NGK Iridium IX bougies

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
De nieuwe dimensie in bougietechnologie. Iridium is een Hi-Tech edelmetaal uit de ruimtevaart. Het is extreem hard, hittebestendig en onverwoestbaar, kortom het ideale materiaal voor een bougie. De nieuwe NGK iridium bougie is een investering die zich gemakkelijk terugbetaald door:
- Een lager verbruik
- Dubbele levensduur t.o.v. standaard bougies
- Gelijkmatige verbranding
- Zekere ontsteking
- Geen roetaanslag bij stop & go verkeer
NGK Iridium IX bougies zijn technologisch de meest geavanceerde high-performance bougies verkrijgbaar. Met de ultradunne 0,6 mm iridium center electrode, zorgt deze bougie voor een superieure ontbranding zonder in te boeten aan duurzaamheid. De centrale gleuf van de grond electrode zorgt voor een vergrootte vlam-kern expansie en daarmee voor een volledigere verbranding. De Irridium bougie is uitermate geschikt voor high performance toepassingen, maar ook de beste keuze 'kilometervreters' vanwege de ongeevenaarde brandstof-efficiency, de duurzaamheid en de ongekende acceleratie-eigenschappen. Wie hoge eisen stelt, heeft dus NGK iridium bougies nodig.

Iemand ervaring met deze bougies ? Heb ze zojuist besteld, 4 voor 60 euro :P

Ps. de bougies die ik nodig heb zijn NGK CR9E Nu heb ik die iridium besteld en die heten NGK CR9E IX heb ik dan de goede ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor m'n V-Strom iridium bougies geplaatst. Ik merk niet echt verschil, maar ik heb wel de testopstelling gezien en het enorme verschil in de manier waarop de vonk overkomt. Die is bij de iridiums als één compacte vlamboog tegenover een gewone bougie die wat lichtflitsjes trekt. Ze gaan trouwens ook minstens 2 x zolang mee, dus eigenlijk zijn ze helemaal niet zoveel duurder.
 
Ik heb ook ngk iridiums, heb t idee dat de motor beter oppakt. Kan ook t placebo-effect zijn natuurlijk :+ .
Heb er iig geen spijt van.

Oja, die CR9E IX zijn voor jou dan de goeie....
 
grootste bullshit die er is dus je bent sowieso genaaid :Y Maargoed als het tussen je oren maar goed zit.
 
ik heb ze ook in me FJR1300 super bougies echt een verschil en verneem je het niet dan mis je het vingerspietsengevuel


grootste bullshit nou nee hur echt nait .
 
Ik had eerst normale bougies toen liep de mijnes 260. Toen die ierdieummm leipe bougies ceerrr 9 IEh X pluggen erin gestopt... geloof of niet, ding liep gelijk 299...

Ik zeg doen mannnn, te gekkk... placebo my ass...



















:+
 
ja wel bull-shit , S100spit heeft gelijk ,
Die bougies zijn er alleen om de standtijd te verlengen , iets wat bij je motor niet van belang is.
 
wolfman ,........"geloof 't of niet "......
ik geloof 't niet....
 
www.ngk.com (of was het www.ngksparkplug.com ?weet ik veel..) of www.densoiridium.com

Kan je zo opzoeken op type motor welke iridium bougies je nodig hebt.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar denso's. Vergelijkbare bougies van denso zijn de IU27

Goed zoeken op ebay, daar vind je ze wel voor 8 dollar per stuk ofzo :)
 
Laatst bewerkt:
grootste bullshit die er is dus je bent sowieso genaaid :Y Maargoed als het tussen je oren maar goed zit.


tja, je moet niet verwachten dat je 10 pk extra krijgt en hij ipv 1op10 1op16 gaat lopen.

ik merkte wel hele kleine verschillen met starten en vermogen onderin.
maar ja, ik heb er minder voor betaald dan normale bougies in nederland dus de keuze was snel gemaakt
 
hee weet je of je bougies op zijn eigenlijk ?
Ik heb er nu 20k op zitten met m`n denso`s... maar 4 nieuwe zijn toch weer altijd erg prijzig ..
 
Er kunnen hooguit zeer kleine verschillen zijn in de "warmtegraad" van overeenkomstige bougies,
ondanks gebruik van cross-referentie-lijsten .
Science Fiction verhalen ontstaan door de hoge prijs die voor die pluggies neergeteld worden ,...
....dat verzacht 't verlies een tikkie .
Toen Bosh met z'n platina-legering electrodes uitkwam hoorde je dezelfde "Saaie Fictie"
 
Nardus ,......
door te kijken naar de elektrodes ,....de binnenelektrode vreet wat af .
Je kunt ze wel een keertje opknappen voor hergebruik ,.....vroeger deed men dat ok wel .
Champion leverde vroeger zandstraal-kastjes ,....je zag ze veelvuldig in garage-werkplaatsen aan de muur hangen ,......deze waren aangesloten op de perslucht-ringleiding .
Je stopte het bougie'tje met de schacht door een rubberen opening en drukte op een knoppie.
Alle vervuiling en aanslag werd weg-gezandstraald ,...en de bougie zag er weer als nieuw uit.
Porselijn werd met benzine schoongemaakt ( nooit thinner gebruiken ) en de electrode afstand opnieuw afgesteld.
Maar ja ,...wat kost nou bijv. nog een een NGK bougietje inkoop ?
 
Mijn Vulcan 1500 lust wel wat olie en met de normale bougies had ik vrij snel last van vervuiling. De iridiums blijven schoon en hij knalt niet meer terug in de uitlaat.

Ik merk het verschil wel degelijk, maar het zal ongetwijfeld met de soort en de staat van de motor te maken hebben.
 
hee weet je of je bougies op zijn eigenlijk ?
Ik heb er nu 20k op zitten met m`n denso`s... maar 4 nieuwe zijn toch weer altijd erg prijzig ..
Is moeilijk maar gewoonlijk is na zo'n 12k de kracht er wel vanaf.
Het slijten gaat geleidelijk dus je merkt het niet zo maar ik vond wel dat bij m'n oude ZXR het blokkie wel lekkerder ronddraaide na een setje nieuwe :]
 
Ja dat gevoel had ik ook met mijn zx7r
trouwens bij automateriaalzaak 4 bougies voor 40 euro, je moet alleen wel zelf het type opgeven maar dan kunnen de meeste gewoon bestellen hoor.
 
2x langer mee? 60 eur voor 4 bougies??

Hahaha, ze zullen ongetwijfeld beter zijn maar ik hou 't mooi bij bougies voor 3,- eur p/st. Zonde van je geld.
 
wat negatief toch allemaal...

Heb ze ook, prijsverschil bij 4 bougies was net geen 12 euro.

Na 24000 kilometer gaven ze een prima beeld, heb ze dus zo weer teruggeschroefd, zal ze als ze 36000 kilometer uit zijn wel vervangen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan