was. Ik ben toen een weg in geslagen waar je in principe niet mag rijden, maar waar zij wetelijk gezien geen boete kunnen geven vanwege het ontbreken van een bord ;) Hij heeft mij wel 100x vertelt dat ik daar niet mocht rijden (hij baalde dat hij geen boete kon schrijven). Was een beetje leraar -----> leerling gezeur (je mag niet......blablabla)


Maar goed even ontopic ik rij ook geen gewild object ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar gelukkig geen last van en ik heb ook nog eens een donker kleurtje :)

1x aangehouden omdat ik een bepaalde weg op ging waar ik volgens motoragentje niet in mocht rijden. Hij dacht dat ik de bussluis op zou rijden, maar helaas voor hem had ik door dat hij mij aan het volgen was. Ik ben toen een weg in geslagen waar je in principe niet mag rijden, maar waar zij wetelijk gezien geen boete kunnen geven vanwege het ontbreken van een bord ;) Hij heeft mij wel 100x vertelt dat ik daar niet mocht rijden (hij baalde dat hij geen boete kon schrijven). Was een beetje leraar -----> leerling gezeur (je mag niet......blablabla)


Maar goed even ontopic ik rij ook geen gewild object ;)

Erg offtopic, maar goed.

Als iedereen " met een kleurtje" evenveel gezond verstand had als jij en net zo goed NL sprak als jij, zou "dat kleurtje" nooit een issue zijn geweest in Nederland.

Maar dat terzijde ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou, als jongeman en jongedame agentjes-in-opleiding zo'n grote bek tegen mij zouden hebben, zou het "gesprek" heel anders zijn gegaan. In ieder geval maak ik geen onderscheid in beroepsgroep als iemand mij ten onrechte voor rotte vis uitmaakt..
Dit is de 2de keer dat ik staande gehouden ben -O-
Nee ik kijk het rustig aan en blijf beleeft :Y alles is in orde dus hoef ik me ook geen zorgen te maken, tja even goed kijken en beleefdheidsvorm is ver te zoeken in de huidige generatie (ja daar is mijn generatie schuldig aan :$ )
Den Haag is ook een grote stad met zoveel diversiteit aan verschillende mensen.

Maar goed even ontopic ik rij ook geen gewild object ;)

Moyas is een kleurtje dan van belang??? die heb ik hoor maar word er toch uit gepikt :Y
Burgman wel gewilt onder de diefenmansgilde?
 
Laatst bewerkt:
@Haringkje,

Ik snap de essentie van je laatste reactie niet.

-Ik insinueer niet dat ik onbeschoft (of iets van die strekking) zou worden tegen die agent. Ik bedoel wel dat ik het onderwerp veranderd zou hebben. Namelijk dat diegene mij op een beleefde manier dient te bejegenen. Die rollenbank zou er niet toe gedaan hebben, daar ik met een motorscooter daar niets van te vrezen heb.

-Hoe kom je ineens op het onderwerp "de huidige generatie"? En wat bedoel je daarmee? (ik ga er vanuit dat je daarmee niet de mensen van omstreeks mijn "bouwjaar" bedoelt. Zo ja ben in benieuwd waarom, ook al zou het erg offtopic zijn).

Je opmerking over de diversiteit van de Haagse bevolking begrijp ik ook niet in context met je laatste alinea, namelijk of een kleurtje wel of niet van belang is. Klinkt enigszins tegenstrijdig in mijn oren, maar wellicht misinterpreteer ik dat.

Groeten, Karl
 
Laatst bewerkt:
Zoals TS ben ik vandaag staandegehouden.
Een jonge 1 streper van 19+/- jaar dirigeert mij naar de kant :?
Een jonge dame van dezelfde leefttijd, neemt het over en begint tegen mij te schreeuwen :? weet je wel hoe hard je reed?
Je gaat nu op de rollenbank dan kunnen we die kut scooter van je testen en inbeslag nemen reken er maar op :?
Ik okay :Y en vraag beleeft aan haar of wij elkaar kennen of familie van elkaar zijn.
Ze kijkt me woest aan, hoe dat zo??? nou omdat u me een partij zit te je'n en jouwen.
Ze snapt me niet _O- Oh toch wel, mag ik uw papieren inzien.
Natuurlijk hier heeft u ze, al die bijdehande gasten vandaag en loopt vloekend weg met een stel ziekte's waar je akelig van word (als het mijn zoon of dochter geweest was dan had ik een draai om zijn oren gegeven :Y )
Ze komt terug allles klopt hier heb jij je papieren terug nu de rollenbank test je moet wel 5 min wachten op je beurt.
Waarop ik antwoord weet u het zeker dat ik op de rollenbak moet? Ja blaft ze me toe dan zullen we wel zien waar je nat voor gaat _O-
Ik draai ondertussen een shaggie en steek hem aan komt de eerste 1 streper naar me toe jij moet niet zo bijdehand doen naar mijn collega ik :?
Ondertussen ben ik aan de beurt voor de rollenbak :Y komt een oudere beambte naar mij toe en zegt goedenmorgen, antwoord ook met goedenmorgen.
Waarom staat u hier met uw motorscooter? Nou de jonge dame daar achter vond het nodig.
Heeft u een ogenblik :Y hoor roept haar en loopt met haar een rondje rondom de motor en wijst op mijn kenteken en zegt nog iets tegen haar ze verschiet :$ _O-
Ze komen nu allebei naar mij toe gelopen, de oudere beambte bied zijn excusses voor beiden aan, ze moet het nog leren :(
Waarop ik antwoord np alleen zou ik het excuss van uw collega willen horen waarop hij naar de de jonge dame met rode gezicht kijkt ze mompeld iets -O- prettige voortzetting en een goedendag meneer.
Tussen de middag bij de gemeente 2x raden wie er aankomt om te lunchen _O- weer een rode gezicht en vlucht weg _O-

Hahahahaha dat is dan direct in haar koppie opgeslagen. De volgende keer dat ze jou ziet rijden rent keihard ze weg. Wat een oelewapper zeg, jeej! Doet me denken aan een actie bij Rutger van Powned:

http://www.youtube.com/watch?v=HaMn5i3BqBM
 
Dit is de 2de keer dat ik staande gehouden ben -O-
Nee ik kijk het rustig aan en blijf beleeft :Y alles is in orde dus hoef ik me ook geen zorgen te maken, tja even goed kijken en beleefdheidsvorm is ver te zoeken in de huidige generatie (ja daar is mijn generatie schuldig aan :$ )
Den Haag is ook een grote stad met zoveel diversiteit aan verschillende mensen.Moyas is een kleurtje dan van belang??? die heb ik hoor maar word er toch uit gepikt :Y
Burgman wel gewilt onder de diefenmansgilde?

Je hoort daar weleens mensen over klagen. Ik heb daar dus geen last van (met zonnebank kleurtje) Bedoel je een zonnebank kleurtje :)
 
@Haringkje,

Ik snap de essentie van je laatste reactie niet.

-Ik insinueer niet dat ik onbeschoft (of iets van die strekking) zou worden tegen die agent. Ik bedoel wel dat ik het onderwerp veranderd zou hebben. Namelijk dat diegene mij op een beleefde manier dient te bejegenen. Die rollenbank zou er niet toe gedaan hebben, daar ik met een motorscooter daar niets van te vrezen heb.

-Hoe kom je ineens op het onderwerp "de huidige generatie"? En wat bedoel je daarmee? (ik ga er vanuit dat je daarmee niet de mensen van omstreeks mijn "bouwjaar" bedoelt. Zo ja ben in benieuwd waarom, ook al zou het erg offtopic zijn).

Je opmerking over de diversiteit van de Haagse bevolking begrijp ik ook niet in context met je laatste alinea, namelijk of een kleurtje wel of niet van belang is. Klinkt enigszins tegenstrijdig in mijn oren, maar wellicht misinterpreteer ik dat.

Groeten, Karl

@ Harinkje

Karl en ik hebben het daar welleens onder het genot van een heerlijk kopje koffie over gehad. Het zou niet mogen, maar ik zeg altijd de goede lijden altijd onder de slechte :)
 
Laatst bewerkt:
Erg offtopic, maar goed.

Als iedereen " met een kleurtje" evenveel gezond verstand had als jij en net zo goed NL sprak als jij, zou "dat kleurtje" nooit een issue zijn geweest in Nederland.

Maar dat terzijde ;)

Klopt inderdaad, maar goed verschil moet er zijn Karl. Ik ben niet anders gewend, dan dagelijks vooroordelen te horen. Ik word daarmee wakker en ga daarmee naar bed.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al schreef ik blijf altijd de beleefdheid (rust) zelfe en ja er is een point of no return.
Met ze in discussie gaan heeft geen zin ze hebben altijd gelijk ook al hebben ze geen gelijk ;)
Dat van dat kleurtje snapte ik al :Y zat de boel te stangen.
Ik ben zelf van indische komaf
Kinderen vanaf 16 tot 19 zijn slecht opgevoed/ mondiger dan ik was op die leeftijd en dat is mijn mening.
Karl je leest dingen die er niet zijn, ik vergeef het je.
Diversiteit in Den Haag hoeveel wijken hebben jullie er nu? met allemaal hun eigen ding :Y
 
Klopt inderdaad, maar goed verschil moet er zijn Karl. Ik ben niet anders gewend, dan dagelijks vooroordelen te horen. Ik word daarmee wakker en ga daarmee naar bed.

Bingo. Het gekke is, ik ken heel veel mensen van heel diverse komaf. Allemaal, zoals het genoemd wordt, goed volk. Juist de mensen die ik niet ken baren me weleens zorgen. Hoe dat komt..? Juist de mensen die erg zichtbaar zijn (of ik ze nu ken of niet) zijn de mensen die de publieke opinie bepalen.


Zoals ik al schreef ik blijf altijd de beleefdheid (rust) zelfe en ja er is een point of no return.
Met ze in discussie gaan heeft geen zin ze hebben altijd gelijk ook al hebben ze geen gelijk ;)
Dat van dat kleurtje snapte ik al :Y zat de boel te stangen.
Ik ben zelf van indische komaf
Kinderen vanaf 16 tot 19 zijn slecht opgevoed/ mondiger dan ik was op die leeftijd en dat is mijn mening.
Karl je leest dingen die er niet zijn, ik vergeef het je.
Diversiteit in Den Haag hoeveel wijken hebben jullie er nu? met allemaal hun eigen ding :Y

Je opmerking die ik heb gemarkeerd vind ik ongenuanceerd, behalve dat heb je 'm ook niet toegelicht. Er staat wel een smiley bij, maar ik ben benieuwd wat je daarmee bedoelt.

Ik lees geen dingen die er niet zijn. Absoluut niet zelfs. Echter, ik vind dat je een handje hebt van dingen roepen zonder ze toe te lichten of te nuanceren. Ik neem dan wel de vrijheid je te vragen wat je ermee bedoelt. Aldoende ga ik niet van "het slechtste" uit, maar ik vind het te gemakkelijk om zomaar wat te roepen en daarmee basta. Daarmee grijp je ook naast de mogelijkheid iets waardevols toe te voegen aan een publiek forum. Dat neemt niet weg dat het je vrij staat inhoudelijk te reageren. Of mij te negeren.

Groeten, Karl

Ps, sorry voor het heeeele erge offtopic.
 
Laatst bewerkt:
Met de politie een goed gesprek aangaan heeft geen zin :N en ik werk met ze samen :Y
En het is niet off topic want de titel is motorscooter en politie
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bijna 20 jaar scheidsrechter geweest (net zoiets als politie maar dan op een ander vlak :)) en wat mij daar erg opviel is dat je bij de mensen die hun oorsprong in Marokko en Turkije ligt dat als je floot die dat erg vaak persoonlijk opnamen terwijl de zeg maar blankere mensen dit meer een onderdeel van het spel vonden...

Ligt uiteraard aan de cultuur verschillen maar toch ook hoorde je vaak van zie je wel het zijn weer enz. enz.

Ik heb werkelijk wel eens gedacht, jongens wat doen jullie toch hier als je de regels van het spel niet wil volgen, je weet nu een keer at er iemand loopt die af en toe eens fluit, accepteer dat dan ook en ga niet steeds lopen janken...

Daar moet ik tegelijk bij zeggen dat het niet altijd zo was en wat me opviel is dat het met het stijgen van de leeftijd ook minder werd...

Zal toch ook deels in e cultuur en soort van opvoeding zitten denk ik al zijn er bij wittere mensen ook galbakken die bij mij als ze dat wilden heel snel het veld konden verlaten...
 
Geheel terecht dat Haringkje werd staande gehouden, ik vind hem ook een erg irritant mannetje ghehehe... :W
 
Geheel terecht dat Haringkje werd staande gehouden, ik vind hem ook een erg irritant mannetje ghehehe... :W
full
jij ook hier
full
 
Ik ben bijna 20 jaar scheidsrechter geweest (net zoiets als politie maar dan op een ander vlak :)) en wat mij daar erg opviel is dat je bij de mensen die hun oorsprong in Marokko en Turkije ligt dat als je floot die dat erg vaak persoonlijk opnamen terwijl de zeg maar blankere mensen dit meer een onderdeel van het spel vonden...

Ligt uiteraard aan de cultuur verschillen maar toch ook hoorde je vaak van zie je wel het zijn weer enz. enz.

Ik heb werkelijk wel eens gedacht, jongens wat doen jullie toch hier als je de regels van het spel niet wil volgen, je weet nu een keer at er iemand loopt die af en toe eens fluit, accepteer dat dan ook en ga niet steeds lopen janken...

Daar moet ik tegelijk bij zeggen dat het niet altijd zo was en wat me opviel is dat het met het stijgen van de leeftijd ook minder werd...

Zal toch ook deels in e cultuur en soort van opvoeding zitten denk ik al zijn er bij wittere mensen ook galbakken die bij mij als ze dat wilden heel snel het veld konden verlaten...

dat soort mensen zijn altijd zo enorm trots , overladen je met een stortvloed van woorden , een klein autootje is taboe , het moet groot en lux zijn hoe dan ook , dat is wat telt ..hooguit voor de vrouw een klein oud autootje ..

macho gedrag veel ook , alhoewel dat zie ik bij veel nederlanders ook ..
velen mengen zich niet tussen de bevolking maar blijft binnen de eigen kliek hangen, houdt vast aan de eigen cultuur..

samen op de wereld vindt ik een hele mooie slogan ...maar makkelijk is het er niet op geworden , veiligheid lijkt een taboe geworden, dat beangstigd mij ..
toch zullen we het samen moeten doen ..

gr smokey :W
 
dat soort mensen zijn altijd zo enorm trots , overladen je met een stortvloed van woorden , een klein autootje is taboe , het moet groot en lux zijn hoe dan ook , dat is wat telt ..hooguit voor de vrouw een klein oud autootje ..

Ik weet niet hoor maar met bovenstaande opmerking bevestig je exact het geen waar ik het eerder al over had. Je plaatst mensen met jouw zin "dat soort mensen" al direct in een hokje, wat jouw gerespecteerde mening is, maar totaal niet bijdraagt aan een neutraal beeld binnen de samenleving.

macho gedrag veel ook , alhoewel dat zie ik bij veel nederlanders ook ..
velen mengen zich niet tussen de bevolking maar blijft binnen de eigen kliek hangen, houdt vast aan de eigen cultuur..


Dit heb je toch ook met Nederlanders die zich in Spanje vestigen. Er was een heel tijd geleden een docu waar ik ontzettend om moest lachen, omdat mensen hier in Nederland vaak aangeven dat mensen uit andere landen (binnen Nederland) elkaar graag opzoeken, maar in Spanje doen de Nederlanders exact het zelfde, grappig he.
Als je geeneens een goedemorgen van je buurman krijgt, op welke manier verwacht je dan dat ik even met hem een kopje koffie ga drinken en het gezellig over het mooie leven ga hebben?


samen op de wereld vindt ik een hele mooie slogan ...maar makkelijk is het er niet op geworden , veiligheid lijkt een taboe geworden, dat beangstigd mij ..
toch zullen we het samen moeten doen ..


Ik ben het met je eens als je praat over veiligheid. Iedereen wil dit. Ook in diverse achterstandswijken, kijk naar het voorbeeld toen een Turkse man een Antiliaan aansprak op zijn wildplas praktijken. Hij kreeg toen een regen van kogels. Iedereen is tegenwoordig bang om een kogel of vuist tegen zijn kop te krijgen als hij of zij iemand op zijn gedrag aanspreekt. Dit geldt ook binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap.

Nu weer even ontopic :)
 
Laatst bewerkt:
dat soort mensen zijn altijd zo enorm trots , overladen je met een stortvloed van woorden , een klein autootje is taboe , het moet groot en lux zijn hoe dan ook , dat is wat telt ..hooguit voor de vrouw een klein oud autootje ..

macho gedrag veel ook , alhoewel dat zie ik bij veel nederlanders ook ..
velen mengen zich niet tussen de bevolking maar blijft binnen de eigen kliek hangen, houdt vast aan de eigen cultuur..

samen op de wereld vindt ik een hele mooie slogan ...maar makkelijk is het er niet op geworden , veiligheid lijkt een taboe geworden, dat beangstigd mij ..
toch zullen we het samen moeten doen ..

gr smokey :W

Sjonnie en Anita? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan