Navigatie app op smartphone

Markozz

Die hard MF'er
7 jan 2007
268
1
Bodegraven
Wat is volgens jullie een goeie navigatie-app voor je smartphone? Kun je bij deze app ook eigen routes invoeren?
Liefst een die geen continu interverbinding nodig heeft.
Ook lees je regelmatig over gemiste waypoints die je dan handmatig moet wissen, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
een goedenavond :)

aangezien ik hier ook in geïnteresseerd ben ook maar even de zoekfuntie gebruikt.
een belangrijk (financieel) aspect lijkt mij toch wel dat het om een (gratis) app gaat waar je dus ook (gratis) kaarten voor kan downloaden om zo te navigeren.

aangezien ik ook voor de keus stond om (weer) een navigatie systeem te kopen of een andere telefoon.

pas toen ik op "app" zocht in de titel kwam ik dus dit topuc tegen met de eerst nuttige tips en verwijzingen.
hopen dat de nieuwe software de zoekfunctie beter maakt :)
 
Laatst bewerkt:
Osmand via fdroid app store installeren. Kost niks itt play store. Alleen wat traag bij herberekenen

Uiteraard héél verstandig om dit soort app's "gratis" te sideloaden buiten de officiële Google PlayStore om :P

Als betaalde app's gratis aangeboden worden.... is het dan écht gratis? De ontwikkelaar wil dus alleen maar geld cashen via de Google PlayStore en vind het verder allemaal wel goed volgens jou? _O-

Óf zou er iemand anders ineens geld aan jou gaan verdienen?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee :). Voor eigen risico natuurlijk.
maar een tijdje geleden was osmand nog opensource. Fdroid compileert de code en biedt het aan. De play store is denk ik meer om de maker te sponsoren. Maar de vraag was een gratis product toch :P
 
OsmAnd is nog steeds open source, en er is ook een gatis versie in de Google Playstore te vinden. De premium versie is wel betaald; zie het als een donatie aan degenen die er heel veel van hun tijd in gestoken hebben...
 
Laatst bewerkt:
bij mij werkt noch CoPilot, noch Google navigatie op mijn telefoon (LG-G2). om de doodsimpele reden dat ik Miep van CoPilot en Google Navi niet versta.

en een goede navigatie (van b.v. Garmin of TomTom) is schreeuwend duur.
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik navigon van garmin.
En vind het elke cent waard.
Goede kaarten. Snelheid waarschuwing kloptklopt (ook aangepaste snelheden). File omleiding klopt.

Handig in gebruik.

Gr Roy
 
Maar de vraag was een gratis product toch :P

Er zijn genoeg gratis alternatieven, die misschien niet de zelfde mogelijkheden bieden maar wel gratis zijn.
Wil je de mogelijkheden wel dan betaal je er voor.
Dat doe je ook in een gewone winkel of schuif je daar de merk artikelen ook zo in je binnenzak??
Voorstellen om een product dat geld kost maar via een omweg gratis te downloaden :N :N

Ik heb Osmand ook eerst een tijd gebruikt als gratis app, het programma beviel me goed dus heb ik uit eindelijk de app gekocht en de complete versie geïnstalleerd.
Helaas is de app wat verder door geëvolueerd en mijn oude gsm niet meer snel genoeg om de het programma goed te gebruiken.
 
Voorstellen om een product dat geld kost maar via een omweg gratis te downloaden :N :N

Wat een overtrokken reactie :z . Er is niet eens iets illegaals aan. Heb je al eens gekeken onder welke license de software is verspreid..? Doe dat eerst even voordat je me als dief weg probeert te zetten _O-
 
bij mij werkt noch CoPilot, noch Google navigatie op mijn telefoon (LG-G2). om de doodsimpele reden dat ik Miep van CoPilot en Google Navi niet versta.

en een goede navigatie (van b.v. Garmin of TomTom) is schreeuwend duur.


Schreeuwend duur?
De oudere auto tomtoms kunnen routes aan.
Heb vorig jaar een 2de hands tomtom 730 gekocht (ik wilde audio out en n sd kaart) waar nieuwe kaarten opstonden.

Kostte me 75 euro en heb al veel routes gereden.
Vroeger gebruikte ik mn smartphone maar die hield niet zo van trillingen
 
Wat een overtrokken reactie :z . Er is niet eens iets illegaals aan. Heb je al eens gekeken onder welke license de software is verspreid..? Doe dat eerst even voordat je me als dief weg probeert te zetten _O-
Lees je eigen post even terug, je komt zelf aandragen met een alternatieve download locatie waarbij een app die normaal geld kost ineens automagisch gratis is geworden. |(

De open licentie is enkel voor de eerste 10 downloads (kaarten, stemmen, kaart updates)
Wil je meer downloaden en alle beschikbare opties dien je te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Lees je eigen post even terug, je komt zelf aandragen met een alternatieve download locatie waarbij een app die normaal geld kost ineens automagisch gratis is geworden. |(

De open licentie is enkel voor de eerste 10 downloads (kaarten, stemmen, kaart updates)
Wil je meer downloaden en alle beschikbare opties dien je te betalen.

Nee je hebt geen gelijk. De betaalde versie is om te doneren als je dat wilt, en doneren is iets anders dan dat de software niet gratis is. De maker zelf geeft de software uit onder de gpl licentie (zoek eens op).

Je kunt er dan van alles bijhalen en maken maar dat verandert de inhoud niet. De alternatieve app store is slechts 1 van de manieren om de software zonder betalen (lees doneren) te verkrijgen maar wel de meest eenvoudige. Of het verstandig is om de sideloaden is een andere discussie maar kan ieder voor zich besluiten.
Edit: zie trouwens wel dat er in de betaalde versie tov de gratis download van play store extra functies zit. Mooi toch :).

Wij gaan elkaar niet overtuigen en dat hoeft van mij ook niet eens :). Maar jij leest je niet in, wordt persoonlijk en vergelijkt me nota bene met een winkeldief. Denk nog eens na voordat je zoiets post, komt erg onaardig over...
 
Laatst bewerkt:
Nee je hebt geen gelijk. De betaalde versie is om te doneren als je dat wilt, en doneren is iets anders dan dat de software niet gratis is. De maker zelf geeft de software uit onder de gpl licentie (zoek eens op).

Je kunt er dan van alles bijhalen en maken maar dat verandert de inhoud niet. De alternatieve app store is slechts 1 van de manieren om de software zonder betalen (lees doneren) te verkrijgen maar wel de meest eenvoudige. Of het verstandig is om de sideloaden is een andere discussie maar kan ieder voor zich besluiten.

Wij gaan elkaar niet overtuigen en dat hoeft van mij ook niet eens :). Maar jij leest je niet in, wordt persoonlijk en vergelijkt me nota bene met een winkeldief. Denk nog eens na voordat je zoiets post, komt erg onaardig over...
Komt mijn bericht je onaardig over?? Sorry maar ik denk dat ik hier op dit forum nog tot de meest vriendelijke mensen behoor :+
Mijn reactie was er eentje op die van jou, niet echt heel erg gevuld meer veel informatie enkel een alternatieve download locatie waar het wel gratis is.
Actie reactie zeg maar ;)

Evengoed, excuses als je mijn post als een persoonlijke aanval heeft ervaren.
Door met het topic inhoudelijk:
Nadeel van de door mij als laatste gebruikte Osmand versie: van NL naar bijvoorbeeld Italië navigeren kost werkelijk en eeuwigheid om te berekenen op een wat oudere mobiel (ik gebruik een htc desire hd)
 
Komt mijn bericht je onaardig over?? Sorry maar ik denk dat ik hier op dit forum nog tot de meest vriendelijke mensen behoor :+
Mijn reactie was er eentje op die van jou, niet echt heel erg gevuld meer veel informatie enkel een alternatieve download locatie waar het wel gratis is.
Actie reactie zeg maar ;)

Evengoed, excuses als je mijn post als een persoonlijke aanval heeft ervaren.
Door met het topic inhoudelijk:
Nadeel van de door mij als laatste gebruikte Osmand versie: van NL naar bijvoorbeeld Italië navigeren kost werkelijk en eeuwigheid om te berekenen op een wat oudere mobiel (ik gebruik een htc desire hd)

Goed idee, en zand erover :).

En ik herken de traagheid bij routeberekeningen, ik draai in de auto meestal sygic en die is 100x sneller. Maar osmand kan dan wel weer prima overweg met gpx routes, handig op de motor :)
 
best een leuk ding.
wat mij vooral interesseert is de foto waarop hij op de motor gemonteerd zit....

owja :)

alsof motorfietsen er tegenwoordig nog steeds er zo uitzien :
1857_a11.jpg


;)
 
Laatst bewerkt:
Lees je eigen post even terug, je komt zelf aandragen met een alternatieve download locatie waarbij een app die normaal geld kost ineens automagisch gratis is geworden. |(

De open licentie is enkel voor de eerste 10 downloads (kaarten, stemmen, kaart updates)
Wil je meer downloaden en alle beschikbare opties dien je te betalen.

De gratis versie gewoon via play store te krijgen, met inderdaad een max van 10 kaarten.
Had ik op mijn vorige toestel ook staan, gebruikte het om te wandelen op vakantiebestemmingen (buitenland).

Misschien zet ik hem op mijn nieuwe toestel er ook wel weer op, is wel eens handig. Hoewel ik nu ook een Garmin heb om te gebruiken bij het wandelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan