MV agusta F4RR 2012 stottert en pakt niet goed op

raf rider

Die hard MF'er
15 mrt 2006
363
0
halsteren
Storing zoeken en diagnose gedoe snap ik allemaal helemaal niks van. Voor mij al een hele prestatie om met een computer een berichtje achter te laten op motor forum haha😂

Ik ben meer van het sleutelen. Dan breng ik hem liever weg.

danfoksan

Die hard MF'er
10 aug 2015
275
0
meld je aan op mvagusta.net cq leg even op dit forum contact met Maximum Velocity (voorzitten NL MV club).
Grote kans dat je daar heel goede MV info krijgt.

Suc6.

raf rider

Die hard MF'er
15 mrt 2006
363
0
halsteren
Hmmm, ja allemaal goed om te doen. Maar eigenwijs als ik ben ga ik zelf ook wat proberen te onderzoeken.

Het was me trouwens wel opgevallen dat de carterontluxhting naar van de luchtvochtigheid naar het Carter los zat. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

31 mei 2008
5.905
4
52
Troost je met de gedachte dat een modern injectie systeem gegarandeerd het wint qua eigenwijzigheid van je. :P

Als alles goed aangesloten is en alle benodigde sensoren er op zitten dan zal je toch werkelijk via de ecu alles moeten controleren.
Voor hetzelfde geld zit er een custom map in die nu belangrijke signalen mist om goed te kunnen werken.

Maar zoek gerust verder })

En anders de hele injectie zooi er af gooien en lekker oldscool carbs er op hangen. _O-

Laatst bewerkt:

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.379
2
39
Eindhoven
Gezien alles wat je tegenkomt: alles controleren. Op de originele manier aansluiten zal wel niet meer gaan, maar dit klinkt als een puzzel.

Zit er eigenlijk nog wel een framenummer in?

raf rider

Die hard MF'er
15 mrt 2006
363
0
halsteren
Ja hoor gewoon een framenummer en papieren er bij.

Ik ga eerst mijn injectoren schoonmaken. En alles goed bevestigen.

Ook de secundaire beluchtingsdopjes welke doorgeprikt zijn ga ik vervangen voor andere blinddopjes.

-Weet iemand overigens of ik de injectoren ook gewoon met remreiniger kan spoelen? Of loctite cleaner? Ok heb zo geen carb reiniger liggen.

- kan iemand mij het nut verklaren van het verwijderen van een secundaire luchtklep?

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.379
2
39
Eindhoven
Makkelijker afstellen omdat de samenstelling van de uitlaatgassen niet anders is door bijmengen van lucht na de eigenlijke verbranding. En een beetje minder gewicht?

Kuupertje

Die hard MF'er
22 sep 2014
377
2
Op de aardgasbel
Begrijpelijk dat je het graag zelf oplost en eigenwijs bent. Maar er is aan de fiets gerommeld en veel wordt elektronisch geregeld op zo'n ding.
Ik sluit me dan ook aan bij eerdere adviezen. Zoek iemand met verstand van zaken en zet 'm op de testbank zodat je het probleem kunt uitlokken. Dan heb je een idee waar je het moet zoeken, nu blijft het gissen en verspil je wellicht onnodig tijd en geld. My 2 cents ;)

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
3.263
0
32
Ik ben ook met drie MV Agusta's bezig geweest in België. Hele mooie prijzen.
Het wemelt ervan.. maar alle drie kenteken geschorst en/of afgevoerd in vermogen en al een tijdje buiten gebruik.
Toen maar besloten om er vanaf te zien.
Maar goed, dit lost het probleem van TS niet op.
Kenteken is persoonsgebonden in België en niet voertuiggebonden zoals in nl. Afgevoerd vermogen (100pk waarschijnlijk?) deden ze hier omdat de inschrijving van 2500€ terug viel naar paar 100€. Velen zijn na inschrijving (eenmalig) terug gezet op vol vermogen.

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.427
9
46
Zuid-Holland
Kenteken is persoonsgebonden in België en niet voertuiggebonden zoals in nl. Afgevoerd vermogen (100pk waarschijnlijk?) deden ze hier omdat de inschrijving van 2500€ terug viel naar paar 100€. Velen zijn na inschrijving (eenmalig) terug gezet op vol vermogen.
De heren konden mij totaal geen informatie geven over het terugvoeren.
Hoe dit technisch gedaan was. Eentje waarschuwde wel netjes van tevoren.
Maar de MV stond al wel een tijd stil. Het was vorig jaar, 72 kW kan ik mij nog herinneren. :Y