Motorscooter en politie

een klein autootje is taboe , het moet groot en lux zijn hoe dan ook , dat is wat telt ..hooguit voor de vrouw een klein oud autootje ..

Mijn Buurman Jan Willem, rijdt zelf een audi A8, terwijl zijn vrouw een Peugeot 107 rijdt.
Ali rijdt een W123 (belastingvrij) en zijn vrouw moet lopend de kinderen naar school brengen.
Een totaal verkeerde opmerking Smokey, echt ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit heb je toch ook met Nederlanders die zich in Spanje vestigen. Er was een heel tijd geleden een docu waar ik ontzettend om moest lachen, omdat mensen hier in Nederland vaak aangeven dat mensen uit andere landen (binnen Nederland) elkaar graag opzoeken, maar in Spanje doen de Nederlanders exact het zelfde, grappig he.

Een deel van mijn familie woont al decennia lang in New Zealand. Toch hangt een groot deel daarvan heel erg aan Nederlandse tradities, heeft vooral Nederlandse vrienden en gedraagt zich eigenlijk zoals Nederlanders in de jaren 60 waren.

Precies hetzelfde wat "wij" de Turken en Marokkanen verwijten die al decennia in Nederland wonen. Het is blijkbaar gewoon menselijk om dat te willen doen.

Treffend verbeeld in bijgaand filmpje van het Sinterklaasfeest in Tauranga (kwam ik toevallig tegen op Youtube en het grappige is dat mijn hier Sint speelt).

 
Ik snap ergens wel dat er -zeker in de grote steden- meer wordt gelet op scooters en hun berijders.

Vervelend om je bespied te voelen, maar als er verder niks aan de hand is, hoef je niet te stoppen, of ben je zo weer weg.

Ik stel me ook het tegenovergestelde voor: als politie er helemaal niks mee zou doen, dan lijkt mij bijvoorbeeld al de premie voor z'n ding in de grote stad erg hoog worden.

De goeden hebben ook in dit geval weer last van de kwaden.

En laten we nog wat (eenzijdig) afspreken: hier gaat er over motorscooters icm politie. Het algemene klagen en zeuren over politie mag in het daarvoor bestemde topic, aub.

Niet dat het hier nu zo mis gaat, maar het heeft potentieel, om het zo maar te zeggen ;) :)
 
Zoals TS ben ik vandaag staandegehouden.
Een jonge 1 streper van 19+/- jaar dirigeert mij naar de kant :?
Een jonge dame van dezelfde leefttijd, neemt het over en begint tegen mij te schreeuwen :? weet je wel hoe hard je reed?
Je gaat nu op de rollenbank dan kunnen we die kut scooter van je testen en inbeslag nemen reken er maar op :?
Ik okay :Y en vraag beleeft aan haar of wij elkaar kennen of familie van elkaar zijn.
Ze kijkt me woest aan, hoe dat zo??? nou omdat u me een partij zit te je'n en jouwen.
Ze snapt me niet _O- Oh toch wel, mag ik uw papieren inzien.
Natuurlijk hier heeft u ze, al die bijdehande gasten vandaag en loopt vloekend weg met een stel ziekte's waar je akelig van word (als het mijn zoon of dochter geweest was dan had ik een draai om zijn oren gegeven :Y )
Ze komt terug allles klopt hier heb ~jij je papieren terug nu de rollenbank test je moet wel 5 min wachten op je beurt.
Waarop ik antwoord weet u het zeker dat ik op de rollenbak moet? Ja blaft ze me toe dan zullen we wel zien waar je nat voor gaat _O-
Ik draai ondertussen een shaggie en steek hem aan komt de eerste 1 streper naar me toe jij moet niet zo bijdehand doen naar mijn collega ik :?
Ondertussen ben ik aan de beurt voor de rollenbak :Y komt een oudere beambte naar mij toe en zegt goedenmorgen, antwoord ook met goedenmorgen.
Waarom staat u hier met uw motorscooter? Nou de jonge dame daar achter vond het nodig.
Heeft u een ogenblik :Y hoor roept haar en loopt met haar een rondje rondom de motor en wijst op mijn kenteken en zegt nog iets tegen haar ze verschiet :$ _O-
Ze komen nu allebei naar mij toe gelopen, de oudere beambte bied zijn excusses voor beiden aan, ze moet het nog leren :(
Waarop ik antwoord np alleen zou ik het excuss van uw collega willen horen waarop hij naar de de jonge dame met rode gezicht kijkt ze mompeld iets -O- prettige voortzetting en een goedendag meneer.
Tussen de middag bij de gemeente 2x raden wie er aankomt om te lunchen _O- weer een rode gezicht en vlucht weg _O-


Triest geval dat dametje.
Zo heb ik ook wel eens een dombo gehad maar dan met de vrachtwagen mn stuur rechts Nederlands kenteken , Gemeente amsterdam op de wagen 3 grote kruizen op de deur stadsdeel ......
Begint dat vrouwtje engels te praten en denkt dus dat ik een engelse chauffeur ben .... ( 3 vuilnismannen met een pak van de gemeente amsterdam aan.....
Sorry ik had het niet meer dat was echt zooooooo dom.
De mensen stonden er zelfs bij te lachen die mee zaten te kijken.
Wou ze me een bon geven uit schaamte omdat ik me gordel niet om had.
Uiteindelijk snapte ze niet dat wij een gordel nodig hebben in ons stadsdeel....
Mijn enige reactie was moet u nou echt de wet handhaven?
Had eerder zoiets van laat jij je rbw rits eens aan mij zien dan kijken wie wint.
Hoe erg kan het wezen.
Wel oftopic maar leuk om te weten hoe je dus zeer verkeerd behandeld kan worden
 
Laatst bewerkt:
...misschien dacht ze bij het zien van die kruizen dat je uit Schotland kwam.

groetjes
 
En laten we nog wat (eenzijdig) afspreken: hier gaat er over motorscooters icm politie. Het algemene klagen en zeuren over politie mag in het daarvoor bestemde topic, aub.

Niet dat het hier nu zo mis gaat, maar het heeft potentieel, om het zo maar te zeggen ;) :)

Echte scooter rijders he, zijn niet zo opgefokt over het algemeen...

Ietwat bedaarder zeg maar...

:Y :Y :Y :P
 
Een deel van mijn familie woont al decennia lang in New Zealand. Toch hangt een groot deel daarvan heel erg aan Nederlandse tradities, heeft vooral Nederlandse vrienden en gedraagt zich eigenlijk zoals Nederlanders in de jaren 60 waren.

Precies hetzelfde wat "wij" de Turken en Marokkanen verwijten die al decennia in Nederland wonen. Het is blijkbaar gewoon menselijk om dat te willen doen.

Treffend verbeeld in bijgaand filmpje van het Sinterklaasfeest in Tauranga (kwam ik toevallig tegen op Youtube en het grappige is dat mijn hier Sint speelt).


Hahahaha echt grappig, maar ook met de klederdracht erbij. Het broodje kroket uiteraard zo Hollands :)

Ja grappig he het hele sinterklaas gebeuren terwijl de zon schijnt. Ik ben altijd van die donkere dagen gewend.

Heel leuk en goed voorbeeld ;)

Het leuke is dat dit nou precies een Turkse traditie is, het st nicolaus eren. In verband met de goede dingen die hij in Turkije heeft gedaan. Grappig dat dit stukje turkse cultuur door de Nederlanders mee wordt genomen naar New Zeeland. Ik heb ook nooit begrepen waarom ze daar Spanje van hebben gemaakt. Volgens mij klinkt dat gewoon beter: "Zie ginds komt de stoomboot uit Turkije weer aan"

Maar goed we moeten weer even ontopic :)
 
Laatst bewerkt:
Weer even ontopic.. Ik heb nog een leuke anekdote op mijn Vespa PX.. (die lijkt ECHT op een brommer.. een Kymco is zelfs groter..:)) Kom ik de A12 afgereden, langs het Malieveld. Ik zie al een motoragent staan.. Maar, omdat ik groen heb sjees ik lekker met volle vaart de bocht om richting de Koningskade.

Voor wie wel eens in Den Haag is ingereden.. aan het einde van de Utrechtstebaan linksaf richting het centrum, zeg maar..

Maar goed, ik doe dat dus.. en prompt word ik voorbij gestoken voor een man in een fluorpak die mij met klem richting het tankstation (wat daar zit) dirigeert. Nou moest ik eigenlijk toch tanken, dus -bijdehand als ik ben- parkeer ik hem naast de pomp en doe mijn zadel omhoog.

Meneer agent heeft zijn mooie BMW geparkeerd en komt op mijn afgestapt.. let wel.. Van de achterzijde, he? Meneer vraagt hoe hard deze brommer kan, ik antwoord dat 120 wel valt te halen, maar dan moet je bijna in het handschoenenkastje kruipen om uit de wind te blijven.

Daarna komt de opmerking wat ik op de snelweg deed.. nou vond ik rijden wel een goed antwoord. Meneer agent niet. Of ik mijn papieren kan tonen aan hem.. natuurlijk ! Ik geeft mijn verzekering, kentekenbewijs en rijbewijs welke allemaal netjes in een mapje zitten.

Ik begin ondertussen te tanken, en omdat ik zelf moet mengen duurt dat even.. (maatbekertje pakken, goed afmeten.. kijken hoeveel benzine je erin stopt).

Meneer agent komt terug met de magische woorden dat het een motorscooter is. Ik antwoordde daarop bevestigend. Toen kwam de aap uit de mouw.. ik reed harder dan 50 de bocht om door het stoplicht.. vond ik een goeie van hem.. ik denk dat hij dat nooit in kan schatten, want hij reed niet achter me, en daarnaast moet je minstens 400 meter of meer achter iemand rijden om een meting te doen. Ik deel dit mee en meneer agent reageert dat hij het bij een waarschuwing laat.

Ik vraag daarop waarom hij mijn kenteken 2 keer niet gezien heeft, 1 keer toen hij mij inhaalde, en 1 keer toen ik langs hem reed om te tanken en hij op mij afkwam. Had hij niet gezien.. terwijl mijn tank vol zit en ik wil gaan afrekenen (de pomphouder stond het hele schouwspel aandachtig te bekijken door het raam), meld ik de agent nog dat hij misschien niet geschikt is voor het werk wat hij doet. Redelijk essentieel dat je goed kunt kijken als je met je motor plus toeters en bellen door de stad moet knallen.

Meneer agent wenst mij een prettige avond, en de pomphouder en ik moeten nog goed lachen tijdens het afrekenen..

Ik vraag mij af of die agent dit verhaal nou ook verteld thuis aan zijn vrouw..??

Was dat soms niet deze meneer die jou aangehouden had:

http://www.youtube.com/watch?v=qX5vdTZBi2E
 
Maar goed, ik doe dat dus.. en prompt word ik voorbij gestoken voor een man in een fluorpak die mij met klem richting het tankstation (wat daar zit) dirigeert. Nou moest ik eigenlijk toch tanken, dus -bijdehand als ik ben- parkeer ik hem aan de pomp en doe het zadel omhoog
haha, dat is te gek
 
Beste meneer besefte niet dat ik zelf ook ambtenaar
Wat heeft dit er nou mee te maken..?

@Chopper-cooper. Helemaal met jou eens!

Voor de rest denk ik dat de Politie gewoon goed werk doet, al komt het sommige dan even niet zo best uit.
 
Wat heeft dit er nou mee te maken..?

@Chopper-cooper. Helemaal met jou eens!

Voor de rest denk ik dat de Politie gewoon goed werk doet, al komt het sommige dan even niet zo best uit.

Dat heeft er mee te maken dat je leert als amtenaar sociaal met mensen om te gaan en niet tegen iemand praat alsof hij een imbeciel en crimineel is.
Integercursussen etc.
Een agent mag best streng reageren maar moet niet doen of je een idioot en crimeneel bent alsof je de scooter gejat heb.
Eens?
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals... Wat heeft dat met Ambtenaar te maken.

Een ieder gaat sociaal met een ander om. Een agent behoord dat ook te doen, ongeacht de baan van de individu voor zich.

Denk dat je gewoon graag wou laten weten dat je ambtenaar bent.
Voor wat het waard is?

Integer is overigens ook...
Toegeven dat je verkeerd zat om met de motor op het fietspad te komen. i.p.v de man die gewoon zijn werk doet negatief neer te zetten.
 
Nogmaals... Wat heeft dat met Ambtenaar te maken.

Een ieder gaat sociaal met een ander om. Een agent behoord dat ook te doen, ongeacht de baan van de individu voor zich.

Denk dat je gewoon graag wou laten weten dat je ambtenaar bent.
Voor wat het waard is?

Integer is overigens ook...
Toegeven dat je verkeerd zat om met de motor op het fietspad te komen. i.p.v de man die gewoon zijn werk doet negatief neer te zetten.

Het gaat me niet eens om het fietspad hij had gelijk het gaat me om de manier hoe je word aangekeken aangehouden en aangesproken word.
Maar gister heb ik een bitchslap met mn vrachtwagen gemaakt met nog 3 vrachwagens en ome agent deed weer zo sarcastisch of ik gezopen had enzo terwijl die zelf met zn golf bijna tegen een paal gleed toen die aankwam rijden als een idioot.
Als jij je er niet in kan vinden dat ik sommige ontiegelijke teringhonden vind en als ik alsmaar word aangestaard op dat ding en voor idioot word uitgemaakt is dat jou probleem.
Laat jij je lekker over je heen lopen door ome bromsnor.
Ook intereseert het me geen klotetering dat jij denkt dat ik wil laten weten dat ik ambtenaar ben.
Je moet je bril op je bek zetten en beter lezen.
Misschien snap je het dan wel beter

En tief dit topic maar lekker op slot want ik ben toch van die scooter verlost en dus ook van die starende bromsnorren.
Ik had een video van bromsnor moeten maken gister hoe ik werd aangesproken in mn vrachtwagen.
Misschien had je het dan wat beter gesnapt.
De andere agent was overigens wel aardig voor me en hield die kaksnor nog een beetje rustig.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad, maar goed verschil moet er zijn Karl. Ik ben niet anders gewend, dan dagelijks vooroordelen te horen. Ik word daarmee wakker en ga daarmee naar bed.

Je moet s horen hoeveel vooroordelen ik mee te maken krijg op dit forum.

Wat zeg ik... in dit topic zelfs !!

En dat dan van mensen die klagen over dat ze zelf lijden onder andermans vooroordelen.

Kan het gekker ?
 
Je moet s horen hoeveel vooroordelen ik mee te maken krijg op dit forum.

Wat zeg ik... in dit topic zelfs !!

En dat dan van mensen die klagen over dat ze zelf lijden onder andermans vooroordelen.

Kan het gekker ?

Ik heb geen voor oordelen over de politie maar naar gister was het wel weer even koken hoor na mn vrachtwagen verhaal.
Wil niet zeggen dat ik een hekel aan allemaal heb hoor :j
 
Nee, waarom? Omdat je je gelijk niet kunt halen? En naar mijn idee is het nog steeds vrij ontopic hoor. :)

Sommige mensen zien gewoon niet in dat ik me begluurt voel op de scooter en voor crimineel word aangezien.
Dat snap ik wel hoor maar als je elke keer aangehouden word of begluurd word is het toch wel knap lastig....
Dan heb ik het niet over dat stukkie fietspad das mn eigen schuld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan