Motorvakantie-plannen 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
Beste mede-MF'ers,

Wederom welkom in het reiscafé-gedeelte van MF. Ik hoop dat iedereen in 2012 een goeie motorvakantie (of twee) heeft gehad en daar met veel plezier op terugkijkt. Het zou uiteraard kunnen dat je dit jaar nog de hort op gaat: goeie reis en veel plezier in elk geval.

Voor degene die al zijn geweest, helaas niet konden, of nog zitten te dromen/plannen/sparen voor 2013: maak ons deelgenoot van je voorpret, vragen, hopen en angsten! Samen komen we er wel, toch? ;)

Ondergetekende heeft begin 2012 de trouwe TDM ingeleverd voor een Kawasaki ZRX1200S. En met deze heerlijke toer-beul heb ik 10 dagen Frankrijk en Spanje onveilig gemaakt voor een week in de onvolprezen Pyreneëen. Vervolgens een dikke maand braaf gewerkt en daarna een rondrit van 8 dagen gemaakt door Ierland. Twee supervakanties!

Voor 2013 staat er momenteel nog niks op de planning, hoewel ik merk dat Noorwegen ontzettend naar mij zit te lonken. Dus, collega-motortoeristen: wat broeit er qua reizen onder de helm? :)

Greetz
Naba


In navolging van eerdere edities:
Motorvakantieplannen 2012
Motorvakantie-plannen 2011
Motorvakantie-plannen 2010
 
Laatst bewerkt:
heb 3x een week gedaan met een weekie frankrijk en weekie oostenrijk en tot slot nog een weekie zwitserland gecombineerd met de dolomieten.

voor volgend jaar staat al vast een lang weekend vogezen en een week voorrijden in tirol, dus 2013 gaat ook weer een topjaar worden want op cker komt er een weekie pyreneen bij en verder zie ik wel.

oja , pinksterweekend altijd in de eifel *O*
 
tvp, nog geen idee. Aangezien ik volgend jaar beginnend bestuurder ben neig ik naar iig een paar dagen duitsland om eens het reizen met tentje een beetje onder de knie te krijgen. Mocht ik wat meer ervaring hebben wil ik ook nog een weekje italie doen.
 
Dit jaar ben ik 2 maal in Spanje geweest,
In juni voornamelijk de Pyreneeën en tussen Valencia en Tarragona.
In september even door Castilla la Mancha en dan voornamelijk Andalucia.
Hoogstwaarschijnlijk volgend jaar eens de Picos en Extremadura bezoeken.
Vanwege de prachtige natuur, de charmante oude steden en dorpjes, de constante kronkelwegen, doorgaans mooi weer en er nagenoeg geen verkeer is op de weg moet dit land volgens mij het motoparadijs van Europa zijn.
 
Dit jaar ben ik 2 maal in Spanje geweest,
In juni voornamelijk de Pyreneeën en tussen Valencia en Tarragona.
In september even door Castilla la Mancha en dan voornamelijk Andalucia.
Hoogstwaarschijnlijk volgend jaar eens de Picos en Extremadura bezoeken.
Vanwege de prachtige natuur, de charmante oude steden en dorpjes, de constante kronkelwegen, doorgaans mooi weer en er nagenoeg geen verkeer is op de weg moet dit land volgens mij het motoparadijs van Europa zijn.

Yep, helemaal mee eens! Dolomieten is een goeie tweede maar is veel te druk....
 
Ha, het 2013 topic is geopend! Even reageren zodat ik het in de gaten kan houden.
Mijn Marokko-trip van dit jaar leverde in ieder geval op dat Spanje toch ook wel interessant is.
Het probleem is dat ik nu zoveel ideeen heb dat ik niet kan kiezen.
 
ik wil door de Sahara.

Kweenie of dat zo'n goed idee is. Niet eens vanwege de omgeving of klimaat maar vooral omdat er wel erg veel gewapende gekken daar rond lopen. Maar hey, veel plezier en gewoon terugschieten! ;)
 
Kweenie of dat zo'n goed idee is. Niet eens vanwege de omgeving of klimaat maar vooral omdat er wel erg veel gewapende gekken daar rond lopen. Maar hey, veel plezier en gewoon terugschieten! ;)


wat dacht je van landmijnen? gelukkig hebben ze op de HUBB zeer gedetailleerde kaarten.

en met cat is sowieso naar de knoppen, aangezien alle benzine lood bevat.

Tis natuurlijk wat ik wil, we zullen zien, voor het zelfde geld blijf ik thuis.
 
Laatst bewerkt:
2013 zullen voor mij de 1e vakanties gaan worden.
Begin eerst ff met een weekendje in eigen land of belgie, om daarna naar de sterren te gaan er daarvoorbij :P

Nee, daarna weekendjes weg en af en toe een weekje.
Alleen waarheen, dat is de vraag.
Zal waarschijnlijk gewoon opstappen en rijden
 
waarschijnlijk in het voor of najaar naar spanje. en eens kijken hoever ik van de bewoonde wereld weg kan komen :9~
 
Wil naar Ierland volgend jaar, weekje of 10 dagen.
Moet alleen kijken of ik dat wil doen met de Kawasaki of als geld het toelaat toch een wat nieuwere motor aanschaf (glaudius ?)
 
Dit jaar in de dolomieten geweest.
Dat was geweldig mooi.
Maar volgend jaar ga ik met mijn pa en mijn broer naar de USA.
Vorige week een 15 daagse reis geboekt voor eind April.
 
Ik heb al een aantal opties bekeken voor 2013, deze opties ga in de loop van de maanden eens verder bekijken/uitwerken en kijk dan wel wat het word voor 2013. Dit gaat ook helemaal afhankelijk zijn van mijn werk en de tijd die ik heb.
Optie 1
Nederland-> Duitsland-> Tjechië-> Slowakije-> Roemenië-> Servië-> Bosnië-> Kroatië-> Slovenië-> Italië-> Zwitserland-> Frankrijk-> Luxemburg-> België-> Nederland
Optie 2
Rondreis Frankrijk, Spanje en Portugal
Optie 3
Noordkaap
Optie 4
Nederland-> Duitsland-> Polen-> Litouwen-> Letland-> Estland-> Finland-> Zweden-> Noorwegen-> Zweden-> Denemarken-> Duitsland-> Nederland
Optie 5
Zuid Italië
 
Laatst bewerkt:
zit te twijfelen om wat te organiseren voor naar italie of spanje
en dan motor op de aanhanger voor de heen en terug reis
 
Bij moet het er aankomen jaar toch eens van komen, ik ben van plan om een weekje richting zuidoost europa te gaan. Waarheen, net waar ik op dat moment zin in heb en waar het redelijk weer is. tent en spullen op de motor en gaan.

Zat ook al te denken aan marroko maar dat is waarschijnlijk pas op z'n vroegst in2014, een vriend liep toevallig met hetzelde idee, het is daar dan vooral de bedoeling asfalt te mijden en kijken waar we uitkomen.
 
Volgend jaar niks.
Ben nog niet klaar met Turkije })
Ik moet en zal de Ararat berg zien :Y
Flink sparen en voorbereiden. *D
Maar dan heb ik het over 2016 :$
 
Noorwegen
Noordkaap
Dolomieten
Thuringen
Oostenrijk
Eifel
Moezel
Harz
Italie/Griekenland/Balkan
Hongarije/Slovenie/Kroatie
luxemburg


Zwitserland 2013, ik heb een lijstje met ca 110 zwitserse bergpassen, eens kijken hoeveel er in een dag of tien passen.

Ijsland 2014
Marokko 2015
Engeland/Schotland 2016
Spanje/Portugal 2017

Ultieme rit : Rondje om de Middelandse Zee wanneer er voor mijn 65e op die route geen oorlog meer is.

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ah leuk, een droom topic :). In december verwacht ik mijn eerste motor te kopen. Wat zou een goed land zijn voor een eerste motorvakantie?

Bij voorkeur ergens dat niet extreem druk is (qua motoren, qua toeristen, of qua ander verkeer op de weg). Bij voorkeur een beetje een mooi gebied, waarbij groene natuur mooier is dan dorre natuur. Het is leuk als er mooie routes zijn, maar ook al ben ik van plan gewoon meteen deze winter te gaan/blijven rijden, tegen de tijd dat het zomer is ben ik nog steeds een soort beginner. Dus dat hoeven echte geen circuit achtige turbo wegen te zijn. Qua natuur lijkt het me leuk om naar het noorden te gaan, bijvoorbeeld naar Denemarken, maar ik weet niet of het daar ook leuk rijden is. Het zou goed kunnen dat ik de reis solo zal maken, tenzij ik bij wat MF-lui aanhaak of in tussentijd andere gegadigden leer kennen. Qua overnachten zijn B&B en couchsurfing opties. Hotels alleen als ze echt goedkoop zijn. Kamperen is wat minder praktisch omdat ik zelf geen kampeerspul bezit en het denk ik voor een beginner + beginnersmotor + eerste motorvakantie misschien te veel gedoe (en mogelijk investering) is omdat allemaal op de motor mee te willen sleuren.
 
In mei richting Slovenië en Kroatië en in de zomer ws Normandië.
Al lekker aan het voorgenieten door veel te lezen en bekijken op internet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan