Motorscooter kopen

Yalmarr

MF'er
9 jun 2015
116
0
Rotterdam
Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment bezig aan mijn motorrijbewijs A2 dus binnenkort zal ik mogen rijden.
Ik ben altijd al gek geweest van scooters, vandaar dat ik waarschijnlijk voor een Motorscooter ga..
Heeft iemand bepaalde tips voor het kiezen?

Heb al een beetje rondgezocht, vind de Gilera Nexus 500, Gilera Fuoco en de Piaggio MP3 erg mooi, heeft er iemand ervaring met deze motorscooters?
Topsnelheid wil ik graag min. 130, wil vooral graag een felle motorscooter

Ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen!
 
Je gaat voor de looks dus.
er is maar één tip, ga zo veel mogelijk proef rijden. :]
Als je dan toch perseé een Italiaan wil,
kijk of er zo min mogelijk mafia Magneti marrelli in en aan zit. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je gaat voor de looks dus.
er is maar één tip, ga zo veel mogelijk proef rijden. :]
Als je dan toch perseé een Italiaan wil,
kijk of er zo min mogelijk mafia Magneti marrelli in en aan zit. ;)

Wat is het grote nadeel aan Magneti Marrelli dan? sorry hoor ben nogal een beetje een beginner in dit soort dingen
 
Dat is de elektronica die Italiaanse auto en motoren de slechte naam heeft bezorgt (vrachtwagens ook trouwens en veel meer)
 
Volgens mij is er een hoop achterhaald daarvan door de jaren heen.
maar ik geloof best dat voor een bepaalde bpuwjaar dit zeker geld.
ik heb in iedergeval op de fueco nexus en op de mp3 gereden.
de fueco is toch het stoerste maar de nexus rijd toch het lekkerste.
Ik rijd ook een beetje nexus fueco en mp3 500 momenteel.
Ik heb hun cillinders op mijn gilera gp800 zitten haha.
je moet test rijden om het zelf te ondervinden.
Maar een nexus met een polini eronder en een goede uitlaat daar kun je het heel goed tegen een tmax 530 mee opnemen.
De mp3 en de fuecondaar zijn in het verleden zeker wel elektronische stoiringen mee geweest ja.
 
Fel en tevens voor weinig te koop;

Yamaha T-max 500
Piaggio Beverly 500

Zet er een Malossi vario in en ze zijn nog een stuk feller dan standaard.

Fel en wat nieuwer en daardoor duurder:

Yamaha T-max 530
Piaggio Beverly 350

Geen enkele Piaggio MP3 of Gilera Fuoco is echt fel. Daar zijn die scooters gewoon te zwaar voor. De Nexus gaat wel. Daar heb ik een keer op gereden, maar ik kon er niet warm van worden. Al bovengenoemde scooters doen de 0-130 sprint sneller. Ja, ook die 350.
 
Fel en tevens voor weinig te koop;

Yamaha T-max 500
Piaggio Beverly 500

Zet er een Malossi vario in en ze zijn nog een stuk feller dan standaard.

Fel en wat nieuwer en daardoor duurder:

Yamaha T-max 530
Piaggio Beverly 350

Geen enkele Piaggio MP3 of Gilera Fuoco is echt fel. Daar zijn die scooters gewoon te zwaar voor. De Nexus gaat wel. Daar heb ik een keer op gereden, maar ik kon er niet warm van worden. Al bovengenoemde scooters doen de 0-130 sprint sneller. Ja, ook die 350.

Hmm die T-max kan ik ook wel is naar kijken.
Beverly vind ik echt niets aan..
Bedankt voor de tips ook jullie Sossa en Rocketheo
 
T-max is wel een wat hogere (prijs) klasse, heeft meer van een motor als een scooter. Dus rijdt beter, verbruikt meer en heeft minder bergruimte.
De nexus heeft het zelfde motorblok als de beverly en dat is de snelste 500 1 cilinder en heeft voor een scooter een goede wegligging.
3 wielers moet je echt van houden, persoonlijk vindt ik het niet sturen en veel te log.
 
mijn BMW komt ook de bocht wel door hoor :+ en heeft een 'berg'-ruimte,
wel op een BMW manier geprijsd.

ga ook zeker even op de X-Maxjes rijden
 
Vind de 3 wielers vooral erg mooi, ga binnenkort proefrijden, maar las er veel positieve verhalen over ivm regen en dergelijke.. ook zijn ze vrij zuinig wanneer je normaal rijgedrag vertoont las ik.
Ga t allemaal even proberen :)
 
Kan iemand mij misschien ook vertellen of de Fuoco, Mp3 en Nexus 500 de top van 130(echte) halen?
En misschien binnen hoeveel seconden de 0 - 100 behaald kan worden? Iemand die dit weet misschien? :')
 
Als je uitgaat van 500 cc zijn er in de piaggio stal twee types masterblokken, een zoals in de Atlantic 500 sprint zoals ik die heb met 459 cc of de 493 cc van het nieuwere soort. Mijn Atlantic weeg 199 kilo, terwijl b.v. de Fuoco 244 kg weegt. De Atlantic haalt op de teller 170 -175 dus echt 165. De topsnelheid van de Fuoco meen in rond de 150. De Atlantic zit in de 7,7 seconden aan de 100 km.
 
Een nexus 500 rijdt 170 op zn teller. En sommigen gaan daar doorheen gezien de filmpjes op youtube.
Die wijkt nogal af maar 145 gps zeker.

Prachtige scoot en je ziet ze heel weinig.
Ik ben wel bevooroordeeld :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan