Multistrada 1200 (the story continues)

Aan wat voor activiteiten zou jij willen meedoen?

  • Meeting met een tourtje binnenland (1 dag)

    Stemmen: 8 21,6%
  • Meeting met een tourtje Duitsland (1 dag)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Tripje naar Benelux(weekend)

    Stemmen: 5 13,5%
  • Tripje naar Frankrijk/Italie (week)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Circuitdag

    Stemmen: 4 10,8%
  • Iets anders (mag je meteen posten)

    Stemmen: 1 2,7%
  • Niets, ik wil alleen lezen

    Stemmen: 13 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag, Allereerst bedankt voor alle uitleg.

Ik denk dat ik morgen naar jager motor rijdt (iemand bekend met deze motorzaak en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Er staat een mooie Multistada 1200 S uit 2011 te koop.
toch weer een paar vraagjes:

1 beurtjes om de 15000 km? Deze heeft 17.500 km mag ik er dan uit gaan dat hij er net een heeft gehad? Zo ja hoe check ik dat behalve de boekjes?

2 Wat is nu het verschil met een 2013 s?

3 Andere tips waar ik op moet letten?
Alvast bedankt
;)
 
Nee desmo beurten iedere 24000km. Dat zijn dure beurten. Houd rekening met €1000,- meestal zijn ketting en tandwielen ook aan de beurt. Ieder jaar of 12000km een kleine beurt. Dat kost zo'n €150,-
 
Net een testrit gemaak en ik was onder de indruk })

Ducati multistrada vs ktm 990 smr :X

Aangekomen bij motorzaak, vond de Duc niet op me te wachten, maar was in de werkplaats.
Men was een koppelingshendel aan het vervangen. Volgens de dealer was er eerder deze week een Multistrata verkocht en deze had een kapotte hendel en hij had deze ven omgewisseld :?

20150721_130619_zpsk3buxh4c.jpg


Tijdens mijn inspectie zag ik een aantal zaken:

1 een kras op de linker kant
20150721_130723_zpsxecacyuf.jpg


Dit zou mogelijk transport schade zijn?

2 Dit is de onderzijde remhendel ??? Er zit iets wits lijkt zelf gefabriceerd??

20150721_130825_zpszsvs6ezm.jpg


3 behoorlijke krassen op rechter koffer (is hij omgegaan?)

20150721_135412_zps7kbsh65d.jpg


4 Bij de voorvork olie langs de keringen, behoorlijk wat, volgens mij waren ze beide lek.
Echt mijn vingertoppen zaten onder de olie

5 gevens van de motor?

Bouwjaar 2011
Kenteken DU-73-21
Kilometerstand 17.500 km

Raar kenteken? (of heb ik dat mis)
Staat op de website 2011 maar in de winkel zei de dealer:" nee dat de Multistrada 2010" kwam.

Nu is het zo dat deze motor 5 jaar oud is en natuurlijk ook wat gebruikerssporen kan hebben, echter vind ik ze raar, zeker koppelingshendel en remhendel.
Mijn KTM is uit 2012 en er zit werkelijk geen krasjes op. (ik dacht dat duc liefhebbers ook zo zuinig waren)

de testrit:

Motor eerst in Urban gezet.
Motor zit goed, stuur breder en lager als mijn SMR.
Zadel stuk breder en comfortabeler. (sm smal zadel)
Motor gestart en dat standaard geluid is echt niets!!! Zeker niet als je de roffel van mij SMR vergelijkt (deze is ook niet standaard) dus ooit een andere uitlaat is in mijn ogen een must.

Ik rij weg en heb eigenlijk binnen 300 m het gevoel of ik al bekend ben met de motor. Optrekken gaat goed en remmen zijn super. Motor schakelt netjes.
Qua zicht, display is natuurlijk alles perfect, alles zichtbaar en overzichtelijk.
De informatie die je krijgt is veel completer als op de SMR
De veering is comfortabel (ondanks de keringen)

Eerste paar bochten is even wennen. De Multistrada ligt stabiel in de bocht en stuurt vrij makkelijk. (niet te vergelijken met mijn 990 smr, deze is lichter en stuurt nog makkelijker)
Maar mijn doel was ook niet om een SM te kopen maar een toer/allroad.
Ook qua vering geeft de SMR een directer gevoel. Natuurlijk kan dit ook liggen aan de standaard instelling van de Multistrada welke je nog kan aanpassen.

Bij het optrekken, lijkt het als of mijn SMR onderin meer koppel heeft en veel kortere versnellingen.
De Multistrada even op het volle vermogen gezet. Het koppel ligt iets hoger qua toeren, maar duurt langer en is heftiger!
Het gevoel wat de Multistrada geeft bij gas erop is geweldig. je merkt dat deze motor 20 pk meer heeft als mijn SMR.

Op de snelweg was ik het meeste onder de indruk.
Mijn SMR is een nakend bike, zonder enige vorm van windbescherming. Bij 140 is het eigenlijk niet leuk meer. De Multi trekt makkelijk door tot 200 zonder enig gevoel van ongemak. Ook de snelheid waarmee hij op 200 km per uur zat voelt heel snel aan. Het standaard windscherm voldoet met mijn lengte prima. De spiegels zijn duidelijk ook bij hoge snelheid.
Ik kan me voorstellen dat een Multi goed gebruikt kan worden voor langere afstanden en ook op de snelweg mocht je dat willen.
Dat is echt wel een groot voordeel tov mijn SMR waarbij je eigenlijk de snelweg wilt vermijden en waarbij ik na 1 uur rijden een houten kont heb.

Ik was eigenlijk aangenaam verrast door de Multistrada *O*

Conclusie :
Multistrada
+ uiterlijk, mooie machine
++ comfortabele zit
+ powerband
+ display en instellingen
+ remmen
++ snelweg/hogere snelheid
+ bochten
++ bagage mogelijkheden
+ Actie radius
- Standaard geluid
+ gewicht

SMR
+ uiterlijk, mooie machine
- comfortabele zit
+ powerband (veel korter)
- display en instellingen ( enkel snelheid en toeren)
++ remmen
- snelweg/hogere snelheid
++ bochten
- bagage mogelijkheden
+ Actie radius (150 tm 200 km)
- Standaard geluid
++ gewicht

20150721_133555_zpscvnztylp.jpg


20150721_133518_zpsyaen4yx8.jpg


Na de testrit gesprek met de dealer.
Deze gaf aan dat de moto 17500 km had gelopen (klopt ) en dat hij een beurt nodig had bij aflevering. Want dat zou al even geleden zijn.
Toen ik aangaf dat een Multistrada 12.000 kleine en bij 24.000 een grote beurt nodig had, was hij verrast. Dit zou niet zo zijn en hij zei om de 10.000 en hij zou bij gebeurt alle riemen vervangen.
Ik heb hem bedankt voor de testrit en ben op mijn SMR naar huis gereden.

Als ik kijk naar de 2 modern (voorzover dat mogelijk is)
is de SMR een streethooligan, niet bedoeid voor op de snelweg, maar korte bochten en hard knallen.

De Multistrada is veel veelzijdiger, gaat overigens ook keihard, maar kan ook rustig touren, langere afstanden etc.

Zoals gezegd, voor mijn gebruik geef ik de voorkeur aan de Multistrada iets waar ik niet op hoopte want nu moet ik opzoek naar een mooi model.
De motor waarop ik heb gereden geeft me qua verhaal lijn van de dealer en onderhoud, gebruik een niet zo goed gevoel
Dus ik koop hem liever van iemand die net zo zuinig is op zijn spullen als ik dat ben.
;) .
 
Laatst bewerkt:
Idd deze multi laten staan. Lekke keerringen ed nog in de werkplaats als je aankomt. Zoek een andere en kijk eens over de grens Belgie / Duitsland wat daar te koop is. Maar in NL staan er ook genoeg. Veel succes met vinden.
 
Als die dealer met zoveel rare zaken bij mij zou komen was het bedankt en tot niet ziens. Als hij al nieteens weet welke beurt er op welk moment moet gedaan worden. :N

Over de krassen, ja niet iedereen is even zuinig op zijn multi. Zo ga ik wel eens offroad en als ik dan een plasje water tegenkom blijkt dat ik daar toch niet zo heel goed in ben.


Maar ik heb er nu nog steeds een dikke smile van op mijn bek als ik weer aan die dag denk.

Succes met verder zoeken.
 
Die ohlins staan er bekend om om snel te lekken, ivm de erg dunne olie. De rest klinkt inderdaad niet erg vertrouwenwekkend... Lekker laten staan.
 
Laatst bewerkt:
De vering lekt inderdaad snel, mijn inziens geen probleem wanneer t gemaakt word maar wel raar dat ze je zo wegsturen.

beurt is inderdaad om de 12000km
12000km kleine beurt
24000km grote desmo beurt.
Wel is deze fiets toe aan nieuwe riemen ivm de leeftijd.
 
Ik blijf gewoon nog even zoeken.
Moet eerst mijn eigen motor nog verkopen.
Maar jullie Multistrada rijders maken nogal wat Km.
De gemiddelde 5-4 jaar oude Multistrada heeft tussen de 25.000 en 30.000 km op de teller.
Zegt iets over hoe hij in het gebruik bevalt. *D
Ik ben op zoek naar een oudere met minder km.


;)
 
Ik blijf gewoon nog even zoeken.
Moet eerst mijn eigen motor nog verkopen.
Maar jullie Multistrada rijders maken nogal wat Km.
De gemiddelde 5-4 jaar oude Multistrada heeft tussen de 25.000 en 30.000 km op de teller.
Zegt iets over hoe hij in het gebruik bevalt. *D
Ik ben op zoek naar een oudere met minder km.


;)

waarom minder kilometers?
blok kan makkelijk genoeg kilometers aan.

overigens goed opletten bij lage kilometerstanden. wanneer de teller vervangen word (wat nogal vaak gebeurd) zal de tellerstand weer op nul beginnen. sluitende onderhoudshistorie is bij een fiets met weinig kilometers dus heel belangrijk. (eigenlijk bij alle fietsen wel)
 
In de motoplus stond een tijdje terug een duurtest van de multistrada, ze rijden dan tot 50000km op de teller. Kwam er netjes door, ondanks dat er door "beulen" mee gereden wordt.

Die resultaten geven mij in ieder geval voldoende vertrouwen om met mijn Multistrada naar hogere kilometerstanden te rijden.

(Overigens met mijn vorige motor (Diavel) heb ik ook zonder enige motorische problemen de 27000km gehaald.)
 
Laatst bewerkt:
misschien was ik niet geheel duidelijk,

Ik rij zelf niet op een motor met meer als 30.000 km. voor die tijd had ik ze meestal al verkocht.
Heeft niets te maken met de soort motor maar met een persoolijke tik, :?
Koop ook geen diesel met meer als 240.000 km. (terwijl dit wel kan)

Als ik op het internet zoek, in het goedkopere segment naar Multistrada's, blijkt dat allerlei handelaren buitenlandse multistrada's importeren en dan importeren en redelijk geprijst te koop zetten.
Wie heeft ervaring met zo'n motor?
Is in nl de onderhoudshistorie te achter halen bij een duc dealer?
Je wilt natuurlijk wel weten wat er is gebeurt en of alle recals zijn uitgevoerd.
 
misschien was ik niet geheel duidelijk,

Ik rij zelf niet op een motor met meer als 30.000 km. voor die tijd had ik ze meestal al verkocht.
Heeft niets te maken met de soort motor maar met een persoolijke tik, :?
Koop ook geen diesel met meer als 240.000 km. (terwijl dit wel kan)

Als ik op het internet zoek, in het goedkopere segment naar Multistrada's, blijkt dat allerlei handelaren buitenlandse multistrada's importeren en dan importeren en redelijk geprijst te koop zetten.
Wie heeft ervaring met zo'n motor?
Is in nl de onderhoudshistorie te achter halen bij een duc dealer?
Je wilt natuurlijk wel weten wat er is gebeurt en of alle recals zijn uitgevoerd.

mijn multistrada is ook import. Als het goed is kan de nederlandse dealer alle beurten en modificaties ook zien.
Ik heb voor de zekerheid de engelse dealer waar hij altijd in onderhoud was gemaild en kreeg netjes antwoord op mijn vragen waardoor ik de motor volledig vertrouwde. onderhoud was kloppend.
 
Als je een import motor wil kun je die ook makkelijk zelf op over de grens halen. De onderhoudshistrorie is via het framenummer op te vragen bij een Ducati dealer. Hoge kilometerstanden zeggen niets als het onderhoud is uitgevoerd en en netjes mee wordt omgegaan.
 
bedankt heren,

En nee het heeft niet mijn voorkeur om een buitlandse motorfiets te halen, echter zitten die wel in mijn budget.
Eerst maar eens mijn KTM verkopen en tot die tijd inlezen en orienteren qua multistrada })
 
bedankt heren,

En nee het heeft niet mijn voorkeur om een buitlandse motorfiets te halen, echter zitten die wel in mijn budget.
Eerst maar eens mijn KTM verkopen en tot die tijd inlezen en orienteren qua multistrada })

op dit moment staan er bij de dealers ook genoeg die verkregen zijn met inruil op de nieuwe 2015. ga gewoon eens langs bij een dealer.
 
Hallo,

Sinds gister bezit ik een Multistrada 1200S touring.
Super mooie motor, in Ducati rood :)

Kan iemand mij zeggen waar ik achter de pincode kan komen?
Staat volgens mij niet in het boekje? Staat deze ergens anders vermeld?
Vind het wel een fijn idee mocht de sleutel ooit storen oid.

Alvast bedankt.

Mvg Pim
 
Gefeliciteerd met je aankoop.

Ga even naar de dealer met je rode sleutel, hij zal dan je pincode op een code kunnen zetten die jij wilt.
Ikzelf had ook geen code bij mijn motor.
 
Hallo,

Sinds gister bezit ik een Multistrada 1200S touring.
Super mooie motor, in Ducati rood :)

Kan iemand mij zeggen waar ik achter de pincode kan komen?
Staat volgens mij niet in het boekje? Staat deze ergens anders vermeld?
Vind het wel een fijn idee mocht de sleutel ooit storen oid.

Alvast bedankt.

Mvg Pim
Controleren of je de PIN-code kunt wijzigen "Modify"?

Zo ja, dan staat er een PIN-code in, misschien heeft de verkoper deze teruggezet naar bijv "0000" of de meldcode.

Zo nee, dan kun je gewoon een PIN code invoeren (de dealer kan de PIN-code resetten).
 
Al de standaard pincode geprobeerd? 1234? Daarna kan je je eigen pincode instellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan