Net een rechtzaak gehad

Da's weer Nederland op z'n best...
Te hard is te hard en de rest telt niet...
Klinkt alsof je je handjes dicht mag knijpen dat het niet 1 of 2 jaar ontzegging is...

Dom verhaal van mevrouw de rechterin... De weg was niet leeg, want jullie reden met z'n 3-en... Het gevaar zit toch in de snelheidsverschillen? Dus geen gevaar... :)

Feli met de relatief lichte straffen (ze doen tenslotte voorkomen alsof je het grootste gevaar op de weg bent) en met het feit dat jullie je hebben kunnen beheersen... Denk dat ik beetje erg boos gereageerd had tegen die akelige rechterin... :(
 
Oef, en dan 2 jaar voorwaardelijk. Eigenlijk zouden we er fff een polletje tegenaan moeten gooien om te kijken wie er allemaal denkt dat je binnen die 2 jaar de lul bent.....

Ik hoop het niet voor je, dan ben je echt zuur!

Hoe zit dat trouwens, ben je dan je hele rijbewijs kwijt (ook B en de rest)???
Ook B en de rest...
Argument: Als je met een voertuig zo'n overtreding maakt, zal je met de rest wel op een soortgelijke wijze deelnemen aan het verkeer...
Stond een tijdje terug in een of ander blad in een interview met een of andere beleids-tinus...
 
Ook B en de rest...
Argument: Als je met een voertuig zo'n overtreding maakt, zal je met de rest wel op een soortgelijke wijze deelnemen aan het verkeer...
Stond een tijdje terug in een of ander blad in een interview met een of andere beleids-tinus...

Hahaha

Was dat maar waar }) }) })
 
Oef, en dan 2 jaar voorwaardelijk. Eigenlijk zouden we er fff een polletje tegenaan moeten gooien om te kijken wie er allemaal denkt dat je binnen die 2 jaar de lul bent.....

Ik hoop het niet voor je, dan ben je echt zuur!

Hoe zit dat trouwens, ben je dan je hele rijbewijs kwijt (ook B en de rest)???
Als ik weer wordt gepakt in die 2 jaar krijg ik die 3 maand en 1 week als rijontzegging plus de rijontzegging van de nieuwe straf. Reken dan dus maar op 7 maand rijbewijs kwijt ofzo. :(

Je bent dan alles kwijt ja, dus ook autorijden mag niet meer.

En ja, ik ga maar andere illegale praktijken beoefenen in dit land, mensen beroven enzo, weet ik tenminste zeker dat ik nooit gepakt wordt. :+
 
Als ik weer wordt gepakt in die 2 jaar krijg ik die 3 maand en 1 week als rijontzegging plus de rijontzegging van de nieuwe straf. Reken dan dus maar op 7 maand rijbewijs kwijt ofzo. :(

Je bent dan alles kwijt ja, dus ook autorijden mag niet meer.

En ja, ik ga maar andere illegale praktijken beoefenen in dit land, mensen beroven enzo, weet ik tenminste zeker dat ik nooit gepakt wordt. :+

Doe dat dan wel met een wapen... Duurt het langer voor ze er zijn (lees... Eerst koffie opzoep'm en spelletje kaart afmaken)
 
Op zaterdag 29 juni 2002 01:41 schreef Revolution het volgende:En ja, ik ga maar andere illegale praktijken beoefenen in dit land, mensen beroven enzo, weet ik tenminste zeker dat ik nooit gepakt wordt. :+
Misschien kun je beginnen met het handtasje van die oude tang van vandaag? :+
 
Zo wordt dit topic toch nog leuk.....of zal het door de tijd waarop dit gepost wordt komen???
 
Wat ik niet snap is de verschillen tussen de rechtbanken.
Zelf ben ik vrijdag moeten voorkomen voor dus ook te hard rijden.
Het enige wat ze deden is mijn bezwaarschriften voorlezen en vragen of dat het deze brieven zijn.
Daarna mocht ik nog iets zeggen, maar voordat ik ook maar iets kon/mog zeggen ging hij alweer verder.
Maar ik kreeg geen uitspraak. Ik mag volgende week vrijdag bellen voor de uitspraak.
Ze zullen toch wel standaard straffen hebben liggen we zijn toch niet de eerste geweest die te hard hebben gereden.
 
Ik heb al enigzins kunnen 'wennen' aan het idee, de afgelopen weken voor deze rechtzaak reed ik al met het gevoel dat ik die voorwaardelijke straf had.

Tja.. hoe ik nu rij? :? Nog steeds te hard... snelwegen (met verkeer en mogelijke kans op controles) precies op de limiet, 150 dus 30 te hard. Provinciale wegen waar ik 100 mag meestal meestal ook niet boven de 130/140, 80 km wegen gaan in de praktijk vaak nog wel (veel) te hard. Meestal 120 maar vaak ook wel harder nog. Is gewoon niet te doen op een supersport, je netjes aan de snelheid houden overal. |(

En ook nu rij ik nog wel eens 200+, (wel minder dan eerst) maar dan alleen op plaatsen waarvan ik bijna zeker weet dat het kan (geen mogelijke onopvallende politiewagens in de buurt of flits/lasercontroles). Maar het blijft klote, je gaat erg paranoide rijden. Ik vertrouw alleen nog oude auto's en auto's met buitenlands kenteken, de rest is bij mij allemaal een potentiele onopvallende poltitieauto, om nog maar te zwijgen over elk verdacht object in de berm. :(

Ik rij dus wel anders nu, in de zin van dat ik nog beter oplet op verdachte auto's ed. maar het risico blijft dat ik weer gepakt wordt, ondanks dat ik nu over het algemeen wel iets rustiger rij op sommige plaatsen.

Als ik me aan de snelheidslimieten moet houden kan ik evengoed m'n GSX-R verkopen. ;(
Toch maar eens inschrijven voor een TOMS dan denk ik maar.
 
TOMS wil ik volgend jaar doen ja, en vaker op het circuit rijden.

Kost wel wat maar voor 800 euro kun je ook mooi wat keren circuit rijden. :(
 
Rev en de anderen. Klacht indienen bij de procureur generaal in den haag met een cc-tje naar politiek den haag en de consumenten organisaties.

Je klacht specifiek uitleggen en de procureur generaal zal moeten antwoorden en een onderzoek moeten instellen. Tevens de notulen van de zitting opvragen en deze onderuit halen door met jullie drie-en een andere verklaring af te leggen over hetgeen er gezegd is. Bovendien vertellen dat je je gediscrimineert voelt en dat je
daardoor psychische schade onder vindt.


Een ding: als je in de komende twee jaar gepakt wordt en je hebt deze klacht tegen de edelachtbare :? ingediend, dan ben je dubbel het haasje. Wat een B*tch :r

iig succes en sterkte met het hanteren vd juiste snelheid.
 
Rev en de anderen. Klacht indienen bij de procureur generaal in den haag met een cc-tje naar politiek den haag en de consumenten organisaties.

Je klacht specifiek uitleggen en de procureur generaal zal moeten antwoorden en een onderzoek moeten instellen. Tevens de notulen van de zitting opvragen en deze onderuit halen door met jullie drie-en een andere verklaring af te leggen over hetgeen er gezegd is. Bovendien vertellen dat je je gediscrimineert voelt en dat je
daardoor psychische schade onder vindt.


Een ding: als je in de komende twee jaar gepakt wordt en je hebt deze klacht tegen de edelachtbare :? ingediend, dan ben je dubbel het haasje. Wat een B*tch :r

iig succes en sterkte met het hanteren vd juiste snelheid.
Hoe zit het met het wreken van een rechter? Ze laat zo blijken al wat tegen motorrijders te hebben, dat ze niet meer objectief recht kan spreken. Lijkt me wel geinig, Rev. :)
 
ja lijkt me ook wat
steel je het tasje en rij je weg met een te hoge snelheid.
zit je voor dat tasje maar een paar minuten op het buro,maar voor het te hard rijden krijg je 2 jaar .
zo is het nu wel op dit moment
 
Hoe zit het met het wreken van een rechter? Ze laat zo blijken al wat tegen motorrijders te hebben, dat ze niet meer objectief recht kan spreken. Lijkt me wel geinig, Rev. :)

Het "wraken" van een rechter kan alleen vooraf of tijdens een meerdaagse zitting. Het enige wat je zou kunnen doen, is verzoeken om het proces nietig te laten verklaren. maar dat zal je niet lukken. De rechterlijke macht in Nederland is een vesting met daarin het gerenomeerde " good old boys network " die elkaar de handen boven hethoofd houden.

Het is wel zo, dat met een klacht de rechterlijke macht behoorlijk gefrustreerd raakt en zeker als je de publiciteit er mee op gaat zoeken. Maar dat betekent heel veel tijd en energie dus....
 
Daarom... het kost veel tijd en moeite.

Ik ben opzich wel van het type die er werk van wil maken als ik onrechtvaardig behandeld wordt (met Sander naar kranten bellen voor rectificaties :+ ) maar ik ben bang dat ik er nu weinig mee opschiet...

Toch bedankt voor de tips. :)
 
Wie weet waar meer info te vinden is over die voorwaardelijke straf?

Ik weet nu ongeveer hoeveel ik nog te snel kan rijden maar vallen andere zaken (gevaarlijk weggedrag...) er ook onder? Met andere woorden, als ik bijvoorbeeld een wheelie zou maken (niet dat ik het kan ;) ), kunnen ze dan ook mijn voorwaardelijke straf omzetten in een onvoorwaardelijke?
 
hou toch op met dat Zolder,dan leer je toch niks!
Gewoon een cursus volgen en wedstrijden rijden in een groep van jou tempo,dan leer je wat rijden is.
Niet op zo'n leipe kickxdag o.i.d met al die dwazen om je heen.
 
Wie weet waar meer info te vinden is over die voorwaardelijke straf?

Ik weet nu ongeveer hoeveel ik nog te snel kan rijden maar vallen andere zaken (gevaarlijk weggedrag...) er ook onder? Met andere woorden, als ik bijvoorbeeld een wheelie zou maken (niet dat ik het kan ;) ), kunnen ze dan ook mijn voorwaardelijke straf omzetten in een onvoorwaardelijke?

Zou dat maar goed uitzoeken...lullig als je daar pas achteraf achterkomt... ik neem aan dat ze dat ergens wel weten bij de inquisitie.
 
ach de houding van de rechters, idd net alsof we allemaal kleine kinderen zijn.

Ben ooit (15 jaar geleden ofzo) verbaliseerd omdat ik te weinig afstand zou hebben gehouden achter een politieauto.

Heb ik toen laten voorkomen, zeggen die pipo's dat ze eerst "STOP POLITIE" en daarna een iets harder hadden geremd dan standaard.
Feit was eerst een Break-test, en daarna pas "STOP POLITIE"
afijn:

rechter:
"ja want te weinig afstand is heeeeel gevaarlijk, stel dat er een auto uit een zijstraat zou komen"

ik:het was een lange rechte weg, zonder zijstraten in heinde en verre edel(l}ach(t)bare, ruime weg en overzichtelijk.

rechter (geirriteerd):
Ja, maar als er een helicopter uit de lucht was komen vallen, dan had u nooit meer op tijd kunnen remmen

ik:Dan had die 30 meter extra afstand ook nix meer uitgemaakt, want door de explosie waren we dan allemaal de pijp uit geweest

rechter (nu helemaal geirriteerd):ja, ik hoef u eigenlijk ook helemaal niet uit te leggen waarom het onverantwoord is, feit is bla bla bla bla bla.

ze denken echt dat we allemaal kleine kleutertjes zijn, nou die muts die ik toen had (idd, ook een wijf) die had mooi niet terug van mijn weerwoord, het enige wat ze kon zeggen was, schuldig en betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan