Multistrada 1200 (the story continues)

Aan wat voor activiteiten zou jij willen meedoen?

  • Meeting met een tourtje binnenland (1 dag)

    Stemmen: 8 21,6%
  • Meeting met een tourtje Duitsland (1 dag)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Tripje naar Benelux(weekend)

    Stemmen: 5 13,5%
  • Tripje naar Frankrijk/Italie (week)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Circuitdag

    Stemmen: 4 10,8%
  • Iets anders (mag je meteen posten)

    Stemmen: 1 2,7%
  • Niets, ik wil alleen lezen

    Stemmen: 13 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh ik ben eigenlijk wel deze grootte gewend. Zijn er meestal rond de 30. Vorig jaar was dan een goed jaar.

Meer binnendoor is beter ja. Als je de tijd hebt en een beetje weer. Maar volgens mij geven ze de lange lange termijnn wel redelijk weer op. En idd er blijft zo meer eten over ;-). Eten was overigens 9 jaar geleden meer en beter. Ze zijn toch wat zuiniger geworden.

Oh ik heb er zin in.

Kom jij er al zo lang.

Dan zal je de routes ook wel uit je hoofd kennen. Vorig jaar heb ik de route over de Manghen pas gemist. Toen moest ik naar de Ducati dealer helaas. Schijnt de mooiste route te zijn.
 
De passen ken ik aardig ja ;-) Welke dealer ben je geweest. In Belluno (Tecno sport) ?. Zijn toffe gasten daar. Heb er een keer banden om laten leggen daar.

Vorig jaar zijn we trouwens met de camper naar Arabba geweest voordat we door reden naar het WDW. Konden we eindelijk eens bovenop de bergen wandelen. Was ook super. Nu ook eens alles bovenop gezien.
 
Laatst bewerkt:
Nee Ducati dealer in Bolzano geweest.

Het is niet de bedoeling om banden te wisselen in de vakantie. Kost te veel tijd. Soms zetten we de gebruikte weg bij de dealer en zetten we nieuwe erop voor de vakantie.

Heb maar 1x banden moeten wisselen tijdens de vakantie.

Overigens zit mijn S20 voorband er nog steeds op, terwijl de achterband na 2786 km er af moest, zit de voorband er al 5222 km op.
 
Wil liever ook niet wisselen maar soms gaat het net wat harder als je denkt. Vorig jaar in Gap ook banden op na 1,5 week. Dat was de Pirelli rosso corsa. Iets te zacht. Daarom nu weer terug naar de sportsmarts. S20 is ook een geweldige band alleen ook kortere levensduur als de Sportsmarts. Voorband doe je netjes dan.

Ook doen wij vaak of 2 groepsreizen achter elkaar (Vercors-Hautes Alpes of Dolomieten-Oostenrijk)en zijn dan totaal 3 weken weg met de motor. Dan ontkom je er bijna niet aan om ze te wisselen ergens.

Bolzano kan trouwens ook ja. Er liggen bij beide dealers routes in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard!! maar de bedoeling is dat MF een scriptje installeert die dit automatisch aanpast als jij boven de maxima post. Net zoals b.v. FaceBook. Nu moeten we zelf iedere keer weer zitten klooien om ze binnen de 200Kb te krijgen en binnen de 800x600. Dat is erg onhandig en voor velen zelfs abacadabra. Helemaal als je met een iphone of ipad wil posten.


Nou Toni, ik gebruik op de IPad een nieuwe app! Reduce heet I.
Ik vind het wel wat.

Gr. John
 
APK voor motoren volgens volgende link: Europa wil apk voor motoren
Slecht nieuws voor ons als verbouwers aan onze Multi. Hoe moet dat nu met al die decat's en vervangingsdempers?
Ja dat ziet er niet goed uit :( geldklopperij en het word er niet veiliger door! :N Als men dodelijke ongelukken en zwaar letsel wil verminderen voor motor rijders heb ik nog wel een paar suggesties :Y

Maar goed, eerst maar eens zien... En een decat en/of vervangingsdemper hoeft natuurlijk niet meteen voor een afkeur te zorgen. Ligt een beetje aan wat en hoe ze gaan keuren. Voor de veiligheid zijn natuurlijk remmen, banden, stuurinrichting, verlichting e.d. belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Nou Toni, ik gebruik op de IPad een nieuwe app! Reduce heet I.
Ik vind het wel wat.

Gr. John
Hé bedankt voor de tip John! Ik heb nu Shrink and Share gebruikt. Verlies wel een hoop scherpte zo te zien...(en onze hoofden, maar dat lag aan de fotograaf)
full
 
Laatst bewerkt:
zal er eens mee aan de slag gaan.

Multi gisteren eerste beurt gehad, topkoffer erop, helemaal klaar voor Schotland en ToniS, het weerbericht ziet er niet eens slecht uit!!!

Schotland en dan even op 14 dagen klikken...
 
Laatst bewerkt:
zal er eens mee aan de slag gaan.

Multi gisteren eerste beurt gehad, topkoffer erop, helemaal klaar voor Schotland en ToniS, het weerbericht ziet er niet eens slecht uit!!!

Schotland en dan even op 14 dagen klikken...
Ziet er heel goed uit :Y veel plezier daar!
 
zal er eens mee aan de slag gaan.

Multi gisteren eerste beurt gehad, topkoffer erop, helemaal klaar voor Schotland en ToniS, het weerbericht ziet er niet eens slecht uit!!!

Schotland en dan even op 14 dagen klikken...

Veel plezier en geniet ervan!

M'n MTS 1000 heeft 't vorige week prima gedaan. Schat in dat we iets van 25-30 passen en 3700 km hebben gereden, olie stond nog steeds op peil. Moest op terugweg in Zwitserland wel een nieuwe achterband laten monteren, ook ivm de verwachte regen in Duitsland laatste dag.
 
Hey Dick, zag je foto's. is echt prachtig daar he. en echt multi terrein. ging de vorige jaren ook hard met mijn bandjes daar. telkens met vers vertrokken en meer dan half op bij terugkomst.
Ben benieuwd naar Schotland, zal anders zijn omdat er nauwelijks passen zijn maar wel net zo ruige natuur denk ik...
 
Veel plezier en geniet ervan!

M'n MTS 1000 heeft 't vorige week prima gedaan. Schat in dat we iets van 25-30 passen en 3700 km hebben gereden, olie stond nog steeds op peil. Moest op terugweg in Zwitserland wel een nieuwe achterband laten monteren, ook ivm de verwachte regen in Duitsland laatste dag.

Oef zwitserland is niet goedkoop om een bandje om te laten leggen.
 
Inmiddels ben ik de 20.000km gepasseerd en met 2 weken vrij voor de boeg met de vrouw in het buitenland komt de 24.000km beurt aardig dichtbij. Iemand anders al in de buurt van de 24k? (Of sterker nog er overheen?)
 
Inmiddels ben ik de 20.000km gepasseerd en met 2 weken vrij voor de boeg met de vrouw in het buitenland komt de 24.000km beurt aardig dichtbij. Iemand anders al in de buurt van de 24k? (Of sterker nog er overheen?)

Schiet bij mij ook al aardig op. Nu 22.370 km. Dit weekend naar de Moezel dus er weer ruim 1.000 km bij op. Ja dat gaat een duur beurtje worden die 24.000 km.
 
Laatst bewerkt:
Morgen een voorschotje nemen op mijn droom; ik ga een dagje een MTS 1200 S 2013 huren bij Motortoer Amsterdam.

Om optimaal te kunnen genieten van dit dagje sturen (met vriendin achterop) vroeg ik me af of er nog Noord-Hollandse MTS rijders leuke routes weten hier in de buurt? We hebben een overnachting in Heerhugowaard. Dus het liefste ergens in de buurt daar (Bergen, Ijmuiden, Schagen, evt. Volendam/Monnickendam etc...

Tips iemand? :)
 
Morgen een voorschotje nemen op mijn droom; ik ga een dagje een MTS 1200 S 2013 huren bij Motortoer Amsterdam.

Om optimaal te kunnen genieten van dit dagje sturen (met vriendin achterop) vroeg ik me af of er nog Noord-Hollandse MTS rijders leuke routes weten hier in de buurt? We hebben een overnachting in Heerhugowaard. Dus het liefste ergens in de buurt daar (Bergen, Ijmuiden, Schagen, evt. Volendam/Monnickendam etc...

Tips iemand? :)

Download tyre! Kan je zelf mooie route mee maken / aanpassen en downloaden! I-D-E-A-A-L!
 
ps : Heb een lokaal bedrijfje gevonden die m'n stickerset wil plakken voor €50 :D Heb ff gekeken op youtube en het is niet al te lastig maar als je het nog nooit gedaan hebt is het wel even een gepruts lijkt mij ;)

Ben ook even bij Motoport geweest even overleg gepleegd omtrent andere pijpen etc. Nu zijn de goedkope pijpen die ik heb gezien geen probleem maar op een originele demper heb je dan wel echt een hels kabaal! Er is eventueel wel een demper te maken voor de originele demper en dan samen met een Rexxer ben je helemaal klaar voor ongeveer €500 :D Zal er eens over nadenken want zoals ik hier ook al veel lees heb ik ook problemen met het ruitje. Over 4 weken staat de vakantie naar Zwitserland geboekt en dan wil ik eigenlijk wel wat beter uit de wind zitten dan dat nu het geval is... Dus maar ff btje gokken op een wat hoger of juist lager scherm van Puig of Ermax...
 
Schiet bij mij ook al aardig op. Nu 21.200 km. Dit weekend naar de Moezel dus er weer ruim 1.000 km bij op. Ja dat gaat een duur beurtje worden die 24.000 km.

Wil zondag ook naar de Moezel, maar ik vraag mij af hoe druk het is in die buurt omdat er Formule 1 is op de ring.

Binnendoor er naar toe en uit de buurt van de ring blijven zou het mee moeten vallen.
 
Zo ik hoop dat ik een van de volgende dagen wordt gebeld dat de Multistrada klaar is om op te halen. Puig ruitje ligt al klaar, dan hopelijk dit weekend lekker rijden.


Laat maar weten hoe jou het ruitje je bevalt! Ben wel benieuwd! Wat is je lengte ongeveer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan