Nederland: wat een verschil!

Anonieme gebruikert

MF veteraan
6 jan 2005
1.536
1
Gisteren een zwaar examen gehad, een reden voor een motorritje ter ontspanning dus. Vanuit Gent vertrokken en toevallig in Zeeland terechtgekomen, wat een heerlijke rit was me dat! Vanaf de eerste meters de grens over merk je het verschil: weg spuuglelijke Vlaamse lintbebouwing, weg drukke steenwegen met om de 500m verkeerslichten en dus file, weg kaarsrechte betonwegen (waar ik op dat moment al een goeie 30 km op reed), weg putten en oneffenheden in het asfalt... In de plaats daarvan: mooie, smalle en goed onderhouden wegen door prachtige stukjes natuur, mooie dijkweggetjes, weinig verkeer, gezellige, pittoreske dorpjes, bijna geen kruispunten maar onnoemelijk veel rotondes, duidelijke wegwijzers...
Ben eerst in Sluis terechtgekomen en wou van daar terug rijden, maar kon uiteindelijk niet aan het bord 'Noordzeekust' weerstaan en ben dan maar naar Cadzand gereden ook, even de zee gezien.
Wel ook enkele verraderlijke flitspalen ontmoet, op wegjes waar je met moeite een tractor ontmoet staan ze hier en daar in het struikgewas opgesteld...
Zeker een herhaling waard, Zeeland...
 
Geweldig dat Nederland.. totdat je 5 dagen in Eiffel en/of Vogezen hebt gereden.. wat is dit dan toch een kut land om te motor rijden. ;)
 
Geweldig dat Nederland.. totdat je 5 dagen in Eiffel en/of Vogezen hebt gereden.. wat is dit dan toch een kut land om te motor rijden. ;)

Misschien wel maar als je de toestand van de wegen in België met die in Nederland vergelijkt, begin ik me steeds meer af te vragen of een crossfiets geen betere oplossing is voor de Belgische wegen...
 
Gisteren een zwaar examen gehad, een reden voor een motorritje ter ontspanning dus. Vanuit Gent vertrokken en toevallig in Zeeland terechtgekomen, wat een heerlijke rit was me dat! Vanaf de eerste meters de grens over merk je het verschil: weg spuuglelijke Vlaamse lintbebouwing, weg drukke steenwegen met om de 500m verkeerslichten en dus file, weg kaarsrechte betonwegen (waar ik op dat moment al een goeie 30 km op reed), weg putten en oneffenheden in het asfalt... In de plaats daarvan: mooie, smalle en goed onderhouden wegen door prachtige stukjes natuur, mooie dijkweggetjes, weinig verkeer, gezellige, pittoreske dorpjes, bijna geen kruispunten maar onnoemelijk veel rotondes, duidelijke wegwijzers...
Ben eerst in Sluis terechtgekomen en wou van daar terug rijden, maar kon uiteindelijk niet aan het bord 'Noordzeekust' weerstaan en ben dan maar naar Cadzand gereden ook, even de zee gezien.
Wel ook enkele verraderlijke flitspalen ontmoet, op wegjes waar je met moeite een tractor ontmoet staan ze hier en daar in het struikgewas opgesteld...
Zeker een herhaling waard, Zeeland...



stupid9wf.gif




alleen soms waan je je in Duitsland. domburg b.v.
 
Aha, je bent op bezoek geweest in het mooie Zeeuwsch Vlaanderen.

Ik neem aan dat je deze tocht op een crossmotor hebt gemaakt, want deze "Proefzone Verkeersveiligheid" is inderdaad voorzien van Rotonde's, duizenden drempels en een kantelweg. Leuk om sprongen over te maken.

En nu niet allemaal hierheen komen, We houden van onze rust hier! :z
 
Gisteren een zwaar examen gehad, een reden voor een motorritje ter ontspanning dus. Vanuit Gent vertrokken en toevallig in Zeeland terechtgekomen, wat een heerlijke rit was me dat! Vanaf de eerste meters de grens over merk je het verschil: weg spuuglelijke Vlaamse lintbebouwing, weg drukke steenwegen met om de 500m verkeerslichten en dus file, weg kaarsrechte betonwegen (waar ik op dat moment al een goeie 30 km op reed), weg putten en oneffenheden in het asfalt... In de plaats daarvan: mooie, smalle en goed onderhouden wegen door prachtige stukjes natuur, mooie dijkweggetjes, weinig verkeer, gezellige, pittoreske dorpjes, bijna geen kruispunten maar onnoemelijk veel rotondes, duidelijke wegwijzers...
Ben eerst in Sluis terechtgekomen en wou van daar terug rijden, maar kon uiteindelijk niet aan het bord 'Noordzeekust' weerstaan en ben dan maar naar Cadzand gereden ook, even de zee gezien.
Wel ook enkele verraderlijke flitspalen ontmoet, op wegjes waar je met moeite een tractor ontmoet staan ze hier en daar in het struikgewas opgesteld...
Zeker een herhaling waard, Zeeland...


Hey,
helemaal met je eens. Ik woon in Zuid Frankrijk is echt te gek rijden hoor vooral in de bergen maar de wegen zijn zo veel slechter on onveiliger dan in NL. Gaten in de weg geen vangrelingen, stenen die gewoon weken lang blijven liggen. Van de week moest ik vet in de remmen voor een kudde schapen die op bergweggetje lopen
Als ik in NL rij geniet ik toch ook wel even. Je kunt gewoon voor je uit kijken inplaats van op wegdek.
Groetjes,
Dunc.
 
Hey,
helemaal met je eens. Ik woon in Zuid Frankrijk is echt te gek rijden hoor vooral in de bergen maar de wegen zijn zo veel slechter on onveiliger dan in NL. Gaten in de weg geen vangrelingen, stenen die gewoon weken lang blijven liggen. Van de week moest ik vet in de remmen voor een kudde schapen die op bergweggetje lopen
Als ik in NL rij geniet ik toch ook wel even. Je kunt gewoon voor je uit kijken inplaats van op wegdek.
Hier in Engeland hetzelfde verhaal, de wegen verkeren hier vaak ook in een niet al te beste staat en kan ook nog eens verradelijk wisselen onderweg omdat ieder district een eigen budget krijgt voor wegenonderhoud en geheel naar eigen inzicht kan uitgeven. En dat heeft in veel gevallen weinig met wegenonderhoud te maken, meestal worden de centjes aan hele andere zaken uitgegeven.
De wegen in Nederland zijn idd erg goed, alleen jammer dat er veel van die drempels in worden gelegd, de wegen zo recht zijn en er zo veel mensen gebruik van moeten maken. Dus uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan een paar gaten in de weg ;)
 
De infrastructuur is hier in vergelijking met andere landen gewoon heel goed.
Alleen jammer dat de mentaliteit (op de weg) zo klote is.
Ga eens motorrijden in de VS, je weet niet wat je meemaakt. Goede wegen en geen gestress, echt een verademing.
 
De infrastructuur is hier in vergelijking met andere landen gewoon heel goed.
Alleen jammer dat de mentaliteit (op de weg) zo klote is.
Ga eens motorrijden in de VS, je weet niet wat je meemaakt. Goede wegen en geen gestress, echt een verademing.
Dat heeft volgens mij veel met ruimte te maken, en vooral het gebrek er aan. In Engeland zijn de mensen meestal erg beleefd maar hoe dichter je bij London komt hoe meer het op de Randstad begint te lijken. In het centrum van een grote stad als Chicago gaat het er b.v. ook relaxed aan toe, maar daar heeft verkeer ook veel ruimte (voordeel als je erg hoog bouwt, meer ruimte voor asfalt): Ik vond de mensen daar ook erg vriendelijk in het verkeer en dat is zeldzaam voor een wereldstad.
 
Nouja... was twee weken terug even naar Spa gereden en enkele weken daarvoor richting Zolder. Wat een KUTwegen hebben die belgen zeg! Levensgevaarlijke gaten in de wegen en meer van die ongein. Zodra je de grens over rijdt naar Nederland is het toch wel weer een opluchting. Kost wel idd wat belastingcentjes. :(
 
de wegen in Belgie zijn niet best maar de rijkunsten van de mensen daar zijn helemaal levensgevaarlijk.
rijlessen nemen ze daar bij een oom of een tante die soms wel eens een uurtje overheeft .
hup examen doen en geslaagd is de volgende doodrijder .
ik blijf zover mogelijk uit Belgie weg.
ze gooien met lege colablikjes en bananeschillen naar je , proberen je te snijden als je inhaalt , als je achter ze rijdt legen ze de asbak in je gezicht enz....
ik heb al wat ruzie daar gehad met soms bijna-dood ervaringen.

het beste wat je daar kan doen als je toch in Belgie moet zijn is je blaffer meenemen en ze van de weg afschieten.
sorry voor de paar goede Belgen die wel hun volledige verstand hebben. :X
 
Ga eens motorrijden in de VS, je weet niet wat je meemaakt. Goede wegen en geen gestress, echt een verademing.

Maar owee als je daar te hard rijdt :X ...
Houden ze je aan met een getrokken pistool en als je door het lawaai van je sportuitlaten dan de police niet hoort dus niet stopt dan rijden ze je wel van de motor af... lekker stressloos |(
 
Nouja... was twee weken terug even naar Spa gereden en enkele weken daarvoor richting Zolder. Wat een KUTwegen hebben die belgen zeg! Levensgevaarlijke gaten in de wegen en meer van die ongein. Zodra je de grens over rijdt naar Nederland is het toch wel weer een opluchting. Kost wel idd wat belastingcentjes. :(

Inderdaad, en dan mogen we daar binnenkort nog tol over gaan betalen in België ook!!!! B|
 
Maar owee als je daar te hard rijdt :X ...
Houden ze je aan met een getrokken pistool en als je door het lawaai van je sportuitlaten dan de police niet hoort dus niet stopt dan rijden ze je wel van de motor af... lekker stressloos |(

haha wat een mop, ik ken een kerel met gsx-r1000 uit amerika die vluchtmisdrijf pleegde (5 state troopers en 3 (die van de gewone weg) patrol). Was weggeraakt maar hij had zich ergens verstopt en via een tip van een koekblikker :( werd hij gevonde. 300 dollar boete en wat puntjes van zen rijbewijs. als je dat al erg noemt B|
 
dat moet geen kunst zijn op een gixxer van wat logge politie autotjes weg rijden..zolang ze geen helicopter hulp hebben is het :W agentjes :9 maar dat soort acties zie je niet op tv...alleen maar domme boeven in ouwe auto's
 
dat moet geen kunst zijn op een gixxer van wat logge politie autotjes weg rijden..zolang ze geen helicopter hulp hebben is het :W agentjes :9 maar dat soort acties zie je niet op tv...alleen maar domme boeven in ouwe auto's
Tja.. ze moeten toch op een manier hun ego hoog houden ;) :X

Maar back ontopic;
Ik vind de NLwegen ook beter als de Belgische wegen.. maarikzelf ben van mening dat het landschap mooier is.. als je dieper Belgie binnenrijdt.. begin Frankrijk heb je al hele mooie heuvels.. Om over de Ardennen nog maar te zwijgen.. tja.. in goed twee uur,2,5 uur zit je vanuit Bergen op zoom al in Frankrijk,eind Belgie *O*

maarja.. dan ga je voor het uitzicht.. de wegen in NL zijn idd wel beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan