Nico Bakker (GS1000) Rebuild II

Blauw wit is wel een juiste kleur ;)
full
 
Rood met wit.
Hou je het een beetje in groepjes:
Yamaha blauw / wit
Suzuki rood / wit
Sparton BRG / wit

:+ Zou wel gaaf zijn imo.

SuzukiGS1000byJLMeccanica003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht vanavond, na alle ellendige berichten van de afgelopen tijd in het nieuws en hier op het forum, even te ontspannen en een stukje op de Bakker te rijden :]
Dom, dom, dom ,dom, ik had gewoon na het eten de tuin in moeten gaan, voetjes van de vloer en een biertje erbij :9 .

Maar de beslissing was al gevallen.
Voor de zekerheid maar even de knappe overall aan getrokken en erop uit.
Warm gereden richting de snelweg en toen de A27 op richting Almere, niet te ver want ik moest nog even tanken.
Omgekeerd bij de afslag Almere-Hout en terug de A27 op om bij de Shell op de waterlandseweg even een sapje te tanken.
Nou niet dus, hij was toch wat dorstiger dan ik aanvankelijk had verwacht :/
Het werd een wandeling op de vluchtstrook, sjonge wat is zo'n motorpak en een paar Sidi laarzen dan toch een heerlijke outfit :r
Toen de blaren op knappen stonden was de redding nabij, er stopte een vierwielig voertuig met een jong stel die me een lift aanbood *O* *O* *O* *O* *O*
Omdat ze waarschijnlijk toch onderweg naar schoonmoeder waren werd ik ook nog met de volle jerrycan weer bij mijn motor afgezet; HULDE :}
Toen ik bij de benzinepomp stond, kwam er ook nog een waarschijnlijk Marrokaanse jongeman naar me toe, hij was ook omgekeerd om me een lift te geven maar toen was ik al in de eerste auto gestapt. ;)
Niet meer op Wilders stemmen dus volgende keer ja, die zou wel door gereden zijn :X

Zo, nu ga ik me even verder schamen met dat biertje dat ik al veel eerder had moeten openen _O-
 
er gaat niemand om lachen, want als je op brikken en klassiekers onderweg bent overkomt je dat vroeger of later .... :/

ships....


betrap mezelf nu toch op een kleine glimlach .... -O-



















been there ......



















done that ...................













........... got the Tshirt ................... _O- _O-
 
Ik dacht vanavond, na alle ellendige berichten van de afgelopen tijd in het nieuws en hier op het forum,
Dom, dom, dom ,dom, ik had gewoon na het eten de tuin in moeten gaan, voetjes van de vloer en een biertje erbij :9 .



Toen ik bij de benzinepomp stond, kwam er ook nog een waarschijnlijk Marrokaanse jongeman naar me toe, hij was ook omgekeerd om me een lift te geven maar toen was ik al in de eerste auto gestapt. ;)
Niet meer op Wilders stemmen dus volgende keer ja, die zou wel door gereden zijn :X

Zo, nu ga ik me even verder schamen met dat biertje dat ik al veel eerder had moeten openen _O-


Fantastisch verhaal....net zo mooi als dat tapijt in het Amsterdams museum met (vergeef mij de gok!) de 192-196? vlaggen erop.....want zoveel nationaliteiten wonen/werken er in Amsterdam, geweldig :} ....NL op zijn breedst en dat is 200X mooier dan NL op zijn smalst :Y
 
Dit soort dingen boost je vertrouwen in de medemens weer lekker, ook al een paar keer meegemaakt hoor, soms zelfs als er niks met de motor was maar ik alleen effe stilstond hahaha.
 
Shell..... Waterlandseweg..... bekende plek _O-

Ook stilgestaan met de gsx, doorgeslagen bougiedop :+

En watbetreft het stilstaan zonder benzine.... been there.....done that..... waar kan ik zo'n t-shirt halen ? -O-

Ook hier een behulpzame koekblikker met jerry-can :}


Maar was wel beetje jammer van de motorzaak om een fiets mee te geven voor een proefrit en er dan bijna geen benzine indoen en kraan op reservestand :/


Maar hoe was de rit verder ? :]
 
De rit was uiteindelijk van korte duur omdat ik al met al toch een paar kilometer met de fiets over de vluchtstrook heb gewandeld en helemaal uitgeput was.
Mijn motopak hangt nu binnenste buiten op te drogen en uit te waaien.

Alles lijkt goed te werken op een paar punten na;

1. De voorvork slaat nog door tot op aanslag bij stevig remmen, daar moeten waarschijnlijk dikkere olie en sterkere veren in.
Het is een GSXR1100 Slabby vork met GSR750 kroonstuk.

2. De koppeling slipte door bij volgas, zal ik platen en sterkere veren voor bestellen.

3. Op toeren gingen de aansluitingen van de oliekoeler lekken, het is dus een vette zooi geworden tot achter op het blok aan toe.
Ik heb ze nog even nagetrokken maar denk dat de oorzaak hier ligt;

Omdat ik een oliekoeler monteerde maar niet het dekseltje had met de restrictor van het laatste plaatje, heb ik toen een alu prop gemaakt in het vrije doorloop kanaal.
Omdat er hier gesuggereerd werd dat het 6mm gat dat daar in zat te groot zou zijn heb ik die ook dicht gemaakt met een imbus.
Waarschijnlijk wordt er nu bij vollast zoveel olie door die koeler gepompt dat de druk erg hoog wordt en hij gaat lekken op de aansluitingen.
Ik zal straks de boel maar weer eens gaan demonteren en het gaatje openlaten.
Dan gaat niet meer alle olie door de koeler maar dat lijkt me geen enkel probleem.
Suzuki zal ook niet voor niets zo'n by-pass gaatje hebben gecreeërt.

full

full


Verder moet hij nog even fijn worden afgesteld, wat andere kleine klusjes zoals nieuwe remblokken, knipperrelais, DB killer etc worden geplaatst en dan spuiten.
Dat laatste zal ik niet redden voor Zandvoort vrees ik.

:W
 
Ik heb de sporen van de olielekkage weer schoongemaakt.
Hij lekte op de banjobouten van de koeler, de koperen ringen die ik daar gemonteerd had pasten waarschijnlijk niet helemaal perfect.
Net de pasvlakken van de banjo's even netjes vlak gedraaid en nieuwe ringen gemonteerd, het lijkt droog te blijven.
Vanmiddag maar weer even voorzichtig een testritje proberen })
full
 
Laatst bewerkt:
Haha, nee zo stom ben ik gelukkig ook weer niet.
Net terug en nu de BBQ aan en een Grimbergen Dubbel erbij :9
De Bakker deed het stukken beter met benzine aan boord.
Oliekoeler lekte niet meer, toch nog mijn laars vet aan de linker kant.
Thuis het euvel gevonden, oliekanaaldopje aan de kop zat los B|
Ik had ze even na moeten trekken toen hij warm was geweest.
Ik ga morgen een sleutel 17 verbouwen, twee van die doppen kom je niet bij omdat de framebuis er pal langs loopt.

Groeten,
Leo.
 
Heb je bij een Tet frame geen last van ( in de weg zittende, framebuizen) ;)

Weet jij toevallig het kleurnummer van de gs1000r rood ?
Greetz
 
Haha, nee zo stom ben ik gelukkig ook weer niet.
Net terug en nu de BBQ aan en een Grimbergen Dubbel erbij :9
De Bakker deed het stukken beter met benzine aan boord.
Oliekoeler lekte niet meer, toch nog mijn laars vet aan de linker kant.
Thuis het euvel gevonden, oliekanaaldopje aan de kop zat los B|
Ik had ze even na moeten trekken toen hij warm was geweest.
Ik ga morgen een sleutel 17 verbouwen, twee van die doppen kom je niet bij omdat de framebuis er pal langs loopt.

Groeten,
Leo.

Die probleempjes zijn peanuts bij een complete restauratie, goed gedaan dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan