MP3 zonder motorrijbewijs

A.U. Tomaat

MF'er
3 aug 2007
73
10
Met MP3 zigzaggend door files

Forensen kunnen zonder motorrijbewijs toch tussen de files door rijden met een speciale motorscooter op drie wielen.

Het is geen motor, het is geen scooter, het is een motorscooter MP3.

Volgens de importeur van Piaggio Benelux mag door een maas in de wet zijn driewielige motorscooter MP3 na een kleine aanpassing worden bestuurd met een autorijbewijs B.

"Een van onze klanten heeft de aanpassing individueel gedaan en de Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft het voertuig daarna goedgekeurd voor rijbewijs B", zegt verkoopdirecteur Machiel Spiering van Piaggio Benelux.

De importeur en de fabriek in Italië onderzoeken nu serieus of voor Nederland standaard de aanpassing geboden wordt. Spiering: "De kans is groot dat het doorgaat. Dit kan wel eens een heel grote vlucht gaan nemen. We denken dat er grote vraag naar zal zijn. "

Leasebedrijf ALD Automotive, een van de grootste ter wereld, wil nu net als in België ook in Nederland leasecontracten maken waarbij zowel een lease-auto als een lease-MP3-scooter is inbegrepen voor de dagen met de ergste files. "Het zou enorm schelen in de filedruk", zegt woordvoerder Lonneke van der Horst.

De MP3 heeft twee wielen voor en eentje achter en is net zo breed als een motor. Branchevereniging Bovag is enthousiast. "Het moge duidelijk zijn dat een motorachtig voertuig minder CO2 uitstoot en minder plaats inneemt op de weg", zegt woordvoerder Paul de Waal van Bovag.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben idd erg benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkellen. We zullen zien.
 
Had dit niet beter in een van de vele bestaande MP3 topics?
Maar denk dat toch niet zo snel populair word en hoe zit eigenlijk met de regels van tussen de file door met een autovoertuig?
 
Voor mij een goed excuus om er 1 aan te schaffen, eigenlijk vind ik ze niet om aan te zien, maar
als mijn vrouw hem ook kan gebruiken zonder dat ze haar motorrijbewijs moet gaan halen, heb ik in ieder geval een goed argument.
 
Branchevereniging Bovag is enthousiast. "Het moge duidelijk zijn dat een motorachtig voertuig minder CO2 uitstoot en minder plaats inneemt op de weg", zegt woordvoerder Paul de Waal van Bovag.
Ik las laatst in de Motorplus dat een moderne auto minder uitstoot heeft dan een EURO3 tweewieler. :?
 
toch lijkt me filerijden met een MP3 minder prettig dan een "normale" motor, zou denken dat deze toch wat breder was ....
(maar dat zal ik dan wel mishebben ????)
 
Ik denk dat het heel wat ongelukken extra gaan komen. Sommige mensen rijden al als kranten.
 
Inderdaad een slecht idee.
- A rijbewijs halen is echt nodig hiervoor.
- Dan komen er veel te veel MP3's en ben ik niet meer uniek :]
- MP3 ligt als een blok op de weg , is smaller dan mijn Transalp.

Iedere rit is weer een feest vooral als de standaard aan de grond is geweest

full

Nahhh dit is het dus niet he !
 
Laatst bewerkt:
je hoeft geen helm op als je een gordel draagt maar in de mp3 zit geen gordel
 
het is toch weer een stap dichter bij motorscooter te berijden met autoreibewijs
in 13 van de 15 eu landen mag dit al dus nog afwachten hier
 
Ik vind het persoonlijk alleen maar een goede ontwikkeling, ik zelf zou wel een aantal motorrijlessen willen hebben voor ik de weg op zou gaan.

Is niet alleen beter voor ikke maar ook voor de medeweggebruikers.

Paul.
 
het is toch weer een stap dichter bij motorscooter te berijden met autoreibewijs
in 13 van de 15 eu landen mag dit al dus nog afwachten hier
Ik heb niet het idee dat met het 125cc-op-een-motorrijbewijs erg veel haast wordt gemaakt. Wat is trouwens het andere land waar het niet mag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan