MT09 2018 Storingen

4 feb 2023
25
0
Goedendag,

Sinds kort eigenaar van een mt09 2018 waar blijkbaar een aantal fouten inzitten.

De motor geeft geen snelheid weer, hij blijft op 0km/h staan en ook werkt de quickshift niet. Heb me al kapot gezocht op alle forums etc om erachter te komen welke sensor de snelheid zou moeten regelen. Uit wanhoop ook maar de achterste ABS sensor vervangen omdat ik ergens las dat die daarmee te maken heeft, heb trouwens GEEN abs foutmeldingen...

MT09 met standaard tractie control, quickshift etc...
 

gaat ook over quick shifter problemen, er zit een micro switch in de de quick shifter zelf, maar ook in de kopelings hendel zit een schakelaar.
kijk het filmpje maar eens, verders heb je nog een probleem dat de snelheid niet uit gelezen wordt.

succes er mee.
Dit zal het probleem niet zijn, hij heeft geen snelheid op z'n dashboard.
Achterste sensor is al vervangen, is de abs ring proper/netjes?
Zitten er toevallig verschillende banden om?
Bekabeling naar de abs sensor kan beschadigd zijn.
 
De kans is ook groot dat het probleem eerder in de voorste sensor zit.
Zit je sensor correct gemonteerd? (Zie diagram, sensor, bracket en dan bout ipv bracket, sensor en dan bout)
download.jpeg
 
P0500Wieltoerentalsensor achter/neutraalschakelaar/koppelingsschakelaar - signaalstoringBedrading, connectors, neutraalschakelaar, schakelaar versnellingsstand, koppelingsschakelaar, koppelingafstelling, relaismodule, wieltoerentalsensor achter, mechanische storing, motorregelmodule, ABS-regelmodule
 
Heb vanmorgen de kappen eraf gehaald en de tank etc, alle stekkers zijn echt allemaal super netjes en schoon etc.

Heb voor de rest zoveel mogelijk schakelaars etc getest, gear indicator etc werkt allemaal gewoon maar behoren...

Zal straks nog even naar de voorste ABS sensor kijken of deze op de juiste manier gemonteerd zit & anders gaat hij weer in elkaar en naar de plaatselijke motorgarage, toevallig gespecialiseerd in yamaha
 
1675791899440.png

Je neutraalschakelaar werkt, je koppelingsschakelaar werkt, de schakelaar van de versnellingsstand werkt, de wieltoerentalsensor achter en voor werken. De ABS-regelmodule ook.

Dan blijft over de motorregelmodule, mechanische storing of relaismodule. Die relais module kun je misschien zelf nog testen, de koppelingsafstelling kun je volgens het boekje doen, maar dan houdt het wrs voor jou zo'n beetje op. Benieuwd wat er bij de dealer uitkomt
 
Bekijk bijlage 1846202
Je neutraalschakelaar werkt, je koppelingsschakelaar werkt, de schakelaar van de versnellingsstand werkt, de wieltoerentalsensor achter en voor werken. De ABS-regelmodule ook.

Dan blijft over de motorregelmodule, mechanische storing of relaismodule. Die relais module kun je misschien zelf nog testen, de koppelingsafstelling kun je volgens het boekje doen, maar dan houdt het wrs voor jou zo'n beetje op. Benieuwd wat er bij de dealer uitkomt
Garantie werkt precies niet....
 
Waarom koop je in hemelsnaam een motor met een gebrek bij een motorzaak die het niet op kan of wil oplossen?

Als er specifiek op het koopcontract staat dat deze storing er in zit zal het nog lastig worden om een en ander voor garantie geregeld te krijgen.
 
Loopt de afgelegde afstand wel op of blijft die onveranderd?
Dat wou ik ook vragen, volgens mij is de reden dat je quickshifter niet werkt omdat er geen snelheid gemeten word / binnen komt.
Zelf had ik op een Motor een aftermarket quickshifter incl powercommander. (Bazzaz) Deze werd gekalibreerd door in elke versnelling een x touren te draaien en dan werd snelheid de snelheid gelezen.
Nogmaals dit was bij Bazzaz, kan best zijn dat dit bij je Yamaha compleet anders is maar 1en1 is…
 
Waarom koop je in hemelsnaam een motor met een gebrek bij een motorzaak die het niet op kan of wil oplossen?

Als er specifiek op het koopcontract staat dat deze storing er in zit zal het nog lastig worden om een en ander voor garantie geregeld te krijgen.
Het is meer een handelaar gebeuren zonder werkplaats, puur in en verkoop. Er is vermeld dat de quickshifter niet werkte en had het idee daar ooit wel is een keer naar te gaan kijken aangezien ik dat toch nooit eerder op een motor heb gehad. Dat van de snelheid was niet gemeld en dat zal achteraf ook wel geregeld worden qua kosten
 

Heb je dit topic wel eens gelezen?
 
Nou mensen, de motorzaak het een en ander laten natrekken... Het blijkt dus dat de motor is omgekat, gestolen motor compleet omgebouwd naar een ander frame met een andere ecu +sleutels. Vandaar dat de snelheidssensor niet werkte omdat de ecu uit een ander type komt en die niet met elkaar communiceren.
Tijd om eens de verkoper te bellen om je geld terug te krijgen. Kans is dat hij hem uit de tussenhandel heeft, maar dat is jouw probleem niet.
 
Tijd om eens de verkoper te bellen om je geld terug te krijgen. Kans is dat hij hem uit de tussenhandel heeft, maar dat is jouw probleem niet.
Klopt inderdaad, hij wilt hem ook gewoon terug nemen. Maar zit te twijfelen wat te doen, of ik niet naar de politie moet gaan. Dan gaat hij de pers in en zien te verhalen, dat lijkt me wel de zuiverste route... Zometeen word ie opnieuw aangeboden ofiets
 
Eerst je geld terug zou mijn insteek zijn. Alles goed documenteren en aangeven bij de verkoper dat je het verhaal compleet hebt en bewaart. Dan kun je er alter nog mee naar de politie.

Bij Eric van Lent lees je weleens dat een geklokte en teruggenomen fiets later weer ergens anders wordt aangeboden.
 
Klopt inderdaad, hij wilt hem ook gewoon terug nemen. Maar zit te twijfelen wat te doen, of ik niet naar de politie moet gaan. Dan gaat hij de pers in en zien te verhalen, dat lijkt me wel de zuiverste route... Zometeen word ie opnieuw aangeboden ofiets
Op z'n minst hier even het kenteken vermelden. Maar hoe dan ook zou ik pas iets actie ondernemen als ik m'n geld terug had. Ben bang dat er anders niks te verhalen valt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan