Motorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.143
73.020
Naar aanleiding van deze topic bedacht ik het volgende: dit is een forum waar motorrijders hun ervaringen uitwisselen en dus ook hun ervaringen betreffende de kwaliteit van de motorzaken waar ze hun troeteltje laten vertroetelen.

De forumregels geven aan dat het niet de bedoeling kan zijn om zonder degelijke onderbouwing hier je gram te halen en je frustraties te spuien en daarmee kom je dan in een situatie waar de moderator nog een hele klus aan kan hebben. Want waar liggen de grenzen?

Als een motorzaak er duidelijk een puinhoop van maakt, is dit de aangewezen plek om collega motorrijders daar op te wijzen. Veel motorrijders hebben geen of onvoldoende technische kennis en ik vrees dat er net als in de automobielbizz er regelmatig een potje van wordt gemaakt en er zich taferelen afspelen waar de term 'oplichting' nog aardig op zijn plek valt.

Het topic in de link is gesloten en daar wil ik hier niet verder over doorgaan, maar er is wel een ding dat opvalt als het nog ff mag: de betreffende zaak is via email op de hoogte gebracht van dit/deze topic en reken maar dat ze per direct zijn gaan kijken wat er allemaal over hun bedrijf hier werd rond gebazuind. Dat zouden jij en ik ook doen als het ons bedrijf zou zijn.

Maar een reactie van hun kant is uitgebleven en dat kan duiden op wat ze noemen 'boter op het hoofd'. Dat is een aanname, maar niettemin vind ik het opmerkelijk. Ik ben zelf gepensioneerd ondernemer, maar ik zou per direct hier mijn kant van het verhaal hebben gedaan.

Waar het om gaat is dat iemand een nieuwe (overjarige) motor koopt voor meer dan 16 mille en daar geen plezier van heeft. Dat kan niet en dat mag niet.
 
Naar aanleiding van deze topic bedacht ik het volgende: dit is een forum waar motorrijders hun ervaringen uitwisselen en dus ook hun ervaringen betreffende de kwaliteit van de motorzaken waar ze hun troeteltje laten vertroetelen.

De forumregels geven aan dat het niet de bedoeling kan zijn om zonder degelijke onderbouwing hier je gram te halen en je frustraties te spuien en daarmee kom je dan in een situatie waar de moderator nog een hele klus aan kan hebben. Want waar liggen de grenzen?

Als een motorzaak er duidelijk een puinhoop van maakt, is dit de aangewezen plek om collega motorrijders daar op te wijzen. Veel motorrijders hebben geen of onvoldoende technische kennis en ik vrees dat er net als in de automobielbizz er regelmatig een potje van wordt gemaakt en er zich taferelen afspelen waar de term 'oplichting' nog aardig op zijn plek valt.

Het topic in de link is gesloten en daar wil ik hier niet verder over doorgaan, maar er is wel een ding dat opvalt als het nog ff mag: de betreffende zaak is via email op de hoogte gebracht van dit/deze topic en reken maar dat ze per direct zijn gaan kijken wat er allemaal over hun bedrijf hier werd rond gebazuind. Dat zouden jij en ik ook doen als het ons bedrijf zou zijn.

Maar een reactie van hun kant is uitgebleven en dat kan duiden op wat ze noemen 'boter op het hoofd'. Dat is een aanname, maar niettemin vind ik het opmerkelijk. Ik ben zelf gepensioneerd ondernemer, maar ik zou per direct hier mijn kant van het verhaal hebben gedaan.

Waar het om gaat is dat iemand een nieuwe (overjarige) motor koopt voor meer dan 16 mille en daar geen plezier van heeft. Dat kan niet en dat mag niet.
:X

Terecht dat dat topic op slot is gegaan.
Als motoport zijn kant van het verhaal wil toelichten zal het topic waarschijnlijk wel heropend worden.
 
T is ook nog wel zo dat wat voor de 1 de goede motorzaak is,kan voor de ander wel bagger zijn. het ligt ook wel eens aan de wederzijdse klik en verwachtingen,Ik heb het zelf ook meegemaakt,dat gooi ik niet op het internet , dat is niet mijn stijl,ik neem m n verlies dan maar en denk er het mijne over.Ik ben nu weer bij mijn vaste adres en daar is het perfect!
 
Denk je nou werkelijk dat een gerenommeerde onderneming op een forum komt bakkeleien over iets dat inmiddels kennelijk al uit handen is gegeven aan een jurist?
 
Het lijkt erop dat ondernemers nu ondernemers aan het beschermen zijn, zoals pedofielen het op zullen nemen voor andere pedofielen.
 
Laatst bewerkt:
T is ook nog wel zo dat wat voor de 1 de goede motorzaak is,kan voor de ander wel bagger zijn. het ligt ook wel eens aan de wederzijdse klik en verwachtingen,Ik heb het zelf ook meegemaakt,dat gooi ik niet op het internet , dat is niet mijn stijl,ik neem m n verlies dan maar en denk er het mijne over.Ik ben nu weer bij mijn vaste adres en daar is het perfect!

Een bedrijf doet zijn werk goed of niet goed en natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken en er zijn notoire zeikerds die nooit tevreden zijn.

Maar als ondernemer moet je daar boven staan en je werk gewoon zo goed mogelijk doen, zodat daar niets op valt aan te merken.

Op een ander forum loopt momenteel een discussie over een auto waarvan de motor niet goed wil lopen. Het bedrijf rekende 250 euro om te onderzoeken wat het kon zijn en vond het wel netjes om 750 euro in rekening te brengen voor verdere onderzoekskosten. Het betreft een auto met eeen 1.6 liter Ford motortje met een turbo. Niets geheimzinnigs aan en men constateerde dat cilinder 3 en 4 niet goed werkten.

Een nieuwe motor zou 7000 euro gaan kosten ex montage. De eigenaar besloot om toch de motorr te laten repareren en zo gebeurde. Hij is nu bijna 4000 euro verder en de motor loopt nog steeds niet zoals het zou moeten.

Als zo'n bedrijf op een forum eens fink in het zonnetje wordt gezet denk ik: eigen schuld dikke bult, zaaien en oogsten.

Even een stekkertje aansluiten, uitlezen, compressie meten voor 250 euro vind ik oplichting en dat mag op een forum worden gezegd van mij. En voor 750 euro even het kopje lichten, hoe bedenk je het.
 
Een bedrijf doet zijn werk goed of niet goed en natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken en er zijn notoire zeikerds die nooit tevreden zijn.

Maar als ondernemer moet je daar boven staan en je werk gewoon zo goed mogelijk doen, zodat daar niets op valt aan te merken.

Op een ander forum loopt momenteel een discussie over een auto waarvan de motor niet goed wil lopen. Het bedrijf rekende 250 euro om te onderzoeken wat het kon zijn en vond het wel netjes om 750 euro in rekening te brengen voor verdere onderzoekskosten. Het betreft een auto met eeen 1.6 liter Ford motortje met een turbo. Niets geheimzinnigs aan en men constateerde dat cilinder 3 en 4 niet goed werkten.

Een nieuwe motor zou 7000 euro gaan kosten ex montage. De eigenaar besloot om toch de motorr te laten repareren en zo gebeurde. Hij is nu bijna 4000 euro verder en de motor loopt nog steeds niet zoals het zou moeten.

Als zo'n bedrijf op een forum eens fink in het zonnetje wordt gezet denk ik: eigen schuld dikke bult, zaaien en oogsten.

Even een stekkertje aansluiten, uitlezen, compressie meten voor 250 euro vind ik oplichting en dat mag op een forum worden gezegd van mij. En voor 750 euro even het kopje lichten, hoe bedenk je het.

Misschien iets voor op dat andere forum?
 
Mij staat "google chantage" nogal tegen in het eerdere topic
( vandaar ook mijn doelgerichte .. ehhh sabotage )

Wat klaagmiepje nu eigenlijk wilde zeggen boeide me niet meer, bij voorbaat was
ze al fout door dit forum te gebruiken, om ... overduidelijk de winkel onder druk
te kunnen zetten.

Je beklacht doen , prima.. moet mogen..
Maar -expres- google gebruiken om zoveel mogelijk verkeer naar een negatief topic
te trekken vind ik niet kunnen.

( voor wie het niet snapt, zoveel mogelijk het betreffende bedrijf noemen in het onderwerp )


En, als je het zo las.. is betrokken klaagdame niet echt gecharmeerd van tegengas en
weet ze zelf alles beter..
Wat.. ik dénk dat er aan de hand is met die motor..
Het eerste jaar reed ze veel, dus motor reed prima..
Het 2e jaar was de nieuwigheid er af en werd de motor beduidend minder bereden.
En was de accu net te klein om genoeg startspanning te blijven genereren.

De vermoedelijke oplossing om de R1 startklaar te houden, zou een druppellader zijn..

Die 2x nieuwe accu was niet voor niks, dat ding werd gewoon leeg getrokken door
de startonderbreker .. of alarm of het er op zit.
 
Laatst bewerkt:
Een bedrijf doet zijn werk goed of niet goed en natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken en er zijn notoire zeikerds die nooit tevreden zijn.

Maar als ondernemer moet je daar boven staan en je werk gewoon zo goed mogelijk doen, zodat daar niets op valt aan te merken.

Op een ander forum loopt momenteel een discussie over een auto waarvan de motor niet goed wil lopen. Het bedrijf rekende 250 euro om te onderzoeken wat het kon zijn en vond het wel netjes om 750 euro in rekening te brengen voor verdere onderzoekskosten. Het betreft een auto met eeen 1.6 liter Ford motortje met een turbo. Niets geheimzinnigs aan en men constateerde dat cilinder 3 en 4 niet goed werkten.

Een nieuwe motor zou 7000 euro gaan kosten ex montage. De eigenaar besloot om toch de motorr te laten repareren en zo gebeurde. Hij is nu bijna 4000 euro verder en de motor loopt nog steeds niet zoals het zou moeten.

Als zo'n bedrijf op een forum eens fink in het zonnetje wordt gezet denk ik: eigen schuld dikke bult, zaaien en oogsten.

Even een stekkertje aansluiten, uitlezen, compressie meten voor 250 euro vind ik oplichting en dat mag op een forum worden gezegd van mij. En voor 750 euro even het kopje lichten, hoe bedenk je het.


Bij mij is het niet opgelost, maar om dan alles op t net te gooien ,vind ik not done :N .
Ik neem dan maar aan dat het bedrijf ook tevreden klanten heeft,anders was t allang opgedoekt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien iets voor op dat andere forum?

Dat topic loopt nog en diverse deskundigen doen daar hun best voor. Zo'n motortje heeft verstelbare nokkenassen en een gewone turbo, niets geheimzinnigs voor iemand met voldoende technische bagage. Maar een leek kun je alles wijsmaken en dat gebeurt naar mijn smaak ook.
 
Maar een reactie van hun kant is uitgebleven en dat kan duiden op wat ze noemen 'boter op het hoofd'. Dat is een aanname, maar niettemin vind ik het opmerkelijk. Ik ben zelf gepensioneerd ondernemer, maar ik zou per direct hier mijn kant van het verhaal hebben gedaan.

En hoewel zeer begrijpelijk is dat nou juist niet verstandig. Je staat al op achterstand omdat "de zielige klant die wordt genaaid door een boze ondernemer" het verhaal is dat de meesten graag willen horen. Alles wat je als ondernemer tegenwerpt wordt door de lezers langs die maatstaf beoordeelt en je verhaal krijg je toch nooit goed voor het voetlicht.
 
Mij staat "google chantage" nogal tegen in het eerdere topic
( vandaar ook mijn doelgerichte .. ehhh sabotage )

Wat klaagmiepje nu eigenlijk wilde zeggen boeide me niet meer, bij voorbaat was
ze al fout door dit forum te gebruiken, om ... overduidelijk de winkel onder druk
te kunnen zetten.

Je beklacht doen , prima.. moet mogen..
Maar -expres- google gebruiken om zoveel mogelijk verkeer naar een negatief topic
te trekken vind ik niet kunnen.

( voor wie het niet snapt, zoveel mogelijk het betreffende bedrijf noemen in het onderwerp )

Je moet ook haar kant proberen te zien en je mag gerust kritiek hebben op de manier waarop het gebeurt, maar jij zou ook schijtziek worden van zo'n motor.
 
Als ik het verhaal uit die link lees krijg ik de indruk dat de betreffende jongedame beter een bezem dan een motorfiets als vervoersmiddel kan gebruiken.
 
Bij mij is het niet opgelost, maar om dan alles op t net te gooien ,vind ik not done :N .
Ik neem dan maar aan dat het bedrijf ook tevreden klanten heeft,anders was t allang opgedoekt

De ANWB heeft een aantal jaren geleden een onderzoek gedaan naar autobedrijven en daaruit bleek dat rond 85% de kluit belazerden.
Vrijwel elke garage rekent bij een grote/kleine beurt het bijvullen van de ruitensproeiervloeistof, ook als je die een dag eerder zelf tot de nok hebt volgegooid.

Er werden bougies in rekening gebracht bij dieselmotoren en veel werd berekend dat helemaal niet was gebeurd.

Zou dat met motorzaken heel erg veel anders gaan? Ik heb geen ervaring want ik doe alles zelf.
 
Je moet ook haar kant proberen te zien en je mag gerust kritiek hebben op de manier waarop het gebeurt, maar jij zou ook schijtziek worden van zo'n motor.

Je leest maar 1 kant van het verhaal.

Dergelijke topicstarters zijn nogal selectief met informatie.
 
Je leest maar 1 kant van het verhaal.

Dergelijke topicstarters zijn nogal selectief met informatie.

Klopt helemaal en daarom zou ik ook graag het verhaal van die zaak hier lezen. Er staan op het www heel lovende recensies over dat bedrijf.

Nu worden misschien de kritische beoordelingen verwijderd, dat weet je nooit. Zo hebben wij een snackbar om de hoek met een website waar je je beoordelingen op kwijt kunt en daar postte iemand dat de patat prima is, maar de eigenaar wel ongeveer de meest lompe boer moet zijn van Westfriesland. En dat heeft die eigenaar gewoon laten staan en dat kan ik zeer waarderen.
 
Je moet ook haar kant proberen te zien en je mag gerust kritiek hebben op de manier waarop het gebeurt, maar jij zou ook schijtziek worden van zo'n motor.


Klopt, máár... er zijn zelfs voor mij grenzen aan "wat acceptabel is".
Jonge-klaag-dame komt me over als entitled zeurdoos.
En heeft bij voorbaat dus al een achterstand, en betrokken motorzaak een voorsprong.

Heb de vermoedelijke "storing" ( die, als je goed leest, ook al is beschreven door HAAR ) en, de oplossing ook al opgeschreven..
Het is VERMOEDELIJK een gebruikersfout.. of een overschatting van hoe lang een moderne motor ongebruikt kan staan voor de accu z'n puf verliest.

Heb ook het VERMOEDEN dat dit haar al een paar keer is verteld, maar ze het niet als oplossing/reactie wil horen.
 
Klopt, máár... er zijn zelfs voor mij grenzen aan "wat acceptabel is".
Jonge-klaag-dame komt me over als entitled zeurdoos.
En heeft bij voorbaat dus al een achterstand, en betrokken motorzaak een voorsprong.

Heb de vermoedelijke "storing" ( die, als je goed leest, ook al is beschreven door HAAR ) en, de oplossing ook al opgeschreven..
Het is VERMOEDELIJK een gebruikersfout.. of een overschatting van hoe lang een moderne motor ongebruikt kan staan voor de accu z'n puf verliest.

Heb ook het VERMOEDEN dat dit haar al een paar keer is verteld, maar ze het niet als oplossing/reactie wil horen.

Als je goed hebt opgelet heeft ook een deskundige geconstateerd dat de motor niet wil starten, is twee keer de accu vervangen en de bougies verwisseld. De startmotor gaat goed rond maar hij slaat niet aan. En ik heb gepost dat het waarschijnlijk moet worden gezocht in de elektronica die de inspuiting regelt.

Je mag verwachten dat een vrij nieuwe motor gewoon aanslaat als je op de startknop drukt. Er zijn door diverse forumleden goede suggesties gedaan en dat maakt het toch een nuttig topic. De TS kennen we niet, heeft hier geen verleden en meteen oordelen is wat makkelijk.
 
Ik vind dat je achteraf pas kan zeggen of de motorzaak gefaald heeft, als het probleem opgelost is.

Over dat grietje met die R1 bv, het is sowieso een vaag probleem, misschien heeft haar buurman wel een wietplantage, en stoort het bedruppelings systeem wel op haar electronica.
Dit is even een extreem voorbeeld, maar je kan gewoon nu nog niet weten of die motorzaak fouten gemaakt heeft of niet, dat grietje zegt zelf ook dat hij daar gewoon start.

Ik vind het dan ja..er en goedkoop om zo'n zaak zo publiekelijk te kakken te zetten, ik vind dat echt niet kunnen.

Anders als dat je echt bewijzen hebt waarbij je kan aantonen dat de betreffende motorzaak BEWUST de klanten benadeelt, door bv schade fietsen half op te lappen en te verkopen als goeie fietsen, en dat soort ongein, die mag je van mij dan ook zwart maken op het internet.
Maar de zaak waar in dit topic naar gerefereerd Word is niet zo, want ze hebben al meerdere keren de fiets onderzocht, en hebben in ieder geval in het verleden hun best gedaan om het probleem op te lossen, ze geloven er alleen niet in, dat vind ik geen onwil.
 
Er werden bougies in rekening gebracht bij dieselmotoren en veel werd berekend dat helemaal niet was gebeurd.

Niet om lullig te doen, maar een dieselmotor heeft ook bougies. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gloeibougie


En de mededeling dat het uitlezen van zon auto voor 250 euro veel te veel geld is hebben we al vaker gehoord op het motor forum. Er zitten meer kosten aan dan alleen dat stomme ding aansluiten, auto starten en kijken. Als het zoveel goedkoper zou kunnen, moet je het zelf maar doen.


Daarnaast lijkt dit topic wel erg veel op het andere topic wat met een reden gesloten is..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan