Motorstalling thuis, hoe doen jullie dat?

sanger

Die hard MF'er
16 mrt 2010
577
31
Heemskerk
Ik ben momenteel zoekende naar een andere woning. Voor wat betreft motorstalling zal dat al snel een stap terug zijn, want ik heb nu een garage en het aanbod aan woningen met garage is niet heel groot hier. En in de wijk waar we zoeken eigenlijk niet bestaand...

Nu hebben we wel degelijk geboden op een huis, en de onderhandelingen zien er goed uit. Dit huis heeft wel parkeergelegenheid op eigen grond. Daar kan ik dan prima mijn woon/werk motor stallen. Nu ben ik benieuwd naar hoe mensen dat zelf thuis hebben opgelost. Een schuurtje bijgebouwd? Een tentje? Hoe zit dat dan in de winter, als het vries etc?

Verder kwam ik deze tegen: Ondergronds Opbergsysteem Model 1 - OutdoorinStyle

Mensen hier die zoiets hebben? Wat zijn de ervaringen? Hoe is de ventilatie bv?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet verder helpen... maar ik vind zo'n ondergronds systeem wel heel erg vet. Nooit eerder gezien.
 
Ik ben momenteel zoekende naar een andere woning. Voor wat betreft motorstalling zal dat al snel een stap terug zijn, want ik heb nu een garage en het aanbod aan woningen met garage is niet heel groot hier. En in de wijk waar we zoeken eigenlijk niet bestaand...

Nu hebben we wel degelijk geboden op een huis, en de onderhandelingen zien er goed uit. Dit huis heeft wel parkeergelegenheid op eigen grond. Daar kan ik dan prima mijn woon/werk motor stallen. Nu ben ik benieuwd naar hoe mensen dat zelf thuis hebben opgelost. Een schuurtje bijgebouwd? Een tentje? Hoe zit dat dan in de winter, als het vries etc?

Verder kwam ik deze tegen: Ondergronds Opbergsysteem Model 1 - OutdoorinStyle


Mensen hier die zoiets hebben? Hoe is de ventilatie bv?
Briljant! Ei van Columbus.
 
Ik heb de bestaande schuur in mijn tuin laten uitbouwen. In feite staan er nu 2 schuurtjes tegen elkaar aan, maar functioneel gezien is het er 1.

De zijkant van de bestaande is er uit gesloopt en daar tegen is een nieuwe geplaatst met 2 deuren (waar normaal de zijkant zou zitten). De oude deur is dichtgezet via de binnenkant. Die zit er nog wel, maar kan niet meer open.

In de winter is het er koud. Ik ga niet mijn schuur verwarmen in de tuin. Beetje zonde van het geld. Het is ook hout (met kiertjes en al) dus dat schiet niet op. Ik heb een goedkoop "heatertje" gekocht voor de dagen dat ik wil sleutelen met -5 en dat helpt een beetje, maar het is geen verwarming.

Zij hebben ook een afdakje gemaakt boven de 2 deuren zodat wanneer de deuren open staat er nog een klein half metertje extra ruimte is en de regen niet naar binnen waait.

Het heeft even wat oefening nodig gehad om via de steeg de tuin in te komen, maar inmiddels ben ik er goed handig in :)

De kosten waren 1500 Euro. Materiaal en uurloon.
 
Laatst bewerkt:
GlafNzi.jpg


Simplistisch afdakje gemaakt, met een muuranker (ART4), waar een ART4 kettingslot aanhangt. De motor dek ik ook nog een af met een motorhoes.

Zelf ook nog een schuifdeur van 1,4 meter geplaatst als tuindeur, zodat de motor er makkelijker in kan zonder 10 heen en weer te steken in het gangpad erachter.

Inmiddels met een andere motor toch weer meer aan het insteken aangezien deze 2 uitlaten heeft en een kleinere draaihoek van de stuur. Toch blij met de schuifdeur, zonder deze zou dat echt niet meer gaan :+
 
Ik ga dit jaar (hopelijk) nog mijn schuur uitbouwen in de achtertuin samen met mijn vader
Heb nog nooit iets in mijn leven gebouwd of wat dan ook, maar ik ga snel leren en anders gewoon helpen sjouwen, opruimen en gereedschap aangeven haha

Er is een smal achterommetje (zo'n 1.20-1.40m breed) waar de motor wel doorheen kan richting mijn achtertuin

Echter lukt het momenteel niet om de draai te kunnen maken om dan de poort in te kunnen van mijn achtertuin, daar is het dus te smal voor
Bovendien is het pad niet recht, maar bestaat uit verschillende losse ingezakte tegels, zand/modder etc. dus met een motormover kloten o.i.d. gaat ook geen oplossing bieden

De huidige poort gaat er dus uit en dit gedeelte wordt bij de nieuwe schuur getrokken
Vervolgens komen er dubbele openslaande deuren in met speciale scharnieren (zoals in zo'n boerenschuur zitten). Doordat de deuropening dan breder is kan ik de motor er enigszins schuin maar wel vooruit in rijden

Indien we niet dit jaar de hele schuur gaan doen, dan komen in ieder geval die deuren erin en dan de achterkant van de schuur aan de tuin kant wordt open gemaakt zodat ik in ieder geval een soort afdakje heb in de tuin waar de motor onder kan staan

Mochten we wel de schuur gelijk afmaken dan wordt het een soort van houten garage met een zandcement vloer & epoxy eroverheen (want daar kan je mooie vloeren mee maken die ook goed bestendig zijn tegen vallen/stoten en vuil)
Elektriciteitsaansluitingen
Isolatie
Waterdichte platen

Het zal niet verwarmd worden, want lastig & kosten etc., enkel een elektrisch kacheltje of pelletkachel voor eventueel sleutelen in de winter

Verder heb ik dan nog een motorhoes tegen stof en dergelijke
 
Ik kan je niet verder helpen... maar ik vind zo'n ondergronds systeem wel heel erg vet. Nooit eerder gezien.
:^ Mocht de ventilatie tegenvallen, is dat natuurlijk ook wel op te lossen met zo'n badkamer ventilatortje oid. Wel effe flink graven :X

Bij mij staat de motor in de bijkeuken, naast de pasta en de rijst :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar (hopelijk) nog mijn schuur uitbouwen in de achtertuin samen met mijn vader
Heb nog nooit iets in mijn leven gebouwd of wat dan ook, maar ik ga snel leren en anders gewoon helpen sjouwen, opruimen en gereedschap aangeven haha

Er is een smal achterommetje (zo'n 1.20-1.40m breed) waar de motor wel doorheen kan richting mijn achtertuin

Echter lukt het momenteel niet om de draai te kunnen maken om dan de poort in te kunnen van mijn achtertuin, daar is het dus te smal voor
Bovendien is het pad niet recht, maar bestaat uit verschillende losse ingezakte tegels, zand/modder etc. dus met een motormover kloten o.i.d. gaat ook geen oplossing bieden

De huidige poort gaat er dus uit en dit gedeelte wordt bij de nieuwe schuur getrokken
Vervolgens komen er dubbele openslaande deuren in met speciale scharnieren (zoals in zo'n boerenschuur zitten). Doordat de deuropening dan breder is kan ik de motor er enigszins schuin maar wel vooruit in rijden

Indien we niet dit jaar de hele schuur gaan doen, dan komen in ieder geval die deuren erin en dan de achterkant van de schuur aan de tuin kant wordt open gemaakt zodat ik in ieder geval een soort afdakje heb in de tuin waar de motor onder kan staan

Mochten we wel de schuur gelijk afmaken dan wordt het een soort van houten garage met een zandcement vloer & epoxy eroverheen (want daar kan je mooie vloeren mee maken die ook goed bestendig zijn tegen vallen/stoten en vuil)
Elektriciteitsaansluitingen
Isolatie
Waterdichte platen

Het zal niet verwarmd worden, want lastig & kosten etc., enkel een elektrisch kacheltje of pelletkachel voor eventueel sleutelen in de winter

Verder heb ik dan nog een motorhoes tegen stof en dergelijke

Bij mij zijn de tegels in de steeg, bij de poort, schuin opgehoogd zodat er geen drempel is.

De tuin in doe ik met de achterkant eerst. De tuin uit doe ik ook eerst met de achter (ik moet dus keren in de tuin).

Met de voorkant eerst is niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een stenen garage met zolder gebouwd.
Afmeting 8 bij 7.

En altijd vol :+
 
Laatst bewerkt:
Er is een smal achterommetje (zo'n 1.20-1.40m breed) waar de motor wel doorheen kan richting mijn achtertuin

Echter lukt het momenteel niet om de draai te kunnen maken om dan de poort in te kunnen van mijn achtertuin, daar is het dus te smal voor

Ik zit met dezelfde situatie.. doorgang achter is max 1,2 m breed. Vooruit is daarom ook niet mogelijk, achteruit wel, met een paar keer steken. Wellicht lukt het dan wel !
 
:^ Mocht de ventilatie tegenvallen, is dat natuurlijk ook wel op te lossen met zo'n badkamer ventilatortje oid. Wel effe flink graven :X

Bij mij staat de motor in de bijkeuken, naast de pasta en de rijst :+

Of een ontluchting maken, met zo een pijp die ook je dak uitkomt voor de CV?
 
Ik zit met dezelfde situatie.. doorgang achter is max 1,2 m breed. Vooruit is daarom ook niet mogelijk, achteruit wel, met een paar keer steken. Wellicht lukt het dan wel !

Paar keer steken, en dat dan dagelijks moeten doen... Gaat snel vervelen lijkt mij.
 
Mijn schuurtje is maar 2 bij 3 meter, met ook nog eens de deur (standaard-formaat) halverwege de lange zijde. Gaat hem dus niet worden voor een motor. -O-
Ik heb nu een "soort" carport in de tuin, waaronder 2 motoren staan (waarvan 1 donor) en de scooters van de kids. :t
Steeg/poort is 120 cm breed, maar sinds kort heb ik een poort naar de tuin van 150 cm breed, dus zonder steken duw ik de motor zo de tuin in en uit. *O*
Wel even een beetje "rangeren" om he op zijn plekje onder de overkapping te krijgen of er juist weer onder vandaan, maar ja, het is geen daily driver, en een redelijk lichte fiets, dus dat is geen punt. Ik ben er in ieder geval blij mee. *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met dezelfde situatie.. doorgang achter is max 1,2 m breed. Vooruit is daarom ook niet mogelijk, achteruit wel, met een paar keer steken. Wellicht lukt het dan wel !
Helaas lukt dat ook niet
De poort waar die doorheen moet is aan weerszijde een schuurtje (van mij en van de bovenburen)
De motor zelf is 2m lang dus past niet rechtuit in het steegje

Ik kan het dus niet recht en ook niet schuin de deuropening in krijgen
Als die schuurtjes er niet hadden gestaan dan had het mogelijk nog wel gelukt achteruit erin omdat ik het dan schuin erin kan steken inderdaad en dan weer een stukje vooruit om het vervolgens recht achteruit erin te krijgen

Een extra probleem hierbij is echter, ik ben een vrouw met niet al te grote spierballen en door het ongelijke/verzakte tegels en in bepaalde hoeken een zandbak met daarnaast een hoge tegel rand, dan zakt het voorwiel in die zandbak en dan zou ik in mijn eentje de motor met al zijn gewicht ook weer daaruit moeten trekken over de tegelrand heen schuin omhoog naar achteren
Dat gaat mij echt niet lukken :N

Daarbij komt dan ook nog dat de vorige eigenaar van het huis de ingang van de schuur aan de zijkant (in het smalle poortje) heeft gemaakt
Dus om de motor dan nog de schuur in te krijgen is niet mogelijk en/of zeer moeilijk

Door al deze factoren en vast nog een paar dingen die ik vergeet, is de kans te groot dat ik de motor beschadig / laat vallen
Dus ik ga het niet eens meer proberen

Een aanpassing is dus de beste optie
Liever lui dan moe
En waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :t

Zal misschien eens wat foto's maken van de situatie zodat je kan zien wat ik bedoel haha
 
Paar keer steken, en dat dan dagelijks moeten doen... Gaat snel vervelen lijkt mij.

Dat verschilt per persoon :)

Ik kom er in met een paar keer steken in (soms lukt het in 2 keer) en er uit meestal in 1 keer :)

Vervelen doet het zeker niet wetende dat mijn motor in de schuur in de achtertuin staat.

Willen ze hem stelen moet ze eerst de poort forceren, daarna de schuur en daar de motor nog er uit zien te krijgen, want ik betwijfel dat het iemand anders in 1 keer lukt. *D

Dus ja, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn schuurtje is maar 2 bij 3 meter, met ook nog eens de deur (standaard-formaat) halverwege de lange zijde. Gaat hem dus niet worden voor een motor. -O-
Ik heb nu een "soort" carport in de tuin, waaronder 2 motoren staan (waarvan 1 donor) en de scooters van de kids. :t
Steeg/poort is 120 cm breed, maar sinds kort heb ik een poort naar de tuin van 150 cm breed, dus zonder steken duw ik de motor zo de tuin in en uit. *O*
Wel even een beetje "rangeren" om he op zijn plekje onder de overkapping te krijgen of er juist weer onder vandaan, maar ja, het is geen daily driver, en een redelijk lichte fiets, dus dat is geen punt. Ik ben er in ieder geval blij mee. *O* *O* *O*

Beetje brede poort helpt zeker!

Ook de kant van waar je aan komt rijden. Bij mij zit er aan 1 kant de schutting bijna meteen waardoor ik daar geen ruimte heb en dus moet steken.

Had ik het huis van de buren gehad dan had ik de kont de ruimte ingereden en kon ik zo in 1 keer door.

Het ligt er wel een beetje aan hoe het is ingericht wat betreft de moeilijkheidsgraad.
 
Ik heb zelfs naar een ander dorp verhuisd omdat ik daar een woning met een garage binnen mijn budget kon kopen. Als regel vindt een motorrijder eerst een goede ruime garage en dan woont in wat erbij staat. ;)
 
Ik heb zelfs naar een ander dorp verhuisd omdat ik daar een woning met een garage binnen mijn budget kon kopen. Als regel vindt een motorrijder eerst een goede ruime garage en dan woont in wat erbij staat. ;)
Hahaha die gedachte is bij mij ook wel opgekomen hoor
Maakt mij niet uit in welke plaats ik daarvoor moet wonen, als de motor maar goed staat _O-
 
ik heb 1 in een inpandige fietsenschuur staan (2-3 mtr ), de ander staat in de hal onder de kapstok en de 3e staat op zolder....
 
Terug
Bovenaan Onderaan