Tja, vóór je examen wacht je op het CBR.Thanks voor alle reacties.
Het zijn in mijn beleveing allemaal logische reacties.
Nog maar een paar weken wachten op het CBR nu..
Wachtetijden lopen alweer op tot boven de 20 weken heb ik me laten vertellen.
Bij een examen zijn ze gewend aan nerveuze en gespannen kandidatenMaakt het voor het examen veel uit of je je nog niet helemaal zeker voelt op de motor?
Ik bedoel, niet dat ik rare dingen doe maar ga graag iets rustiger door de bochten.
Het snelle rijden komt wel als ik wat meer rijervaring heb vind ik zelf.
Hoe streng wordt er op gelet op hoe ontspannen jij op de motor zit(tijdens een exeman).
Als je in Den Haag of Zoetermeer wilt afrijden voor AVD, kan dat al op heel korte termijn.Nog maar een paar weken wachten op het CBR nu..
Wachtetijden lopen alweer op tot boven de 20 weken heb ik me laten vertellen.
precies , bij mijn examen ging het in mijn ogen knap hopeloos , maar volgens de examinator zag het er allemaal wel goed uit , ging wel aardig soepel allemaal vond hijDoor de jaren lees ik verschillende verhalen wat examinatoren willen zien.
Grofgezegd willen ze natuurlijk zien dat jij veilig aan het verkeer kunt deelnemen. Dat je niet bang bent om af en toe iets sneller te rijden dan precies 50km.u maar dat je ook durft om net wat sneller te rijden soms om zodoende toch die veilige situatie te creeren. Dus, lekker vlot inhalen als je gaat inhalen en lekker meerijden met het overige verkeer. En ja, dat gaat het lekkerst als je gewoon lekker ontspannen op die motor zit zonder zenuwen en examenstress.
Je moet gewoon een mooie, soepele rit neerzetten uiteindelijk.
Wat ik nog van mijn 1x motor-rijles-uurtje weet.
Voor mijn examen kreeg ik advies om overal ca 5km te snel te rijden. Laat ZIEN dat je een motorrijder bent.
Verder werd mij verteld dat juist omdat je ietsje sneller rijdt, dat je beter door anderen (=auto's) wordt waargenomen.
Tot nu heeft dat al meer dan 40jr heel goed gewerkt. Nooit een motorkap van dichtbij hoeven te bekijken.
Dit is ook een goeie tip, zelf neig ik nog(steeds) wel eens met mijn ooghoeken in de spiegel te kijken (m.u.v. in en uit voegen). Het 'spiegelen' is hierdoor voor de examinator die erachter rijd niet te zien. Nu hoef je ook niet met je bakkes voor je spiegel te gaan hangen. Maar beweeg duidelijk regelmatig je hoofd bij het kijken in de spiegels. Kreeg ik als tip mee voor mijn examen en kreeg ik positieve feedback op terug van de examinator.Ze kunnen al aan je houding/kijkgedrag zien of je zeker van je eigen acties bent.