Motorvakantie

er zit ook een limiet aan het aantal vakantiedagen. En die besteed ik liever nuttig op de plaats van bestemming. en daarvoor gebruik ik dat dure rubber onder mijn fiets ook liever.
Huh???? Besteed ik liever nuttig??? :? Is in de trein zitten nuttiger dan motorrijden?

Ik ben het helemaal eens met Kloyo (en die was het duidelijk ook al eens met mij ;) ) Motorrijden is toch altijd leuk? Een vakantie op de motor is toch heel anders als met de auto, trein, vliegtuig, bus of whatever. Dan gebruik je het vervoer puur om van A naar B te komen. Maar vakantie op de motor begint al op het moment dat je van huis gaat! Oostenrijk is pak em beet 1000 km en je wil niet weten hoe mooi je door Duitsland kan toeren. Dus als je geen zin hebt in 1000 km over de snelweg te jakkeren dan ga je toch lekker binnendoor met af en toe een stukje snelweg om wat kilometers te maken.
Ben je op dag 2 op plaats van bestemming maar heb je er wel een heerlijke rit opzitten. :]

Waarom dat gedoe met een trein? Ben je ook met alles erop en eraan zeker een dag onderweg.

Nee sorry maar ik begrijp hier echt helemaal niks van........... :?
 
Huh???? Besteed ik liever nuttig??? :? Is in de trein zitten nuttiger dan motorrijden?

Ik ben het helemaal eens met Kloyo (en die was het duidelijk ook al eens met mij ;) ) Motorrijden is toch altijd leuk? Een vakantie op de motor is toch heel anders als met de auto, trein, vliegtuig, bus of whatever. Dan gebruik je het vervoer puur om van A naar B te komen. Maar vakantie op de motor begint al op het moment dat je van huis gaat! Oostenrijk is pak em beet 1000 km en je wil niet weten hoe mooi je door Duitsland kan toeren. Dus als je geen zin hebt in 1000 km over de snelweg te jakkeren dan ga je toch lekker binnendoor met af en toe een stukje snelweg om wat kilometers te maken.
Ben je op dag 2 op plaats van bestemming maar heb je er wel een heerlijke rit opzitten. :]

Waarom dat gedoe met een trein? Ben je ook met alles erop en eraan zeker een dag onderweg.

Nee sorry maar ik begrijp hier echt helemaal niks van........... :?


Nou ik zal het effe voor je uitleggen. Ik stap woendagavond in de trein en ben donderdag s'morgens vroeg in bolzano. Kun je lekker slapen in de trein ideaal toch. (lijkt mij).
 
Tja........blijf ik erbij, waarom met de trein als je met de motor kan?

Motorrijden is toch leuk? :?

:^ :^

ik ga ook veel liever zelf met de motor.
Ik vind het "echter" zeg maar :P
Het is gewoon lang niet zo "stoer" als je met de trein gaat, als dat je er zelf heen rijdt!

IMHO NOFI
 
Tja........blijf ik erbij, waarom met de trein als je met de motor kan?

Motorrijden is toch leuk? :?

Motor rijden is idd leuk. Maar ik besteed mijn bandjes liever aan de mooie passen in de dolomieten en alpen. Dik 1000 km over de snelweg rijden is toch niets aan (met volle bepakking). En binnendoor rijdend duurt het veels te lang. Met hemelvaart hebben we er al ruim 5 uur over gedaan om van sauerland weer naar huis te komen en dat is ongeveer 320 km, omdat je met de motor nou eenmaal veel vaker stopt als met de auto. (zeker in de regen).

Terug gaan we wel gewoon met de motor, maar dan trekken we langzaam aan weer richting huis. via zwitserland, het zwarte woud en de eiffel.


@grolsch.

Je gaat toch niet met de motor op vakantie, omdat je het stoer vindt, maar omdat je het leuk vindt.
 
@ kloyo: Are you talking to me?? :?

Iedereen z'n eigen voorkeur! Als je goed leest, kun je lezen dat we door OVERMACHT 1800 km snelweg moesten pakken. Dit om zo snel mogelijk thuis te zijn.

De bedoeling was om zowel in Italië als in Zwitserland en Duitsland binnenwegen te pakken, maar dingen kunnen soms anders lopen dan verwacht en dan moet je je plannen aanpassen.


@ M@fkeez: Ik ben het totaal met je eens. Je hebt meer tijd om op je bestemming door te brengen, in mijn geval Italië. Duitsland en Zwitserland zullen best wel mooie wegen hebben, maar het doel van de vakantie was Italië (westkust heen, doorsteken en via oostkust weer naar boven).
 
Ik heb even gekeken op de Duitse site van de autotrein en ik doe nieuwe ideeen op voor mijn vakantie volgend jaar. Op de trein naar Spanje / Portugal en via binnendoorwegen naar huis. In 2 weken zou het mij nl niet lukken om in Portugal te komen. Goed idee!!

PS als je naar Oostenrijk wilt op de trein, gewoon doen. Ik ben daar met een 25KW heen gereden in 1.5 dag en ging ook prima. Was destijds ook mijn 1e vakantie op de motor. Heenreis valt erg mee.

groetjes Chantal

ps je doet je naam geen eer aan, hahahaha
 
Mieps en ik zijn met z'n tweeën (op twee motoren) naar de Dolomieten geweest, in twee dagen heengereden (afwisselend binnendoor en snelweg) daar lekker een paar dagen op een camping (jammer van de regen) en in twee dagen weer terug op dezelfde manier....

Dat is voor ons een motorvakantie :]
 
Mieps en ik zijn met z'n tweeën (op twee motoren) naar de Dolomieten geweest, in twee dagen heengereden (afwisselend binnendoor en snelweg) daar lekker een paar dagen op een camping (jammer van de regen) en in twee dagen weer terug op dezelfde manier....

Dat is voor ons een motorvakantie :]
full
 
Ik ga op 6 augustus met de motor op de trein van Dusseldorf naar Lindau. Heb geboekt via de website van www.autozug.de . Een kind kan de was doen, je krijgt je ticket via internet opgestuurd.
Kosten voor 2 volwassenen en motor (retourtje) iets minder dan 300 euro.

Ieder heeft zo z'n redenen om juist wel of juist niet met de trein te gaan. In mijn geval wil ik voor het eerst een week met m'n zoon motorrijden, maar dan wel echt in de bergen :] . Voor hem is het naast wat kleine oefenritjes de eerste keer. Als je dan meteen 1000km de snelweg op zou gaan staat ie echt niet te
*O* *O*

Grtz Frank
 
Ik heb even gekeken op de Duitse site van de autotrein en ik doe nieuwe ideeen op voor mijn vakantie volgend jaar. Op de trein naar Spanje / Portugal en via binnendoorwegen naar huis. In 2 weken zou het mij nl niet lukken om in Portugal te komen. Goed idee!!

PS als je naar Oostenrijk wilt op de trein, gewoon doen. Ik ben daar met een 25KW heen gereden in 1.5 dag en ging ook prima. Was destijds ook mijn 1e vakantie op de motor. Heenreis valt erg mee.

groetjes Chantal

ps je doet je naam geen eer aan, hahahaha
Klemtoon anders leggen en ghet klopt weer wel :P

Snelweg...snel met de trein weg naar oostenrijk en daar binnendoor sturen.

Zou mijn keus niet zijn met de trein, maar ieder ze meug.

Oersaai. Heb donderdag voor het eerst gevlogen, maar om mij hoeft het echt niet. Moest nu wel ivm werk, maar damn...je verveelt je rot en in een trein is dat niet anders.

'S morgens vroeg weg en 's avonds ben je er. Heb je lekker al het gevoel kunnen opbouwen met rijden in het buitenland en bergen en zit je niet bedenken hoe je in hemelsnaam die 150 haarspeldbochten moet nemen die je per ongeluk bent tegen gekomen :+

Zuid Tirol :} :} :}
 
na 14 maanden en bijna 28000km heeft die rooie van mij nog steeds geen meter snelweg gezien en dat zal ook zo blijven ook. de auto(slaap)trein is ook voor mij geen optie. je kunt in duitsland al flink wennen aan de heuvels die langzaam overgaan in bergen en mensen die mooi willen sturen en dan denken dat ze alleen maar in de alpen terecht kunnen hebben het dan giga mis

volgende week gaan we eerste een week naar het zwarte woud (in 2 dagen via het münsterland, eifel, moezel, hunsrück en pfälzerwald) en daarna nog een week naar merano (noord-italië) de terugweg gaat ook weer binnendoor via de schwabische alb, rhön en sauerland

voor mij is een motorvakantie van huisadres en via een HEEEEEEEEELE grote omweg weer naar het huisadres :+
 
Ik ben jaren geleden met de auto slaaptrein naar zuid frankrijk gegaan.
Ik moet zeggen dat dit wel een heeeel relaxte manier van reizen is.
Onderweg lekker slapen, eten enz. en geheel uitgerust aangekomen lekkere stuurweggetjes opgezocht.
Die lange snelwegritten zijn saaier dan saai, en helpen goed je banden om zeep.

Dat mensen die met de trein reizen geen echte motorrijders zijn vind ik bullsh*t.
een ieder geniet van zijn/ haar vakantie op geheel eigen manier.

Wat is de definitie van een "echte" motorrijder?

ook ben ik met de auto + oplegger en motor op vakantie geweest.
Ook toen waren er mensen die durfden te zeggen "geen echte" motorrijder.
Mijn vrouw was hoogzwanger en niet in staat om per motor te reizen, dus voor mij de enige manier om toch op vakantie te kunnen en de motor mee te nemen.

Dus mijn conclusie is: een ieder heeft zijn redenen om het op zijn / haar manier te doen. Dus oordeel of veroordeel niet.
 
Mieps en ik zijn met z'n tweeën (op twee motoren) naar de Dolomieten geweest, in twee dagen heengereden (afwisselend binnendoor en snelweg) daar lekker een paar dagen op een camping (jammer van de regen) en in twee dagen weer terug op dezelfde manier....

Dat is voor ons een motorvakantie :]

Voor mij bestaat een motorvakantie eruit om op dag 1 uit Den Haag te vertrekken, de snelweg te mijden en de richting op te gaan van waar het mooi weer is. Meestal is dat richting het zuiden, omdat ik altijd eind augustus ga. Een week of 3,4 later kom ik dan weer terug met 6000-8000km op de teller waarvan hoogstens 200 op de snelweg.

Al het andere noem ik geen motorvakantie maar een kort ritje ;-)

Mike
 
Ik ga op motorvakantie naar Kroatië.

Daarvoor heb ik speciaal een busje gekocht van 350 euro waar ie mooi achterin past. Op zo manier kan ik meer bagage meenemen, slijten m'n banden niet van al dat snelweg gebeuren en ik kan eens alle spullen veilig achterlaten als ik met de motor kleinere tochtjes in de omgeving gaat maken.

Maakt dat mij geen stoere motorrijder . . ? Boeien.

Is het dan geen echte motorvakantie . . ? Boeien.

Ga ik lol hebben en een mooie relaxte vakantie tegemoet . . ? Zeker weten.

:W
 
Dat mensen die met de trein reizen geen echte motorrijders zijn vind ik bullsh*t.
een ieder geniet van zijn/ haar vakantie op geheel eigen manier.
Wat is de definitie van een "echte" motorrijder?
Dus mijn conclusie is: een ieder heeft zijn redenen om het op zijn / haar manier te doen. Dus oordeel of veroordeel niet.

Ik heb het nog eens nagelezen maar volgens mij heeft niemand het over "echte" of geen echte motorrijders gehad
Ook is er niemand veroordeeld en is nergens een oordeel gegeven.
Wat verteld wordt zijn "meningen" en de meeste motorrijders begrijpen de trein gangers niet en zeker niet als ook nog verteld wordt dat de reis naar bijvoorbeeld
Oostenrijk niet leuk is.
Het valt wel op dat vele trein/auto gangers nogal in de aanval gaan.
Erg raar ook natuurlijk om op een MOTORforum naar de trein te gaan vragen en te gaan vertellen dat motorrijden over de snelweg saai is .
Natuurlijk kun je lol en een fantastische vakantie hebben als je met de auto of de trein gaat en natuurlijk mag iedereen hier een eigen mening over hebben en er voor of tegen zijn.
Maar wat de reden ook mag zijn: Als ik ze zie rijden die auto's met de motor de aanhanger of op de trein moet ik toch weer even lachen, want het ziet er ( naar mijn mening) niet uit! En dan denk ik : Is DAT nou een motorrijder?
Ik zou er me persoonlijk tenminste lelijk voor schamen
O-) :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nog eens nagelezen maar volgens mij heeft niemand het over "echte" of geen echte motorrijders gehad
Ook is er niemand veroordeeld en is nergens een oordeel gegeven.
Wat verteld wordt zijn "meningen" en de meeste motorrijders begrijpen de trein gangers niet en zeker niet als ook nog verteld wordt dat de reis naar bijvoorbeeld
Oostenrijk niet leuk is.
Het valt wel op dat vele trein/auto gangers nogal in de aanval gaan.
Erg raar ook natuurlijk om op een MOTORforum naar de trein te gaan vragen en te gaan vertellen dat motorrijden over de snelweg saai is .
Natuurlijk kun je lol en een fantastische vakantie hebben als je met de auto of de trein gaat en natuurlijk mag iedereen hier een eigen mening over hebben en er voor of tegen zijn.
Maar wat de reden ook mag zijn: Als ik ze zie rijden die auto's met de motor de aanhanger of op de trein moet ik toch weer even lachen, want het ziet er ( naar mijn mening) niet uit! En dan denk ik : Is DAT nou een motorrijder?
Ik zou er me persoonlijk tenminste lelijk voor schamen
O-) :X

jep, maar het wordt wat anders als je partner nog een kind mee moet nemen op vakantie, dan gaat haar brommer op zeker op de kar



owja, ik rijd uiteraard wel naar zuid-frankrijk op de motor :+
 
jep, maar het wordt wat anders als je partner nog een kind mee moet nemen op vakantie, dan gaat haar brommer op zeker op de kar

owja, ik rijd uiteraard wel naar zuid-frankrijk op de motor :+
Ach er zulllen hier en daar heus wel redenen zijn die IK zelfs nog kan begrijpen. Zo ken ik ook iemand die pas geleden aan haar arm is geopereerd en niet lang achter elkaar kan motorrijden: hup motor achter in hun bus en lekker naar het zuiden rijden voor een relaxte vakantie. En dan kunnen ze als pleister op de wonde ook af en toe nog eens een stukkie rijden.

Maar wat ik niet begrijp is dat je geld gaat uitgeven voor de trein of aanschaf van een oud busje om je banden te sparen :?
Of omdat je meer spullen wil meenemen :? Wat wil je in vredesnaam dan allemaal nog meer meenemen? Je Hartman tuinset ofzo?? Ik ben een wijf en hoef voor een 3-weekse zomervakantie mijn tassen nog niet eens 'uit te ritsen', en ik heb nog een fohn bij me ook!!! ;)

Maar wat er al gezegd wordt.....ieder zn meug.....
Ik vind een vliegvakantie naar Kreta ook best leuk hoor maar dat is hier een beetje 'off-topic'.... O-)



er gaat alleen niks boven het avontuur van rondtrekken op je motor en om de paar dagen beslissen waar je daarna naartoe gaat..... :P
 
Ach er zulllen hier en daar heus wel redenen zijn die IK zelfs nog kan begrijpen. Zo ken ik ook iemand die pas geleden aan haar arm is geopereerd en niet lang achter elkaar kan motorrijden: hup motor achter in hun bus en lekker naar het zuiden rijden voor een relaxte vakantie. En dan kunnen ze als pleister op de wonde ook af en toe nog eens een stukkie rijden.

Maar wat ik niet begrijp is dat je geld gaat uitgeven voor de trein of aanschaf van een oud busje om je banden te sparen :?
Of omdat je meer spullen wil meenemen :? Wat wil je in vredesnaam dan allemaal nog meer meenemen? Je Hartman tuinset ofzo?? Ik ben een wijf en hoef voor een 3-weekse zomervakantie mijn tassen nog niet eens 'uit te ritsen', en ik heb nog een fohn bij me ook!!! ;)

Maar wat er al gezegd wordt.....ieder zn meug.....
Ik vind een vliegvakantie naar Kreta ook best leuk hoor maar dat is hier een beetje 'off-topic'.... O-)



er gaat alleen niks boven het avontuur van rondtrekken op je motor en om de paar dagen beslissen waar je daarna naartoe gaat..... :P

een bus kopen en dan geld uitsparen voor de banden :? ik snap dit ff niet, je kosten als meer benzine (extra gewicht) wegenbelasting, verzekering worden dan even niet meegenomen? |(

ff een tip voor jou, volgens mij zijn motor-beauty-cases :+
 
Ik wil met de motor gaan toeren in Oostenrijk. Om daar te komen zou ik daar met de trein naar toe willen reizen. Heeft iemand hier ervaring mee, kan iemand mij hierover meer info geven?

Bestaat er zoiets als een autotrein waar ook motoren mee kunnen?, misschien een stomme vraag

Hee! Wij gaan ook die kant op, Sud-Tirol, maar knallen gewoon via de autobahn erheen,
uurtje of 9 moet te halen zijn :]

Trein lijkt me trouwens wel erg handig, kom je wel wat uitgeruster aan.
 
een bus kopen en dan geld uitsparen voor de banden :? ik snap dit ff niet, je kosten als meer benzine (extra gewicht) wegenbelasting, verzekering worden dan even niet meegenomen? |(

ff een tip voor jou, volgens mij zijn motor-beauty-cases :+

Hehe, iedereen die m'n rijstijl kent weet dat ik sowieso heel veel gereedschap mee moet nemen.

Maar wat de ware reden is dat ik dat busje heb gekocht is het feit dat er nu een ijskast van 80 liter in staat waar hééél véééél bier in kan. :9

Vakantie moet leuk blijven. Heb geen zin om met een 1-cilinder 650cc motor vol bepakt op een camping aan te komen en dan merken dat de winkels dicht zijn en geen bier meer te krijgen is. :o

Bovendien heb ik ook geen zin om de hele vakantie motor te rijden. Deze "nep" motorrijder rijd al het hele jaar door. Zelfs met ijzel ben ik op de motor te vinden.

Ben dus blij dat ik dat ding eens niet hoef te berijden en lekker op de pasagierstoel van de bus me helemaal vol kan laten lopen met bier.

:9~
 
Vakantie moet leuk blijven. Heb geen zin om met een 1-cilinder 650cc motor vol bepakt op een camping aan te komen en dan merken dat de winkels dicht zijn en geen bier meer te krijgen is.
Zeker nog nooit op een motorcamping geweest???? Geloof me, daar is het bier nooit op!!! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan