Altijd ellendig....
Maar hij pakt wel goed op in neutraal, en niet in versnelling? Klinkt alsof de ECU dus iets niet goed uitvoert, die dingen lezen een aantal sensoren uit en bepalen dan de ontsteking en injectie per omwenteling. Maar dat wist je vast al. Lijkt mij dat je gewoon stap voor stap al de sensoren moet proberen door te meten als dit gaat, en checken of ze wel juist gemonteerd zijn. Helaas zijn dat er nog wel een aantal.
MAP sensor (luchtdruk)
TPS (stand van gasklep)
nokkenas positie sensor
krukas positie sensor
Temperatuur sensoren (lucht en water)
Luchtmassa (al twijfel ik of die erop zit)
Per versnelling kan het ook nog verschillend zijn hoe de ECU bepaalt hoeveel vermogen jij vraagt. En hoe de verschillende sensoren worden uitgelezen (hij doet het dus anders in neutraal dan in versnelling). Pakt hij wel goed op in 1 als de fiets op een achterbok staat? zou nog eens interessant zijn om te proberen al is dat soms een beetje spannend
Dan zou er nog iets kunnen zijn met de sensoren die de wielsnelheid meten (voor ABS en/of tractiecontrole, als dat erop zit, want in neutraal hoeft de ecu die natuurlijk niet uit te lezen)
Leuk verhaal allemaal, maar de injectoren testen buiten het blok wil nog wel eens een verassing opleveren. Denk dat het daar ook nog wel eens zou kunnen zitten.
Succes ermee in ieder geval, erg frustrerend dat soort probleempjes
Later,
Loek