Motorvakantie-plannen 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer terug gekomen van een Rondje Nederland.
Wat heb ik geleerd?
Dat je als toeristische motorrijder in Noord/Zuid Holland en Zeeland weinig te zoeken hebt. Ten noorden van Purmerend wil nog wel maar verder naar beneden is het vrijwel onmogelijk om snelwegen, grote provinciale wegen en bebouwde kommen te vermijden. Dit maakt het kruisen van de waterwegen ook lastig. Zeeland zelf is helemaal niet verkeerd maar het is zo versnipperd dat er weinig leuke binnenwegen zijn.
Ik heb hetzeflde ook eens gedaan vanuit Zeeland en had dezelfde ervaring, vanaf Rozenburg tot Purmerend was geen hol aan, erg druk en weinig mooie binnendoorwegen. De provincies in het noorden waren wel erg leuk en ga daar zeker nog wel eens naar terug.
 
@Athome: Mijn navigatie is een Garmin Zumo 550. Als ik snelweg en autobaan aanvink dan krijg ik prachtige binnenwegen. Volgens mij doe je iets verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo prachtig als ik hier in het oosten van het land gewend ben. Het westen is knap volgebouwd.
Ik moest in 1 dag van Texel naar Oude Leede (oosten van Delft), dan is het best zoeken.
In Brabant, Gelderland, Overijssel en Drenthe is dit een stuk eenvoudiger.
 
Voor iedereen die naar de Stella Alpina Rally gaat (Hoogste motor treffen van de wereld) en voor iedereen die daar in de buurt (frans/italiaanse alpen) gaat rijden heb ik een Android App gemaakt.

De App toont een aantal filmpjes van bergpassen in de regio, reisfilmpjes en verslagen van het treffen in 2011 en 2012, aanvullende info en een kaartje met waypoints.

De App is gratis te downloaden in de Google Play-store/App-store met zoekargument "Stella Alpina".

Enjoy!

Ook een app voor de iphone ?
 
@athome: Ik rijd elk dag van Amstelveen naar Amersfoort vv. Rondom Hilversum Noord is prachtig bos en kronkel wegen, het lijkt de kleine Eifel wel. Aan de Randstad is er meer zee boulevard, polder landschap met hun dijken. Ze hebben hun eigen charme. Je kan ook rivieren volgen, echt mooi. Ik zal eerder van genieten ipv vergelijken.
 
Provincie Utrecht heb ik niet gehad maar inderdaad rondom Hilversum is het ook erg mooi. Bij Abcoude heb je nog een mooi stuk langs het water. Delfgauw is een prachtig stuk. Wieringermeer/west Friesland heeft ook zeker zijn charmes. Noord en Zuid Holland is niet allemaal kommer en kwel maar het is wel meer zoeken dan in het oosten van het land. Ik heb hier al duizenden hele mooie kilometers gereden en kom nog steeds mooie stukken tegen.

Ik ben voornamelijk langs de grenzen gereden.
 
Provincie Utrecht heb ik niet gehad maar inderdaad rondom Hilversum is het ook erg mooi. Bij Abcoude heb je nog een mooi stuk langs het water. Delfgauw is een prachtig stuk. Wieringermeer/west Friesland heeft ook zeker zijn charmes. Noord en Zuid Holland is niet allemaal kommer en kwel maar het is wel meer zoeken dan in het oosten van het land. Ik heb hier al duizenden hele mooie kilometers gereden en kom nog steeds mooie stukken tegen.

Ik ben voornamelijk langs de grenzen gereden.
Ik vond Friesland en Groningen erg mooi, lekker rustig en er viel prima te rijden. In Noord Holland vond ik de weg langs het IJsselmeer en het Markermeer erg leuk om te rijden en dan passeer je ook een paar leuke plaatsjes.
 
Groningen moet je vooral langs de Duitse grens gedaan hebben. Bovenin langs de Waddenzee is het vooral landbouw met veel achterstallig onderhoud. Friesland kent veel kleine plaatsjes met hele oude kerkjes
 
4L olie is dus gewoon goed?

Edit:. Huh, verkeerde topic...
 
Laatst bewerkt:
Hmm.
Morgen naar duitsland maar kom erachter dat mn zadeltas toch de dicht op mn wiel zit, de band onderlangs dan.
Morgen maar even onder het zadel langs dan hopen dat dan werkt.
 
Vandaag weer terug gekomen van een Rondje Nederland. Wat heb ik geleerd? Dat je als toeristische motorrijder in Noord/Zuid Holland en Zeeland weinig te zoeken hebt.
Mee eens. Friesland is veelzijdiger. :Y
Alhoewel ze er (beperkt) in NH en ZH wel zijn... denk aan
de Lekdijk (toch Zuid-Holland)
Gouda -> Montfoort
Woerden -> Mijdrecht.
Langs Loosdrecht.

Wil je echt Noord-Zuid rijden (Vlissingen -> DenHelder) dan moet je de route echt goed uitzoeken inderdaad.
Ofwel 'landinwaards' (Rotterdam, Schoonhoven, Montfoort, Meidrecht, Abcoude, Volendam, Hoorn eventueel Enkhuizen, Medemblik, Wieringerwerf)
Ofwel 'kust' (HvH, Monster, Kijkduin, Scheveningen, Wassenaar, Katwijk, *dan leukste stuk* Noordwijk -> Aerdenhout, IJmuiden, Beverwijk, Castricum, Egmond, Alkmaar, N9, Den Helder)

Ik heb delen wel gedaan, maar nog nooit volledig.
 
We zijn er weer, Nederland > saint dizier 1nacht (FR)>Clermont ferrand (3 nachten)>Parijs 1nacht>Nederland. Bijna twee duizend kilometer puur genieten. Ondanks dat er ook stukken snelweg tussen zaten is het uitzicht in Frankrijk gewoon een stuk mooier. Parijs vereist een bepaald soort ballen en een F*** you mentaliteit maar een leuke ervaring. Verder was het gewoon heerlijk om te rijden, genieten en smullen van de Franse cuisine. Maar god wat vreten die D-wegen aan je banden je kan er bijna meteen nieuwe opleggen XD.
 
Nog maar 1700 km. gereden, deze "zomer"......
Maar wel 1249 km. in Zwitserland, incl. de Grimsel (geweldige "stuur" pas), Susten, Oberalp, Klausen, Lukmanier, de OUDE Gotthard (die met steentjes), Nufenen en de Furka.

Nice.....
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een weekje alpen-dolomieten

7 dagen prachtig weer met geweldige passen

Foto's spreken voor zich:

IMG_6294.JPG


https://picasaweb.google.com/113595947077396544142/20130722TM28MotorvakantieAlpenDolomieten#
 
Prachtig AdjevE :)

Niet zo prachtig als ik hier in het oosten van het land gewend ben. Het westen is knap volgebouwd.
Ik moest in 1 dag van Texel naar Oude Leede (oosten van Delft), dan is het best zoeken.
In Brabant, Gelderland, Overijssel en Drenthe is dit een stuk eenvoudiger.

Nee het oosten is lekker, daar hebben ze nog geen asfalt, een en al klinkerwegen }) :+
Denk dat ik net het verkeerde deel van een route had gereden, heb vorig jaar toch een aantal mooie routes gereden in Gelderland / Overijssel. En het oosten kan ver zijn zeg maar :) Ga ik zeker nog een paar ritten naar toe rijden.

Noord en Zuid Holland zijn het "eerste deel" ook nog wel mooi, als je zeg maar voor de lijn Rotterdam - Zoetermeer - Leiden - Aalsmeer blijft. Daar voorbij is, in mijn ervaring, te volgebouwd, wellicht als je de wegen kent er wel wat moois te rijden is.
Vaak net buiten de zelfs grote steden kun je prachtig landelijk landschap vinden, langs water over smalle wegen.
Bijvoorbeeld rondom de stad Utrecht, daar zitten veel plaatsen aan vast "geplakt", net daarbuiten kun je mooi rijden, maar zeker op een mooie zondag is het daardoor ook erg druk.

Ach eigenlijk is ons eigen landje ook nog wel mooi, ze hadden alleen met de poten van de mooie wegen moeten blijven (drempels, belachelijke belijning)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, je hebt hier relatief veel klinkerwegen als je binnendoor gaat, probeer echt Staphorst en Rouveen eens als je van klinkerwegen houdt. ;)
De hoeveelheid drempels is duidelijk per gemeente verschillend
 
Motor-forum OMA zegt: dit is een oud onderwerp!
En Naba zegt: motorvakantie-plannen topic 2014 is geopend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan