Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lekker weer allemaal gebaseerd op vooroordelen.....
....als Italianen iets minder goed inelkaar zetten dan doen ze dat ook met honda scooters die in Italie geproduceerd worden zoals de sh 150 en sh 300.....
Eentje maar..., echt niet!Er is er echter maar eentje die steeds hetzelfde riedeltje afspeelt waar ik zo langzamerhand een beetje moedeloos van wordt.
Meen dat Mordan voornamelijk over de Italiaanse elektronica heeft, Hierin heeft hij wel een punt, want meerdere MP3's, de Piaggio variant van de Fuoco, hebben/hadden herhaaldelijk serieuze elektronica storingen.Die dealer van jou is dan ook een lachertje denk ik Mordan, die jou een waardeloze tweedehands fuocco heeft verkocht.
Die Piaggio maakt echt verschrikkelijk veel motoren en die zijn echt wel van kwaliteit hoor.
als Italianen iets minder goed inelkaar zetten dan doen ze dat ook met honda scooters die in Italie geproduceerd worden zoals de sh 150 en sh 300.
in testen heb ik ook wel eens gelezen dat van aprilia motorfietsen het de Italiaanse honda's zijn die in kwaliteit zeker niet onder doen voor de Japanse honda's
Eentje maar..., echt niet!Meen dat Mordan voornamelijk over de Italiaanse elektronica heeft, Hierin heeft hij wel een punt, want meerdere MP3's, de Piaggio variant van de Fuoco, hebben/hadden herhaaldelijk serieuze elektronica storingen.
ik was in ieder geval van plan om mijn scarabeo 300 in te ruilen voordat hij 20000 km loopt, om een wat duurder wordende beurt niet mee te maken, mogelijk zou ik als ik een sh 300 had nog wat langer door rijden.
maargoed ik had hem ook rijklaar voor 3990 euro en ik heb toch het idee dat ik op een kwaliteits produkt rij. en de honda sh 300 was toen flink duurder, en weinig ruimte onder het zadel en geen standaard windscherm.
als je alle verhalen over de honda scooters doorspit dan kom ook best wel problemen tegen.
Eigenlijk zou je dit topic contra moeten benaderen. Iedereen die iets post moet eerst een punt noemen van zijn eigen scooter waarover hij/zij minder tevreden is, en dat kan je dan nog opsplitsen in constructiefouten en persoonlijke wensen. Dan ontstaat er misschien een reeel beeld van de positieve en negatieve zaken die er per merk en type bestaan. Dat geouwehoer over de mijne is beter dan de hele rest moet toch een keertje gaan vervelen en zoniet dan heeft het nog nauwelijks toegevoegde waarde voor een nieuwe MFer.
Waar ik het niet mee eens ben is dat er wordt verwezen naar "Italiaans" terwijl het specifiek gaat om de Fuoco en in mindere mate de MP3. Ik heb 4 Aprilia motorscooters gehad waarvan de jongste 10 jaar oud was en daar heb ik nooit gekke problemen mee gehad.
Tot op heden nog niets gelezen over japanse of italiaanse kwaliteit, wat is nou beter qua onderhoudskosten of maakt het niet zoveel uit?
Denk dat de meeste mensen in dat geval meestal zullen refereren aan hun eigen scooter.
In de meeste gevallen zet ik er speciaal bij "vind ik", of "mijn mening" of "mijns inziens", maar soms word ik er moe van en laat ik het weg. Met het risico van iemand de wind van voren te krijgen omdat mijn post niet op feiten of statistieken gebaseerd is
Voor een eventuele nieuwe MF'er hoeven we het niet per se te doen; met 110.000 leden is er genoeg aandacht "van binnenuit". Het zou wel een pre zijn.
Hoewel ik je voorstel wat drastisch vind zou het wel een oplossing zijn. Echter, en nu spreek ik voor mezelf, doet dat niks af aan het feit dat dat ik dan aan mezelf refereer. Zo vind ik de oude vertrouwde Aprilia Leonardo hele fijne scooters, ondanks dat er geen 2 helmen onder het zadel passen, er geen ABS of injectie opzit etc. Dat verschilt voor iedereen en dat vervaagt ook de grens tussen constructiefout en persoonlijke wens.
Naar mijn weten is de vraag;Vrijwel alle Piaggio blokken worden uitgerust met Magneti Marelli doosje, dit is toch een Italiaanse firma(?).
Er zijn scooters met meer bagageruimte dan de mijne, er zijn scooters met een hogere topsnelheid, mooiere kleuren, snellere accelleratie en toch vind ik de mijne nu de beste voor wat ik er van verwacht. En toch zijn er dan puntjes die verbeterd kunnen worden, waarom kan dat niet op een eerlijke wijze?
Volgens mij heel eenvoudig. Iemand met belangstelling voor een scooter zal zich willen informeren via alle kanalen die hem ter beschikking staan. Daar is een forum als deze er èèn van.
Constructie fouten vind ik zaken die je tegenkomt terwijl je mag verwachten dat het vanuit de fabriek/ontwerp goed zou moeten zijn. Een niet aanwezig ABS vind ik dus geen fout, dat is gewoon een kwestie van weten wat je koopt. Een remweg van 50mtr daarentegen .........
Ook "klachten" over een 250cc die geen top heeft van 150km horen hier niet thuis want dan heb je gewoon een verkeerde aanschaf gedaan zonder je goed te informeren. (he cirkel lijkt echt rond)
Verder vind ik het onderwerp "mooi" totaal niet van belang, dat is toch voor iedereen anders , is geen gebrek en duidelijk zichtbaar.