Multistrada 1200 (the story continues)

Aan wat voor activiteiten zou jij willen meedoen?

  • Meeting met een tourtje binnenland (1 dag)

    Stemmen: 8 21,6%
  • Meeting met een tourtje Duitsland (1 dag)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Tripje naar Benelux(weekend)

    Stemmen: 5 13,5%
  • Tripje naar Frankrijk/Italie (week)

    Stemmen: 3 8,1%
  • Circuitdag

    Stemmen: 4 10,8%
  • Iets anders (mag je meteen posten)

    Stemmen: 1 2,7%
  • Niets, ik wil alleen lezen

    Stemmen: 13 35,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren uiteindelijk maar de Tutoro besteld, de eenvoud van het systeem sprak me toch het meest aan.

Ik heb de Tutoro nu een half jaar gemonteerd, werkt fantastisch alleen laat je niet verleiden tot 4 slagen open zetten. Ik zet 1 kwart tot half open, meer dan genoeg. De service die ze leveren is meer dan uitstekend.

Mocht je met installeren vragen hebben, roep maar.
 
Dat is goed om te horen, bedankt voor de tip en thx voor het aanbod kerel dame! ;)

Ga daar meteen gebruik van maken :) Waar heb je het vaatje geplaatst, aan de rechter buddy voetsteun zoals op de foto's bij Tutoro?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren uiteindelijk maar de Tutoro besteld, de eenvoud van het systeem sprak me toch het meest aan.
Ik had mee vooraf ook zitten oriënteren in smeersystemen, dit merk kende ik nog niet / was ik niet tegengekomen.

Bij deze moet je in principe dus wel de olie afstemmen op de temperatuur? Lage temp., lage viscositeit en omgekeerd?
 
Ze adviseren om bij temperaturen boven de 25graden een "zomer" olie te gebruiken. Verder dan dat moet je natuurlijk wel het spul af en toe controleren op de werking etc, net zoals de rest van de motor.
 
Binnen een paar jaar wil ik een motor aanschaffen die mijn beide huidige motoren (een BMW R1200RT en een ex ONK MV Agusta F4 1000R) kan vervangen. De nieuwe motor moet zowel geschikt zijn voor solo kampeerreizen door Europa maar ook een circuitdag niet schuwen. Ik weet dat dit een compromis zal worden. Het meest in de buurt komen, naar mijn mening, een Ducati MTS 1200 S of een BMW S 1000 XR.
Gisteren was ik in de gelegenheid om op beide motoren een proefrit te maken. Eerst was de BMW aan de beurt. De motor voelt erg krachtig aan, een beetje te veel voor op de openbare weg als je het mij vraagt. Verder vond ik de zitpositie aktief maar had het gevoel óp de motor te zitten waardoor ik me er niet helemaal thuis voelde. Op de wegligging heb ik niet veel kritiek alleen met het kortere bochtenwerk had ik het idee dat het niet allemaal vanzelf ging. Ook het klokkenspel vind ik vrij karig, bediening via het stuur maar ik ben er niet achter gekomen of het, op de nieuwere modellen meer gezien, universele, met de linker duim te bedienen, bladerwiel ergens goed voor was. Mogelijk kun je daar in allerlei menus wel wat mee doen, niet uitgeprobeerd. Wat me tegenviel was het kofferrek. Deze manier van koffers ophangen heb ik bij BMW de vorige eeuw voor het laatst gezien. Het zal allemaal wel een ontwerpreden hebben maar het ziet er niet uit zonder koffers. Wat verder nog opviel: de neutraal is lastig in te vinden (ja, hij zit ergens tussen de 1 en 2, ik weet het).
Daarna de beurt aan de Ducati Multistrada. Ook deze heeft de nodige fut alleen komt het er wat minder bruusk uit, beter voor op de openbare weg. Bij deze motor zit je meer ín de motor en voelde ik me er vrij snel thuis, aktieve zitpositie. Ook hier een strakke wegligging maar ook in krappe bochten stuurt de motor naar mijn idee makkelijker in als de BMW. Mooie ophanging van de koffers die het totaalontwerp niet ontsieren als de koffers niet gemonyeerd zijn.De cockpit, die ziet er, zeker in de S uitvoering, prachtig uit met een hoop informatie die via verlichte(!) schakelaars op het stuur bediend worden.

Hoewel je beide motoren flink kan aankleden met allerlei opties is de BMW toch wel goedkoper in aanschaf. Een XR voorzien van álle fabrieksopties is goedkoper dan een 'kale' Multistrada S.
Maar om een lang verhaal kort te maken, de Multistrada heeft mijn voorkeur ondanks het feit dat ik al meer dan 25 jaar BMW rijd...

Met dank aan Simako en Startwin voor het beschikbaar stellen van de motoren.

Harry
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand interesse hebben in een werkplaatshandboek van de multistrada 1200 2013 abs, in HTML formaat.

Heb em zelf gekocht voor 8 euro, maar voor jullie om het seizoen in te luiden voor niks :)

Klikklik
 
Beste ducatisten....

Normaal zit ik niet op dit topic. Ik rijd nu eenmaal geen ducati. Wel een suzuki en een yamaha. Maar dat is uiteraard vloeken in de italiaanse kerk;) Ik hoop dat mijn eerlijkheid over de kotsmisselijke motorkeuze geen invloed heeft op mijn vraag;

Mijn neef heeft op het moment 2 multistrada DS1000's. Twee, omdat er één het asfalt va erg dichtbij heeft gezien. De ander is een prachtig recht frame. Slachtfeest en samenvoegen dus maar. Alleen die verdomde kabelboom....

Heeft een van jullie toevallig een werkplaatshandboek welke ik kan ontvangen? Erg handig bij de opbouw.
 
Niet veel, maar aangezien de openingspost aangeeft dat dit forum ook voor 1000ds eigenaren beschikbaar is, en het 1000DS forum in geen velden of wegen is te bekennen is dit mijn beste kans. :)
 
Niet veel, maar aangezien de openingspost aangeeft dat dit forum ook voor 1000ds eigenaren beschikbaar is, en het 1000DS forum in geen velden of wegen is te bekennen is dit mijn beste kans. :)
Heb je zo je best gedaan om netjes de op te lezen maar de linkjes niet gezien ;) Het nieuwe Multistrada 1000/1100 topic

Ik ga natuurlijk niet de link plakken he. :+
 
haha, nou... het feit wil zo zijn dat die link leidt naar een pagina met bericht ''reageerveld is verborgen, omdat de berichten ouder zijn dan 14 dagen''

Dat betekent dat de DS1000 eigenaren of niet meer durven rijden, en daarom niets meer op het forum doen, ......of dat ze allemaal een 1200 hebben aangeschaft :):):)

Niemand kan me doorverwijzen naar een goede pagina of wellicht op weg helpen?
 
Thanks voor de moeite in ieder geval. Heb zojuist via het algemene DUC-forum van iemand een WPH gekregen!
 
Mocht iemand interesse hebben in een werkplaatshandboek van de multistrada 1200 2013 abs, in HTML formaat.

Heb em zelf gekocht voor 8 euro, maar voor jullie om het seizoen in te luiden voor niks :)

Klikklik
Ik waardeer het gebaar bijzonder maar als ik op de link klik zie ik dat de download niet meer beschikbaar is. ;(
 
Afgelopen week heerlijk op vakantie geweest met de multistrada in de ardeche. Eerste twee dagen alleen regen en tot 3 graden... Handvatverwarming is dan echt een geschenk uit de hemel.

Helaas ook een geschenk uit de krochten van Italië.. Fuel sensor error... Dashboard is een kerstboompje ;)

Ben benieuwd naar de afhandeling, gezien dit naar mijn mening een coulance zaak zou moeten zijn. Maar mijn dealer kennende komt dat wel goed.
 
Afgelopen week heerlijk op vakantie geweest met de multistrada in de ardeche. Eerste twee dagen alleen regen en tot 3 graden... Handvatverwarming is dan echt een geschenk uit de hemel.

Helaas ook een geschenk uit de krochten van Italië.. Fuel sensor error... Dashboard is een kerstboompje ;)

Ben benieuwd naar de afhandeling, gezien dit naar mijn mening een coulance zaak zou moeten zijn. Maar mijn dealer kennende komt dat wel goed.


Ik heb in maart een splinternieuwe Multistrada 1200S gekocht en alleen maar mooi weer gehad.
Dit gaat mij ook gebeuren als ik in de regen rijdt?
Verder niets als lof over deze Duc die 100x beter gaat als mijn R1200GS waar ik zo'n beetje alles aan moest vervangen tijdens zijn jonge loopbaan. Coulance is bij herr BMW ver te zoeken als er geen garantie meer is. Dus die Duitsers hebben ook zo hun krochten. :(
 
yihaaa!

Ook ik heb er een! (bijna dan, vrijdag ophalen). 2015 1200s!
Na een jaartje diavel te hebben gestuurd toch iets meer comfort/bodemspeling en ruimte voor het vrouwtje achterop! can't wait!
 
Zo topic wordt ineens weer actief! :)

Ik ben nog steeds opzoek naar een tweedehands Topkoffer (origineel en rood)
Mocht iemand er een weten dan hou ik me aanbevolen
})
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan