Multistrada 1200 (the story continues)

Aan wat voor activiteiten zou jij willen meedoen?

  • Meeting met een tourtje binnenland (1 dag)

    Stemmen: 8 21,6%
  • Meeting met een tourtje Duitsland (1 dag)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Tripje naar Benelux(weekend)

    Stemmen: 5 13,5%
  • Tripje naar Frankrijk/Italie (week)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Circuitdag

    Stemmen: 4 10,8%
  • Iets anders (mag je meteen posten)

    Stemmen: 1 2,7%
  • Niets, ik wil alleen lezen

    Stemmen: 13 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt niet. :? Kan toch niet zo zijn. Nat weggezet, nat geworden :N
En dan een defekt oplopen, is nogal een motor.....
Waar hebben we het over?
Is ook echt niet zo. Ik ben geen poetser en rij ook in de stromende regen met de MTS1200, boeit de motor nog minder dan mij. Ik ben me wel bewust dat de kwaliteitscontrole bij Ducati minder is dan bv. Japanse merken en je leest exemplarisch wel over problemen. Echte problemen zijn met recalls opgelost.

Ik heb iig nog geen motor gehad waarmee ik 7000+ km in één jaar heb gereden (dan puur privé en ik ben nogal veel zakelijk in het buitenland, lees weinig tijd om motor te rijden).
 
Is ook echt niet zo. Ik ben geen poetser en rij ook in de stromende regen met de MTS1200, boeit de motor nog minder dan mij. Ik ben me wel bewust dat de kwaliteitscontrole bij Ducati minder is dan bv. Japanse merken en je leest exemplarisch wel over problemen. Echte problemen zijn met recalls opgelost.

Ik heb iig nog geen motor gehad waarmee ik 7000+ km in één jaar heb gereden (dan puur privé en ik ben nogal veel zakelijk in het buitenland, lees weinig tijd om motor te rijden).


Uhmm de schakelaar is wel degelijk een probleem geval.
Ikzelf heb zelfs de des module kapot gehad door water wat er in kwam en raad eens. Ook paar dagen naar regenval kwamen de problemen pas naar voren.

Alsjeblieft geloof me niks is onmogelijk.
 
Uhmm de schakelaar is wel degelijk een probleem geval.
Ikzelf heb zelfs de des module kapot gehad door water wat er in kwam en raad eens. Ook paar dagen naar regenval kwamen de problemen pas naar voren.

Alsjeblieft geloof me niks is onmogelijk.
Ik geloof je wel, had zelf ook in een duits forum gelezen over die problemen en het oplossen daarvan met contactspray oid.

Met ca. 10000 verkochte motoren per jaar zou je er wel meer van horen, als het een structureel probleem zou zijn. Bijv. de serie defecte cilinderkoppen van 2010-2011 is veel meer over geschreven.
 
Ik doe niet aan facebook, dus dit topic heeft m.i. wel degelijk bestaansreden.

Als dit deel binnenkort vol is zal er zich wel iemand geroepen voelen om een nieuw te openen. Dat hoef jij ook helemaal niet te doen :W

Maar mensen "dwingen" om over te stappen naar FB is een beetje dubieus.

Ik dwing niemand, nodig alleen uit. En zeker, het staat iedereen vrij om het topic nieuw leven in te blazen. Ik zal zeker nog eens af en toe kijken.
 
Ja naar die motor ben ik wezen kijken. :X
Had schade aan koppelingshendel zie een paar pagina's terug.
Met foto's dus oordeel mijn bevindingen.

Is een motor met openstaande recals volgens een ducati dealer
Pas na deze check gaf de verkoper dit toe en tevens dat het een import is.
Ik zou eerst de recensies even lezen van deze handelaar.
Heeft mij doen besluiten om deze niet te kopen.

Bedankt voor de reactie. Hij is inmiddels ok al verkocht zag ik al.

Ik kreeg tijdens het telefoongesprek met de verkoper al een raar gevoel. Ontwijkende antwoorden over de staat van de motor enzo.
 
Ondanks dat ik zelf eigenlijk erg tevreden ben met mijn mts 1200 abs, begon het toch een beetje te kriebelen na het zien van de witte 1200s dvt.

Dus afgelopen week een frisse testrit gemaakt op een 1200s dvt, was toch wel prettig verrast door sommige zaken en wat minder door andere.

-Standje sport qua vering etc. begon de motor flink te pendelen vanaf 180, durfde niet meer harder.(Zonder koffers en bandenspanning was ok)
-Tft display is wel erg vel, een mogelijkheid tot dimmen zou niet gek zijn.
-Voelt wat krachtloos aan tussen 4 a 5k toeren.

+Handvatverwarming is heerlijk.
+Verlichte bediening op het stuur, ziet er gaaf uit.
+Geluid vanuit de inlaat is gaaf bij flink opentrekken.

Al met al een leuke testrit, alleen dat pendelen, het leek wel een ktm..
Gelukkig ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn Multi nog prima voldoet en op sommige punten zelfs fijner is dan de nieuwe, dat scheelt weer een hoop geld ;)
Maar die verwarmde handvatten, die komen er op!
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma..

Zo vandaag weer een heerlijk ritje in en om 's-Hertogenbosch gedaan, met de handvatverwarming aan :)

Toch eens geprobeerd om die tank zover mogelijk leeg te rijden, het werd me iets te spannend toen het bereik op 2 km stond ;)

Kon 18,14 liter er in geperst krijgen. Dit leverde een daadwerkelijk gemiddelde op van 15,7km/l ten opzichte van de 16,5 op de boordcomputer.

Al met al is die brandstofmeter totaal niet lineair, maar kan je er wel mee thuiskomen 8-)
 
Dag Oma..

Zo vandaag weer een heerlijk ritje in en om 's-Hertogenbosch gedaan, met de handvatverwarming aan :)

Toch eens geprobeerd om die tank zover mogelijk leeg te rijden, het werd me iets te spannend toen het bereik op 2 km stond ;)

Kon 18,14 liter er in geperst krijgen. Dit leverde een daadwerkelijk gemiddelde op van 15,7km/l ten opzichte van de 16,5 op de boordcomputer.

Al met al is die brandstofmeter totaal niet lineair, maar kan je er wel mee thuiskomen 8-)

Dan kan je nog even hoor. Heb al eens 19,44 liter getankt met ook nog 2 km op de teller.
 
Zo vandaag weer een heerlijk ritje in en om 's-Hertogenbosch gedaan, met de handvatverwarming aan :)
Handvatverwarming is heerlijk, ik heb de winterhandschoenen nog niet hoeven te gebruiken, ook niet met temperaturen rond de 0 graden C (dit voorjaar).

Kon 18,14 liter er in geperst krijgen. Dit leverde een daadwerkelijk gemiddelde op van 15,7km/l ten opzichte van de 16,5 op de boordcomputer.

Al met al is die brandstofmeter totaal niet lineair, maar kan je er wel mee thuiskomen 8-)
Mijn record was 18,2 liter met de restreikwijdte op 0 en 150km al het gele brandstoflampje aan.
Brandstofmeter kun je idd vergeten ja, op mijn motor klopt de afstand en gemiddeld verbruik aardig, dus dat gebruik ik.
(Ben geen facebookgeneratie die niet kan hoofdrekenen 8-) )
 
Ja lekker he, handvatverwarming in combinatie met die handkappen is het prima te doen met zomerhandschoenen.

Zit me al te verheugen op de volgende bergtop, waar je vaak rond de 5 a 8 graden hebt ipv de 25 graden in het dal :) Eindelijk geen koude handen meer :)

Haha, ja ik was het berekenen al gewend op mijn Diavel waar ik geen brandstofmeter had. Maar vind het wel irritant dat dat reserve lampje al zo snel begint te branden.
 
Mijn brandstof meter werkt, Neemt geleidelijk af. Bij de laatste 2 streepjes gaat reserve branden. (meter zegt +/_ 65 km reserve. )

Dan ga ik tanken, heel consequent gaat er dan 16.2 liter in. :?
Zou dus nog 4 liter brandstof inzitten!

Volgende keer een jerrycannetje met benzine in de koffer mee, om eens te testen hoeveel ik nog verder kan.
O-)
 
De tank meter heeft 10 blokjes. Inhoud van de tank is 20 liter. 2 liter per blokje dus. Gemiddeld 1 op 15 a 16. Is 30 km per blokje. Klopt heel aardig. De reserve lamp gaat idd wat vroeg aan. Er is dan bij mij 14.5 l verstookt.
 
Mijn brandstof meter werkt, Neemt geleidelijk af. Bij de laatste 2 streepjes gaat reserve branden. (meter zegt +/_ 65 km reserve. )

Dan ga ik tanken, heel consequent gaat er dan 16.2 liter in. :?
Zou dus nog 4 liter brandstof inzitten!

Volgende keer een jerrycannetje met benzine in de koffer mee, om eens te testen hoeveel ik nog verder kan.
O-)

Hoeveel km kan je nog rijden volgens je teller dan?
Rij maar eens door tot 2-3km :P
 
Heeft iemand hier een automatische chain oiler op zijn multi? Tevreden er mee?, en kon je het een beetje uit zicht monteren?

Zit namelijk te denken om een Tutoro Automatic Chain Oiler te bestellen.
Ik heb de pro-oiler met gps erop zitten, "ruimte zat" om te monteren, je hoeft geen (electrische) koppeling te maken of extra sensor te monteren voor de snelheidsmeting (gaat via gps). Slangetje loopt met de remleiding mee naar het achterwiel, die valt niet op. Gebruikt gewone motorolie voor smering. Bedieningspaneel heb ik links bij de zekeringen/relais gemonteerd (met de bijgeleverde 3M klitteband, kan er dus ook weer zo af indien nodig).

Ik heb er ca. 3000km mee gereden, kan er verder niets over zeggen dan dat het werkt.
 
Gisteren uiteindelijk maar de Tutoro besteld, de eenvoud van het systeem sprak me toch het meest aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan