Motorscooter winterklaar maken ?

hai

en waar kopen jullie die Scottoiler FS 365 ?
online of zijn er ook fysieke shops die dit verkopen
liefst in de buurt van a-dam

grtz peter
 
De mijne is ook winterklaar. Wat heb ik gedaan? Niks anders dan anders en al helemaal geen winteronderhoudsbeurt (commerciële onzin). Gewoon elke 1000 km een was- en poetsbeurt, waarbij de gelakte delen wax krijgen, de plastic delen plastishine en de metalen delen S100. 5x per jaar anderhalf uur werk (incl. praatje met de buurman en een kop koffie). Het enige dat ik in de winter anders doe is de Optimate koppelen als er sneeuw of ijs ligt. Ondertussen ziet mijn 7,5 jaar oude Silverwing er na 37.000 km nog uitstekend uit en loopt hij als nieuw.
;)
 
Laatst bewerkt:
De velgen met winterbandjes er maar weer onder gezet gistermiddag. Was wel weer even wennen, want ik voel de witte markeringen op de weg veel heftiger dan met de zomerbandjes. Het betreft overigens de Michelin Citygrip Winter.
Voor de rest geen aanpassing aan de Vespa voor de winter.
 
De winter laat nog goed op zich wachten...tot nu toe alleen regen en mist? Heb er zelf niet al te veel last van gehad.
De mijne is ook winterklaar. Wat heb ik gedaan? Niks anders dan anders en al helemaal geen winteronderhoudsbeurt (commerciële onzin). Gewoon elke 1000 km een was- en poetsbeurt, waarbij de gelakte delen wax krijgen, de plastic delen plastishine en de metalen delen S100. 5x per jaar anderhalf uur werk (incl. praatje met de buurman en een kop koffie). Het enige dat ik in de winter anders doe is de Optimate koppelen als er sneeuw of ijs ligt. Ondertussen ziet mijn 7,5 jaar oude Silverwing er na 37.000 km nog uitstekend uit en loopt hij als nieuw.
;)
Heb zelf nog niks gedaan...
Ik blijf wel een spray gebruiken om de scharnierende delen lekker soepel te laten(zijstandaart, middenbok, voetenpedalen voor de bijrijder en de remhendels).
Verder ben ik nog niet zo op de hoogte van wat ik waar zou moeten zetten, in tegenstelling tot hieronder.
Gewoon elke 1000 km een was- en poetsbeurt, waarbij de gelakte delen wax krijgen, de plastic delen plastishine en de metalen delen S100.
 
Ik doe voor de winter ook niks bijzonders. Zodra ik het vermoeden heb dat er gestrooid is, spuit ik elke dag mijn scooter af met koud water. Na 3 jaar doorrijden ziet de BV350 er (ook onder de kappen) er nog goed uit. Geen pekelaanslag oid. Daarnaast elke week wassen, dit doe ik het hele jaar om evt. gebreken vroegtijdig op te sporen. M
 
Ik heb em ook twee weken geleden helemaal schoon gemaakt, en daarna ingespoten met teflon,
WD40 en scottoiler. De wielen, achterbrug en onderframe en de vorkpoten enz gedaan.
Ziet eruit als een turk nu, met dit weer maar gaat em niet meer wassen! !!!
Spul zit er goed op dus vuil kan moeilijk aanhechten.
 
na vorig jaar 2x door het zout, daarna lekker met de drukspuit schoon.
daar doet ie het dit jaar ook nog wel mee,
dat beetje stof en die paar vliegjes komt ie de winter nog wel een keer mee door.
die dingen hebben een hekel aan water.
 
Eigenlijk wel. Toch spuit ik de BV bij twijfel helemaal af. Wil geen zoutresten op de scoot hebben.

M
 
Dat is het nadeel, geen winter en toch strooien! :( dus afspoelen dan maar...
Tot de volgende echte winter allemaal! :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan