Hoi FrenkieHeb trouwens een Yamaha Comfort seat te koop, voor weinig. Zie Motorshopper. OOk een mooie set R&G Frame sliders!
Las je te koop stelling van de Comfort Seat. Wat is je vraagprijs en is ie nog beschikbaar?
Groet Cor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi FrenkieHeb trouwens een Yamaha Comfort seat te koop, voor weinig. Zie Motorshopper. OOk een mooie set R&G Frame sliders!
Hoi Frenkie
Las je te koop stelling van de Comfort Seat. Wat is je vraagprijs en is ie nog beschikbaar?
Groet Cor
Zojuist de puig kentekenplaathouder proberen te monteren, helaas kwam ik er vrij laat achter dat de standaard knippers dan niet meer passen. Je kan de oorspronkelijke bevestiging dan niet meer gebruiken.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Andere kentekenplaathouder waar dit wel kan? Of universele knippers gekocht.
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?
Mijn ktph is van R&G en daar passen de originele knippers wel op. Heb er al op verschillende motoren gehad van R&G en altijd heel tevreden van. Stevig en goed afgewerkt.
[afbeelding]
Vanuit een andere hoek:
[afbeelding]
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?
Zoals velen al aan gaven gok ik dat het ook voor jou een gevalletje van sleutel niet ver genoeg naar rechts is geweest. Heb het op mijn 07 ook wel eens gehad, alleen deden me knipperlichten het dan niet en etc.
Jup, die heb ik!Iemand hier ervaringen met de automatische Tutoro kettingsmeerder? Lijkt me een mooi ongecompliceerd systeem. Samen met de lage Engelse Pond wordt de verleiding groot.
Hier nog een tevreden gebruikerJup, die heb ik!
Zit nu al op de derde motor en gebruik hem al 3-4 jaar. Ben d'r erg tevreden over.
Het is wel even uitzoeken hoe ver je de doorvoer open moet draaien. Ik zet hem altijd lekker vet, wordt je velg wel wat vies, maargoed het is niet anders.. (je wilt smeren of niet toch? ).
En ik gebruik synthetische kettingzaagolie. Maar ga binnenkort eens versnellingsbakolie proberen (schijnt ook goed, misschien zelfs beter, te werken).
Voor het aanbrengen van de olie gebruik ik niet de 'nozzle' op het tandwiel (zoals Tutoro het wil), maar het drupt bovenop de ketting vlak voor het tandwiel.
Precies aan die kant op de swingarm kun je perfect een zgn 'dispenser adapter' van Scottoiler monteren (kost weinig en geeft perfecte montage, zie foto).
Op m'n vorige motoren wel de Tutoro oplossing gebruikt, maar nu op deze manier lijkt de ketting in z'n geheel beter gesmeerd te worden ipv aan één kant als je de enkele nozzle gebruikt van Tutoro. En de dubbele nozzle is weer veel gedoe met positionering..
Op de Tracer:
[afbeelding]
Van links gezien, bovenop de ketting druppelen:
[afbeelding]
En van rechts gezien, de montage van de adapter:
[afbeelding]
Zoals je ziet zit er op de swingarm al een metalen bracket. En je kunt gewoon de al reeds beschikbare bout gebruiken.
Niet mijn bevinding, de dealer waar ik hem heb gekocht en die de Tutoro ook netjes heeft gemonteerd kwam met deze oplossing, zeer netjes!
edit, zoals je ziet; die vettigheid schoonmaken doe ik niet zo vaak
Vandaag een 'dingetje' met m'n Tracer. Er staat nu zo'n 600 km op en ik laat 'm wat vaker meer toeren maken. Vanmiddag rij ik de snelweg op en trek pittig door....stopt de boel er mee en komt het bekende 'See you next time' in het display. Kon zonder problemen de vluchtstrook bereiken, even contact 'uit'/aan, starten en weer rijden.
Iemand anders zoiets overkomen?
Net even op en neer zitten springen op de motor (nou ja, niet zó erg ), komt er net niet. Heb ik hem zeker net een cm of 2 hoger zitten dan jij had? Die van mij kan qua positie nog wel hoger, maar ook het beugeltje kan ik meer omhoog laten wijzen.Hier nog een tevreden gebruiker
Heb onlangs wel de lokatie van de houder moeten aanpassen, zat eerst ook globaal als bij jou,
maar bij diepe kuilen tikte mijn achterbrug er tegen Heb 'm nu aan de bout van de hugger aan de achterbrug bevestigd
Is er inmiddels al een vervolg?Heb vandaag dezelde video gevonden, thnx!
Nog niet kunnen uitproberen maar het lijkt mij dat dit voor de Tracer net zo zal werken.
Als dat zo is dan heb je vlgs mij helemaal geen Air/Fuel Controller nodig mocht je je CO2 verhouding van je motor willen aanpassen vanwege een (meer) open uitlaat.
Dit wordt zeker vervolgd!.......
Greetzzz
Net even op en neer zitten springen op de motor (nou ja, niet zó erg ), komt er net niet. Heb ik hem zeker net een cm of 2 hoger zitten dan jij had? Die van mij kan qua positie nog wel hoger, maar ook het beugeltje kan ik meer omhoog laten wijzen.
Misschien maar toch een beetje doen, iets meer ruimte kan geen kwaad tussen de Tutoro en de achterbrug (voor het geval ik eens met iemand achterop op stap ga ).
Leuk voor je, maar ik wil gewoon 'set and forget' en dat doet het kettingsmeersysteem voor mij. Geen spuitbussen meer kopen (kosten ook ~15 euro de stuk) en klooien elke x aantal km.Zoveel ruimte tussen de achterbrug als ik wil.
Onzichtbaar wanneer niet in gebruik.
Geen lelijke olietank op mijn mooie motorfiets.
Even gedurende 15 seconden aan denken om de 400 - 500 km.
Geen vette achtervelg.
Nooit af te stellen.
Steeds de nieuwste versie beschikbaar.
[afbeelding]
Jij (en jij persoonlijk?) overdrijft het een en ander extreem.Zo'n systeem met geklieder met allerlei soorten oliën die, al dan niet goed gedoseerd, mijn hele achtervelg besmeuren, dat mijn motorfiets ontsiert en blijkbaar ook nog eens de achterbrug kan raken indien niet secuur gepositioneerd, lijkt MIJ (en mij persoonlijk) géén goed idee...
Is all !
Kwam er bij toeval achter: viel me op, dat hij steeds iets scheef zat na een rit vond ik vreemd...Net even op en neer zitten springen op de motor (nou ja, niet zó erg ), komt er net niet. Heb ik hem zeker net een cm of 2 hoger zitten dan jij had? Die van mij kan qua positie nog wel hoger, maar ook het beugeltje kan ik meer omhoog laten wijzen.
Misschien maar toch een beetje doen, iets meer ruimte kan geen kwaad tussen de Tutoro en de achterbrug (voor het geval ik eens met iemand achterop op stap ga ).
Ik ook niet, kwestie van 1 keer goed afstellenGeen vette achtervelg.