Motorverzekering

Als je je netjes aan de winterstop houdt wel. Maar als je toch gaat rijden in de gedachte dat je wel WA verzekerd bent kan dat een dure grap worden bij een ongeval.
Dan ben je erg onnozel als je niet weet of je verzekerd bent of niet
Iets anders ik heb van de week een nieuwe achterband laten monteren,toen deet de monteur een sticker op mijn kilometerteller dat als ik van de zomer zou gaan rijden ik niet zou vergeten dat er een nieuwe band op zat,nou die heb ik er meteen af gehaald want die vergeet ik niet
 
Scheelt dat nu veel……de winterstop….. :?

Ik heb mijn motoren in de 50 jaar motorrijden nog nooit vol- casco/diefstal verzekerd en met een maand premie van in al die jaren iets minder dan 3 euro/gulden per maand ook niet interessant…_O-.
 
Je kunt ook gewoon je verzekering aan passen als je hem een paar maand niet gebruikt,
zomers heb ik hem AllrRisk en als hij stil staat WA Plus dit is incl diefstal en brandverzekering.
Ook de opzittende verzekering doe ik er dan af dit bespaart al gauw 30 euro per maand.
 
Bij de meeste verzekeraars mag je alleen ‘omhoog’ qua verzekering. Dus van wa beperkte casco naar all risk. En alleen aan het einde vd looptijd bijv einde jaar, naar ‘beneden’
 
Bij de meeste verzekeraars mag je alleen ‘omhoog’ qua verzekering. Dus van wa beperkte casco naar all risk. En alleen aan het einde vd looptijd bijv einde jaar, naar ‘beneden’
Oké dan heb ik per ongeluk en al jaren lang een goede verzekeringmaatschappij, ook mijn dochter en schoonzoon doen dit op deze manier bij de zelfde maatschappij.
P.S. Wij betalen per maand zou dit wat uit maken dan?
 
Ik kan het per dag online wijzigen als ik zou willen maar dit doe je natuurlijk niet, 1x per jaar krijg ik nieuwe polisvoorwaarden ik ben erg tevreden over mijn verzekeringmaatschappij.
 
Ik kan het per dag online wijzigen als ik zou willen maar dit doe je natuurlijk niet, 1x per jaar krijg ik nieuwe polisvoorwaarden ik ben erg tevreden over mijn verzekeringmaatschappij.
Ik heb zo'n idee dat we wel eens bij dezelfde maatschappij zouden kunnen zitten. Bij mij is het namelijk precies zoals jij beschrijft. ;)
Ja, want dan heb je feitelijk steeds een maandcontract en kun je het elke keer wijzigen om dat het een nieuwe contractperiode is.
Ik heb een jaarcontract en betaal ook per jaar. Bij het omlaag brengen van de dekking(allrisk naar wa+) wordt dit verrekend met het bedrag dat ik betaald heb en krijg ik dus geld terug. Wanneer ik na de winter weer van wa+ naar allrisk ga betaal ik weer het verschil (tussen wa+ en allrisk) van de resterende maanden van dat jaar.
 
Bijna 2 weken geleden mijn brommertje bij Combimotors verzekerd. Eerst via een gratis 10 daagse verzekering van de dealer (bij Combimotors) en daarna bij Combimotors door laten lopen. Mijn vorige verzekering was ook bij Combimotors; in januari stopgezet wegens verkoop. Wat me niet lekker zit is dat, op de site van de RDW, nog steeds WAM verzekerd 'nee' staat. Ook heb ik nog geen documenten, groene kaart of polisnummer. Al twee keer bij Combimotors gezeurd. Het zou allemaal wel goed komen. Het zit me toch niet helemaal lekker. Ik heb alleen een uitdraai van het aanvraagformulier bij me. Echt lekker rijdt dat niet. In het verleden 2x problemen gehad omdat een verzekeraar de boel niet had doorgegeven bij de RDW. Een keer zelfs een paar maanden. Hoe sta je als er iets gebeurd?
 
Bijna 2 weken geleden mijn brommertje bij Combimotors verzekerd. Eerst via een gratis 10 daagse verzekering van de dealer (bij Combimotors) en daarna bij Combimotors door laten lopen. Mijn vorige verzekering was ook bij Combimotors; in januari stopgezet wegens verkoop. Wat me niet lekker zit is dat, op de site van de RDW, nog steeds WAM verzekerd 'nee' staat. Ook heb ik nog geen documenten, groene kaart of polisnummer. Al twee keer bij Combimotors gezeurd. Het zou allemaal wel goed komen. Het zit me toch niet helemaal lekker. Ik heb alleen een uitdraai van het aanvraagformulier bij me. Echt lekker rijdt dat niet. In het verleden 2x problemen gehad omdat een verzekeraar de boel niet had doorgegeven bij de RDW. Een keer zelfs een paar maanden. Hoe sta je als er iets gebeurd?
Heb je die groene kaart ook niet in je mail? Ik heb recent ook een motor verzekerd bij Combimotors en binnen een week kreeg ik de groene kaart in de mail.
 
Nope, ook geen groene kaart. De verzekering is via Combimotors bij Quakel ondergebracht. Misschien dat de vertraging daar zit? Ik heb gelijk aan het begin van de gratis 10 daagse verzekering al bij Combimotors aangegeven dat ze ook het vervolg, na de 10 dagen, moeten regelen. Anderhalve week geleden, lijkt me tijd genoeg.
 
Nope, ook geen groene kaart. De verzekering is via Combimotors bij Quakel ondergebracht. Misschien dat de vertraging daar zit? Ik heb gelijk aan het begin van de gratis 10 daagse verzekering al bij Combimotors aangegeven dat ze ook het vervolg, na de 10 dagen, moeten regelen. Anderhalve week geleden, lijkt me tijd genoeg.
Hmm apart want ik zit ook bij Quakel via Combimotors. Ik heb echter gelijk zelf de verzekering geregeld ipv eerst via de dealer. Misschien dat daar het verschil in zit?

Voor zover je dat nog niet hebt gedaan, ga even na of het goed is doorgekomen dat je de verzekering wilde doorzetten na die 10 dagen.
 
Een winterstop bij bijv. de ANWB scheelt bijna niets qua premie.. maar er is wel de mogelijkheid.

Al denk ik dan: waarom? Zo'n erge winters hebben wij niet meer hier in Nederland. Er zijn zat mooie dagen om toch even een stuk te rijden; ook in de winter.

Het scheelt bij de ANWB 10% op je premie.. en dan mag je van 15 december tot 1 maart niet rijden. En dan bespaar je een paar euro. (ik zou +-50 euro besparen)
 
@peekaa, ik heb ze vorige week gebeld en de aanvraag was doorgekomen. Ik maakte me namelijk een beetje zorgen om de digitale handtekening. Ik heb dus wel mondeling de toezegging dat hij verzekerd is alleen geen enkele andere bevestiging en zonder polisnummer kan ik niet eens een schadeformulier invullen. Het is een soort schemergebied en dat zit me niet lekker. En als het vinkje bij de RDW wel goed stond had ik nog een beetje bevestiging.

@Chris ofc , winterstop doe ik ook niet aan. Altijd fijn om op een mooie winterdag een stukje te rijden. Ook goed voor de accu, benzine etc. En het is tientjes werk.
 
Zou toch even bellen/mailen nogmaals. Ik krijg van mijn tussenpersoon altijd een tijdelijk dekkings bewijs tot de groene kaart er is. Wellicht kunnen ze zoiets maken?
 
Ik heb het bij en auto ook eens gehad dat het weken duurde voordat het op de RDW site goed stond. Lease-auto, dus ik had geen invloed op de verzekeringsmaatschappij.

De motoren zijn verzekerd bij een maatschappij waar je telefonisch terecht kan, maar ook via de app per dag (desnoods) je dekking aan kan passen (zowel naar boven als naar beneden + zaken als opztittenden, pechhulp e.d.) en je gegevens inzien, iedere wijziging krijg je direct via de mail binnen.

Eigenlijk ben ik verbaasd dat er nog verzekeringen zijn die dat niet zo doen…
 
Quakel is wel goedkoop maar ik heb zo'n vermoeden dat het een of ander klein kantoortje is waar iedereen nu op vakantie is en waar de buurvrouw die de plantjes water geeft ook even de administratie erbij doet. Maar ja, toch maar Combimotors blijven kwellen om er war druk op te houden. Online polissen (Bikerpolis ed) zijn inderdaad een heel stuk sneller.
 
Weer wat geleerd! Ik wist dat ze ook tussenpersoon zijn voor andere verzekeringen (o.a. ASR). In ieder geval een beetje goed nieuws; op de site van de RDW staat hij nu als verzekerd gemeld. Zou fijn zijn als ik ook een polis en groene kaart krijg. Nog steeds geen polisnummer.
 
Meestal kom je daar pas achter als je schade hebt. We gaan het zien (hopelijk niet). Maar ook Centraal Beheer en de KNMV hebben er wel eens een potje van gemaakt. De bekendere namen kunnen er ook wat van. Met de auto ben ik al jaren bij de allergoedkoopste en ik heb geen klagen. Helaas doen die geen motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan