Multistrada 1200 (the story continues)

Aan wat voor activiteiten zou jij willen meedoen?

  • Meeting met een tourtje binnenland (1 dag)

    Stemmen: 8 21,6%
  • Meeting met een tourtje Duitsland (1 dag)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Tripje naar Benelux(weekend)

    Stemmen: 5 13,5%
  • Tripje naar Frankrijk/Italie (week)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Circuitdag

    Stemmen: 4 10,8%
  • Iets anders (mag je meteen posten)

    Stemmen: 1 2,7%
  • Niets, ik wil alleen lezen

    Stemmen: 13 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ik hoop dat ik een van de volgende dagen wordt gebeld dat de Multistrada klaar is om op te halen. Puig ruitje ligt al klaar, dan hopelijk dit weekend lekker rijden.
Ja dat moet toch wel? Het word prachtig weer, kom op zeg. Ik zou ze zeker even bellen en zeggen dat je er op rekent dat je vrijdagsmiddag de multi kan ophalen. Zit je alleen op t kenteken te wachten?
 
ps : Heb een lokaal bedrijfje gevonden die m'n stickerset wil plakken voor €50 :D Heb ff gekeken op youtube en het is niet al te lastig maar als je het nog nooit gedaan hebt is het wel even een gepruts lijkt mij ;)
Het is niet onmogelijk, maar voor €50,- een professioneel resultaat is natuurlijk een koopje.
Ben ook even bij Motoport geweest even overleg gepleegd omtrent andere pijpen etc. Nu zijn de goedkope pijpen die ik heb gezien geen probleem maar op een originele demper heb je dan wel echt een hels kabaal!
Ja klopt, je bedoelt alleen een decat met originele demper. Heb er nu een paar maanden mee gereden maar is echt teveel. Sterik is zelfs terug gegaan naar de originele CAT pipe met alleen de Termi slip-on.
Er is eventueel wel een demper te maken voor de originele demper en dan samen met een Rexxer ben je helemaal klaar voor ongeveer €500 :D
Dat is geen gek voorstel. Ben wel benieuwd wat voor demper ze maken dan en wat er verblijft van het vermogen. Ik heb er net de LeoVince slip-on opgezet met dB killer. Dat klinkt samen met de decat pipe al veel beter. Nog steeds iets meer dan ik verwacht had maar veel minder schel dan met de originele demper. (Volgens m'n vrouw ook want die hoorde me thuiskomen)
Zal er eens over nadenken want zoals ik hier ook al veel lees heb ik ook problemen met het ruitje. Over 4 weken staat de vakantie naar Zwitserland geboekt en dan wil ik eigenlijk wel wat beter uit de wind zitten dan dat nu het geval is... Dus maar ff btje gokken op een wat hoger of juist lager scherm van Puig of Ermax...
Ruitje is moeilijk... Durf ik eigenlijk geen enkel advies over te geven als je meer uit de wind wil zitten, zonder al teveel herrie rond je kop.
 
Morgen een voorschotje nemen op mijn droom; ik ga een dagje een MTS 1200 S 2013 huren bij Motortoer Amsterdam.

Om optimaal te kunnen genieten van dit dagje sturen (met vriendin achterop) vroeg ik me af of er nog Noord-Hollandse MTS rijders leuke routes weten hier in de buurt? We hebben een overnachting in Heerhugowaard. Dus het liefste ergens in de buurt daar (Bergen, Ijmuiden, Schagen, evt. Volendam/Monnickendam etc...

Tips iemand? :)
Op www.gps-tracks.nl staan heel veel mooie routes.
 
Requiem, dat is mijn bario,

mischien een beetje laat:
rij via zunderdorp, broek in waterland, ransdorp langs de dijk richting durgerdam , kom je langs de dijk tot monickendam, katwoude langs de dijk via warder voorbij tot aan hoorn lekker weggetje...

ps:laat je even weten wat de huur kost?

gr, G
 
Het is niet onmogelijk, maar voor €50,- een professioneel resultaat is natuurlijk een koopje.Ja klopt, je bedoelt alleen een decat met originele demper. Heb er nu een paar maanden mee gereden maar is echt teveel. Sterik is zelfs terug gegaan naar de originele CAT pipe met alleen de Termi slip-on.


Toch wel leuk dat ik net ook een mail kreeg van een bedrijf die €499,- vroeg :P Maar dat ze niet helemaal goed konden inschatten hoelang het zou duren dus dat het ook gemakkelijk duurder zou worden... tja... haha *O* _O-


En inderdaad ik bedoel de Decat die er dan onderweg gaat en een DB-killer die dan in de originele demper word geplaatst. Zie dat ik er een beetje warrig verhaal van heb gemaakt. :$

Maar bedankt voor alle reacties! :}
 
I think I may sell my Multistrada.

How much do you think a 2013 S is worth with 8000km? Anyone want to upgrade? ;)
 
Nou hij zit eronder hoor. Wat een verschil. Geen kindertjes met vingers in hun oren meer.
full
 
Nou hij zit eronder hoor. Wat een verschil. Geen kindertjes met vingers in hun oren meer. [afbeelding]

Damn, that looks very nice!

Oh no, already? Why? Because of a few flat tyres? (oh wait, and that other thing you had recently? Lost faith in Ducati?)

Ha, yes. Just because of flat tires! :P

I just have lost faith in the Multistrada. I did not expect to have any issues with it, it is a touring bike. And now that it has supposedly been fixed, I should not worry. But it will always be in the back of my mind, what if.

Besides. I will invest the money into a few other bikes. And finally get a track bike, which will most probably be a ducati. I still love ducati. But not so much the multistrada. :(
 
Damn, that looks very nice!Ha, yes. Just because of flat tires! :P

I just have lost faith in the Multistrada. I did not expect to have any issues with it, it is a touring bike. And now that it has supposedly been fixed, I should not worry. But it will always be in the back of my mind, what if.

Besides. I will invest the money into a few other bikes. And finally get a track bike, which will most probably be a ducati. I still love ducati. But not so much the multistrada. :(
So what's your tour bike going to be? A yamaha FJR?
 
I think dougal is going for a GS.

Have the problems fixed, and keep it for the summer. You'll be sorry if you get rid of your MTS.
 
Laatst bewerkt:
Requiem, dat is mijn bario,

mischien een beetje laat:
rij via zunderdorp, broek in waterland, ransdorp langs de dijk richting durgerdam , kom je langs de dijk tot monickendam, katwoude langs de dijk via warder voorbij tot aan hoorn lekker weggetje...

ps:laat je even weten wat de huur kost?

gr, G

Duur grapje, zo'n Multistrada huren...

Nu moet ik er eentje hebben! Man, o man, wat een heerlijke motor. Zitpositie en comfort een verademing tov de R6 die ik vroeger had. Het fijne is dat je op het gemakje kunt toeren in Urban, maar als je even wilt gummen je overschakelt naar touring of sport. Ik merkte niet superveel van de verschillende veerinstellingen, maar wel het motorkarakter dat wijzigt in de settings.

Sowieso is het met het syhook system volgens mij zo dat hij in alle standen vrij comfotabel is. Nog nooit een motor gereden die zo makkelijk het wegdek voor je 'filtert'. Ik had hierdoor veel meer vertrouwen in bochten waar het wegdek minder was. Met m'n R6 voelde je de voorkant dan vrij snel zoeken in bochten. Met de MTS voelde dit veel stabieler en zekerder.

Kracht voelt gevoelsmatig mee, maar een 2cilinder blijft vertekend. Zonder dat je het door hebt binnen een paar seconden 150... geweldig blok en dat koppel is super verslavend. Kortom, ik ga sparen! :).

Kosten van de motorhoer zijn overigens wel forst:

120 voor een dag van 10:00 tot 11:30 volgende dag. 100 km vrij, maar wij hadden 195 km, + nog wat huur voor helm etc, in totaal 150,-. Daar komt ook nog het tanken a 25 euro bij.

In totaal dus 175 euro voor een dag. Maar het was het meer dan waard :).
 
Duur grapje, zo'n Multistrada huren...

Nu moet ik er eentje hebben! Man, o man, wat een heerlijke motor.
_O- tja, dat is meestal de reactie van een proefritje.
Zitpositie en comfort een verademing tov de R6 die ik vroeger had. Het fijne is dat je op het gemakje kunt toeren in Urban, maar als je even wilt gummen je overschakelt naar touring of sport. Ik merkte niet superveel van de verschillende veerinstellingen, maar wel het motorkarakter dat wijzigt in de settings.

Sowieso is het met het syhook system volgens mij zo dat hij in alle standen vrij comfotabel is. Nog nooit een motor gereden die zo makkelijk het wegdek voor je 'filtert'. Ik had hierdoor veel meer vertrouwen in bochten waar het wegdek minder was. Met m'n R6 voelde je de voorkant dan vrij snel zoeken in bochten. Met de MTS voelde dit veel stabieler en zekerder.

Kracht voelt gevoelsmatig mee, maar een 2cilinder blijft vertekend. Zonder dat je het door hebt binnen een paar seconden 150... geweldig blok en dat koppel is super verslavend. Kortom, ik ga sparen! :).
Sinds ik mijn öhlins heb geüpdate met de nieuwe SCU, dus actief net als de Skyhook, rij ik veel in Urban. Super comfortabel en houdt m'n rij stijl wat rustiger om mezelf wat te beschermen tegen mezelf. Dat koppel sleurt je n.m. binnen no-time naar zwaar illegale snelheden. Maar ik merk wel veel verschil hoor in de vering. Maar misschien is dat het verschil tussen skyhook en Ohlins. Ik rij altijd solo, misschien zijn de verschillen daar groter.
Kosten van de motorhoer zijn overigens wel forst:

120 voor een dag van 10:00 tot 11:30 volgende dag. 100 km vrij, maar wij hadden 195 km, + nog wat huur voor helm etc, in totaal 150,-. Daar komt ook nog het tanken a 25 euro bij.

In totaal dus 175 euro voor een dag. Maar het was het meer dan waard :).
Net nachtdienst gehad. Het is prachtig weer, dus ik pak m nog ff voor een blokkie om *O*
En jij succes met sparen. (Of lenen??? Kan je meteen rijden deze zomer)
 
Laatst bewerkt:
I think dougal is going for a GS.
Ja is natuurlijk ook geen slechte motor en vierkante koffers en allemaal buizen en haakjes waar ie van alles aan vast kan binden.
Have the problems fixed, and keep it for the summer. You'll be sorry if you get rid of your MTS.
ja weet je daarvoor hebben ze nu fabrieksgarantie. De meeste problemen komen vrij snel aan het licht en daarmee is het opgelost. En een GS is wel heel erg saai hoor...
 
ja weet je daarvoor hebben ze nu fabrieksgarantie. De meeste problemen komen vrij snel aan het licht en daarmee is het opgelost. En een GS is wel heel erg saai hoor...

Moet je er eens off road mee gaan rijden. Dan is die niet saai hoor.
Maar op het asfalt, tsja dan is onze superbike in allroad vermomming ff wat anders. :]
 
Het was gezellig gisteren. Even in Kloosterhaar geweest waar de DOC een kampeer weekend organiseerde. En wie kwam ik daar tegen? Siep en John. Na een drankje en een praatje zijn we samen weer huiswaarts gereden via een mooie route die John voorreed. Volgende keer doen we mee met de BBQ hoor. En als ik een tentje kan scoren blijf ik ook nog pitten _O- En toen ik thuis kwam meteen m'n ketting gesmeerd en gespannen. Bedankt mannen dat jullie dat zagen.
full

Oei foto verkleinen is in dit geval een beetje fout gegaan :+
Hier is ie beter
 
Laatst bewerkt:
Het was gezellig gisteren. Even in Kloosterhaar geweest waar de DOC een kampeer weekend organiseerde. En wie kwam ik daar tegen? Siep en John. Na een drankje en een praatje zijn we samen weer huiswaarts gereden via een mooie route die John voorreed. Volgende keer doen we mee met de BBQ hoor. En als ik een tentje kan scoren blijf ik ook nog pitten _O- En toen ik thuis kwam meteen m'n ketting gesmeerd en gespannen. Bedankt mannen dat jullie dat zagen.[afbeelding]
Oei foto verkleinen is in dit geval een beetje fout gegaan :+
Hier is ie beter

He Antoine, ja dat ging lekker zo, op de motorkaart.
Bij Zwolle was ik je ineens kwijt, ik begreep natuurlijk wel dat je je rit naar huis had genomen.
Het was een super gezellige dag geweest. Ik heb café de Finish bij mijn favorieten geplaatst. Mannen, enorm bedankt voor deze super dag. Volgende keer zal ik ook blijven eten en kletsen.

Gr. John
 
He Antoine, ja dat ging lekker zo, op de motorkaart.
Bij Zwolle was ik je ineens kwijt, ik begreep natuurlijk wel dat je je rit naar huis had genomen.
Het was een super gezellige dag geweest. Ik heb café de Finish bij mijn favorieten geplaatst. Mannen, enorm bedankt voor deze super dag. Volgende keer zal ik ook blijven eten en kletsen.

Gr. John
Voor degene die het nog niet wisten, de Onroute Motorkaart is de beste investering voor je navigatie. Prachtige binnendoor wegen in Nederland gewoon van A naar B word ineens hele leuke motor tocht.
 
:W

Vandaag een heel divers ritje Eifel gehad. Beetje op de motorkaart rond gereden maar ook bekende stukken, soms heen en weer terug gehad.

Omdat ik alleen was ook dezelfde stukken in verschillende settings geprobeerd.
Begin steeds meer de touring stand met SCU op 1 te waarderen.
Makkelijker in haarspeld bochten, niet op 1 wiel de bocht uit en ook niet langzaam. Denk dat het wel in banden slijtage gaat schelen. ;)

Door een wegafsluiting ook nog een stuk off road gedaan. Werd op een gegeven moment erg modderig en stijl. Maar ook dat was wel leuk. Dat wordt extra poetsen.

3dba1af2ccfe10f345ad342192f52347


Na deze foto genomen te hebben kwam er een KTM 990 achter mij aan. Een heel stuk bochten omhoog, naar beneden en een lang stuk hobbelige doordraaiers.
Was leuk. Beetje in de spiegels kijken waar die blijft. Maar niet te veel. Dacht ff van nu zet ik hem in sport en rij hem echt zoek. Maar was aan het toeren he... O-)

724 op de teller gezet met ongeveer 120 km snelweg.

Dat is pas een motordag.
 
:W

Vandaag een heel divers ritje Eifel gehad. Beetje op de motorkaart rond gereden maar ook bekende stukken, soms heen en weer terug gehad.

Omdat ik alleen was ook dezelfde stukken in verschillende settings geprobeerd.
Begin steeds meer de touring stand met SCU op 1 te waarderen.
Makkelijker in haarspeld bochten, niet op 1 wiel de bocht uit en ook niet langzaam. Denk dat het wel in banden slijtage gaat schelen. ;)

Door een wegafsluiting ook nog een stuk off road gedaan. Werd op een gegeven moment erg modderig en stijl. Maar ook dat was wel leuk. Dat wordt extra poetsen.

[afbeelding]

Na deze foto genomen te hebben kwam er een KTM 990 achter mij aan. Een heel stuk bochten omhoog, naar beneden en een lang stuk hobbelige doordraaiers.
Was leuk. Beetje in de spiegels kijken waar die blijft. Maar niet te veel. Dacht ff van nu zet ik hem in sport en rij hem echt zoek. Maar was aan het toeren he... O-)

724 op de teller gezet met ongeveer 120 km snelweg.

Dat is pas een motordag.

:} :}

Dat zijn nog eens motordagen!!
 
:W

Vandaag een heel divers ritje Eifel gehad. Beetje op de motorkaart rond gereden maar ook bekende stukken, soms heen en weer terug gehad.

Omdat ik alleen was ook dezelfde stukken in verschillende settings geprobeerd.
Begin steeds meer de touring stand met SCU op 1 te waarderen.
Makkelijker in haarspeld bochten, niet op 1 wiel de bocht uit en ook niet langzaam. Denk dat het wel in banden slijtage gaat schelen. ;)
Ha ha, jazeker. Ik zei het al eens op t .ms forum, URBAN is de nieuwe tour, TOUR is de nieuwe SPORT en SPORT is de geheel nieuwe TRACK setting.
Door een wegafsluiting ook nog een stuk off road gedaan. Werd op een gegeven moment erg modderig en stijl. Maar ook dat was wel leuk. Dat wordt extra poetsen.

[afbeelding]

Na deze foto genomen te hebben kwam er een KTM 990 achter mij aan. Een heel stuk bochten omhoog, naar beneden en een lang stuk hobbelige doordraaiers.
Was leuk. Beetje in de spiegels kijken waar die blijft. Maar niet te veel. Dacht ff van nu zet ik hem in sport en rij hem echt zoek. Maar was aan het toeren he... O-)

724 op de teller gezet met ongeveer 120 km snelweg.

Dat is pas een motordag.
lekker hoor, volgende keer ga ik weer mee. :Y zijn er nog meer sportieve Multi rijders die een keer mee willen? Marcel heeft echt een prachtige route door de Eifel.

Vandaag is m'n vakantie begonnen, dus als iemand een keer een stukkie wil rijden, in Nederland of Duitsland, ik hou me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Wat wel apart is in de touring stand.

Heb nu 3x getankt die dag, en in benzine verbruik maakt het niets uit.

Had verwacht dat die wat gunstiger zouden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan